Ένας από τους σημαντικότερους ακαδημαϊκούς για το χώρο του Μάρκετινγκ στην Ελλάδα έφυγε εντελώς απροσδόκητα από τη ζωή. Έφυγε απροσδόκητα από τη ζωή, το βράδυ της Δευτέρας 16 Δεκεμβρίου, ο Δρ. Γεώργιος Αυλωνίτης, ένας από τους σημαντικότερους ακαδημαϊκούς στοχώροτουΜάρκετινγκστηνΕλλάδα. Στηνουσία, πρόκειται γιαέναναπότους ανθρώπους πουθεμελίωσαν τοMάρκετινγκ σαν επιστήμη στη χώρα μας. Ως πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΕΛΑΜ), παρευρέθηκε το βράδυ της Δευτέρας 16 Δεκεμβρίου στην ΤελετήΑπονομής των βραβείων «Made inGreeece», ηοποίαέλαβε χώρα στο ΜέγαροΜουσικήςΑθηνών.Πραγματοποίησε, μάλιστα, την εισαγωγική ομιλία της εκδήλωσης, υπογραμμίζονταςστοχαιρετισμό του τησημασίακαι την αξία τουΜάρκετινγκ καθώς και της ελληνικής παραγωγής. Αμέσως μετά, όμως, αποχώρησε από την αίθουσα αισθανόμενοςαδιαθεσίακαι στησυνέχεια μεταφέρθηκεστονοσοκομείοΣωτηρία, όπου άφησε την τελευταία του πνοή. Η εξόδιος ακολουθία του πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου, στο Δημοτικό Κοιμητήριο Άγιος Γεώργιος, στο Πανόραμα Βούλας, με πλήθος κόσμου να τον συντροφεύει στην τελευταία κατοικία του. Τα συλλυπητήρια της αγοράς Οαιφνίδιοςθάνατός τουβύθισεστηθλίψη τον ακαδημαϊκό αλλά και τον επιχειρηματικόκόσμοκαι,φυσικά, τουςοικείους του. ΗΣύγκλητος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών εξέφρασε σε ψήφισμά της τη βαθύτατη θλίψη και οδύνη της για την απώλεια του διακεκριμένου επιστήμονα, ενώ σε ανάλογη κίνηση προχώρησε και το Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετινγκ της ΕΕΔΕ. Η Σύγκλητοςστηνανακοίνωσήτης εκφράζει «τηβαθύτατηθλίψηκαι οδύνη της για την απώλεια του διακεκριμένου επιστήμονα και επίλεκτου μέλους της ακαδημαϊκής κοινότητας του ιδρύματος, πουμε τοήθος και την άριστη επιστημονική του κατάρτιση προσέφερε ανεκτίμητες υπηρεσίες στοΟικονομικόΠανεπιστήμιοΑθηνών». Σε ανακοίνωσή του το Δ.Σ. της Ελληνικής Επιτροπής ECR αναφέρει: «ΤοΔιοικητικόΣυμβούλιο της Ελληνικής Επιτροπής ECRεκφράζει τηβαθύτατηθλίψη του για την αδόκητη απώλεια του καθηγητή ΓιώργουΑυλωνίτη, καθώς και τα ειλικρινή συλλυπητήρια του Συνδέσμου προς την οικογένειά του. Ο Γιώργος Αυλωνίτης, ένας σημαντικός επιστήμονας και ακαδημαϊκός, πρωτοπόρος της επιστήμης τουMarketing, φώτισε με τις βαθιές του γνώσεις και το ήθος του πλήθος ανθρώπων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Με πρωτοποριακή σκέψη, αναγνώρισε από την πρώτη στιγμή τον σημαντικό ρόλο του retailing & branding στην Ελλάδα και ανέλαβε, μεταξύ άλλων σημαντικών θέσεων που κατείχε, καθήκοντα προέδρου του πρώτου Διοικητικού Συμβουλίου τουECRHellas, αναγνωρίζοντας την ανάγκη της συνεργασίας στον κλάδο. Το κενόπουαφήνει ένας τόσο εμπνευσμένος άνθρωπος είναι δυσαναπλήρωτο». Από την πλευρά της, η διοίκηση της Λουξ εκφράζει τα συλλυπητήριά της στην οικογένεια του Γεωργίου Αυλωνίτη. «Ο Γεώργιος Αυλωνίτης υπήρξε σύμβουλος τηςΛουξ και με τις πολύτιμες γνώσεις και τη μακρόχρονη εμπειρία του συνέβαλε σημαντικά στη διαμόρφωση της συνολικής εικόνας της εταιρείας», αναφέρει χαρακτηριστικά. Επίσης, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων υπογραμμίζει ότι οθάνατος τουΓεωργίουΑυλωνίτηαποτελεί τεράστιααπώλεια για το ελληνικό επιχειρείν και ειδικότερα το ελληνικόmarketing, σε μια εποχή όπου η ελληνική οικονομία έχει ανάγκη από εξωστρέφεια και καθιέρωση επωνύμωνπροϊόντων, συμπληρώνονταςότι «οΕΣΒΕΠδεν θα ξεχάσει ότι ο καθηγητής Γιώργος Αυλωνίτης τόνιζε πως ‘’όταν μιλάμε για εξαγωγές πρέπει να διαγράψουμε από το λεξιλόγιό μας τη λέξη καταναλωτής και να την αντικαταστήσουμε με τη λέξη πελάτης, γιατί είναι κάτι εντελώς διαφορετικό’’. Αυτό είχε επισημάνει σε διάφορες τελευταίες εκδηλώσεις ο διαπρεπής καθηγητής, που τόνιζε επίσης ότι η μοναδικότητα του προϊόντος πηγάζει κυρίως από την ποιότητα και την αξιοπιστία του». «Ο Γεώργιος Αυλωνίτης, ενστερνιζόμενος τις αξίες της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑΜΑΣ, υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της ιδέας και της υλοποίησης του οράματός της. Το Δ.Σ. της Πρωτοβουλίας, εκτιμώντας βαθύτατα τον καθηγητή, που αποτέλεσε θεμελιωτή της επιστήμης του Μάρκετινγκ στη χώρα και που απλόχερα μοιράστηκε την πολύτιμη πείρα και τις γνώσεις του, εκφράζει την αμέριστη στήριξή του στο οικογενειακό του περιβάλλον», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑΜΑΣ. Τέλος, σε ανακοίνωσή της η Μοτοδυναμική σημείωσεπως «τοΔιοικητικόΣυμβούλιο και οι εργαζόμενοι της Μοτοδυναμικής ΑΕΕ αποχαιρετούν με σεβασμό τον καθηγητή Γεώργιο Αυλωνίτη. Ο Γεώργιος Αυλωνίτης υπήρξε μέλος του Δ.Σ. της Μοτοδυναμικής ΑΕΕ επί σειρά ετών και με τις πολύτιμες γνώσεις του και τη μακρόχρονη εμπειρία του συνέβαλε καθοριστικά στην εξέλιξη και ανάπτυξη της εταιρείας». Δρ. Γεώργιος Αυλωνίτης «Έφυγε» ο θεμελιωτής τουMάρκετινγκ Ο Δρ. Γεώργιος Αυλωνίτης ήταν ομότιμος καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ). Στη διάρκεια της ακαδημαϊκής του καριέρας στο ΟΠΑ, ανέπτυξε μία σειρά πρωτοβουλιών. Συνέβαλε καθοριστικά στην ίδρυση του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας και διετέλεσε ιδρυτικός διευθυντής τουΜεταπτυχιακούΠρογράμματος «Mάρκετινγκ και Επικοινωνία» (1998-2014) και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Τμήματος Στελεχών του ιδίου προγράμματος. Επίσης, υπήρξε και ιδρυτικός διευθυντής του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (The Athens Laboratory of Research in Marketing - A.LA.R.M.) τηνπερίοδο 2000-2016 και διετέλεσε αναπληρωτής πρόεδρος του Συμβουλίου Διοίκησης του ΟΠΑ (2012-2016). Το 2017, διορίστηκε επισκέπτης καθηγητής του τμήματοςΜάρκετινγκ τουΠανεπιστημίου Strathclyde, στοΗνωμένο Βασίλειο. Διετέλεσεπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (European Marketing Academy - EMAC) για τη διετία 2008-2010 και αντιπρόεδρός της τηνπερίοδο 1990-1993, καθώςκαι πρόεδρος του Global Sales Science Institute (GSSI) γιατηνπερίοδο20102012. Ήταν εκλεγμένος Fellow του Chartered Institute of Marketing και της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Μάρκετινγκ και απότους εμπνευστές της ίδρυσης της ΕλληνικήςΑκαδημίας Μάρκετινγκ, της οποίας ήταν και εκλεγμένος πρόεδρος. Από τον Ιανουάριο 1981 μέχρι τον Δεκέμβριο του 1985 δίδαξε Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο του Strathclyde. Είχε παρουσιάσει μια σειρά εργασιών στις ΗΠΑ, στον Καναδά, στην Αυστραλία, στην Ασία και στην Ευρώπη και είχε δημοσιεύσει περισσότερα από 200 άρθρα σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων και στα πιο αξιόλογα επιστημονικά περιοδικά Μάρκετινγκ στον κόσμο, που περιλαμβάνουν το Journal of Marketing, το Journal of the Academy of Marketing Science, το International Journal of Research in Marketing, το Journal of Product Innovation Management κ.ά. Το ερευνητικό του έργο έχει αναγνωριστεί διεθνώς, καθώςσύμφωναμε το Google Scholar, έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 6.000 αναφορές και έχει πετύχει δείκτη h-index 37, καθιερώνοντάς τον ως έναν διακεκριμένο με παγκόσμια αναγνώριση καθηγητήΜάρκετινγκ. Ήταν μέλος του Editorial Board σε επτά διεθνή περιοδικά του Μάρκετινγκ, μεταξύτωνοποίωντο Industrial Marketing Management και το European Journal of Marketing και είχε τιμηθεί κατά καιρούς με βραβείο καλύτερηςδημοσιευμένης εργασίας. Είχε διατελέσει σύμβουλος και εκπαιδευτής σε θέματα στρατηγικού Μάρκετινγκ και Οργάνωσης Πωλήσεων σε περισσότερες από 80 επιχειρήσεις και οργανισμούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επίσης, διετέλεσε πρόεδρος του Τμήματος Επιχειρησιακής Έρευνας και Μάρκετινγκ (19972000), καθώςκαι τουΤμήματοςΜάρκετινγκ και Επικοινωνίας (2010-2012) και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής τουΠανεπιστημίουΔυτικής Ελλάδος (2010-2012). Ποιος ήταν ο Δρ. Γεώργιος Αυλωνίτης inmemoriam 51 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=