Business News Magazine #10

loyalty» τείνει να θεωρηθεί ξεπερασμένη. Όπως ανέφερα ήδη, στόχος της εταιρείας δεν είναι μόνο να υιοθετήσει περιβαλλοντικές ή φιλανθρωπικές πρακτικές. Αυτά τα στοιχεία είναι σημαντικά, αλλά για να επιτύχεις το στόχο σου, πρέπει να είναι ενσωματωμένος τόσο στο χαρακτήρα του brand όσο και στη συνολική επιχειρηματική στρατηγική. Οι καταναλωτές σήμερα όχι μόνο μπορούν να ξεφύγουν από τον επικοινωνιακό «θόρυβο» των brands, αλλά μπορούν να πάρουν ό,τι θέλουν, όποτε το θέλουν, από όποιον θέλουν! Ο κλάδος μας έχει αλλάξει τα τελευταία πέντε χρόνια περισσότερο από ό,τι τα προηγούμενα 20 χρόνια και τώρα το «ταλέντο» αντιμετωπίζει υπαρξιακή κρίση! Η αξιοποίηση των ταλέντων πρέπει να βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων κάθε CMO. Σήμερα, για τους marketers δεν είναι σημαντική μόνο η κλασική εκπαίδευση. Όσοι εργάζονται στον κλάδο οφείλουν να κατανοούν τις δημόσιες σχέσεις, τις ψηφιακές τεχνολογίες, την επιστήμη δεδομένων, τα επιχειρηματικά μοντέλα, αλλά και τους φορείς που επιταχύνουν την επιχειρηματική ανάπτυξη. Οι ειδικοί στο marketing πρέπει να λειτουργούν σαν Διευθύνοντες Σύμβουλοι, όχι μόνο ως ειδικοί στον τομέα τους. Είναι σημαντικό οι νέοι marketers να εμπλουτίζουν διαρκώς τις δεξιότητές τους, μαθαίνοντας τις βασικές αρχές της δημιουργίας ενός brand αλλά και μιας επιχείρησης. Επίσης, το να έχει ένα στέλεχος εμπειρία από διαφορετικούς επιχειρηματικούς τομείς είναι πλέον καίριο. Υποστηρίζετε ότι οι CMO σήμερα πρέπει να λειτουργούν περισσότερο σαν Γενικοί Διευθυντές. Μπορείτε να εξηγήσετε αυτή την ιδέα; Ποιος θεωρείτε ότι είναι ο νέος ρόλος του CMO; ΟΔιευθύνων Σύμβουλος και οι CFOs βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στους CMOs. Εάν οι marketers δεν είναι σε θέση να μιλήσουν τη γλώσσα της επιχείρησης και να δικαιολογήσουν τις επενδύσεις, θα περιθωριοποιηθούν ή θα αποκλειστούν. Επομένως, πιστεύω ότι προκειμένου να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι, οι CMOs πρέπει να λειτουργούν σαν Γενικοί Διευθυντές. Θα πρέπει, φυσικά, να έχουν μια βαθιά αντίληψη της λειτουργίας του marketing, αλλά όχι μόνο αυτό. Πρέπει να κατανοούν την τεχνολογία, επειδή ο προϋπολογισμός τους είναι συχνά υψηλότερος από αυτόν των CTO. Πρέπει να κατανοούν τα δεδομένα, γιατί σε αυτά βασίζεται τοmarketing, η αποτελεσματικότητα και η συνάφεια της επιχείρησης με την αγορά. Πρέπει να αντιλαμβάνονται το PR, καθώς η διαφορά μεταξύ marketing και PR μειώνεται συνεχώς. Πρέπει να κατανοούν την επιχείρηση και τις ευκαιρίες ανάπτυξής της, για να μπορούν να συνδέσουν τα KPIs που έχουν θέσει στο ΤμήμαMarketing με τα επιχειρησιακά αποτελέσματα. Πότε αναμένετε να εισέλθει επίσημα το Sonic Brand στην ελληνική αγορά; Δεδομένου ότι είστε το πρώτο brand που παρουσιάζει ένα ηχητικό σήμα στη χώρα, ποιες είναι οι αναμενόμενες από εσάς αντιδράσεις και ποια τα επιθυμητά αποτελέσματα; Συνεργαστήκαμε με μουσικούς για να δημιουργήσουμε μια ξεχωριστή και αξιομνημόνευτη μελωδία που μπορεί να προσαρμοστεί σε όλα τα είδη τέχνης και κουλτούρας, λαμβάνοντας υπόψη διαφορετικές πλατφόρμες και περιβάλλοντα. Τα σχόλια μέχρι στιγμής έχουν υπάρξει πολύ θετικά και θα συνεχίσουμε να τ’ ακούμε και να κρατάμε σημαντικά μαθήματα. Έχουμε ξεκινήσει αυτό το μεγάλο ταξίδι με σκοπό να παραμείνουμε σε αυτό, για να εκπληρώσουμε το μεγαλύτερο όραμά μας: να δημιουργήσουμε μια απόλυτα εξατομικευμένη εμπειρία ήχουMastercard για τους καταναλωτές, όπου και όπως και αν έρχονται σε επαφή με τη Mastercard. Έχουμε έναν συναρπαστικό δρόμο μπροστά μας, που εκτιμάμε ότι θα διαρκέσει για περίπου 3-5 χρόνια. Αρχικά, το ηχητικό λογότυπο θα ενσωματωθεί στις καμπάνιες διαφήμισης και Marketing, καθώς και στις παγκόσμιας εμβέλειας χορηγίες μας. Σε δεύτερο χρόνο, θα εφαρμοστεί σε ήχους κλήσης και αναμονής και μακροπρόθεσμα θα ενσωματώσουμε τη μουσική στα σημεία αγοράς. Σας απονεμήθηκε το βραβείο WFA Global Marketer για τη Χρονιά 2018. Τι σημαίνει αυτή η διάκριση για σας και τι πιστεύετε ότι οδήγησε σε αυτό το βραβείο; Η διάκριση αυτή με τιμά βαθύτατα. Στην πραγματικότητα όμως, η αναγνώριση αυτή αποτελεί επιβράβευση για ολόκληρη την ομάδα μου. Κανείς δεν μπορεί να κάνει τα πάντα μόνος του, και είμαι ευλογημένος που συνεργάζομαι με μια εκπληκτική ομάδα ταλαντούχων επαγγελματιών. Κανένας άλλος τομέας δεν μπορεί να επηρεάσει περισσότερο το brand και τη φήμη μιας επιχείρησης, ενώ παράλληλα μπορεί να επιφέρει κοινωνικές αλλαγές, από το marketing. Αισθάνομαι υπερήφανος που δουλεύωσε αυτόν τον κλάδο για περισσότερο από 30 χρόνια. Είστε επίσης ο νέος πρόεδρος της WFA από τον Μάρτιο. Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας σε αυτό τον νέο ρόλο και ποια θέματα είναι ψηλότερα στην ατζέντα της WFA; Παρουσιάζεται σήμεραστουςmarketers η τεράστια ευκαιρία να κάνουν τη διαφορά για το brand και την επιχείρηση που εκπροσωπούν, ακόμη και για τον Μια μοναδική εμπειρία για στελέχη marketing και συνεργάτες αποτέλεσε η επίσημη παρουσίαση, και στη χώρα μας, της νέας ηχητικής ταυτότητας της Mastercard που πραγματοποιήθηκε στις 28 Μαΐου στην Εθνική Λυρική Σκηνή από τον Raja Rajamannar. Διακρίνοντας την τάση των σύγχρονων καταναλωτών για αλλαγή από την εικόνα στον ήχο, η Mastercard δημιούργησε τη δική της ηχητική ταυτότητα. Σύμφωνα με έρευνες, αναμένεται ότι μέχρι το 2020, ο αριθμός των συνδεδεμένων συσκευών θα ξεπεράσει τα 200 δισεκατομμύρια, δίνοντας έτσι μια πρωτοφανή ώθηση στη χρήση συσκευών που θα λειτουργούν με φωνητικές εντολές, καθώς και στο Internet of Things. Ημελωδία τηςMastercard σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την εταιρεία, ενώ θα αποτελέσει το θεμέλιο της ηχητικής αρχιτεκτονικής της και θα επεκταθεί σε όλες τις μορφές επικοινωνίας της. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε στη διάρκεια της ομιλίας του ο Raja Rajamannar, η Mastercard προχώρησε στη δημιουργία του δικού της ήχου, προσθέτοντας μια νέα ισχυρή διάσταση στο brand, με τρόπο ξεχωριστό, αυθεντικό και ευπροσάρμοστο σε παγκόσμιο επίπεδο. Την ενορχήστρωση στην Ελλάδα έκανε ο παγκοσμίως διακεκριμένος Έλληνας συνθέτης, Δημήτρης Παπαδημητρίου, ο οποίος χρησιμοποιώντας παραδοσιακά ελληνικά μουσικά όργανα όπως η ποιμενική φλογέρα, το μαντολίνο, το νταούλι και σαντούρι, που συνδυάστηκαν αρμονικά με πιάνο και ακορντεόν, δημιούργησε μια απαράμιλλη, με ελληνική χροιά, μελωδία, που συνεπήρε τους παρευρισκόμενους. Hπαρουσίαση της νέας ηχητικής ταυτότητας στην Ελλάδα Εάν οι marketers δεν είναι σε θέση να μιλήσουν τη γλώσσα της επιχείρησης και να δικαιολογήσουν τις επενδύσεις, θα περιθωριοποιηθούν ή θα αποκλειστούν. Επομένως, πιστεύω ότι προκειμένου να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι, οι CMOs πρέπει να λειτουργούν σαν Γενικοί Διευθυντές Άσπα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, Δημήτρης Παπαδημητρίου, συνθέτης και μουσικός, Raja Rajamannar, Γιώργος Καπουτζίδης, παρουσιαστής της εκδήλωσης 28 ΙΟΥΝΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=