Business News Magazine #13

interview Σκοπός (purpose), Όραμα (vision), Corporate Positioning. O παγκοσμίου φήμης σύμβουλος επιχειρήσεων, John Farnell, μας εξηγεί γιατί στις μέρες μας έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία από ποτέ και αναλύει πώς θα πρέπει οι CEΟs και η ανώτατη διοικητική ομάδα να προσεγγίζουν τη διαδικασία δημιουργίας και διαχείρισής τους. Σημειώνει ακόμη πως η νέα εποχή που δείχνει να ξημερώνει στην Ελλάδα απαιτεί αλλαγές στο positioning όχι μόνο των επιχειρήσεων αλλά και της ίδιας της χώρας. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Διαθέτετε πολύ μεγάλη πείρα σε μια συγκεκριμένη μορφή consulting, αυτή που έχει να κάνει με το corporate positioning. Γιατί είναι τόσο σημαντικό για έναν οργανισμό σήμερα να διαθέτει έναν ξεκάθαρο σκοπό (purpose) και παράλληλα να τον επικοινωνεί με σαφήνεια; Πιστεύωπως πάντα ήταν σημαντικό για έναν οργανισμό να διαθέτει μια ξεκάθαρη και συνεπή εικόνα. Σήμερα όμως ο μετασχηματισμός που συντελείται και η ταχύτητα των αλλαγών που όλοι βιώνουμε, κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα έντασης. Αυτό σημαίνει πως το να είμαστε ξεκάθαροι και συνεπείς σε όσα λέμε και πράττουμε έχει καταστεί θεμελιωδώς σημαντικό. Θεωρώ πως υπάρχουν μερικοί πολύ ουσιαστικοί λόγοι γι’ αυτό, αλλά δύο συγκεκριμένοι είναι αυτοί που ξεχωρίζουν. Πρώτον, οι άνθρωποι χρειάζονται κάτι για να πιστεύουν σε αυτό. Ένα λόγο για να πηγαίνουν στη δουλειά και να αποδίδουν, αν θέλετε. Ηκουλτούρα του οργανισμού είναι πολύ σημαντική όσον αφορά τόσο τη δημιουργία δεσμών με τους ανθρώπους όσο και την κινητοποίησή τους. Στο εσωτερικό του οργανισμού, ο σκοπός, το όραμα (vision) και το corporate positioning, εάν επικοινωνηθούν σωστά, προσφέρουν τις βάσεις πάνωστις οποίες μπορεί να δομηθεί μια διακριτή κουλτούρα. Δεύτερον, σήμερα υπάρχουν περισσότεροι από ποτέ οργανισμοί που θέλουν να προσελκύσουν την προσοχή του κόσμου. Η δημιουργία δεσμών με τους πελάτες και η διατήρησή τους μάλλον δεν ήταν ποτέ άλλοτε τόσο δύσκολη διαδικασία. Οι αγορές είναι πιο περίπλοκες, λιγότερο τοπικές και περισσότερο παγκόσμιες, ενώ μπορούν να αλλάξουν ταχύτατα. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να αφήσουμε το ξεχωριστό στίγμα μας και όχι απλά να «αναμειχθούμε» με τους άλλους. Σε αυτή την περίπτωση, θα χαθούμε. Θεωρώ πως σήμερα περισσότερο από ποτέ οι CEO’s χρειάζονται συστήματα management, που τους βοηθούν να αντιμετωπίσουν τις διαφορετικές παραμέτρους, που ενυπάρχουν στους ολοένα και πιο περίπλοκους οργανισμούς τους. Παρουσιάζοντας ξεκάθαρο σκοπό, όραμα και positioning, ο CEO και η ανώτατη διοικητική ομάδα (c-suite) μπορούν να ορίσουν έναν «οδικό χάρτη» για την κατεύθυνση που θέλουν να ακολουθήσει ο οργανισμός και τον τρόπο με τον οποίο θα ανταποκριθούν στις ανάγκες των μετόχων. Με αυτή την πρακτική μπορούν να κρατήσουν την εστίαση σε αυτά που πρέπει και να διασφαλίσουν πως τα πάντα κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ποιες είναι οι βασικές προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν όταν επιχειρούν να καταλήξουν στο σκοπό και στο όραμά τους; Συχνά παρατηρώπως η όλη ιδέα της δημιουργίας ενός οράματος που στη συνέχεια θα υπογράψεις με το όνομά σου από κάτω, κάνει πολλούς επιχειρηματικούς ηγέτες να νιώθουν άβολα. Εξ ορισμού, το όραμα έχει να κάνει με το μέλλον. John Farnell Η νέα εποχή στην Ελλάδα επιβάλλει Παρουσιάζοντας ξεκάθαρο σκοπό, όραμα και positioning, ο CEO και η ανώτατη διοικητική ομάδα (c-suite) μπορούν να ορίσουν έναν «οδικό χάρτη» για την κατεύθυνση που θέλουν να ακολουθήσει ο οργανισμός και τον τρόπο με τον οποίο θα ανταποκριθούν στις ανάγκες των μετόχων 48 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=