Business News Magazine #8

Οι περιφέρειες άνοιξαν τα πουγκιά Με τις γνωστές πρακτικές πορεύονται οι περιφερειάρχες, για να πάνε στο δρόμο προς τις αυτοδιοικητικές εκλογές του επόμενουΜαΐου. Συγκεκριμένα, πλήθος είναι οι διαγωνισμοί διαφήμισης που έχουν προκηρυχθεί και ανακοινωθεί στο παρά πέντε της μάχης, με αποτέλεσμα πολλοί να υποστηρίζουν πως πρόκειται για δράσεις που πολύ απλά οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι της άφησαν να προκύψουν τώρα, για να έχουν εργαλεία ανάδειξης εκτός των περιοχών και του δικού τους έργου. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως τις τελευταίες ημέρες η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων με τον περιφερειάρχη Θεόδωρο Γαλιατσάτο, η Ρένα Δούρου από την Αττική, ο Πέτρος Τατούλης στην Πελοπόννησο και ο Απόστολος Κατσιφάρας στη Δυτική Ελλάδα, έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου, για να παρουσιάσουν διαγωνισμούς και προκηρύξεις για διαφημίσεις ή άλλες δράσεις που πολιτικά θα τους ενισχύσουν. Συγκεκριμένα, η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος ανακοίνωσε το πρόγραμμα προϋπολογισμού 7,8 εκατ. ευρώ με τίτλο «ενίσχυση δημιουργικών επιχειρήσεων», που πρόκειται να χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020». Μάλιστα, προ ημερών, ο κ. Κατσιφάρας πραγματοποίησε και σχετική εκδήλωση παρουσίασης για τις «Δημιουργικές Βιομηχανίες», στις οποίες περιλαμβάνονται οι διαφημιστικές επιχειρήσεις, οι εκδόσεις, η τυπογραφία, τα οπτικοακουστικά, η ψυχαγωγία, τα ψηφιακά Μέσα, η βιβλιοδεσία κ.λπ. Στο ίδιο πλαίσιο, 1,55 εκατ. ευρώγια τουριστική προβολή ενέκρινε το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων για το 2019. Οι δράσεις που θα υλοποιηθούν, περιλαμβάνουν συμμετοχή σε εκθέσεις προϋπολογισμού 60.000 ευρώ, μετακινήσεις προσωπικού και αιρετών 25.000 ευρώ, μεταφορά διαφημιστικού υλικού 10.000 ευρώ, διοργάνωση εκδηλώσεων και workshops 60.000 ευρώ, δράσεις διαφημιστικής προβολής σε Ελλάδα και εξωτερικό 810.000 ευρώ, δημιουργία, παραγωγή, αναπαραγωγή και προμήθεια έντυπου υλικού και λοιπού υλικού προβολής 24.800 ευρώ, δημιουργία επικοινωνιακής πλατφόρμας και ανάπτυξη περιεχομένου 74.400 ευρώ,Μέσα κοινωνικής δικτύωσης 74.400 ευρώ, δράσεις δημοσίων σχέσεων 94.400 ευρώ και ενέργειες και δράσεις ψηφιοποίησης, προϋπολογισμού 320.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, προωθητικές δράσεις συνολικού προϋπολογισμού 878.338 ευρώ ενέκρινε το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, οι οποίες θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος «Δράσεις Τουριστικής Προβολής και Προβολής - Προώθησης αγροτικών προϊόντων της Περιφέρειας Πελοποννήσου» για το έτος 2019. Η Περιφέρεια Αττικής προς το παρόν παραμένει πιο συγκρατημένη, αν και πληροφορίες αναφέρουν κινητικότητα εντός των επόμενων ημερών. Ειδικότερα, η περιφέρεια προκηρύσσει ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την υλοποίηση του προγράμματος δράσεων προβολής και προώθησης των προϊόντων του αγροτοδιατροφικού τοµέα της για το 2019, συνολικού προϋπολογισμού ύψους 146.000 ευρώ, αν και αρκετοί μιλούν για νέο κονδύλι, που θα προκηρυχθεί σύντομα. Δεν πρέπει, επίσης, να ξεχνάμε πως σε τρεις εταιρείες δόθηκαν προ ημερών οι εκδηλώσεις της Περιφέρειας Αττικής, συνολικού προϋπολογισμού 377.500 ευρώ. Και η Αθήνα, με τη δική της σειρά, αν και δεν ανήκει πολιτικά στον ΣΥΡΙΖΑ, προχωρά δράσεις προβολής στο παρά πέντε των καλπών. Ο λόγος για την προβολή της ταυτότητας της Αθήνας με ποσό 300.000 ευρώ, το οποίο ενέκρινε το Δ.Σ. της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών. businessinsider Ενόψει των αυτοδιοικητικών εκλογών, δίνουν γη, ύδωρ και… χρήμα Ηεπόμενηημέρατης ΕπιτροπήςΑνταγωνισμού Μια κατάσταση πολύ καλύτερη από εκείνη που ανέλαβε ο τέως πλέον πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Δημήτρης Κυριτσάκης, το 2009, μια αναβαθμισμένη και λειτουργική Ανεξάρτητη Αρχή αλλά και πλήθος σοβαρών υποθέσεων, παρέλαβε η νέα πρόεδρος Βασιλική Θάνου. Μετά το θόρυβο που σήκωσε η τοποθέτηση της στενής συνεργάτιδος του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, δικαστικού και πρώην υπηρεσιακής πρωθυπουργού στο τιμόνι του ελέγχου της αγοράς, οι αριθμοί δείχνουν πως ο ρόλος της θα είναι σημαντικός και πως, εκτός των άλλων, τα κλειδιά της εποπτείας της ιδιωτικής οικονομίας που της δόθηκαν, μπορούν να οδηγήσουν σε εξελίξεις. Συγκεκριμένα, βάσει της έκθεσης πεπραγμένων της Επιτροπής Ανταγωνισμού που προσκόμισε ο τέως πρόεδρός της πρόσφατα στη Βουλή, φαίνεται πως υπάρχουν σε εξέλιξη και έλεγχο 165 υποθέσεις σε διάφορους τομείς της εγχώριας οικονομικής δραστηριότητας. Υποθέσεις που μπορούν να καθορίσουν το μέλλον της οικονομίας αλλά και της χώρας και τις οποίες η νέα πρόεδρος θα έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει με τις κρίσεις και παρεμβάσεις της. Αν και βασικές υποθέσεις που απασχόλησαν την κοινή γνώμη όπως το καρτέλ των εργολάβων δημοσίων έργων, αυτό των εταιρειών καλλυντικών, του ΧΑΔΑΝομού Πέλλης, της Glacosmihkline σταφάρμακα ήμια σειρά υποθέσεων στα καταναλωτικά είδη κατά μεγάλων ελληνικών και πολυεθνικών, ήδη έχουν ολοκληρωθεί, εντούτοις με τη νέα συνθήκη που διαμορφώνεται στην ανεξάρτητη Αρχή οδηγούμαστε σε μια καινούργια ημέρα, με μεγάλο ενδιαφέρον αλλά και προβληματισμό εκ μέρους της αγοράς. Η κυρία Θάνου, λοιπόν, στις πρώτες της ημέρες θα ασχοληθεί με τέσσερις υποθέσεις συγκεντρώσεων που δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί, με δύο εκπρόθεσμες γνωστοποιήσεις συγκεντρώσεων (του ν.3959/2011), ενώ άπαντες στην Επιτροπή Ανταγωνισμού θεωρούν πως δεν πρόκειται επ’ ουδενί να θιγεί το σύστημα προτεραιοποίησης υποθέσεων που ο τέως πρόεδρος κ. Κυριτσάκης είχε εισηγηθεί και εφαρμόσει. Ένα πρόγραμμα, δηλαδή, μοριοδότησης της σοβαρότητας και απήχησης στην κοινωνία και την αγορά της κάθε υπόθεσης, το οποίο έλυσε σειρά προβλημάτων και δεν επέτρεψε αυθαιρεσίες. Η παρέμβαση αυτή θεωρείται από κύκλους της ανεξάρτητης Αρχής περίπου ως το «ιερό δισκοπότηρό» της, μιας και σταμάτησαν οι διαρκείς καταγγελίες από θιγόμενους πως κάποιες υποθέσεις θάβονται και κάποιες άλλες τρέχουν γρηγορότερα από το κανονικό. Επίσης, θα πρέπει να διατηρηθούν οι θετικοί ρυθμοί είσπραξης προστίμων (επί Κυριτσάκη άγγιζαν το 54% στο σύνολο των ποινών, έχοντας εισπραχθεί 83,4 εκατ. ευρώ από τα συνολικά πρόστιμα ύψους 155 εκατ. ευρώ που έχει επιβάλει η Επιτροπή Ανταγωνισμού την τελευταία τετραετία) σε σύνολο 49 προστίμων. Δεν είναι τυχαίο πως η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού κατετάγη πέμπτη παγκοσμίως το 2017 στον τομέα της επιβολής προστίμων, ενώ το 2009, όταν ανέλαβε την προεδρία της Αρχής, η Ελλάδα ήταν δεύτερη από το τέλος παγκοσμίως. Αυτές οι επιτυχίες αποτελούν στοίχημα και για τη νέα πρόεδρο, όπως πρόκληση για την ίδια αποτελεί και η ανάγκημη κομματικοποίησης του φορέα. Αν και στην πρόσφατη συζήτηση στη Βουλή το ενδιαφέρον εστιάστηκε στα θέματα της διανομής Τύπου λόγω παρεμβάσεων που επιχείρησαν βουλευτές της συμπολίτευσης, εντούτοις σε εξέλιξη υπάρχουν κι άλλες υποθέσεις, τόσο στα ΜΜΕ (υποθέσεις συγχωνεύσεων) όσο και οι καταγγελίες περί ύπαρξης καρτέλ στο βαμβάκι ή αυτές για την υπόθεση της σίτισης των προσφύγων που είχαν ανακινηθεί από την Αρχή Καταπολέμησης της Απάτης και της Διαφθοράς (OLAF), που αποτελεί τον βασικό ελεγκτικό μηχανισμό της Κομισιόν για τη διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων. 64 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=