coverstory Αθανάσιος Κουκουτάρης πως είναι οι αξίες της που έχουν βρει ανταπόκριση από την αγορά και το καταναλωτικό κοινό; Πιστεύω πως ο κόσμος ξέρει να αναγνωρίζει την αλήθεια, την ποιότητα, την προσπάθεια, την εντιμότητα, την αξία του αυθεντικού. Από τη συνέπεια σε αυτές ακριβώς τις αξίες προέρχονται η επιτυχία και η καταξίωση της alfa. Θέλω να πω, δηλαδή, ότι από τότε που ξεκίνησα στην Κοζάνη, τη δεκαετία του ’50, μέχρι σήμερα που έχω την ευλογία να δουλεύουν στην εταιρεία τα παιδιά και τα εγγόνια μου, δεν παρεκκλίναμε ούτε στιγμή από αυτές τις αξίες, πάνω στις οποίες οικοδομήθηκαν η φιλοσοφία και οι δραστηριότητές μας. Έχουμε βάλει ψηλά τον πήχυ και δεν κάνουμε εκπτώσεις σ’ αυτό. Αναζητάμε παντού έμπνευση, για να δημιουργούμε διαρκώς νέα προϊόντα, όχι μόνο ελκυστικά αλλά και χρήσιμα στον καταναλωτή, χρησιμοποιούμε ανελλιπώς αγνά και ΠΟΠ υλικά από Έλληνες παραγωγούς, έχουμε τις πιο αυστηρές προδιαγραφές και πιστοποιήσεις ποιότητας σε όλα τα στάδια της παραγωγής, επενδύουμε σταθερά στην έρευνα και την ανάπτυξη - με απλά λόγια, δεν αφήνουμε «τίποτα να πέσει κάτω». Όλα αυτά συνιστούν μια αόρατη σφραγίδα εμπιστοσύνης, η οποία έχει τεράστια σημασία για τους καταναλωτές - και δεν είναι τυχαίο ότι η alfa κατέχει ηγετική θέση στην προτίμησή τους. Μέσα σε μια πενταετία (2014-2018) το μερίδιό μας στην αγορά σχεδόν διπλασιάστηκε, ξεπερνώντας το 20%, ενώειδικά στην κατηγορία «πίτες», στην οποία κατέχουμε ηγετική θέση, το μερίδιό μας σε όγκο είναι πολύ υψηλότερο και διαμορφώνεται σε 35,8%. Σήμερα, τοόνομαalfa είναι συνώνυμομε τις πιο νόστιμες και πιο ποικίλες εκδοχές της πίτας: από τη θρυλική παραδοσιακή κοζανίτικη πίτα Κιχί, την Κασσιάτα, με συνταγή από τα χωριά της Ηπείρου, την τσαλακωτή Πηλίου, την αυθεντική μπουγάτσαΘεσσαλονίκης, τα «τόσο απλά» φύλλα alfa και το παραδοσιακό τραγανό, χωριάτικο φύλλο Κιχί, τα Pitatakia -τα σνακ για κάθε ώρα- και τις πίτσες με ζύμη, ψημένη σε ξυλόφουρνο, οι οποίες είναι έτοιμες σε μόλις 6 λεπτά. Συνολικά, σήμερα διαθέτουμε περισσότερους από 400 κωδικούς στους τομείς του retail & του food service. Θεωρείτε πως η ελληνική διατροφή και τα παραδοσιακά προϊόντα της χώρας μας μπορούν να αποτελέσουν διαβατήριο για επιτυχία στις διεθνείς αγορές; Δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό. Το βλέπουμε και στις δικές μας εξαγωγές, αλλά και σε κάθε άλλη σοβαρή προσπάθεια προώθησης ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές. Ειδικά τα τελευταία χρόνια, χαίρομαι πολύ με τις προσπάθειες αυτές - και ειδικά όταν βλέπω να προέρχονται από νέους ανθρώπους που βρίσκουν νήμα σύνδεσης με τις ρίζες τους, χρησιμοποιώντας σύγχρονους καινοτόμους τρόπους για την προβολή προϊόντων του τόπου τους. Είναι πολύ σημαντικό, γιατί μετατρέπουν τα εμπόδια -όπως, λόγου χάρη, την αντικειμενική δυσκολία κάλυψης μεγάλων αγορών, λόγωπεριορισμένης δικής μας παραγωγής- σε καινοτόμες μεθόδους και νέες ευκαιρίες. Εκτός όλων των άλλων, εμείς έχουμε και το μεγάλο πλεονέκτημα να είμαστε σημαιοφόροι της μεσογειακής διατροφής, που θαυμάζεται και εφαρμόζεται σε διεθνή κλίμακα ως διαβατήριο υγείας και ευεξίας. Με αυτό το σκεπτικό, άλλωστε, έχουμε δημιουργήσει στην Ουάσινγκτον, απέναντι από τον Λευκό Οίκο, ένα κατάστημα λιανικής πώλησης ελληνικών φορετικές δομές και απαιτήσεις. Μας βοήθησε, πιστεύω, το γεγονός ότι είχαμε τη διορατικότητα -και την τύχη- να φέρουμε κοντά μας πολύ καλά στελέχη της αγοράς και να τα εμπιστευτούμε, προκειμένου να αποκτήσουμε τα εφόδια που μας έλειπαν, να εκσυγχρονίσουμε τις δομές μας και να ενισχύσουμε τους ρυθμούς ανάπτυξής μας. Η διαδικασία αυτή παρουσιάζει πάντα ένα βαθμό δυσκολίας, καθώς πρέπει να συγκεραστούν διαφορετικές απόψεις και νοοτροπίες. Τουλάχιστον, κατανοήσαμε και συμφωνήσαμε όλοι από την αρχή ότι είμαστε στην ίδια πλευρά και με τους ίδιους στόχους. Αυτό ήταν το μυστικό που μας οδήγησε σήμερα εδώ. Τι συμβουλεύετε τα παιδιά σας -και τώρα και τα εγγόνια σας- όσον αφορά τη διοίκηση της εταιρείας; Να δουλεύουν σκληρά και να μην ξεχνούν ποτέ ότι η επιτυχία της alfa ανήκει στην ευρύτερη οικογένειά της, δηλαδή, στους εργαζομένους και στους συνεργάτες μας. Χωρίς αυτούς, δεν υπάρχει τίποτα, δεν είμαστε τίποτα. Τους λέω, επίσης, να αναλαμβάνουν πάντα την ευθύνη κι αν κάτι στραβό γίνει, να «κατηγορήσουν» πρώτα τον εαυτό τους και μετά τους άλλους. Θέλω να καταλαβαίνουν ότι σε κάθε μπουκιά alfa που δοκιμάζει ο καταναλωτής θα πρέπει να παίρνει τη γεύση όλων των αξιών που αντιπροσωπεύει το όνομά μας. Τέλος, τους προτρέπωνα κάνουν προσεκτικά βήματα, αλλά να μη διστάζουν να κοιτάζουν μπροστά, να καινοτομούν και να τολμούν. Συνεχίζετε να πηγαίνετε κάθε μέρα στην εταιρεία. Τι είναι αυτό που σας δίνει κίνητρο και δύναμη να συνεχίζετε; Δεν μπορώνα με φανταστώπουθενά αλλού - ούτε να κάνω κάτι άλλο. Δεν έχω πάει ποτέ στη ζωή μου στο καφενείο. Η εταιρεία είναι, κυριολεκτικά, η οικογένειά μου, το σπίτι μου, η ζωή μου και έρχομαι εδώκάθε πρωί προσπαθώντας, με τη μικρή καθημερινή συμβολή μου, να της ανταποδώσω όλες τις χαρές, τις συγκινήσεις και τα καλά που μου δίνει όλα αυτά τα χρόνια. Δεν μπορώ να μεφανταστώ πουθενά αλλού - ούτε να κάνω κάτι άλλο. Δεν έχωπάει ποτέ στη ζωή μου στο καφενείο Το νέο τηλεοπτικό σποτ της alfa είναι μια πραγματικά πολύ ωραία ταινία, που αποτυπώνει την ιστορία της εταιρείας με μαγικό τρόπο προϊόντων, με έμφαση στις ελληνικές πίτες, το «Alfa Pie House», που πάει πολύ καλά. Πλέον, εξάγουμε σε περισσότερες από 35 χώρες σε 4 ηπείρους και, με εφόδια την αγάπη και την προτίμηση του κοινού, αναπτυσσόμαστε σταθερά και καινοτομούμε. Η alfa είναι μια οικογενειακή επιχείρηση. Τι σημαίνει αυτό για τη διοίκησή της και την ανάπτυξή της; Υπήρξαν κάποιες προκλήσεις όταν άρχισε να μεγαλώνει η εταιρεία; Πάντα υπάρχουν προκλήσεις όταν μια οικογενειακή επιχείρηση μεγαλώνει, ειδικά με τόσο αλματώδεις ρυθμούς, και καλείται να λειτουργήσει με πολύ δια24 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=