thelist «Εθνική ντροπή» χαρακτήρισαν Βρετανοί βουλευτές την British Airways και τα σχέδιά της να καταργήσει 12.000 θέσεις εργασίας, περίπου το 30% του εργατικού δυναμικού της. Την κατηγορούν πως εκμεταλλεύεται την πανδημία για να κόψει δουλειές και να εκβιάσει όσους συνεχίσουν να δουλεύουν με ακόμα πιο σκληρές συμβάσεις. Ο WillieWalsh, CEO της IAG, η πολυεθνική που δημιουργήθηκε το 2011 μετά την ένωση της British Airways και της Iberia, απαντά στις κατηγορίες λέγοντας πως αυτό δεν είναι ντροπή. «Το να παραδοθείς χωρίς να πολεμήσεις, αυτό είναι ντροπή, και δεν πρόκειται να το κάνουμε». Τα τελευταία χρόνια, η παλιά αίγλη της εταιρείας είχε κατά πολλούς περάσει ανεπιστρεπτί, ωστόσο σίγουρα δεν ευθύνεται για τα περίπου 759 εκατομμύρια δολάρια που μπαίνει μέσα κάθε μήνα λόγωπανδημίας. Ο Walsh, του οποίου η θητεία τελείωνε τον Μάρτιο, αλλά αποφάσισε να καθυστερήσει μέχρι τον Σεπτέμβριο την αποχώρησή του, για να βοηθήσει την εταιρεία σ’ αυτή την δύσκολη περίοδο, διαθέτει μεγάλη εμπειρία στο χώρο και έχει βιώσει πολλές προκλήσεις. Είτε ως CEO της Aer Lingus το 2001 σε μια θητεία που είχε τα πάνω και τα κάτω της, είτε τις πρώτες ημέρες που ανέλαβε την Βritish Airways το 2005, όταν οι δραστικές αλλαγές που εφάρμοσε ταρακούνησαν την εταιρεία, μειώνοντας τον αριθμό των managers και ευρισκόμενος μόνιμα σε σκληρή αντιπαράθεση με τα συνδικάτα των εργαζομένων. Ο Walsh μείωσε πρόσφατα κατά 25% το μισθό του, ωστόσο η κίνηση έγινε δεκτή με σκωπτικό ύφος από τα συνδικάτα, που δεν πείθονται από τους δραματικούς τόνους στις δηλώσεις του Walsh. Τηνώρα που ο πρωθυπουργός του Καναδά, Τζάστιν Τριντό, επαναλαμβάνει πως είναι πολύ νωρίς για να ανοίξουν τα σύνορα της χώρας και να ξεκινήσουν και πάλι οι διεθνείς πτήσεις, τονίζοντας πως προέχει η υγεία και η ασφάλεια των Καναδών πολιτών, ο CEO της Air Canada, Calin Rovinescu, σχεδόν εκλιπαρεί για βοήθεια, ζητώντας από την κυβέρνηση να αρθούν οι περιορισμοί και να ανοίξουν τα αεροδρόμια. Η Air Canada έχει ήδη κόψει 20.000 θέσεις εργασίας και σύμφωνα με τους υπολογισμούς θα επιστρέψει σε κερδοφορία επιπέδου 2019, στην καλύτερη περίπτωση, μετά από τρία χρόνια. Με την κυβερνητική βοήθεια να έχει ήδη φτάσει (1,6 δισ. δολάρια) και τα αεροπλάνα της εταιρείας να μεταφέρουν πολύ περισσότερο “cargo” πλέον, η αεροπορική προσπαθεί να ρίξει την οικονομική ζημιά όσο το δυνατόν χαμηλότερα από τα 20 εκατ. δολάρια που χάνει ημερησίως. Όταν ανέφεραν στον πρώην συνεργάτη της δικηγορικής εταιρείας Stikeman Elliott LLP, που συνεργαζόταν ως σύμβουλος με την Air Canada, μέχρι που έγινε μέλος της το 2000, πως οι περιορισμοί στις μετακινήσεις λειτούργησαν καλά για τον Καναδά, εκείνος δήλωσε: «Μπορώ να σας πω ένα πράγμα. Δεν λειτούργησε καλά για τους 20.000 ανθρώπους που απολύθηκαν». Ο Rovinescu, όπως και ο Michael Rousseau, Deputy CEO και CFO της Air Canada, δεν θα λάβουν ούτε δολάριο από το μισθό τους, ωστόσο θα χρειαστεί κάτι παραπάνω για να αποφύγει ακόμα μεγαλύτερους κλυδωνισμούς η μεγαλύτερη αεροπορική του Καναδά, που προ κορονοϊού προγραμμάτιζε πτήσεις σε 220 αεροδρόμια σε έξι ηπείρους, εξυπηρετώντας το 2018 κοντά στα 51 εκατομμύρια επιβάτες. Calin Rovinescu Air Canada WillieWalsh British Airways Οι CEO που δέχθηκαν μείωση αποδοχών 16 ΙΟΥΛΙΟΣ 2020
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=