Η100%ελληνικήεπιτυχίατης ΜΕΓΑ Η ΜotorOil ενισχύεται businessfiles Η ΜΕΓΑ είναι 100%ελληνική εταιρεία και αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες παραγωγικές μονάδες προϊόντων προσωπικής υγιεινής στην Ευρώπη. Η εταιρεία ξεκίνησε από τον Κωνσταντίνο Βιτουλαδίτη ως παραγωγός ωτοκαθαριστών (Τipers), σύντομα προσέθεσε τη σερβιέτα Cloe και σταδιακά ανέπτυξε την γκάμα της, επενδύοντας σε έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό και σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό. Σήμερα, προσφέρει πλέον προϊόντα που καλύπτουν όλες τις βασικές κατηγορίες προσωπικής υγιεινής. Παράγει εδώ και χρόνια ευρεία γκάμα προϊόντων private label για τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα ενώ, επίσης, την εμπιστεύονται μεγάλες εταιρείες του τομέα προσωπικής υγιεινής, με παγκόσμια παρουσία, για την παραγωγή των προϊόντων τους (contract manufacturing). Με αγαπημένες μάρκες όπως οι EveryDay, Pom Pon, BabyCare, Babylino, Tipers, Wet Hankies, ΜΕΓΑ, Sani, που κατέχουν ηγετικές θέσεις στην ελληνική αγορά, αλλά και παρουσία σε 4 ηπείρους, η ΜΕΓΑ έχει χτίσει μια ξεχωριστή σχέση εμπιστοσύνης με τον σύγχρονο καταναλωτή. Καινοτόμος και σύγχρονη, ηΜΕΓΑ είναι η μόνη εταιρεία παραγωγός μιας πλήρους γκάμας επώνυμων προϊόντων προσωπικής υγιεινής που παράγει τα προϊόντα της αποκλειστικά στην Ελλάδα, στηρίζοντας σταθερά την εθνική οικονομία με επενδύσεις, εξαγωγές και νέες θέσεις εργασίας. Κατά το διάστημα 2010-2017, η ΜΕΓΑ αύξησε τον τζίρο της κατά 135%, ενώ παράλληλα προχώρησε σε επενδύσεις συνολικής αξίας 68 εκατ. ευρώκαι αύξησε το προσωπικό της πάνωαπό 98%. Ενδυναμώνοντας τις συνεργασίες της σε 4 ηπείρους, κατάφερε να εξαπλασιάσει τις εξαγωγές της, επιβεβαιώνοντας ότι η καινοτομία και η ποιότητα μπορούν να έχουν ελληνική ταυτότητα, αλλά και διεθνές διαβατήριο. Επιπλέον, για τηMEΓA, η επιχειρηματικότητα και η εταιρική υπευθυνότητα συμβαδίζουν. Η εταιρεία αφήνει το δικό της αποτύπωμα στην κοινωνία, φροντίζοντας να βρίσκεται δίπλα σε όσους έχουν ανάγκη, υλοποιώντας κοινωνικές δράσεις με συνέπεια και συστηματικότητα, σε συνεργασία με σημαντικούς φορείς και ιδρύματα πανελλαδικά. Hσυνεχήςάνοδος της Metro Η Μetro ΑΕΒΕ αποτελείται από το δίκτυο My market και την αλυσίδα χονδρικής Metro Cash & Carry και διαθέτει πλέον δίκτυο 274 καταστημάτων. Το 2018, οι ενοποιημένες πωλήσεις της άγγιξαν το 1,2 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση περίπου 1,5%συγκριτικά με το 2017. Ηαλυσίδα λιανικής της εταιρείας πέτυχε ανάπτυξη πάνω από 4%, ποσοστό υψηλότερο από την ανάπτυξη που εμφάνισε συνολικά ο κλάδος του λιανεμπορίου το 2018, ενώ η αλυσίδα χονδρικής Metro Cash & Carry διατήρησε σταθερά το ισχυρό μερίδιο αγοράς της. Στη χρονιά που πέρασε, η εταιρεία εγκαινίασε 4 νέα καταστήματα, επενδύοντας συνολικά πάνωαπό 52 εκατ. ευρώσε ανακαινίσεις, νέα καταστήματα και άλλα έργα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού. Για το 2019, το επενδυτικό πλάνο θα ανέλθει σε 40 εκατ. ευρώ, καθώς έχει προγραμματιστεί να ανοίξουν 8 νέα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, καθώς και εκτενές πλάνο ανακαινίσεων για καταστήματα του αρχικού δικτύουMy market και των Κέντρων Διανομής της εταιρείας. Επίσης, προς το τέλος του 2019, αναμένεται να εγκαινιαστεί και το πρώτο κατάστημα χονδρικής τηςMetro AEBE στη Λεμεσό της Κύπρου. Το 2018 ήταν μία σημαντική χρονιά για την εταιρεία, καθώς ολοκληρώθηκε με επιτυχία το τριετές πλάνο ενοποίησης με τη Βερόπουλος, καθώς και το πλάνο ανακαινίσεων στο σύνολο των καταστημάτων της νεοαποκτηθείσας αλυσίδας σε κάθε γωνιά της χώρας. Συγκεκριμένα, από το 2016 έως και το τέλος του 2018, η Metro AEBE προχωρώντας σε επενδύσεις που ξεπέρασαν τα 150 εκατ. ευρώ, εγκαινίασε 18 νέα καταστήματα, 15 My market και 3 Metro Cash & Carry και ανακαίνισε περισσότερα από 120 σημεία πώλησης της. Επίσης, προχώρησε σε μια σημαντική επένδυση ύψους 1 εκατ. ευρώγια το ηλεκτρονικό της κατάστημα. Στην πρόσφατη 17η Τελετή Απονομής της διοργάνωσης των «50 Χρόνια ΠΛΑΙΣΙΟ - RetailBusiness Awards 2019» η Μetro αναδείχθηκε Retailer της Χρονιάς, ενώο διευθύνων σύμβουλός της, Αριστοτέλης Παντελιάδης, τιμήθηκε με τη διάκριση του Retail Manager. ΟΑριστοτέλης Παντελιάδης ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου τηςMetro AEBE, το 2001, σε ηλικία 33 ετών και υπό την ηγεσία του, η εταιρεία κατορθώνει με σταθερά και δυναμικά βήματα να πηγαίνει συνεχώς ψηλότερα. Όλο και πιο δυνατός γίνεται ο όμιλος Βαρδινογιάννη, ο οποίος μέσα στο 2018 προχώρησε σε μια σειρά από σημαντικές συμφωνίες, που «στρώνουν» το δρόμο για ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη στο μέλλον. Συγκεκριμένα, την προηγούμενη χρονιά η Motor Oil και ο όμιλος ολοκλήρωσαν την εξαγορά του 90% της εταιρείας ενέργειας NRG, στην απόκτηση της Επενδυτικής Τράπεζας της Ελλάδας Α.Ε. (Investment Bank of Greece SA) και στο μεγάλοmediaκο deal για την τηλεόραση και το ραδιόφωνο του Alpha. Αναλυτικότερα, ηNRGαποτελεί προμηθευτήηλεκτρικής ενέργειας με μερίδιο αγοράς άνω του 1% και με την εξαγορά της η Motor Oil κάνει την είσοδό της και σε αυτή την κατηγορία, ενισχύοντας το ενεργειακό της αποτύπωμα στον ευρύτερο ενεργειακό κλάδο. Όσον αφορά τον Alpha, πρόκειται για ένα «γάμο» που θα κοστίσει στη Motor Oil χονδρικά 33 εκατ. ευρώ. Όπως προκύπτει από τη σχετική ανακοίνωση της Motor Oil, το τίμημα για την εξαγορά του 50% του Alpha ανέρχεται σε 21,477 εκατ. ευρώ, με παράλληλη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στο κανάλι κατά 11, 527 εκατ. ευρώ (σύνολο 33 εκατ. ευρώ). O κύκλος εργασιών του ομίλου της Motor Oil διαμορφώθηκε στα 6,9 δισ. ευρώστο 9μηνο του 2018, ενώ η λειτουργική κερδοφορία, όπως ανακοινώθηκε, διαμορφώθηκε στα 476,19 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη, μετά απόφόρους, ήταν 112 εκατ. ευρώ. Τα ταμειακά διαθέσιμα παραμένουν εξαιρετικά υψηλά και, όπως ακούγεται, η οικογένεια Βαρδινογιάννη εξετάζει και άλλους τομείς επενδύσεων. Μάλιστα, η Motor Oil στρέφει όλο και πιο πολύ το βλέμμα της στα Βαλκάνια, θέλοντας να ανοίξει νέες αγορές μαζί με τη Shell. Σε μεγάλο βαθμό, μάλιστα, αυτόν το στόχο εξυπηρετούν οι σημαντικές επενδύσεις της εταιρείας στο κομμάτι των logistics. Η εταιρεία έχει τα τελευταία χρόνια προχωρήσει στην εξαγορά των εγκαταστάσεων αποθήκευσης της Revoil στην περιοχή της Νέας Καρβάλης στην Καβάλα, έναντι 15 εκατ. ευρώ, ενώ στις εγκαταστάσεις της Κορίνθου αφενός έχει πραγματοποιηθεί επέκταση του λιμανιού, αφετέρου έχουν δαπανηθεί 12,6 εκατ. ευρώ για την απόκτηση όμορου οικοπέδου με το διυλιστήριο. Επίσης, ας μην ξεχνάμε πως το 2018 συμφωνήθηκε και η διασύνδεση του διυλιστηρίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο ύστερα από 8 χρόνια προσπαθειών. 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=