Ακούγεται... uΜε ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος το 5ο Επιχειρηματικό Φόρουμ Ελλάδας-Σουηδίας με θέμα «Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή: το μέλλον της Ελλάδας». ΤοΦόρουμ διοργάνωσε το Ελληνο-Σουηδικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Σουηδίας. Χρυσός χορηγός της εκδήλωσης ήταν η Ericsson Hellas, ενώ χορηγοί ήταν η ABB, η Sobi, ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη και η Volvo Car Hellas. Υποστηρικτές ήταν οι εταιρείες IKEA, NeuroSoft, Oriflame Hellas, Πέτρος Πετρόπουλος και SKF Hellas. uΑπό τις πολύ καλές κινήσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια προς την κατεύθυνση της εξωστρέφειας των ελληνικών κρασιών ήταν η παρουσία στη μεγαλύτερη έκθεση οίνων και ποτών στον κόσμο, Prowein 2019. Η έκθεση διεξήχθη στοΝτίσελντορφ της Γερμανίας και η Ελλάδα αντιπροσωπεύθηκε από περίπου 100 οινοποιεία. uΑληθεύει πως ο πρόεδρος σημαντικής τράπεζας είναι άρρωστος και πως απλά παραμένει στη θέση αυτή μέχρι τις εκλογές λόγω των ζητημάτων υγείας που έχει; uΜεγάλα νέα να περιμένετε στα δύο μεγάλα λιμάνια. Επενδύσεις αλλά και πολιτικές ανατροπές στις συγκεκριμένες περιφέρειες. uΟλοένα και περισσότερες τουρκικές επιχειρήσεις συμμετέχουν στις αυξήσεις μετοχικών κεφαλαίων ελληνικών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Senkroma, που συμμετείχε στην ΑΜΚ της Πλαστικά Κρήτης. uΚάτι σημαντικό -και κρατήστε αυτό που γράφουμε- ετοιμάζεται στο χώρο της υγείας.Μέσα μάλιστα στην άνοιξη. uΨήφο εμπιστοσύνης δίνουν οι Ρωσοαυστριακοί της Cetracore στην Jetoil, με την τονωτική «ένεση» των 20 εκατ. ευρώ για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Να υπενθυμίσουμε πως ηαυστριακήCetracore, η οποία σε ποσοστό 20% ελέγχεται από τη ρωσική Rosneft, υπέγραψε το 2017 τη συμφωνία εξυγίανσης της Jetoil. Με την εν λόγω συμφωνία της τάξεως των 111,5 εκατ. ευρώ, ηCetracore απέκτησε τοδίκτυο, τα assets που υποστήριζαν την έντονη εξαγωγική δραστηριότητα της Jetoil, καθώς και το σύνολο των αδειών που ήταν απαραίτητες για την άμεση επαναλειτουργία εγκαταστάσεων και δικτύου, ενώησυμφωνία διασφάλιζε το σύνολο των εργαζομένων της Jetoil. Γράφει ο Δημήτρης Μαρκόπουλος H Εζα βάζει πιοψηλάτονπήχυ Το διπλασιασμό των μεγεθών της μέσα στην επόμενη πενταετία έχει θέσει σαν στόχο η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης. Όπως ανακοινώθηκε σε συνάντηση με δημοσιογράφους, η εταιρεία θέλει να διπλασιάσει τις πωλήσεις και τα μερίδιά της, καθώς και τις εξαγωγές της, που σήμερα αντιστοιχούν στο 10% του κύκλου εργασιών της. Προς την κατεύθυνση αυτή έχει δρομολογήσει ένα επενδυτικό πλάνο που θα αγγίξει τα 2025 εκατ. ευρώ μέχρι το 2023, με τα 10 εκατ. ευρώ εξ αυτών να αφορούν το 2019 και επενδύσεις σε νέα γραμμή εμφιάλωσης, εκσυγχρονισμό και αυτοματοποίηση στις επενδύσεις δικτύου και ανάπτυξης πωλήσεων της εταιρείας, καθώς και νέα προϊόντα και τεχνολογίες. Οι επενδύσεις αυτές έρχονται να προστεθούν στα 18,5 εκατ. ευρώ που επένδυσε η επιχείρηση στην προηγούμενη πενταετία και έχουν οδηγήσει στη σημαντική ανάπτυξή της και τις θετικές οικονομικές της επιδόσεις. Συγκεκριμένα, το 2018 η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης, που το μερίδιό της την καλοκαιρινή περίοδο άγγιξε το 10%, κατέγραψε τζίρο ύψους 36 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 20% σε σχέση με το 2017. Τα λειτουργικά κέρδη της (EBITDA) ανήλθαν σε 3,8 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 245% σε σχέση με το 1,1 εκατ. ευρώ του 2017, ενώ τα κέρδη προ φόρων άγγιξαν τα 730 χιλιάδες ευρώ. Η εταιρεία «χτίζει» πάνω σε αυτή την ανοδική τάση, ενώ προκειμένου να υποστηρίξει τους φιλόδοξους αναπτυξιακούς της στόχους, πρόκειται να πραγματοποιήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2019 Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου, στην οποία έχουν δεσμευτεί να συμμετάσχουν οι υπάρχοντες μέτοχοί της. Ακόμη, κεντρικό ρόλο στο πλάνο της ενίσχυσης των μεγεθών της εταιρείας διαδραματίζει και η ενίσχυση των εξαγωγών. Αυτήν τη στιγμή η εταιρεία εξάγει σε 35 χώρες και στις 5 ηπείρους και σχεδιάζει την επέκταση της παρουσίας της, με βασικό στόχο την ακόμη πιο δυναμική παρουσία στις αγορές της Μέσης Ανατολής και του Αραβικού Κόλπου, με προϊόντα τόσο στην κατηγορία της μπίρας όσο και των soft drinks. Διακοσμητικότο POS για 1 στους4επαγγελματίες Ένας στους τέσσερις επαγγελματίες μεταξύ αυτών που υποχρεώθηκαν διά νόμου να τοποθετήσουν τερματικό αποδοχής καρτών (POS) δεν έχουν πραγματοποιήσει την τελευταία διετία καμία απολύτως συναλλαγή. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν πρόσφατα και καταδεικνύουν πως το 25% των POS που τοποθετήθηκαν το 2017 και το 2018, δηλαδή περίπου 175.000 από το σύνολο των 700.000, παραμένει σήμερα ανενεργό. Την ίδια στιγμή, σημάδια κόπωσης εμφανίζει η χρήση των καρτών, καθώς το πρώτο τρίμηνο του 2019 η ετήσια μεταβολή της αξίας των συναλλαγών που πραγματοποιείται από ελληνικές κάρτες, εκτός αυτών των τουριστών, αυξήθηκε κατά 14% έναντι 17% το 2018 και 40% το 2017. Άνοδος στηνπαραγωγήασφαλίστρων Ανοδικήήταν η πορεία το 2018 των δέκα μεγαλύτερων σε ασφάλιστρα ασφαλιστικών εταιρειών σε μια περίοδο που η συνολική παραγωγή του 2018 δείχνει άνοδο 1,8% στα 3.918.878.788,51 ευρώ, με τις ασφαλίσεις ζωής να παρουσιάζουν μία μικρή πτώση κατά0,5%στα 1.863.555.578,63 ευρώ (47,6% της συνολικής αγοράς) και τις ασφαλίσεις ζημιών να εμφανίζουν άνοδο κατά 4% στα 2.055.323.209,88 ευρώ (52,4% του συνόλου της αγοράς). Την πρωτιά ξεκάθαρα έχει η Εθνική Ασφαλιστική, με αύξηση στην παραγωγή ασφαλίστρων κατά 2,4%, στα 637,067 εκατ. ευρώέναντι 622,118 εκατ. ευρώπέρυσι. H Εurolife ακολουθεί στη δεύτερη θέση, ενώ η NN Hellas έκλεισε το 2018 με μία παραγωγή ασφαλίστρων κοντά στα 421 εκατ. ευρώ, έναντι 406 εκατ. ευρώ. H Interamerican έφθασε στα 354 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 2%περίπου σε σύγκρισημε τη χρήση 2017. Η Metlife, μετά από μια περίοδο διοικητικών εξελίξεων, κατέγραψε για το 2018 παραγωγή ασφαλίστρων μειωμένη ελαφρά στα 263 εκατ. ευρώ όσα περίπου και το 2017 από 265 εκατ. ευρώ. Η ERGO Ασφαλιστική είχε παραγωγή που ανήλθε στο ποσό των 238,9 εκατ. ευρώ έναντι 246,3 εκατ. ευρώ πέρυσι ενώ άνοδο 45 σημείωσε η Generali. Η Ευρωπαϊκή Πίστη ήταν από τις ασφαλιστικές εταιρείες που κατέγραψε ανοδική πορεία και το 2018, με την παραγωγή ασφαλίστρων να κλείνει στα 191 εκατ. ευρώπερίπου, έναντι 183,50, σημειώνοντας άνοδο περί το 4,1%. H Allianz είχε άνοδο 3,4% και η ΑΧΑ παρουσίασε 160 εκατ. ευρώ, έναντι 155 εκατ. ευρώένα χρόνο πριν, σημειώνοντας άνοδο 3,22%, ποσοστό που υψηλότερο από το μέσο όρο της αγοράς. 65 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=