Business News Magazine #8

Το 2018 αποτέλεσε σταθμό για τη Vodafone, καθώς συμπλήρωσε 25 χρόνια εμπορικής λειτουργίας, έχοντας φέρει πρώτη στην Ελλάδα την κινητή τηλεφωνία. Η εταιρεία πέτυχε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 4,5%, στο πρώτο εξάμηνο του οικονομικού της έτους (Απρίλιος - Σεπτέμβριος 2018), ξεπερνώντας τα 460 εκατ. ευρώ, ενώ επίσης ανοδικά ήταν τα έσοδα από υπηρεσίες, αγγίζοντας τα 438 εκατ. ευρώ. Μεταξύ άλλων, η τηλεπικοινωνιακή εταιρεία ολοκλήρωσε την κατασκευή και διέθεσε εμπορικά το μεγάλης κλίμακας δίκτυο FTTH (δίκτυο οπτικών ινών έως το σπίτι) στην Ελλάδα, στον Βύρωνα Αττικής, καλύπτοντας περισσότερα από 17.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Επιπλέον, ηVodafone ολοκλήρωσε την εξαγορά και ξεκίνησε την ενσωμάτωση της Cyta Hellas, διευρύνοντας το αποτύπωμά της και τα μεγέθη της στην αγορά. Παράλληλα, διέθεσε εμπορικά το νέο Vodafone TV, η πελατειακή βάση του οποίου έχει ξεπεράσει το ορόσημο των 100 χιλιάδων πελατών και κινείται ανοδικά με σταθερότητα. Ακόμη, η Vodafone υλοποιεί το επενδυτικό της πρόγραμμα για την ανάπτυξη δικτύων νέας γενιάς (NGA) με ταχείς ρυθμούς, ώστε να παραδώσει έγκαιρα τα έργα οπτικών ινών στις περιοχές που έχει αναλάβει στο πλαίσιο του κανονισμού Vectoring. Τέλος, η εταιρεία συνεχίζει να εφαρμόζει πολιτικές μοναδικές στην Ελλάδα (για παράδειγμα, παροχή 16 επιπλέον εβδομάδων πλήρως αμειβόμενης άδειας για όλες τις γυναίκες που εργάζονται στην εταιρεία), αλλά και να στηρίζει προγράμματα πουωφελούν περισσότερα από 754.000άτομα στη χώρα μέσα από το ΊδρυμαVodafone, ενώειδικά για τους νέους, υλοποιεί ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα εκπαίδευσης και ενδυνάμωσης, το STEMpowering Youth. Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες, η Vodafone Ελλάδας αναγνωρίστηκε επίσημα ως Top Employer 2019 από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο “Top Employers Institute”, για την παροχή ενός εργασιακού περιβάλλοντος υψηλού επιπέδου, το οποίο προσφέρει στους εργαζομένους της τη δυνατότητα να γίνονται κάθε μέρα καλύτεροι, να βελτιώνονται και να εξελίσσονται διαρκώς. Υπενθυμίζεται πως ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας είναι από τον Απρίλιο του 2016, ο Χάρης Μπρουμίδης. Στηνκορυφήτουλιανεμπορίουη Σκλαβενίτης Αισιοδοξίαγιατομέλλονστη Vodafone Η Wind επέστρεψεστηνανάπτυξη businessfiles Το 2018 ήταν, οπωσδήποτε, μια δύσκολη χρονιά για τη Μαρία και τον Γεράσιμο Σκλαβενίτη, μετά την απροσδόκητη απώλεια του αδελφού τους και συνοδοιπόρου τους στη διοίκηση του λιανεμπορικού ομίλου, Στέλιου. Η επιχείρηση πάντως που διοικούν κατόρθωσε να επιβεβαιώσει την πρώτη θέση στον κλάδο του λιανεμπορίου και το 2018, την πρώτη χρονιά λειτουργίας της ενοποιημένης Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ), στην οποία έχουν συγκεντρωθεί όλες οι λιανεμπορικές δραστηριότητες του ομίλου. Παράλληλα, από τον περασμένοΝοέμβριο, η βασική εταιρεία του ομίλου πέρασε σε κερδοφορία. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πωλήσεις της ΕΥΣ, με βάση εκτιμήσεις, εκτιμάται πως διαμορφώθηκαν στο δωδεκάμηνο του 2018 στα 2,4 δισ. ευρώέναντι 2,05 δισ. ευρώ, που ήταν οι πωλήσεις του 2017 των τότε δύο εταιρειών, της ΕΥΣ και της Ι. & Σ. Σκλαβενίτης, προτού συγχωνευθούν. Και με βάση τις υπάρχουσες προβλέψεις για το 2019, η αύξηση των πωλήσεων αναμένεται να κυμανθεί άνω των 2,6 δισ. ευρώ. Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των πωλήσεων της εταιρείας ΕΥΣ πλέον, παίζει το πρόγραμμα ανακαινίσεων των καταστημάτων του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος.Μέχρι στιγμής, 198 Καταστήματα έχουν ήδη ανακαινιστεί πλήρως και έχουν επανέλθει σε κανονική λειτουργία, ενώ παράλληλα ενισχύθηκαν σημαντικά οι πρόσθετες υπηρεσίες των 33 hypermarkets Σκλαβενίτης. Απομένουν προς ανακαίνιση 113 Καταστήματα, τα οποία σχεδιάζεται να ανακαινιστούν εντός του 2019 και το συνολικό κόστος των επενδύσεων θα υπερβεί τα 75 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η Σκλαβενίτης δρομολογεί και μια σειρά άλλων κινήσεων στρατηγικής ανάπτυξης. Αναλυτικότερα, κάνει το ντεμπούτο του στο διαδίκτυο, αναπτύσσοντας το πρώτο αποκλειστικά Business to Business ηλεκτρονικό κατάστημα για τη The Mart, ενώ προς το τέλος του 2019 τοποθετείται η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος της Σκλαβενίτης. Ακόμη, για το 2020 και μετά εξετάζεται η δημιουργία νέου κέντρου logistics του ομίλου. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως στο Δ.Σ. της ΕΥΣ εντάχθηκε και ο Λάμπρος Παπακοσμάς, ο οποίος θα αναλάβει το ρόλο του Εντεταλμένου Συμβούλου της Διοίκησης. Η διετία 2016-2017 για τη Wind χαρακτηρίζεται από υψηλή αύξηση εσόδων, της τάξης του 7,3%και εντυπωσιακή αύξηση των EBITDA, που άγγιξε το 21,3%. Το ίδιο διάστημα, υλοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 188 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα τημεγάλη επέκταση των υποδομών, τόσο σε κινητή όσο και σε σταθερή τηλεφωνία, με τη δημιουργία του δικού της δικτύου νέας γενιάς σταθερής, προκειμένου να προσφέρει Internet υπερ-υψηλών ταχυτήτων μέσω οπτικής ίνας σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. To 2018, επίσης, ήταν θετικό, ενώ μέσα στην προηγούμενη χρονιά η Wind παρουσίασε την πλατφόρμα συνδρομητικής τηλεόρασης Wind Vision, η οποία τονΟκτώβριο του 2018 απέσπασε το βραβείο UX (User Experience) στα Content Innovation Awards, που πραγματοποιήθηκαν στις Κάννες. Η τηλεοπτική πλατφόρμα που ανέπτυξε η Zappware για λογαριασμό τηςWind ξεχώρισε στον διεθνή διαγωνισμό ως η πιο συναρπαστική καινοτομία στην εμπειρία του τηλεθεατή. Ηεταιρεία έχει ήδη καταγράψει 10 τρίμηνα ανάπτυξης με θετικό πρόσημο σε κινητή και σταθερή τηλεφωνία και την πετυχημένη είσοδο στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης με τηWind Vision, ενώ συνεχίζει τις επενδύσεις της σε δίκτυα νέας γενιάς (4G, 4G+, οπτικές ίνες), εστιάζοντας σε υπηρεσίες σύγκλισης, με στόχο να καταγράψει την τρίτη συνεχόμενη χρονιά ανόδου για την εταιρεία. Άλλωστε, ήδη από το 2017, η εταιρεία προχωρά στην άμεση υλοποίηση του τριετούς επενδυτικού της πλάνου για τις οπτικές ίνες, έχοντας λάβει πλέον την έγκριση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Οι υποδομές νέας γενιάς που δημιουργεί ηWind Ελλάς στις περιοχές κάλυψης του πλάνου της θα αξιοποιήσουν όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες οπτικών ινών (vectoring, super vectoring, G.fast & FttH) και είναι μέρος του 5ετούς επενδυτικού πλάνου της Wind Ελλάς για NGA σε κινητή και σταθερή τηλεφωνία, ύψους 500 εκατ. ευρώ, που ξεκίνησε το 2017. Επικεφαλής της εταιρείας είναι ο διευθύνων σύμβουλος Νάσος Ζαρκαλής, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα στηWind το 2009. Ξεκίνησε την καριέρα του από το χώρο των FMCG, όπου παρέμεινε ως το 1999, οπότε και μεταπήδησε στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών. 32 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=