Για τη Spirit, όπως ακριβώς και με την Allegiant, η σχετικά γρήγορη επιστροφή στις ουρανούς δεν αποτελεί έκπληξη. Εκεί που οι μεγάλες εταιρείες, American Airlines, Delta, United Airlines, μοιάζουν εγκλωβισμένες, αφού εξαρτώνται κατά μεγάλο ποσοστό από τα επαγγελματικά ταξίδια, η αεροπορική που αρέσκεται να πετά οικονομικά τους πελάτες της στους τουριστικούς προορισμούς της Αμερικής -βλέπε παραλίες της Φλόριντα και το λαμπερό Λας Βέγκας- δείχνει γρήγορα σημάδια ανάκαμψης. Με τους πελάτες της να έχουν συνηθίσει εδώ και καιρό τον κορονοϊό και να μη φοβούνται να πετάξουν για σύντομες διακοπές ή για να συναντήσουν συγγενείς και φίλους, η Spirit είναι μία από τις αεροπορικές με πτήσεις κατά βάση εσωτερικού, που αναμένεται τον Ιούλιο να προγραμματίζει 550 πτήσεις την ημέρα, φτάνοντας με σχετική άνεση στο 70% του προ πανδημίας σχεδιασμού της για την καλοκαιρινή περίοδο του 2020. «Είναι μια μεγάλη κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση», θα πει ο Ted Christie, ο CEO της εταιρείας που δέχθηκε οικονομική βοήθεια 334 εκατομμυρίων δολαρίων από την κυβέρνηση, μείωσε το μισθό του και παραμένει σε εγρήγορση, για να αντιμετωπίσει ό,τι άλλο απρόοπτο προκύψει. Ο Christie, που έχει περάσει από υψηλές διοικητικές θέσεις από αεροπορικές όπως οι Pinnacle και Frontier, συμπορεύεται με τη Spirit από το 2012. Ανέλαβε CEO τον Ιανουάριο του 2019 και αν και δεν πρόλαβε σ’ αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα να υλοποιήσει πολλά από όσα σχεδίαζε, πέρασε το μήνυμα στο προσωπικό της εταιρείας αλλά και στους πελάτες της πως η Spirit να είναι μια χαμηλού κόστους αεροπορική, με υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. H Ινδία αναμένεται να ξεκινήσει τις διεθνείς πτήσεις μόνο όταν η κυκλοφορία στο εσωτερικό φτάσει το 50με 60%προ-Covid-19 επίπεδο, και όταν οι άλλες χώρες χαλαρώσουν τα περιοριστικά μέτρα όσον αφορά τα ταξίδια. Επίσης, η κυβέρνηση έχει περιορίσει τη λειτουργία των αεροπορικών εταιρειών στο 33% της χωρητικότητας των αεροπλάνων. Το τελευταίο είναι το σημείο που ο Ronojoy Dutta, CEO της μεγαλύτερης αεροπορικής της Ινδίας, σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή της αξία, προσπαθεί εδώ και καιρό να πείσει τον υπουργό Μεταφορών της χώρας πως πρέπει να αυξηθεί και να φτάσει στο 50%, κάτι που ίσως ανακοινωθεί μέσα στον Ιούλιο. Ο Duttta μείωσε κατά 25% το μισθό του, στην προσπάθεια να διατηρηθεί σε καλά επίπεδα η ρευστότητα της εταιρείας, κάτι στο οποίο αναμένεται να συμβάλει ιδιαίτερα η πώληση 13 αεροσκαφών. H εμπειρία τουDutta στο χώρο είναι αναμφισβήτητη. Από το 1999 μέχρι το 2002, ήταν πρόεδρος της United Airlines και αντιμετώπισε τον εφιάλτη της 11ης Σεπτεμβρίου. Το 2002, η εταιρεία κήρυξε πτώχευση και ο Dutta αναγκάστηκε σε παραίτηση, φεύγοντας με αποζημίωση ύψους 1,6 εκατομμυρίων δολαρίων. Όπως έχει δηλώσει, τα χρόνια στη United «ήταν το καλύτερο πράγμα που του είχε συμβεί». Η αεροπορική χαμηλού κόστους IndiGo κυριάρχησε στην αγορά εσωτερικού τα τελευταία χρόνια και έδειξε μεγάλες φιλοδοξίες όσον αφορά τις διεθνείς πτήσεις. Πλέον, πρέπει να αποδεχθεί το γεγονός πως πρέπει να περιμένει τον Απρίλιο του 2021 για να φτάσει στο 85% της χωρητικότητας, αλλά και το πως πρέπει να αντέξει χωρίς κέρδη για τους επόμενους 14 μήνες, όπως δήλωσε ο Dutta. Ronojoy Dutta IndiGo Edward Christie Spirit Οι CEO που δέχθηκαν μείωση αποδοχών 15 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=