Chief Marketing & Communications Officer της Mastercard διεθνώς. Προέδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζόμενων (World Federation of Advertisers-WFA). Βραβευμένος με τη διάκριση του καλύτερου marketer διεθνώς (WFA Global Marketer) για το 2018. Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, ο Raja Rajamannar αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα στελέχη αυτήν τη στιγμή στην παγκόσμια αγορά επικοινωνίας και marketing. Πρόσφατα βρέθηκε στην Ελλάδα, για να παρουσιάσει τη νέα ηχητική ταυτότητα της Mastercard και με την πολύτιμη συμβολή τόσο των ανθρώπων της εταιρείας στη χώρα μας όσο και του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας (ΣΔΕ), που αποτελεί μέλος τηςWFAαπό το 1978, μας μίλησε για μια σειρά από πολύ ενδιαφέροντα ζητήματα, από τον νέο ρόλο που έχουν αποκτήσει οι CMOs σήμερα έως τις καινούργιες προκλήσεις που έχουν αναδυθεί στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης και από τη νέα στρατηγική της Mastercard όσον αφορά το brand της μέχρι την ξεκάθαρη διαπίστωση πως «η τεχνολογία μπορεί να κάνει το marketing να φαίνεται πολύ περίπλοκο, αλλά οι βασικές αρχές ισχύουν πάντα». ΗMastercard -ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα brands παγκοσμίως- πρόσφατα έγινε Symbol Brand, ενώ τον Φεβρουάριο παρουσίασε το νέο ηχητικό της σήμα ως Sonic Brand. Τι έκανε την εταιρεία να κινηθεί προς αυτή την καινοτόμο κατεύθυνση σχετικά με την ταυτότητά της; Πώς σχετίζεται αυτή η κίνηση με τις ραγδαίες εξελίξεις στο χώρο των ψηφιακών πληρωμών; To Sonic Brand αποτελεί φυσικό επακόλουθο του αρχικού μας οράματος, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2016: να αποτελέσουμε ένα μοντέρνο και ευέλικτο brand, σχεδιασμένο για τον ψηφιακό κόσμο. Ένα brand που σε όλο τον κόσμο οι άνθρωποι γνωρίζουν και εμπιστεύονται. Η αφαίρεση του ονόματος από το λογότυπό μας καθιστά το brand μας πιο αναγνωρίσιμο, τόσο στα ψηφιακά όσο και στα παραδοσιακά Μέσα. Σήμερα, πάνω από το 80% των καταναλωτών παγκοσμίως είναι εξοικειωμένο με τους εμβληματικούς κύκλους της Mastercard. Καθώς ο κόσμος γίνεται ολοένα και πιο “digital”, οι ζωές όλων μας αλλάζουν πιο γρήγορα. Μέχρι τώρα, ο τρόπος με τον οποίο αναγνωρίζαμε τα λογότυπα ή τα προϊόντα βασιζόταν στην όραση. Η εμπειρία που προσφέρει η Mastercard για να συνεχίσει να αποτελεί μέρος της ζωής μας, πρέπει να είναι πολυδιάστατη και μαζί μας όπου και αν είμαστε. Οήχος προσφέρει μια νέα δυναμική διάσταση στην ταυτότητα του brand και αποτελεί καίριο παράγοντα για το πώς οι άνθρωποι θα αναγνωρίζουν τηMastercard σήμερα, αλλά και στο μέλλον. Ποιες ήταν οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίσατε κατά τη διαδικασία της αλλαγής; Πόσο δύσκολο ήταν να παρουσιάσετε ένα λογότυπο χωρίς κείμενο που να είναι αναγνωρίσιμο από τους ανθρώπους παγκοσμίως, αλλά και μια ηχητική ταυτότητα που να είναι εύκολα αντιληπτή από ανθρώπους σε οποιασδήποτε χώρα; Σε παγκόσμια έρευνα αγοράς που πραγματοποιήσαμε, εντοπίσαμε ότι πάνω από το 80% των καταναλωτών αναγνωρίζει αυθόρμητα το σύμβολο της Mastercard χωρίς τη χρήση της λέξης “Mastercard®”. Για εμάς, όπως προανέφερα, η ηχητική υπόσταση του brand αποτελεί απόρροια του οράματός μας. Είμαστε σίγουροι ότι οι καταναλωτές θα αγκαλιάσουν και θα αναγνωρίζουν το εξελιγμένο αυτό είδος branding, ειδικά στο περιβάλλον των ταχύτατα αναπτυσσόμενων ψηφιακών μέσων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ο ήχος της Mastercard είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς δύο ετών. Για να διασφαλίσουμε ότι το ηχητικό μας λογότυπο θα γινόταν αντιληπτό από ανθρώπους που προέρχονται από διαφορετικές χώρες, συνεργαστήκαμε με μουσικούς, καλλιτέχνες και εταιρείες επικοινωνίας από όλο τον κόσμο, οι οποίοι μας βοήθησαν να προσαρμόσουμε και να «δοκιμάσουμε» τον ήχο σε διαφορετικά κοινά. Καταλήξαμε σε μια διακριτή και αξιομνημόνευτη μελωδία, που μπορεί να προσαρμοστεί σε διαφορετικά είδη τέχνης και πολιτισμούς, ενώ παράλληλα διατηρεί το brand voice της εταιρείας διεθνώς! Επιπρόσθετα, η χρήση διαφορετικών ρυθμών και οργάνων επιτρέπει την απόδοση της μελωδίας σε διαφορετικά στυλ όπως αυτό της όπερας, το κινηματογραφικό αλλά και πιο ανάλαφρα, καθώς, επίσης, και μέσωμιας σειράς τοπικών διασκευών ή ενορχηστρώσεων. Βρισκόμαστε στην αρχή του ηχητικού μας «ταξιδιού» και κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών θα αποκαλυφθούν ακόμα περισσότερες διαστάσεις του. Πώς καταφέρνει η Mastercard να είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα brand παγκοσμίως, την ίδια στιγμή που αποτελεί και ένα από τα πιο γνωστά brands, με μακρά ιστορία και τεράστια γεωγραφική κάλυψη; Για περισσότερα από 50 χρόνια, το σήμα της Mastercard, με τους χαρακτηριστικούς κύκλους, εδραίωσε την παρουσία της εταιρείας στον παγκόσμιο χάρτη, με περισσότερα από 40 εκατομμύρια σημεία συναλλαγών και πάνω από 2 δισεκατομμύρια κάρτες σε κυκλοφορία. Ως μια κορυφαία παγκόσμια εταιρεία τεχνολογίας στον κλάδο των πληρωμών, έχουμε εξελίξει την υπόσχεσή μας από την «καλύτερη μέθοδο πληρωμής» σε «συνδέουμε τους ανθρώπους με ανεκτίμητες δυνατότητες». Η ταχύτητα με την οποία εξελίσσεται η τεχνολογία προσφέρει στα brands μια τεράστια ευκαιρία να αναπτύξουν ουσιαστικές σχέσεις με τους καταναλωτές. Εμείς αξιοποιούμε την ευκαιρία αυτή για να δημιουργήσουμε έναν ισχυρό δεσμό με τους καταναλωτές, ο οποίος μετατρέπει το marketing σε πολλαπλασιαστή ισχύος, τόσο για τo brand, όσο και για την άσκηση της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας. Raja Rajamannar Mastercard / WFA Οι CMOs σήμερα πρέπει να λειτουργούν σαν Γενικοί Διευθυντές interview O Raja Rajamannar, μια από τις πιο σημαντικές σε παγκόσμιο επίπεδο προσωπικότητες του χώρου του marketing και της επικοινωνίας, βρέθηκε πρόσφατα στην Ελλάδα και μίλησε στο Business News Magazine για την καινοτόμο στρατηγική της Mastercard, τον νέο ρόλο του marketing και τις καινούργιες προκλήσεις για τα brands αλλά και τις προτεραιότητες της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων, της οποίας αποτελεί τον νέο πρόεδρο. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Η ταχύτητα με την οποία εξελίσσεται η τεχνολογία προσφέρει στα brands μια τεράστια ευκαιρία να αναπτύξουν ουσιαστικές σχέσεις με τους καταναλωτές 26 ΙΟΥΝΙΟΣ 2019
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=