H Public δημιουργεί το retailer τουμέλλοντος Σε έναν νέο χάρτη στην αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών οδηγεί η συμφωνία που έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται ανάμεσα στην Public και στη Media Markt και πρόκειται να αναπτυχθεί πλήρως μέσα στην τρέχουσα χρονιά. Στην ουσία, με το μεγάλο deal δημιουργείται μια νέα εταιρεία, η οποία περιλαμβάνει και τις δύο μάρκες και διαθέτει 67 φυσικά και 4 online καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο (www.public.gr, www.publiccyprus.co.cy, www.publicbusiness.gr, www. mediamarkt.gr), μέσα από τα οποία θα προσφέρονται περισσότεροι από 1.500.000διαφορετικοί κωδικοί προϊόντων. Στην εταιρεία αυτή συμμετέχουν με ποσοστό 75% η Public και με 25% ηMediaMarkt και ο συνδυαστικός τζίρος της εκτιμάται πως ξεπέρασε τα 450 εκατ. ευρώ το 2019. Επικεφαλής είναι ο Χρήστος Καλογεράκης, ο οποίος έχει αναλάβει τη θέση του CEO, και ηγείται της προσπάθειας για τη δημιουργία του «retailer του μέλλοντος». Πρόκειται για μια συμφωνία που έχει μοναδικό χαρακτήρα για την ελληνική αγορά, καθώς χάρη σε αυτή δημιουργείται ο μεγαλύτερος omnichannel retailer οικιακών / καταναλωτικών ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών ειδών και ειδών ψυχαγωγίας σε Ελλάδα και Κύπρο. Η συμφωνία προέκυψε μετά από σημαντικό διάστημα συζητήσεων ανάμεσα στην ελληνική Public -που ανήκει στην Olympia Group, συμφερόντων Πάνου Γερμανού- και τη MediaMarkt-Saturn. To deal έρχεται ως επιστέγασμα της τελευταίας 5ετίας συνεχούς ανάπτυξης της Public, η οποία σε σημαντικό βαθμό πιστώνεται από την αγορά στον Χρήστο Καλογεράκη -ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της επιχείρησης- και τη στενή διοικητική του ομάδα. Στα άμεσα σχέδια της νέας εταιρείας συμπεριλαμβάνεται η περαιτέρωεπέκταση της γκάμας και στα δύο brands. Ειδικά δε για τα καταστήματα της Media Markt, βασικός στόχος της νέας εποχής είναι η ενίσχυση των επώνυμων brands, με τους προμηθευτές / κατασκευαστές που ήδη διαθέτουν παρουσία στην ελληνική αγορά, με δικά τους γραφεία ή μέσω διανομέων, να αποτελούν προτεραιότητα. Σημειώνεται πως τα τελευταία επίσημα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία για την Public (Retailworld Α.Ε.) καταδεικνύουν ξεκάθαρα την ανοδική τροχιά που διαγράφει η αλυσίδα και αποτέλεσε και βασικό λόγο για την «ψήφο εμπιστοσύνης» από τη MediaMarkt Saturn. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα ενοποιημένα μεγέθη για τη χρήση 2018, στις αγορές Ελλάδας και Κύπρου, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 256,4 εκατ. ευρώ το 2018, έναντι 241 εκατ. ευρώ το 2017, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση 6,4%. Το 2019 εκτιμάται πως αποτέλεσε μια ακόμη χρονιά ανάπτυξης, ενώ το 2020σηματοδοτεί την είσοδο σε μια νέα εποχή, με πολύ μεγαλύτερα μεγέθη για το καινούργιο πλέον σχήμα. Η Reds στρέφει τοβλέμμα στοCambasProject Η επέκταση του εμπορικού πάρκου Smart Park ολοκληρώθηκε, με τα νέα καταστήματα να ξεκινούν τη λειτουργία τους στα τέλη του χρόνου, σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης ανάπτυξης της θυγατρικής του ομίλου Ελλάκτωρ, Reds. Το Smart Park εκτείνεται πλέον σε συνολική επιφάνεια 53.000 τ.μ. φιλοξενώντας μια πλειάδα ισχυρών εμπορικών σημάτων που το καθιστούν πόλο έλξης για τους Έλληνες, αλλά και τους ξένους επισκέπτες. Η θετική πορεία του αντανακλάται στα στοιχεία του 2019, καθώς η επισκεψιμότητα ενισχύθηκε κατά 5,8%, οι συνολικές πωλήσεις των καταστημάτων κατά 9,7% και οι like to like πωλήσεις κατά 8,5%. Πλέον, η εταιρεία στρέφει το βλέμμα στην πραγματοποίηση μιας ακόμα σημαντικής επένδυσης και πιο συγκεκριμένα στο Cambas Project, το οποίο μέχρι πρότινος συναντούσε γραφειοκρατικά προσκόμματα στην υλοποίησή του, αλλά όπως όλα δείχνουν, εισέρχεται σε τροχιά υλοποίησης. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 220 εκατ. ευρώ, η οποία φιλοδοξεί να μετατρέψει τις παλιές εγκαταστάσεις της οινοποιίας Καμπά στην Κάντζα της Παλλήνης, σε ένα γραφειακό hub υψηλών προδιαγραφών, που θα συνδυάζει επίσης και τις ψυχαγωγικές χρήσεις, όπως κινηματογραφικές αίθουσες, καφέ, εστιατόρια, χώρους πολιτιστικών δράσεων και αναψυχής, καθώς και ξενοδοχείων. Το Cambas Project της Reds θα αναπτύσσεται σε 132.000 τ.μ., με τους ανοιχτούς χώρους να ανέρχονται σε 53.000 τ.μ. και τη δομήσιμη επιφάνεια στα 79.700 τ.μ., ενώ οι χώροι γραφείων θα εκτείνονται σε 30.000 με 40.000 τ.μ. Tέλος, τον δρόμο της πώλησης παίρνουν και οι κτιριακές εγκαταστάσεις του Έθνους στη Μεταμόρφωση. Σύμφωνα με τον ΓιάννηΜωραΐτη, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Reds, το ακίνητο θα ανακαινιστεί και στη συνέχεια θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες πώλησης. Όμιλος Σαράντη: Μιαελληνικήπολυεθνική «Όταν η κατάσταση είναι δύσκολη, το συγκριτικό πλεονέκτηµά σου είναι το πόσο ποιοτικά και αποτελεσµατικά εργάζεσαι. Αυτό πιστεύουµε στον όµιλο και αυτό πράττουµε ως επιχείρηση», δήλωνε πριν από μερικά χρόνια ο Κυριάκος Σαράντης, Αντιπρόεδρος και CEO του Ομίλου Σαράντη, που με έδρα την Αθήνα και ιστορία άνω των 50 ετών, αποτελεί μια από τις ηγετικές εταιρείες στην παραγωγή και εμπορία καταναλωτικών προϊόντων. Η δραστηριότητα του ομίλου επικεντρώνεται στους κλάδους των καλλυντικών και αρωμάτων, προϊόντων προσωπικής φροντίδας & περιποίησης, προϊόντων οικιακής χρήσης καθώς και προϊόντων υγείας & φροντίδας, προσφέροντας σε κάθε κατηγορία ευρέως αναγνωρισμένα σήματα. Διατηρεί θυγατρικές εταιρείες σε δώδεκα χώρες της Ευρώπης και συγκεκριμένα σε Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Σλοβακία, Ουγγαρία, ΒόρειαΜακεδονία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Πορτογαλία, Ουκρανία και Ρωσία και παράγει εξαγωγές σε περισσότερες από 40 χώρες στην περιοχή της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης, τα Βαλκάνια, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. Ο όμιλος κατορθώνει συνεχώς να καταγράφει ανάπτυξη και το 2019 δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί για το εννεάμηνο της περσινής χρονιάς, παρατηρήθηκε επιτάχυνση στις πωλήσεις του ομίλου, που ανήλθαν σε 266,82 εκατ. ευρώαπό 244,77 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2018, αυξημένες κατά 9,01%. Ακόμη, μέσα στο 2019 ο Όμιλος Σαράντη ανακοίνωσε ότι έχει υπογράψει συμφωνία με την Coty για την αντιπροσώπευση και διανομή σημάτων της Coty (Coty Luxury Cosmetics brands) στην ελληνική αγορά επιλεκτικής διανομής, ξεκινώντας την 1η Σεπτεμβρίου 2019. H συμφωνία περιλαμβάνει την αντιπροσώπευση και διανομή των εξής σημάτων: Balenciaga, Bottega Veneta, Burberry, Calvin Klein, Chloe, Davidoff, Escada, Gucci, Hugo Boss, Jil Sander, Joop, Lacoste, Lancaster, Marc Jacobs, Miu Miu, Nikos, Philosophy, Roberto Cavalli, Stella McCartney και Tiffany & CO. Επίσης, μέσα στο 2019, ο Όμιλος Σαράντη ανακοίνωσε την επεκταση της συμφωνιας μετοχων με την Estée Lauder. Συγκεκριμένα, ο όμιλος και η EL συμφωνησαν να τροποποιησουν τη συμφωνια μετοχων, που διεπει την κοινή τους εταιρεία ELCA, επεκτεινοντας τη διαρκεια της απο τις 30 Ιουνιου 2021 στις 30 Ιουνιου 2028. Τα μερη επισης συμφωνησαν να συμπεριλαβουν στην περιοχη και τη Μολδαβια. Η ELCA εχει εδρα στην Κυπρο και κατεχει κατα 100% τις θυγατρικες εταιρειες Est e Lauder Hellas, Εst e Lauder Bulgaria και Est e Lauder Romania. Τέλος, μέσα στην προηγούμενη χρονιά ο Όμιλος Σαράντη ολοκλήρωσε και την εξαγορά των προϊόντων Luksja, που ανήκαν στην εταιρεία PZ Cussons Plc και διαθέτουν σημαντική παρουσία στην πολωνική αγορά προϊόντων προσωπικής φροντίδας. 39 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2020
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=