businesstrends Ματιές στην τεχνολογική πραγματικότητα και τις τάσεις που οι ειδικοί αναμένουν πως θα μας απασχολήσουν το τρέχον έτος. Γράφει ο Πέτρος Αντωνάκης H Silicon Valley βλέπει τις startups να πακετάρουν και να μετακομίζουν σε άλλες πολιτείες με οικονομικότερο ενοίκιο αλλά και λιγότερο πολιτικοποιημένη ατμόσφαιρα, η αγορά των κρυπτονομισμάτων έχασε 120 δισ. δολάρια τη χρονιά που πέρασε, αλλά ουδείς τολμά να ξεστομίσει το «μόδα ήταν και πέρασε», ενώο TimCook παραδέχεται για πρώτηφορά ανοιχτά πως για την πτώση των πωλήσεων των iPhone ίσως και να φταίει η υψηλή τιμή τους… Κοινώς, ο ψηφιακός κόσμος αλλάζει με ρυθμούς που απλά είναι αδύνατον να τους παρακολουθήσεις, με το διάσημο «disruption» να συμβαίνει σε όλα τα επίπεδα. Η μάχη να παραμείνει μια εταιρεία επίκαιρη ή -εάν είναι ακόμα πιο ικανή- να προηγηθεί των αλλαγών, έχει ήδη ξεκινήσει και δεν μπορεί να περιμένει κανέναν, διαφορετικά θα επιβεβαιώσει την Credit Suisse, σύμφωνα με την οποία ο μέσος όρος ζωής μιας εταιρείας στο S&P 500έχει πέσει από τα 60χρόνιαπουήταν στα ‘50s, σε λιγότερο από 20 που είναι σήμερα. Από την άλλη, οι executives παραδέχονται πως, εντάξει, ξέρουμε πως το «disruption» μάς περιμένει στη γωνία, αλλά τι μπορούμε να κάνουμε για να ακολουθήσουμε το κύμα και να αναλάβουμε επιτέλους δράση; Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι ήδη στην πόρτα και «χτυπάει» το κουδούνι με φωνητική εντολή. Οι προβλέψεις για το 2019 του ανοίγουν για να περάσει στα ενδότερα. Ακόμα πιο κοντά στο ΑΙ Το Forbes έγραψε γλαφυρότατα πως το 2019 είναι η χρονιά που η τεχνητή νοημοσύνη θα ξεπεράσει το «hype» και θα μπει στη χειροπιαστή πραγματικότητα. Σύμφωνα με έρευνες, υπάρχουν πλέον περισσότερα από 4 δισεκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο που χρησιμοποιούν το Internet και μόνο τον τελευταίο χρόνο δημιουργήσαμε περίπου το 90% του παγκόσμιου data. Απ’ αυτό χρησιμοποιούμε μόλις το 1% (!). Η τεχνητή νοημοσύνη θα έρθει και θα παίξει τεράστιο ρόλο, ώστε να αλλάξει αυτό δραστικά. Φυσικά, και τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς, τα εντυπωσιακά drones, τα βιομηχανικά μηχανήματα που θα αρχίσουν σιγά σιγά να παίρνουν πρωτοβουλίες και τα εξελιγμένα chip για τα οποία έχει ξεκινήσει εδώ και καιρός ένας μεγάλος υπόγειος πόλεμος ανάμεσα στους τεχνολογικούς κολοσσούς που σχεδιάζουν πλέον τα δικά τους παρακάμπτοντας τους παραδοσιακούς κατασκευαστές, είναι και αυτά στο AI προσκήνιο. Τα chatbots είναι η χαρακτηριστικότερη περίπτωση που έφερε επιχειρηματική αξία και πολύτιμο customer service στην “cool” κουβέντα περί AI και, μέσα στο 2019, θα πείσουν ακόμα περισσότερες εταιρείες πως τα χρειάζονται άμεσα, για να βελτιώσουν την εικόνα τους. Ειδικά όταν πέφτουν στα χέρια τους έρευνες που λένε πως μέχρι το 2020 τα bots θα επηρεάζουν το 10% των συνολικών πωλήσεων, ενώ το 50% των καταναλωτών θα αλληλεπιδρούν με AI τρόπο πριν πιάσουν την πιστωτική. Από την αγορά του τουρισμού μέχρι της ναυτιλίας και από το λιανικό εμπόριο μέχρι τα πολεμικά συστήματα, η τεχνητή νοημοσύνη μέρα με τη μέρα αφήνει το αποτύπωμά της. Ήδη η Samsung και η Microsoft χρησιμοποιούν 24 ώρες το 24ωρο αυτόνομα ρομπότ που επαναφορτίζονται μόνα τους για ναφρουρούν μεγάλους εξωτερικούς χώρους, ενώ η αγορά των smart speaker θα επενδύσει στην 21.5 αύξηση που παρουσίασε το 2018, για να παραμείνει η πιο «hot» AI συσκευή μετά το smartphone. Φυσικά, από τη στιγμή που τα μικρά ρομπότ της Amazon κόβουν ήδη βόλτες σε γειτονιές κάνοντας πιλοτικές παραδόσεις σε καταναλωτές στην Αμερική, κατανοεί εύκολα κάποιος πως το ΑΙ αλλάζει πλέον δραστικά και το marketing, αφού θα βοηθήσει να κατανοήσουν οι εταιρείες την ανθρώπινη συμπεριφορά και τα συναισθήματα του καταναλωτή, οδηγώντας σε υπερ-προσωποποιημένες καμπάνιες σε πραγματικό χρόνο. Πρόσφατη έρευνα έδειξε πως το 78% των millennials προτιμούν να ξοδέψουν χρήματασε μιαποθητή εμπειρία ή ένα event παρά σε ένα αντικείμενο, ένα στατιστικό που πρέπει να έχει ήδη κορνιζαριστεί και να κοσμεί πολλά meeting rooms. Εμπειρία και AI πάνε χέρι χέρι, και αυτός ο συνδυασμός μπορεί να κερδίσει την εύνοια του πελάτη, το σημείο-κλειδί που θα βοηθήσει άμεσα κάθε οργανισμό να ερμηνεύσει έξυπνα και σε πραγματικό χρόνο το customer data και να διαπιστώσει εάν το χειρίζεται επιτυχημένα. Και μια και μιλάμε για “data”, τo 2018 ήταν έτος γνωριμίας με τον GDPR. Οι εταιρείες πρωτοσυστήθηκαν με τον κανόνα, άλλες με επιτυχία, άλλες χωρίς να καταφέρνουν καν να παραδώσουν σε πελάτες αντίγραφα από τα σχετικά με εκείνους data που διέθεταν, όπως έδειξαν πρόσφατες έρευνες. Η νέα χρόνια θα σφίξει αισθητά τα λουριά και τα πρόστιμα θα κάνουν ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση. Το βασικότερο είναι πως οι καταναλωτές αρχίζουν και κατανοούν πως τα προσωπικά τους Ψηφιακoί καιροί 52 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=