Hotel Investment Forum 2019, που πραγματοποιήθηκε το διάστημα 4-6Μαρτίου 2019, στο Βερολίνο, χαρτογραφεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο τις επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2018, το ύψος τους, καθώς και την προέλευση των κεφαλαίων, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη εικόνα της ξενοδοχειακής αγοράς στην Ευρώπη. Έχοντας ως βασικό στόχο να διερευνηθεί σε βάθος η διείσδυση των Hotel Groups, Family Groups και Brands έναντι των ανεξάρτητων ξενοδοχείων στην ευρωπαϊκή αγορά, η Horwath HTL προχώρησε στην ανάλυση 22 ευρωπαϊκών αγορών με συνολική δυναμικότητα 150.000 ξενοδοχείων και πάνωαπό 6 εκατομμύριων δωματίων. Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων, η αγορά των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων κατέχει πλέον το 13% της συνολικής αγοράς και το 38% της δυναμικότητας δωματίων, ενώ κάθε ξενοδοχείο που ανήκει σε αλυσίδα ή όμιλο διαθέτει κατά μέσο όρο 131 δωμάτια σε σύγκρισημε τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία που διαθέτουν κατά μέσο όρο 61 δωμάτια. Αυξήθηκαν τα ξενοδοχειακά brands στην Ελλάδα κατά 15% Στην Ελλάδα, η οποία συμπεριλήφθηκε στην έρευνα για πρώτη φορά, τα Hotel Groups, Family Groups και Brands κατέχουν το 8% της συνολικής αγοράς και το 12% της δυναμικότητας δωματίων. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2018 οι διεθνείς αλυσίδες ή brands αύξησαν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά κατά 15% σε επίπεδο δυναμικότητας δωματίων και κατά 12,1% σε επίπεδο δυναμικότητας κρεβατιών αποτυπώνοντάς με αυτόν τον τρόπο τις ανοδικές τάσεις της ζήτησης του ελληνικού τουρισμού των τελευταίων ετών, καθώς και την ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Επιπλέον, κατά το 2018 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 150 luxury ξενοδοχεία, φτάνοντας έτσι τα 550 ξενοδοχεία 5 αστέρων και τα 1.581 ξενοδοχεία 4 αστέρων, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 21,6% του συνολικού αριθμού ξενοδοχείων της χώρας. Ο Ξενοφώντας Πετρόπουλος, Country Director του ελληνικού γραφείου της HorwathHTL, δήλωσε για την έρευνα: «Το εύρος και η ανάλυση που διαθέτει η φετινή έρευνα, την καθιστά ένα πολύτιμο εργαλείο τόσο για τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων όσο και για τους επενδυτές. Αποτυπώνει με ακρίβεια τη θέση των ξενοδοχειακών ομίλων στην ευρωπαϊκή αγορά και χαρτογραφεί πλήρως την ανάπτυξη των εγχώριων επιχειρήσεων. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός πως φέτος στην έρευνα, συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά και η Ελλάδα, χάρη στη συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και τα στοιχεία που μας διέθεσε». Οι αριθμοί που συνοδεύουν τον κλάδο του τουρισμού στην Ελλάδα είναι πραγματικά εντυπωσιακοί. Και σε μια χώρα που εδώ και χρόνια υποφέρει από την οικονομική κρίση και τις επιπτώσεις της, αυτές οι επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενες. Αρκεί να μην επαναληφθούν λάθη του παρελθόντος, που θα μετατρέψουν το «ράλι» του τουρισμού σε μια ακόμη «φούσκα» που ξεφούσκωσε γρήγορα… Tο 2018 οι διεθνείς αλυσίδες ή brands αύξησαν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά κατά 15%σε επίπεδο δυναμικότητας δωματίων και κατά 12,1%σε επίπεδο δυναμικότητας κρεβατιών 51 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=