Business News Magazine #16

businessleaders Αναδυόμενες/disruptive τεχνολογίες και κλιματική αλλαγή στην κορυφή των ανησυχιών των Ελλήνων CEOs Την 6η έρευνα CEO Outlook, η οποία περιλαμβάνει για τρίτη φορά ελληνικά ευρήματα και τις απόψεις Ελλήνων διευθυνόντων συμβούλων (CEOs), αλλά παράλληλα ενσωματώνει τις προκλήσεις που φέρνει η κρίση της πανδημίας, παρουσίασε πρόσφατα η KPMG. Το KPMG 2020 CEO Outlook Covid-19 Special Edition ανέδειξε τις προκλήσεις και προτεραιότητες 1.300 CEOs που επέφερε η νόσος Covid-19, σε ορίζοντα τριών ετών σε ορισμένες από τις 11 κύριες χώρες του κόσμου. Τρεις βασικοί θεματικοί άξονες προέκυψαν από τη φετινή έρευνα, τους οποίους προσδιορίζουμε ως Σκοπός, Ευημερία και Προτεραιότητες. 1 Σκοπός: Στις αρχές του έτους, το 74% των Ελλήνων CEOs (77% στις κύριες χώρες) δήλωναν ότι το κύριο αντικείμενο των επιχειρήσεων είναι προσανατολισμένο στο σκοπό ή στην κοινωνία. Σήμερα, σε ποσοστό 79%αναφέρουν ότι αισθάνονται μεγαλύτερη συναισθηματική σύνδεση με το σκοπό της επιχείρησής τους από τη στιγμή που ξεκίνησε η κρίση, με την πλειονότητα των Ελλήνων CEOs (93%) να συμφωνεί. Για τέσσερις από τους δέκα ερωτηθέντες (40%), η υγεία τους ή η υγεία ενός μέλους της οικογένειάς τους επηρεάστηκε από τον ιό και ως αποτέλεσμα σε ποσοστό 66% άλλαξαν την απάντησή τους όσον αφορά τη στρατηγική τους στην πανδημία. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι όλοι οι Έλληνες CEOs πρόκειται να εισαγάγουν νέα μέτρα κατά του ρατσισμού σε οποιαδήποτε μορφή. 2 Ευημερία: Ταυτόχρονα με την αντίδραση στην κρίση, οι CEOs επιζητούν μια καλή τοποθέτηση των εταιρειών τους για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και ευημερία. Σήμερα, οι Έλληνες CEOs νιώθουν πιο σίγουροι για την ανάπτυξη της χώρας τους (67%) συγκριτικά με τις αρχές τους χρόνου (64%) και με τους CEOs στο εξωτερικό (45%). Παρ’ όλα αυτά, έχουν μικρότερη βεβαιότητα τώρα για τις προοπτικές μακροπρόθεσμης οικονομικής ανάπτυξης (27%) συγκριτικά με τις αρχές του χρόνου. Απόρροια της πανδημίας είναι η επιτάχυνση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, με τις μεγαλύτερες εξελίξεις στην Ελλάδα να καταγράφονται στη δημιουργία ψηφιακής εμπειρίας για τον πελάτη, όπου 60% αναφέρουν ότι η πρόοδος που έχει γίνει τους έχει φέρει χρόνια μπροστά από όπου περίμεναν. 3 Προτεραιότητες: Οι CEOs εστιάζουν στις προτεραιότητες μετασχηματισμού, ώστε να αναπτύξουν τις δυνατότητες που απαιτούνται για να βγουν κερδισμένοι στημετά-Covid εποχή. Σε ποσοστό 87% οι Έλληνες CEOs αναφέρουν ότι θέλουν να αξιοποιήσουν τα οφέλη της βιωσιμότητας και της κλιματικής αλλαγής που επέφερε η πανδημία, ενώ δεν προκαλεί εντύπωσηότι το 73%αναφέρουν ότι ηδιαχείριση των σχετικών με το κλίμα κινδύνων θαπαίξει ρόλοστο εάν θα κρατήσουν ήόχι τη δουλειά τους την επόμενη πενταετία. KPMG 2020 CEO Outlook Covid-19 Special Edition Oι νέες ανησυχίες των CEOs Το CEOOutlook ενσωματώνει για τρίτη συνεχή χρονιά ελληνικά αποτελέσματα και ευρήματα, αναδεικνύοντας τις ομοιότητες αλλά και τις διαφορές των Ελλήνων σε σχέση με τους CEOs των κύριων χωρών που συμμετέχουν στην έκθεση αυτή. Μεταξύ άλλων, τα βασικά ευρήματα έχουν ως εξής: uΤο 67% των Ελλήνων CEOs δείχνουν εμπιστοσύνη στις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας μας, ποσοστό το οποίο σημείωσε αύξησημετά την κρίση της πανδημίας (64%). uΤο 27%νιώθουν αβέβαιοι για τις προοπτικές ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας. uΟι νεοεμφανιζόμενες (ή αναδυόμενες) / disruptive τεχνολογίες (20%) και οι περιβαλλοντικοί κίνδυνοι μαζί με την κλιματική αλλαγή (20%) αποτελούν τις μεγαλύτερες ανησυχίες για τους Έλληνες CEOs. uΣχεδόν όλοι οι Έλληνες CEOs θεωρούν ότι η πανδημία έχει επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό, με τις μεγαλύτερες εξελίξεις να καταγράφονται στη δημιουργία ψηφιακής εμπειρίας για τον πελάτη, όπου 60% αναφέρουν ότι η πρόοδος που έχει σημειωθεί, τους έχει φέρει χρόνια μπροστά από το σημείο όπου περίμεναν να βρίσκονται αυτήν τη στιγμή. uΤο 27% αναφέρει ότι η έλλειψη πληροφοριών σε μελλοντικά λειτουργικά σενάρια - όπως νέοι τρόποι εργασίας- αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση επιτάχυνσης τουψηφιακού μετασχηματισμού. uΤο 80% των CEOs αναφέρουν ότι θα επανεξετάσουν την προσέγγιση σχετικά με την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, με κύρια αιτία την πίεση των πελατών και των κοινωνικών ομάδων ναφέρει την παραγωγή πιο κοντά στο σπίτι τους (50%). uΤο 93% αναφέρουν ότι αισθάνονται μεγαλύτερη συναισθηματική σύνδεση με το σκοπό της επιχείρησής τους από τη στιγμή που ξεκίνησε η κρίση. uΤο 86% συμφωνούν ότι το κύριο αντικείμενο των επιχειρήσεων είναι προσανατολισμένο στο σκοπό, ο οποίος παρέχει ένα σαφές πλαίσιο για γρήγορες και αποτελεσματικές αποφάσεις που σχετίζονται με τη νόσο Covid-19. uΟι μισοί CEOs ανέφεραν ότι το κοινό περιμένει από τις επιχειρήσεις να καλύψουν το κενό στις κοινωνικές προκλήσεις, καθώς η βεβαιότητα και η εμπιστοσύνη προς τις κυβερνήσεις μειώνονται, ενώ όλοι πρόκειται να εισαγάγουν νέα μέτρα κατά του ρατσισμού σε οποιαδήποτε μορφή. uΗ πλειονότητα των CEOs (93%) θεωρεί ότι η εργασία εξ αποστάσεως δημιούργησε σημαντικές αλλαγές στις πολιτικές καλλιέργειας νέας κουλτούρας, αλλά και στη διεύρυνση προσέλκυσης ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού (87%). uΤο 87%αναφέρουν ότι η επικοινωνία με τους εργαζομένους της εταιρείας βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια της κρίσης. uΣε 40% από τους ερωτηθέντες, η υγεία τους ή η υγεία ενός μέλους της οικογένειάς τους επηρεάστηκε από τον ιό και ως αποτέλεσμα τα δύο τρίτα άλλαξαν τη στρατηγική απάντησή τους στην πανδημία. uΤο 87% αναφέρουν ότι θέλουν να συνεχίσουν να αξιοποιούν τα οφέλη της βιωσιμότητας και κλιματικής αλλαγής, τα οποία επέφερε η νόσος Covid-19. Tα ελληνικά ευρήματα Ο Νίκος Βουνισέας, Senior Partner της KPMG στην Ελλάδα, ανέφερε: «Οι Έλληνες CEOs συνεχίζουν να επιδεικνύουν ανθεκτικότητα και, παρά την πολυετή οικονομική ύφεση, βλέπουν με αισιοδοξία την ανάπτυξη στη χώρα μας. Η συνθήκη της πανδημίας έφερε στο επίκεντρο τον άνθρωπο, την ανάγκη για προσέλκυση του ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και την ευρύτερη κοινωνική συνεισφορά και το σκοπό της εταιρείας τους. Οι επιχειρήσεις πλέον χρειάζεται να προετοιμαστούν για την επόμενη μέρα της ανάπτυξης επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες, στο ταλαντούχο δυναμικό και στα νέα δεδομένα της εφοδιαστικής αλυσίδας». Το 67% των Ελλήνων CEOs δείχνουν εμπιστοσύνη στις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας μας 22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ - ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=