coverstory Αθανάσιος Κουκουτάρης πάνω απο 30 εκατ. ευρώ τζίρο, παρουσία σε περισσότερες από 35 χώρες στο εξωτερικό και πάνω από 400 εργαζομένους; Εκείνη την εποχή ήμασταν δουλευταράδες και φιλόδοξοι, αλλά η σκέψη μας κατευθυνόταν κυρίως από το ρεαλισμό και ήταν πάντα μετρημένη. Είχα όραμα να μεγαλώνει το κοινό που δοκίμαζε τις πίτες μου και να τις φτιάχνω όλο και καλύτερες, με καινούργιες συνταγές. Άλλα οράματα -ή, μάλλον, σχέδια- για τζίρους και εξαγωγές ήρθαν βήμα-βήμα, με την εξέλιξη της δουλειάς. Ποιες θα λέγατε πως ήταν οι σημαντικότερες ημερομηνίες-σταθμοί στη μακρά αυτή διαδρομή της εταιρείας; Ποιες θεωρείτε τις σημαντικότερες επιτυχίες αλλά και ποιες θα λέγατε πως ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε; Η alfa ιδρύθηκε στην Κοζάνη το 1952 ως οικογενειακή επιχείρηση. Το 1977, είχαμε εξαπλωθεί στην ΚεντρικήΜακεδονία και στη Θεσσαλία. Η μαζική παραγωγή ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80. Έδωσα αυτό το όνομα στην εταιρεία, για να θυμάμαι κάθε μέρα από πού ξεκίνησα. Έχει τη σημασία του να μην ξεχνάς το πρώτο βήμα και κάθε μέρα να την βλέπεις σαν νέο ξεκίνημα. Το 1985, η εταιρεία έγινε ανώνυμη, η σημερινή Α.Ε., και 5 χρόνια αργότερα, είχαμε φτάσει στο σημείο να τροφοδοτούμε με τις πίτες μας όλη την Ελλάδα. Το ’96 δημιουργήσαμε τις νέες εγκαταστάσεις μας και από τότε δεν πάψαμε να επενδύουμε σε επεκτάσεις, εξοπλισμό και εκσυγχρονισμό. Η μεγάλη επιτυχία όμως, αυτή που μας έδωσε φτερά, ήταν η παρουσία της Κιχί σε όλη την Ελλάδα. Μέσα σε λίγο καιρό κατέκτησε ένα τεράστιο καταναλωτικό κοινό και εκτόξευσε τις πωλήσεις της εταιρείας. Το 2003, άρχισαν και οι εξαγωγές μας. Μεγάλος σταθμός ήταν και το 2005, που η alfa έφερε επανάσταση στην αγορά, λανσάροντας πρώτη το χάρτινο ταψάκι για απευθείας ψήσιμο στο Άξιοι συνεχιστές του οράματος του Θανάση Κουκουτάρη είναι οι δυο γιοι του, ο Διονύσης και ο Γιώργος, οι οποίοι εργάζονται στην εταιρεία από πολύ νέοι και πλέον έχουν αναλάβει τη διοίκησή της. Ο Διονύσης Κουκουτάρης είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της alfa, ενώ ο Γιώργος Κουκουτάρης είναι Αντιπρόεδρος. Επίσης, στο σύγχρονο κέντρο διανομής της εταιρείας, στοΜενίδι Αττικής, εργάζονται πλέον και τα εγγόνια του κ. Κουκουτάρη, η Κατερίνα και ο Ζήσης, με αρμοδιότητες κυρίως τοmarketing και τις πωλήσεις. Το 2018 ήταν μια άκρως θετική χρονιά για την εταιρεία. Μπορείτε να μας αναφέρετε συνοπτικά τα μεγέθη και τις επιδόσεις της alfa και το αποτύπωμά της στην αγορά; Διονύσης Κουκουτάρης: Όντως, το 2018 ήταν μια πολύ καλή χρονιά. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας παρουσίασε αύξηση 12,11%, ενώ η εξαγωγική δραστηριότητά μας αυξήθηκε κατά 25%. Αντίστοιχα, αυξήθηκαν οι εργαζόμενοί μας, οι οποίοι σήμερα ξεπερνούν τους 400 στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Στην προσπάθειά μας να εξελισσόμαστε συνεχώς, τον Μάρτιο του ’18 ολοκληρώσαμε επένδυση ύψους 3.000.000 ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό, ενώ συνεχίζουμε την υλοποίηση επένδυσης 6.250.000 ευρώ για επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων και νέο εξοπλισμό, η οποία θα έχει υλοποιηθεί έως τον Ιούλιο του 2019. Πρόκειται για κινήσεις που θα επιτρέψουν στην alfa, μεταξύ άλλων, μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα, εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση του κόστους παραγωγής, καθώς και δυνατότητα παραγωγής νέων προϊόντων. Πώς «τρέχει» μέχρι στιγμής το 2019 και ποιες επενδύσεις προγραμματίζετε για την τρέχουσα χρονιά; Γιώργος Κουκουτάρης: Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 2019 ξεκίνησε εξίσου δυναμικά. Όπως είπαμε, συνεχίζουμε με την υλοποίηση μιας μεγάλης επένδυσης, που πιστεύουμε ότι θα δώσει νέα ώθηση στην παραγωγή μας. Επιπλέον, μεγάλο ρόλο παίζει για εμάς η εξοικονόμηση ενέργειας που θα επιτύχουμε, καθώς η alfa έχει δεσμευτεί σε έναπλαίσιο λειτουργίας πουπροβλέπει απόλυτο σεβασμό προς την προστασία του περιβάλλοντος, σε πλήρη συμμόρφωση με την τοπική νομοθεσία. Σημαντική άνοδο καταγράφουν και οι εξαγωγές της alfa. Σε τι ποσοστό Η alfa είναι για μας σπίτι και οικογένεια, σχολείο και πανεπιστήμιο Έδωσα το όνομα alfa στην εταιρεία, για να θυμάμαι κάθε μέρα από πού ξεκίνησα. Έχει τη σημασία του να μην ξεχνάς το πρώτο βήμα και κάθε μέρα να την βλέπεις σαν νέο ξεκίνημα του τζίρου αντιστοιχούν πλέον και ποιες κινήσεις ανάπτυξής τους δρομολογείτε; Γιώργος Κουκουτάρης: Οτομέας των εξαγωγών μας αντιστοιχεί στο 31% του τζίρου της εταιρείας και, σύμφωνα και με τον απολογισμό του 2018, παρουσιάζει σημαντική αύξηση. Προχωράμε σ’ αυτόν με όραμα, φιλόδοξα σχέδια, αλλά παράλληλα και με σύνεση, δεδομένου ότι έχουμε να διαχειριστούμε μια σημαντική πρόκληση: ότι σε πολλές ξένες αγορές, οι καταναλωτές είναι ελάχιστα -έως και καθόλου- εξοικειωμένοι με την έννοια τουφύλλου και της πίτας, με αποτέλεσμα να χρειάζονται κάποια «εκπαίδευση», προκειμένου να εκτιμήσουν τα προϊόντα μας και τις δυνατότητες που έχουν να τα χρησιμοποιούν για τη δημιουργία συνταγών που να ταιριάζουν με τις προτιμήσεις και την κουλτούρα τους. Κάθε χρόνο δίνουμε το «παρών» και παρουσιάζουμε τα προϊόντα μας σε όλες τις μεγάλες εκθέσεις του κλάδου μας, όπως η Anuga στην Κολωνία, η Gulfood στο Ντουμπάι και η PLMA στο Άμστερνταμ και το Σικάγο. Η εταιρεία έχει κάνει τα τελευταία χρόνια την είσοδό της στην αγορά των σνακ, ενώ πρόσφατα παρουσίασε και νέους κωδικούς. Ποια είναι το feedback μέχρι στιγμής γι’ αυτά τα νέα εγχειρήματα και ποια άλλα σχέδια υπάρχουν για τη συνέχεια; Διονύσης Κουκουτάρης: Η απόφασή μας να λανσάρουμε, το 2018, τα pitatakia -ένα υγιεινό σνακ απόφύλλο ζύμης, ψημένο στο φούρνο, σε 8 γεύσεις- μας δικαίωσε απόλυτα, καθώς το συγκεκριμένο προϊόν έγινε ανάρπαστο. Το ίδιο ισχύει και για τα προϊόντα της κατηγορίας του food-service, στην οποία ο πιο πρόσφατος κωδικός είναι το ατομικό νηστίσιμο ρολό με πατάτα και ελιά καλαμών. Σε συνεργασία με την ομάδα R&D και μέσα από συνεχή παρακολούθηση των διατροφικών τάσεων και των γευστικών προτιμήσεων, Διονύσης & Γιώργος Κουκουτάρης 22 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=