Business News Magazine #12

coverstory Ιουλία Τσέτη Ποιες ήταν οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε όταν αναλάβατε το 2010 εσείς τα ηνία της εταιρείας, μετά την απώλεια του πατέρα σας, του αείμνηστου Κλέωνα Τσέτη, δεδομένης και της οικονομικής κρίσης που ξεκίνησε στη χώρα εκείνη την περίοδο; Ηπρόκλησηήταν μεγάλη, τόσο για εμένα όσο και για την αδελφήμου, μετά την απώλεια του πατέρα μας. Θα σας έλεγα, ωστόσο, ότι δεν ετέθη καν το δίλημμα «μένωήφεύγω», διότι γνώριζα από πολύ μικρή τις μονάδες μας και την παραγωγή μας, σπούδασα Φαρμακευτική και επομένως η απόφαση νομοτελειακά ήταν ειλημμένη. Η κρίση ήρθε λίγο αργότερα, η οποία με πείσμωσε και με έκανε να λάβω την απόφαση να τολμήσω το ξεκίνημα μιας τεράστιας επένδυσης στον κλάδο, της δημιουργίας του βιοκλιματικού σύγχρονου εργοστασίου, ένα πραγματικό κόσμημα για την Ελλάδα και την Ευρώπη. Ποιο είναι το όραμά σας για την εταιρεία και ποιες προτεραιότητες έχετε θέσει όσον αφορά τη διοίκησή του; Το όραμά μου για τη Uni-pharma, την InterMed και συνολικά για τον όμιλό μας είναι να γίνουμε ισότιμοι με τους Ευρωπαίους εταίρους μας, όντας περήφανοι για την ελληνική μας ταυτότητα και για το ταξίδι των καινοτόμων προϊόντων μας πλέον σε όλο τον κόσμο. Πώς έκλεισε το 2018 και πώς «τρέχει» μέχρι στιγμής το 2019 για τις εταιρείες του ομίλου όσον αφορά τα οικονομικά τους μεγέθη; H Uni-pharma το 2018 έκλεισε με ανάπτυξη 9% και συνολικές πωλήσεις 61 εκατ. ευρώ, EBITDAστα 10,1 εκατ. ευρώ με αύξηση 38% και καθαρή θέση στα 62 εκατ. ευρώ. Η τελευταία εκτίμηση για την πορεία το 2019 προβλέπει διψήφιο νούμερο ανάπτυξης και ετήσιο τζίρο κοντά στα 68,5 εκατ. ευρώ. Η Intermed το 2018 έκλεισε επίσης με 9%ανάπτυξη και συνολικές πωλήσεις 25 εκατ. ευρώ, ΕBITDA 1,5 εκατ. ευρώ και καθαρή θέση στα 23 εκατ. ευρώ. Επίσης, και εδώ το 2019 αναμένεται πολύ θετικό, καταγράφοντας ανάπτυξη τουλάχιστον 15% και ετήσιο τζίρο κοντά στα 29 εκατ. ευρώ. Πόσο σημαντικές είναι οι εξαγωγές για τον όμιλο; Σε τι ποσοστό του κύκλου εργασιών αντιστοιχούν και σε ποιες χώρες και αγορές διαθέτετε παρουσία; Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποιους από τους συνεργάτες σας; Οι εξαγωγές αποτελούν το 17% επί των συνολικών πωλήσεων της Uni-pharma, ενώγια την Intermed είναι περίπου 10%. Σήμερα εξάγουμε σε σχεδόν 64 χώρες σε όλες τις ηπείρους και εκτιμάμε ότι η εξωστρέφεια αποτελεί ένα πολύ ισχυρό χαρτί για κάθε επιχείρηση. Έχουμε δε το πλεονέκτημα να εξάγουμε με τα δικά μας brands, γεγονός που σημαίνει ότι διαθέτουμε αξιόπιστα προϊόντα ελληνικής έρευνας και ανάπτυξης, τα οποία μπορούν να σταθούν επώνυμα και ισάξια στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον. Επιμένετε να επενδύετε στην παραγωγή στην Ελλάδα, έχοντας προχωρήσει σε ένα πολύ δυναμικό επενδυτικό πλάνο τα τελευταία χρόνια. Ποιες κινήσεις -και τι ύψους- έχουν ολοκληρωθεί και τι προβλέπει το πλάνο σας για τα επόμενα χρόνια; Πράγματι, συνεχίζωκαι επιμένωνα επενδύω στη χώρα μου. Τα τελευταία χρόνια έχουμε επενδύσει σχεδόν 80 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των επενδύσεων στο νέο βιοκλιματικό εργοστάσιο, ενώ για την τριετία 2019-2021, έχουν προγραμματιστεί επενδύσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ, που αφορούν σε ένα σύγχρονο Logistics Center και στη δημιουργία της UniHerbo, της νέας μονάδας εκχυλισμάτων φαρμακευτικών φυτών στα Οινόφυτα. Παράλληλα με τη μονάδα, θα λειτουργεί και τράπεζα ελληνικών φυτών για τις νέες γενιές, με στόχο να υποστηρίξουμε το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή. Η UniHerbo, επενδύσεις σε εκπαίδευση, σε προγράμματα και εξοπλισμό για την Υγεία και την Ασφάλεια, και σε ένα στρατηγικό πλάνο αναβάθμισης των δεξιοτήτων και των γνώσεων μέσω της δικής μας Ακαδημίας, που όραμά της είναι να καλλιεργήσει μια κουλτούρα συνεχούς μάθησης - του πολυτιμότερου αγαθού για τα βήματά μας στην καινοτομία. Οι βιομηχανίες μας ακολουθούν απαρέγκλιτα τα ευρωπαϊκά πρότυπα στο κομμάτι της παραγωγής. Μάλιστα, οι παραγωγικές μονάδες μας είναι από τις πρώτες που εφήρμοσαν κωδικοποίηση µε serial numbers στα κουτιά των φαρμάκων, ευρωπαϊκή υποχρέωση που τέθηκε σε εφαρμογή από τις 8 Φεβρουαρίου 2019. Σημειώνεται πως µε αυτόν τον τρόπο πιστοποιείται η γνησιότητα ενός φαρμακευτικού προϊόντος και ο χρήστης είναι σε θέση να γνωρίζει τον ακριβή τόπο και χρόνο της παραγωγής του. Είμαστε ο πρώτος όμιλος στην ΕλΣήμερα εξάγουμε σε σχεδόν 64 χώρες σε όλες τις ηπείρους και εκτιμάμε ότι η εξωστρέφεια αποτελεί ένα πολύ ισχυρό χαρτί για κάθε επιχείρηση μια επένδυση ύψους της τάξεως των 12 εκατ. ευρώ, θα ξεκινήσει με 16 άτομα και με ένα φιλόδοξο project που θα αφορά στο σκεύασμά μας, Olivomed, το οποίο θα παραχθεί καθετοποιημένα, με στόχο να βοηθήσει στην καταπολέμηση των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Βασική προτεραιότητά σας φαίνεται να αποτελεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η βέλτιστη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, αλλά με τον Άνθρωπο πάντα σε κεντρική θέση. Μπορείτε να μας αναλύσετε λίγο περισσότερο αυτήν τη φιλοσοφία σας; Αγαπάμε τις τεχνολογίες και τασσόμαστε υπέρ του ψηφιακού μετασχηματισμού, ωστόσο δεν κουραζόμαστε να λέμε ότι «ο Άνθρωπος δεν καταργείται». Οι Άνθρωποί μας είναι η Δύναμή μας. Αυτό είναι το motto μας, το οποίο αποδεικνύεται περίτρανα μέσα από τη σημαντική αύξηση των θέσεων εργασίας, τις 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=