news InBrief Metro: Επενδύει 45 εκατ. ευρώτο 2020 Με άνοδο τζίρου 6% αναμένεται να κλείσει το 2019 η Μetro (My market), με τον κύκλο εργασιών της για φέτος να ανέρχεται σε 1,26 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με όσα ανέφερε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Μetro, Αριστοτέλης Παντελιάδης, τα μεγέθη αυτά προέρχονται κυρίως από οργανική ανάπτυξη, ενώ σημαντική αύξηση θα καταγραφεί και όσον αφορά την καθαρή κερδοφορία του ομίλου, η οποία το 2018 κυμάνθηκε περί τα 9 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, αυτοί οι ρυθμοί ανάπτυξης καταγράφονται όχι μόνο στον τομέα λιανικής της Metro αλλά και στη χονδρική. Επιπρόσθετα, ανέφερε πως οι κινήσεις που έχει ήδη δρομολογήσει ο όμιλος, τον κάνουν να αισιοδοξεί πως μέχρι το 2024 ηMetro θα κινηθεί κατά μέσο όρο με ρυθμούς ανάπτυξης ανάλογους με τον φετινό. Επιπλέον, ηMetro σχεδιάζει να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 45 εκατ. ευρώ το 2020. Αυτές αφορούν τη δημιουργία 6-8 νέων καταστημάτων λιανικής αλλά και τη σημαντική επέκταση των αποθηκευτικών χώρων του ομίλου, όπου συνολικά, μέχρι το τέλος του 2021, αναμένεται να έχουν προστεθεί 45.000 τ.μ. Ακόμη, η εταιρεία επενδύει σημαντικά στα φρέσκα τμήματα των καταστημάτων. Σε αυτό το πλαίσιο έχει, μάλιστα, εμπλουτίσει την γκάμα της με περισσότερους από 2.000 νέους κωδικούς, που ακολουθούν τις νέες τάσεις της σύγχρονης διατροφής και της ανάγκης για ευεξία. Ακόμη, ηΜetro έχει αναπτύξει ένα νέο concept, το οποίο εφαρμόστηκε πιλοτικά σε κατάστημα 1.000 τ.μ. στη Γαστούνη, που επιτυγχάνει τον πολύ δύσκολο συνδυασμό του «θερμού» περιβάλλοντος με τη σύγχρονημοντέρνα φιλοσοφία. Επιπρόσθετα, ο κ. Παντελιάδης σημείωσε πως ο όμιλος εξετάζει την προοπτική να ξεκινήσει τη δραστηριότητα franchising, ενώ στα πλάνα του υπάρχει και η δημιουργία e-shop για την αγορά χονδρικής. «Τρέχει» η αγορά αυτοκινήτου Αύξηση 8,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα σημείωσαν οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Νοέμβριο στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Πουλήθηκαν συνολικά 7.464 αυτοκίνητα έναντι 6.893 πέρυσι, με αποτέλεσμα να συνεχιστεί η θετική πορεία των πωλήσεων τους πρώτους 11 μήνες του έτους. Η μεταβολή είναι 9,6% με συνολικά 107.512 ταξινομήσεις, γεμίζοντας αισιοδοξία τους επικεφαλής για την πορεία των πωλήσεων στη χώρα μας. Τη μεγαλύτερη αύξηση σημείωσε η Β’ κατηγορία, καθώς το 29,4% των συνολικών πωλήσεων ήταν της συγκεκριμένης κατηγορίας, ενώεντυπωσιακά μεγάλη ήταν η αύξηση της C SUV κατηγορίας, αγγίζοντας το 21,4% του συνόλου των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν. Τα αυτοκίνητα πόλης άγγιξαν το 8,9% των πωλήσεων τονΝοέμβριο, ενώ τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου (SUV) συνολικά κατέγραψαν αύξηση, καταλαμβάνοντας το 45,3% των συνολικών πωλήσεων, δείχνοντας για άλλον ένα μήνα την τάση των Ελλήνων να αγοράζουν αυτοκίνητα SUV. Από το σύνολο των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν, το 59,7%είχανως κύριο καύσιμο κίνησης τη βενζίνη, ενώ το 26,9% το πετρέλαιο. Το 9,8%ήταν υβριδικά οχήματα, ενώαύξηση των πωλήσεων σημειώθηκε και στην κατηγορία των ηλεκτρικών, καθώς το αντίστοιχο ποσοστό άγγιξε το0,6% των συνολικών πωλήσεων. Σχεδόν διπλάσιες ήταν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με φυσικό αέριο, καθώς η κατηγορία κατέλαβε το 2,5%, ενώ το υγραέριο κατέλαβε το 0,5% των πωλήσεων. Όσον αφορά τις ταξινομήσεις, αύξηση 50%κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούργιων λεωφορείων τον Νοέμβριο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ το ίδιο θετικά (16,8%) κυμάνθηκαν οι πωλήσεις καινούργιων φορτηγών (765 ταξινομήσεις). Αύξηση 16,4% σημειώθηκε και στις πωλήσεις δικύκλων με 2.207 συνολικά ταξινομήσεις και 36.918 ταξινομήσεις τους 11 πρώτους μήνες του έτους. Τέλος, αύξηση 8,7% σημείωσαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με 1.177.746 οχήματα τον Οκτώβριο, ενώ τους πρώτους 10 μήνες πουλήθηκαν συνολικά 12.946.921 οχήματα, δηλαδή 0,7% λιγότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. ΤοAmerican dreamτης Sunlight Το επόμενο μεγάλο βήμα στην περαιτέρωεπέκτασή της στις διεθνείς αγορές πραγματοποιεί η Sunlight, μέλος του Ομίλου Olympia, με τη δημιουργία της θυγατρικής Sunlight Batteries USA Inc., και την επίσημη είσοδό της στην αγορά της Αμερικής, στην Πολιτεία της Βόρειας Καρολίνας. Ηκίνηση αυτή αποτελεί για τη Sunlight ένα μεγάλο βήμα ανάπτυξης στη στρατηγικής σημασίας αγορά της Αμερικής, καθιστώντας την πλέον ισχυρό παίκτη στον κλάδο των βιομηχανικών μπαταριών. Η ίδρυση της νέας θυγατρικής της Sunlight θα συνοδευτεί και με την έναρξη λειτουργίας της μεγαλύτερης μονάδας συναρμολόγησης της εταιρείας σε διεθνές επίπεδο για βιομηχανικές μπαταρίες μολύβδου και λιθίου, με την έναρξη λειτουργίας της νέας μονάδας να τοποθετείται στο πρώτο εξάμηνο του 2020. Βασικός στόχος της νεο-ιδρυθείσας εταιρείας, που θα ξεκινήσει με αρχική επένδυση 6,5 εκατ. δολαρίων για εξοπλισμό και υποδομές, θα είναι η λειτουργία νέας μονάδας συναρμολόγησης. Με συνολική έκταση 9.700 τ.μ. καθιστά τη νέα αυτήμονάδα τημεγαλύτερη από την ήδη υπάρχουσα στη Βερόνα της Ιταλίας, η οποία εξυπηρετεί την αγορά της Ευρώπης. Η μονάδα συναρμολόγησης στην Αμερική θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την παραγωγική δυναμικότητα των μπαταριών έλξης κατά 200.000 στοιχεία ανά έτος, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα καλύτερους χρόνους παράδοσης των προϊόντων στους διεθνείς συνεργάτες της Sunlight σε όλη την αμερικανική ήπειρο. Η Sunlight διαδραματίζει σημαντικό ρόλο διεθνώς στην αγορά μπαταριών για Ηλεκτρικά Οχήματα Βιομηχανικής χρήσης (EIVs), με μερίδιο που αγγίζει το 10% παγκοσμίως του παγκόσμιου όγκου πωλήσεων, ενώ έχει ήδη εισέλθει επιτυχώς εδώ και χρόνια σε ευρωπαϊκές αγορές. Κafea Terra: Δυναμική ανάπτυξη με τον Dimello πρωταγωνιστή Όλο και πιο δυναμική παρουσία αποκτά στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων η Kafea Terra. Η εταιρεία ξεκίνησε το 1988 με την εισαγωγή του Illy, αναπτύχθηκε με ταχύτατους ρυθμούς και έφτασε να γίνει ο μεγαλύτερος εισαγωγέας Illy στην Ευρώπη και ο δεύτερος μεγαλύτερος παγκοσμίως, αμέσως μετά τις ΗΠΑ, ενώ το 2002 προχώρησε στη δημιουργία ελληνικού espresso Dimello, δημιουργώντας μια πρότυπη βιομηχανική μονάδα στην Παιανία, που περιλαμβάνεται στις πιο εξελιγμένες της Ευρώπης. ΟDimello έκανε την είσοδό του στην αγορά εστίασης το 2006, κέρδισε γρήγορα τους επαγγελματίες και πριν από λίγα χρόνια μπήκε σε όλες τις μορφές του και στα σούπερ μάρκετ: σαν αλεσμένος espresso, σαν καφές φίλτρου και πρόσφατα σαν κάψουλες. Σύμφωνα με όσα ανέφερε πρόσφατα η διοίκηση της εταιρείας σε συνέντευξη Τύπου, ήδη η Kafea Terra, που έχει ηγετική θέση στο κανάλι του HΟRΕCΑ με μερίδιο 22% (με τα δύο σήματα illy και Dimello να το μοιράζονται ισομερώς), έχει αποσπάσει μερίδιο 20% στη λιανική πώληση καφέ εσπρέσο και φίλτρου. Η Κafea Terra καλύπτει το 96% της ελληνικής αγοράς, ενώπραγματοποιεί εξαγωγές αυτήν τη στιγμή σε 10 διεθνείς αγορές (Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ντουμπάι, Κύπρος, Βουλγαρία, Τουρκία, Ρουμανία, Ιορδανία και Σαουδική Αραβία), με τη δραστηριότητα αυτή να αντιστοιχεί σε περίπου 8%-10% της συνολικής παραγωγής του Dimello. Το πλάνο της εταιρείας για τη συνέχεια προβλέπει την επέκταση και σε άλλες αγορές, θέλοντας σε βάθος χρόνου να αυξήσει σημαντικά το μέγεθος των εξαγωγών της. Επίσης, προγραμματίζει τη δημιουργία νέας μονάδας ψησίματος καφέ στην Ελλάδα, ενώεξετάζει και το ενδεχόμενο αγοράς ρομποτικών συστημάτων συσκευασίας. Για το 2019 η εταιρεία αναμένει ενισχυμένα έσοδα κατά περίπου 10% στα 72,1 εκατ. ευρώ. ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=