Business News Magazine #16

interview Έχοντας καταστεί από το 2018 η μεγαλύτερη εταιρεία αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, η Άμβυξ αποδεικνύει συνεχώς με τις επιδόσεις της πως μπορεί όχι μόνο να φτάσει στην κορυφή, αλλά και να διατηρείται με επιτυχία σε αυτή, καταγράφοντας σταθερά υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Ο Γιάννης Αρτινός αναλύει την επιτυχημένη πορεία της εταιρείας που έχει καταγράψει ανάπτυξη μεριδίου αγοράς της τάξης του 145% την τελευταία πενταετία, ενώ μας τονίζει πως η σημερινή συγκυρία δεν αποτελεί μόνο μια πρωτόγνωρη πρόκληση αλλά και μια τεράστια ευκαιρία. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Όλα και πιο ψηλά τοποθετεί τον πήχυ η Άμβυξ, η οποία έχει κατορθώσει να βρεθεί στην κορυφή του κλάδου των αλκοολούχων ποτών και να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση. Ογενικός διευθυντής της, Γιάννης Αρτινός, μίλησε στο Βusiness News Magazine για τις επιδόσεις-ρεκόρ που καταγράφει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια, τη συνεχή ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της, καθώς και τηφιλοσοφία της, που της έχει επιτρέψει κάθε φορά να βγαίνει δυνατότερη, όποιες αντιξοότητες και αν έχουν βρεθεί στο δρόμο της στη μακρά διαδρομή των 103 ετών που έχει να επιδείξει στην ελληνική αγορά. Το 2018 ήταν μια χρονιά-ρεκόρ για την Άμβυξ, ενώ και το 2019 υπολογίζεται πως έκλεισε με σημαντική ανάπτυξη για την εταιρεία. Μπορείτε να μας δώσετε κάποια τελικά μεγέθη για την προηγούμενη χρήση; Όντως το 2018 ήταν μια χρονιά-ρεκόρ για την Άμβυξ με σημαντική ανάπτυξη τζίρου, που μας κατέστησε τη μεγαλύτερη εταιρεία αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα. Το 2019 ήταν μια εξίσου καλή χρονιά, αφού σε μια υψηλή βάση, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αναπτύχθηκε ξανά, φτάνοντας τα 125.630 χιλ. ευρώ, παρουσιάζοντας μια αύξηση της τάξης του +3,3% έναντι του 2018. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 5.834 χιλ. ευρώ, μια αύξηση +19% έναντι του 2018. Με βάση τα παραπάνω, συνεχίσαμε την ανάπτυξη του οργανισμού με περαιτέρω προσλήψεις (έχουμε προσθέσει +32% του οργανισμού μέσα στην τελευταία 5ετία), αναπτύσσοντας νέες δεξιότητες και εισάγοντας μια σειρά καινοτομιών. Ως αποτέλεσμα, στην τελευταία πενταετία, δηλαδή από το 2014 μέχρι και το 2019, υπερδιπλασιάσαμε το μερίδιο αγοράς μας, από το 10,7% στο 26,2%, δηλαδή μια ανάπτυξη +145%. Με προσήλωση και μεθοδική δουλειά καταφέραμε να βρεθούμε στην κορυφή του κλάδου μας και να ξεπεράσουμε όλους τους πολυεθνικούς ανταγωνιστές μας, κάτι που μας γεμίζει περηφάνεια αλλά και αυτοπεποίθηση και ευθύνη για το μέλλον. Με τη στρατηγική συνεργασία με τη Nήσος αλλά και την έναρξη συνεργασίας με τη Molson Coors Brewing Company έχετε ενδυναμώσει σημαντικά την πρότασή σας στην αγορά ζύθου. Γιατί επιλέξατε να επενδύσετε περαιτέρω σε αυτή την κατηγορία; Το τέλος του 2019 πράγματι έφερε δύο νέες πολύ σημαντικές στρατηγικές συνεργασίες, που ολοκληρώνουν το χαρτοφυλάκιο στο σκέλος της μπίρας. Πρώτον, με τη «Νήσος», μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες και αναγνωρίσιμες μικρο-ζυθοποιίες στην Ελλάδα, αλλά και με τη Molson Coors Brewing Company, την τρίτημεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο με επώνυμα brands όπως η Miller, η Coors και η Staropramen, η οποία εδώ και χρόνια επιθυμούσε να έρθει στην Ελλάδα και ήταν σε αναζήτηση του κατάλληλου συνεργάτη. Οι προσθήκες στο χαρτοφυλάκιο της Άμβυξ με τους δύο αυτούς πολύ σημαντικούς οίκους και σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα 70+ brands που εμπορευόμαστε, μας δίνουν τη δυνατότητα να απευθυνόμαστε στους πελάτες μας με ακόμα πιο ολοκληρωμένες προτάσεις επιλογών, όλων των κατηγοριών αλκοολούχων ποτών, μπίρας, κρασιού και αναψυκτικών. Φυσικά, το 2020 ήταν πολύ διαφορετικό για το σύνολο της οικονομίας λόγω της εμφάνισης της πανδημίας. Πώς έχει «τρέξει» για την Άμβυξ μέχρι στιγμής η χρονιά και πώς υπολογίζετε πως θα κλείσει το 2020; Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η πανδημία μάς ανάγκασε όλους, τόσο σε προσωπικό όσο και σε εταιρικό επίπεδο, να προσαρμοστούμε πολύ γρήγορα σε νέα δεδομένα. Η πρώτη μας προτεραιότητα ήταν και παραμένει η διασφάλιση της υγείας και η προστασία όλων των εργαζομένων της εταιρείας μας. Προσαρμόσαμε όλες μας τις διαδικασίες σε τηλε-εργασία, από την παρραγγελιοληψία μέχρι και την τιμολόγηση εξ αποστάσεως, με σκοπό να προσαρμοστούμε όσο το δυνατόν πιο άμεσα και αποτελεσματικά στις νέες παραμέτρους. Είμαι περήφανος για το πόσο γρήγορα όλοι στην Άμβυξ εργάστηκαν οργανωμένα όλο αυτό το διάστημα, με προσήλωση, εφευρετικότητα και αποτελεσματικότητα. Όσον αφορά την πορεία του έτους, σύμφωνα με τη μέχρι στιγμής πτώση της τουριστικής κίνησης (με στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, οι διεθνείς αφίξεις μέχρι και τον Αύγουστο βρίσκονται στο -76%), αλλά και της γενικότερης εγχώριας οικονομικής δυσκολίας, εκτιμούμε την πτώση στην αγορά των αλκοολούχων ποτών για το 2020, μεταξύ -30% και -40%. Έναντι αυτών των ποσοστών, αναμένω και τα δικά μας αποτελέσματα να παρουσιάσουν κάμψη, αλλά σαφώς μικρότερη του γενικού πλαισίου. Και μάλιστα με βάση τα τελευταία στοιχεία Ιανουαρίου-Αυγούστου, η πορεία μας είναι καλύτερη από τη συνολική κατηγορία, αφού το μερίδιο αγοράς μας για το 2020 έφτασε το υψηλότερο ιστορικά επίπεδο των 29,2%, +3,1 μεριδιακούς πόντους πάνω από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ξεπερνώντας σε πωλήσεις το σύνολο των ανταγωνιστών μας κατά +10,4%. Ποια είναι τα σημαντικότερα brands στο portfolio της Άμβυξ αλλά και ποια είναι αυτά με τη μεγαλύτερη δυναμική ανάπτυξης; Δίνουμε σε όλα τα brands που διαχειριζόμαστε το χρόνο και το «χώρο» για να εδραιωθούν και να αναπτυχθούν στην αγορά, χωρίς διακρίσεις, αλλά με στραΓιάννης Αρτινός Γενικός Διευθυντής, Άμβυξ Η Άμβυξ έχει μάθει να βγαίνει δυνατότερη από τις αντιξοότητες Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η πανδημία μάς ανάγκασε όλους, τόσο σε προσωπικό όσο και σε εταιρικό επίπεδο, να προσαρμοστούμε πολύ γρήγορα σε νέα δεδομένα 40 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ - ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=