Business News Magazine #14

uΑλλαγή επικεφαλής έρχεται άμεσα στη θυγατρική πολυεθνικού κολοσσού στην Ελλάδα… uΤην είσοδό της στην ελληνική αγορά υδροπλάνων φαίνεται πως προετοιμάζει η ρωσική κατασκευαστικήεταιρείαυδροπλάνων Beriev, σε συνεργασία με Έλληνες επιχειρηματίες, μέσω της νεοσύστατης Ippias Airlines, κινώντας τις σχετικές διαδικασίες στην ΥΠΑ. Στο χώρο των υδροπλάνων, επίσης, πρόκειται να δραστηριοποιηθούν η AirWaves του ιδιοκτήτη της Κ2 Smart Jets και μετόχου της Ελληνικά Υδατοδρόμια, Ανδρέα Καροτσιέρη και ο Eλληνομεξικανός επιχειρηματίας Pικάρντο Φαρίας Nικολόπουλος, μέσω της Eagle Sea Planes, που, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη προχωρήσει στην αγορά 13 υδροπλάνων, που θα αποτελέσουν τον αρχικό της στόλο. uTη Spacehero, μια νέα, καινοτόμο full service υπηρεσία αποθήκευσης και μεταφοράς οικοσκευών με έδρα την Αττική, έχει παρουσιάσει εδώ και λίγο καιρό η Ιντερκόντορ, που ιδρύθηκε το 1960 και είναι δια-μεταφορική εταιρεία με σύγχρονες εγκαταστάσεις, 1.000 μέτρα από το ΔΑΑ «Ελευθέριος Βενιζέλος». uΑπό το δεύτερο τρίμηνο της φετινής χρονιάς θα ξεκινήσει η τοποθέτηση του καφέ Costa Coffee από την Coca-Cola HBC σε τουλάχιστον 10 αγορές στις οποίες σήμερα δραστηριοποιείται η εταιρεία. Μεταξύ των χωρών αυτών είναι η Ελλάδα, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία, η Ρωσία και η Ελβετία. uΈως τον Ιούνιο θα ετοιμάσει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, η οποία συμπεριλαμβάνεται στις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης… uΣε μια πολύ σημαντική συμφωνία προχώρησε η αλυσίδα φούρνων και καφέ Greek from Greece (GFG) Bakery-Café στις ΗΠΑ. Το εγχείρημα του Γιάννη Χήτου (Ζαγόρι, Green Cola, Υoda) και του Γιώργου Δρόσου (BoConcept) στην απέναντι πλευρά τουΑτλαντικού οριστικοποίησε deal που θα οδηγήσει στη ραγδαία αύξηση του αριθμού των καταστημάτων της, τα οποία από 10 αναμένεται να αγγίξουν άμεσα τα 41. Τα 30 νέα σημεία θα ανοίξουν στο Long Island της Νέας Υόρκης και ένα θα εγκαινιαστεί στο Stamford του Connecticut. Τα νέα GFG Bakery-Cafés θα φιλοξενηθούν σε τροποποιημένα drive-thru convenience stores της αλυσίδας Dairy Barn, τα οποία λειτουργούσαν για περισσότερα από 70 χρόνια… uΚυρίαρχο ρόλο στην ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας έχουν αρχίσει να διαδραματίζουν ισραηλινοί όμιλοι, προερχόμενοι τόσο από τον κλάδο της φιλοξενίας όσο κι από εκείνον των ακινήτων. Κατά τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου μάλιστα, οι σχετικές επενδύσεις έχουν αυξηθεί σημαντικά… uΤο αίτημά τους για μείωση του ΕΦΚ στην μπίρα θέλουν να μεταφέρουν επίσημα στην κυβέρνηση οι δραστηριοποιούμενοι στον κλάδο.Μάλιστα, πληροφορίες θέλουν να ετοιμάζουν σχετικήμελέτη για το ζήτημα, πάνωστην οποία θα βασιστούν τα επιχειρήματά τους. Iνδικός κολοσσός «ριζώνει»στηνΕλλάδα uΑύξηση και νέο ιστορικό ρεκόρ καταγράφουν οι εξαγωγικές επιδόσεις της χώρας κατά το 2019. Η Ιταλία εξακολουθεί και κατά το 2019 (για 9η συνεχή χρονιά) να αποτελεί τον σημαντικότερο προορισμό των ελληνικών εξαγωγών, ενώ στη δεύτερη θέση παραμένει η Γερμανία, όπως και κατά το 2018. Ακολουθεί η Κύπρος, με άνοδο μίας θέσης στη σχετική κατάταξη και μετά η Τουρκία, προς την οποία η μείωση των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων (κατά -3%) το 2019 οδήγησαν στο να υποχωρήσει από την 3η θέση. Ακολουθούν η Βουλγαρία, στην ίδια θέση με το 2018, οι ΗΠΑ και τοΗνωμένο Βασίλειο, στις θέσεις 6 έως 7, αμφότερες μία θέση παραπάνω από το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Στην 8η θέση βρίσκεται η Γαλλία (από 11η), προς την οποία καταγράφεται μεγάλη άνοδος των εξαγωγών (+17,5%) και έπεται ο Λίβανος, προς τον οποίο σημειώθηκε σημαντική μείωση των ελληνικών εξαγωγών (κατά -21,8%) και έτσι υποχώρησε από την 6η θέση που ήταν το 2018. Την πρώτη δεκάδα των κυριότερων προορισμών των ελληνικών εξαγωγών συμπληρώνει η Ισπανία, η οποία βρισκόταν σε αυτήν τη θέση και κατά το 2018. Ο κορωνοϊός χτύπησε και τις επενδύσεις στηνΕλλάδα Ηεπιδημία του Covid-19 στην Κίνα έχει αντίκτυπο και στις επενδύσεις που γίνονται στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, εξαιτίας της επιδημίας αναβλήθηκε η επίσημη τελετή έναρξης των εργασιών για την πρώτημεγάλη επένδυση που χρηματοδοτεί η κινεζική τράπεζα Industrial & Commercial Bank of China (ICBC), η οποία έχει προαναγγείλει το άνοιγμα υποκαταστήματος στην Αθήνα. Πρόκειται για το εμβληματικό ηλιοθερμικό πάρκο Minos, ισχύος 52MW, το οποίο θα κατασκευαστεί στη Σητεία για λογαριασμό της Nur Minos, θυγατρικής της βρετανικής Nur Energie, με κινεζική τεχνολογία και χρηματοδότηση. Πρόκειται για επένδυση συνολικού ύψους άνω των 250 εκατ. ευρώ, η οποία θα αναπτυχθεί στην περιοχή του Αθερινόλακκου, πλησίον της υφιστάμενης μονάδας ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ, σε έκταση 1.700 στρεμμάτων. Η ετήσια παραγωγή ενέργειας από το εν λόγω έργο υπολογίζεται ότι θα είναι περί τις 110Gwh, καλύπτοντας έτσι το 10% των ενεργειακών αναγκών της Κρήτης. Επικεφαλής της κοινοπραξίας που έχει συσταθεί για την κατασκευή του ηλιοθερμικού έργου είναι η κινεζική CGGC International, θυγατρική του κατασκευαστικού κολοσσού της Κίνας CEEC που έχει κατασκευάσει το εντυπωσιακό υδροηλεκτρικό έργο του Φράγματος των Τριών Ποταμών (3 Gorges Dam) στην επαρχία Χουπέι της Κεντρικής Κίνας. Ο πάροχος τεχνολογίας των ηλιακών συστημάτων (ηλιοστατών, συλλεκτών κ.ά.) είναι η επίσης κινεζική Supcon, με τρίτο εταίρο του έργου την ελληνική Prenecon, εταιρεία που δραστηριοποιείται έντονα στον χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας ήδη από το 2005 και θα εκτελέσει όλες τις κατασκευαστικές εργασίες. Για την επίσημη τελετή,ήταν προγραμματισμένο να έρθει πολυάριθμη αντιπροσωπεία από την Κίνα υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο της ICBC. Και αυτό καθώς το έργο θεωρείται εμβληματικό για τους Κινέζους, με δεδομένο ότι θα είναι η πρώτη φορά που θα εξάγουν προηγμένη τεχνολογία αξιοποίησης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ευρώπη, καθιστώντας το project βιτρίνα αλλά και υπόδειγμα των συνεργιών που θα προκύψουν στο πλαίσιο της κινεζικής πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη - Ενας Δρόμος», που έχει στόχο την οικονομική διείσδυση της Κίνας στην Ευρώπη. Η επένδυση προχωράει κανονικά, αλλά η τελετή προς το παρόν αναβάλλεται μέχρι νεωτέρας… Επενδύσεις και στη…νύχτα Παρουσία στην ελληνική αγορά και συγκεκριμένα στη Μύκονο πρόκειται να αποκτήσει μέσα στο 2020 η αλυσίδα πολυτελών εστιατορίων Coya, που διαθέτει δίκτυο σεMόντε Κάρλο, Παρίσι, Λονδίνο, Nτουμπάι και Άμπου Ντάμπι… Την επένδυση στο «νησί των ανέμων» φαίνεται πως «τρέχει» ο τουρκικός όμιλος Dogus… Επίσης, την είσοδό της στη χώρα μας ετοιμάζεται να κάνει και η εταιρεία Pacha, που δραστηριοποιείται στο χώρο των nightclubs και των beach bars, με παρουσία σε Βραζιλία, ΗΠΑ, Ρωσία, Γερμανία, Αγγλία, Aίγυπτο, Πορτογαλία, Αυστρία και, φυσικά, σε πολλές πόλεις της Ισπανίας όπως ηΜαδρίτη, η Βαλένθία, η Βαρκελώνη και η Ίμπιζα, στην οποία διαθέτει το πιο φημισμένο, μάλλον, club της με χωρητικότητα 3.000 ατόμων… Στη σύσταση της GMR Airports Greece (Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία) προχώρησε ο ινδικός όμιλος GMR Group την Δευτέρα 13 Ιανουαρίου. Μοναδικός μέτοχος της εταιρείας στην Ελλάδα είναι η θυγατρική του ομίλου με τίτλο «GMR Airports International» με έδρα την Ολλανδία και βασικό αντικείμενο της νεοσύστατης επιχείρησης είναι οι υπηρεσίες λειτουργίας αερολιμένων (εκτός από τη διακίνησηφορτίων). Το Δ.Σ. της GMR Airports Greece αποτελείται από τα στελέχη του Ομίλου GMR Group Puvan Sripathy (πρόεδρος), Vivek Singha (αντιπρόεδρος) και Veerabhadra Laksminna-rayana Tumalapalli Srinivasa Subrahmanaya (διευθύνων σύμβουλος) και έδρα της εταιρείας είναι το Χαλάνδρι Αττικής. ΤοGMRGroup αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους στην Ινδία, με ευρεία δραστηριότητα και διεθνές αποτύπωμα. Έχει να επιδείξει δυναμική παρουσία στον τομείς των Αεροδρομίων, της Ενέργειας, τωνΜεταφορών και της Κατασκευής Οδικών Αρτηριών και Αστικών Υποδομών. Ειδικά για το κομμάτι των Αεροδρομίων, που αποτελεί, όπως φαίνεται, βασική προτεραιότητά της για τη χώρα μας, η GMR Airports του ομίλου συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των 5 κορυφαίων εταιρειών ανάπτυξης και διαχείρισης αερολιμένων σε παγκόσμιο επίπεδο. Αξίζει να σημειωθεί πως το GMR Group συμμετέχει σε κοινοπραξία με τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, αποτελώντας το σχήμα που έχει αναλάβει την ανάπτυξη, λειτουργία και διοίκηση του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι του Ηρακλείου Κρήτης. Το έργο αφορά το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση του αεροδρομίου, καθώς και το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη χρηματοδότηση της οδικής σύνδεσης με αυτό (περίπου 24 χλμ.). Ηπαραχώρηση είναι για 35 χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης φάσης της κατασκευής, η οποία υπολογίζεται πως θα διαρκέσει 5 έτη. Επίσης, ο ινδικός όμιλος φαίνεται να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τα 23 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας, που δεν έχουν ιδιωτικοποιηθεί μέχρι στιγμής, αλλά η κυβέρνηση εξετάζει την αξιοποίηση τους είτε με παραχώρηση είτε με ΣΔΙΤ. 65 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=