Business News Magazine #16

τηγικές προτεραιότητες που ταιριάζουν στο κάθε προϊόν και πάντα με στόχο την υγιή ανάπτυξή τους. Νιώθουμε πολύ υπερήφανοι που συνεργαζόμαστε με διεθνείς αλλά και εγχώριους οίκους εξαιρετικής δυναμικής, κάτι που αποτυπώνεται και στα αποτελέσματά μας: από τη Moët-Hennessy, με το εμβληματικό χαρτοφυλάκιο σαμπανιών όπως η Moët & Chandon και η Dom Pérignon, την Bacardi, την ηγέτιδα στην κατηγορία του ρουμιού, με το Bacardi, την premium vodka με την Grey Goose και των vermouth με το Martini. Το Κτήμα Άλφα, ένα από τα πιο σημαντικά και επιτυχημένα οινοποιεία στη χώρα μας, με διεθνείς αναγνωρίσεις και καταξίωση. Τη William Grants, μια παγκόσμια οικογενειακή εταιρεία με εμβληματικά brands όπως το Hendrick’s και το Glenfiddich. Το Κτήμα Σεμέλη, ένα πολύ δυναμικό και ανερχόμενο οινοποιείο της χώρας. Τα Three Cents, ένα από τα πιο πρόσφατα πετυχημένα business stories στον κλάδο των αναψυκτικών με διπλασιασμό τζίρου κάθε χρόνο και με παρουσία σε 32 χώρες σε μόλις 4 χρόνια. Πόσο σημαντικές ήταν οι απώλειες για την Άμβυξ από το lockdown και στη συνέχεια το μειωμένο ωράριο στην εστίαση καθώς και την κάμψη του τουρισμού; Ποια είναι η γενικότερη εικόνα αυτήν τη στιγμή στον κλάδο αλκοολούχων στην Ελλάδα; Πόσο έχει «πληγώσει» η πανδημία τον κλάδο; Όπως οι περισσότερες εταιρείες, έτσι και εμείς προσπαθήσαμε να είμαστε διορατικοί, παρακολουθώντας διαρκώς όλα τα επιδημιολογικά στοιχεία καθώς και τις νέες συνήθειες των καταναλωτών μας που γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας και βάσει των παραπάνω, προχωρήσαμε με πολύ γρήγορους ρυθμούς σε αναθεώρηση της εμπορικής στρατηγικής μας. Συνεπώς, κατά τη διάρκεια του lockdown και εφόσον τα μπαρ, τα εστιατόρια και τα κέντρα διασκέδασης δεν λειτουργούσαν λόγω ειδικών συνθηκών -σημεία δηλαδή που εμείς ως κλάδος απευθυνόμαστε προς τον τελικό μας καταναλωτή- ενισχύσαμε τη δραστηριοποίησή μας προς το κανάλι του λιανεμπορίου και μάλιστα για όσο διήρκεσε η καραντίνα, οι πωλήσεις μας προέρχονταν αποκλειστικά και μόνο από αυτό το κανάλι. Την περίοδο αυτή Μαρτίου-Μαΐου είδαμε +15% αύξηση πωλήσεων στο κανάλι του λιανεμπορίου, καθότι μέρος της χαμένης κατανάλωσης της εστίασης μεταφέρθηκε στο σπίτι. Δίνουμε σε όλα τα brands που διαχειριζόμαστε το χρόνο και το «χώρο» για να εδραιωθούν και να αναπτυχθούν στην αγορά, χωρίς διακρίσεις, αλλά με στρατηγικές προτεραιότητες που ταιριάζουν στο κάθε προϊόν και πάντα με στόχο την υγιή ανάπτυξή τους Μετά την άρση των μέτρων του lockdown τον Ιούνιο, τη σταδιακή επαναλειτουργία του on-trade και την εκκίνηση των τουριστικών αφίξεων τον Ιούλιο, διαφάνηκε ότι η αγορά με σταδιακά και προσεκτικά βήματα θα μπορούσε να καλύψει μέρος από το χαμένο έδαφος. Δυστυχώς, η σημαντικά μειωμένη τουριστική σεζόν (οι διεθνείς αφίξεις επιβατών από την αρχή του έτους βρίσκονται στο -76%έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου), η αύξηση των κρουσμάτων στο peak της τουριστικής περιόδου στα μέσα Αυγούστου και η επιβολή τοπικών lockdown σε νησιά καθώς και μέτρων όπως το μειωμένοωράριο στα εστιατόρια και τα μπαρ, ανέκοψαν για ακόμα μια φορά τις πωλήσεις ειδικά στο κανάλι του on trade. Δεδομένου δε ότι παραδοσιακά οι καλοκαιρινοί μήνες που βασίζονται στην τουριστική κίνηση είναι μεγαλύτερης βαρύτητας σε σύγκριση με τους χειμερινούς μήνες που βασίζονται κυρίως στην εγχώρια κατανάλωση, μπορεί κάποιος εύκολα να κατανοήσει ότι φέτος ως κλάδος χάσαμε τα «οφέλη» που υπό κανονικές συνθήκες είχαμε από τον τουρισμό. Συγκεκριμένα, μέχρι στιγμής η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών από την αρχή του έτους βρίσκεται στο -35% έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Στο δε χονδρεμπόριο, που παραδοσιακά αντιπροσώπευε τα 2/3 της αγοράς, η αντίστοιχη μείωση είναι -50%. Για το τελευταίο τρίμηνο του έτους και με βάση τα επιδημιολογικά στοιχεία, φαίνεται πως έχουμε εισέλθει στη δεύτερη φάση της πανδημίας. Ηεπιστροφή από τις διακοπές, το άνοιγμα της εκπαίδευσης και τα νέα αυξημένα μέτρα έχουν και πάλι δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας και ανησυχίας στην ψυχολογία του καταναλωτή, με αποτέλεσμα και πάλι να περιορίζει τη διασκέδασή του, κάτι που θα συνεχίσει να μας επηρεάζει ως κλάδο. Αναμένετε αλλαγές όσον αφορά τις τάσεις της κατανάλωσης στον τομέα των αλκοολούχων στην ελληνική αγορά; Είναι διαφορετικός πλέον ο Έλληνας καταναλωτής όσον αφορά τα αλκοολούχα; Θα αλλάξει και άλλο; Μέσα σε αυτό το νέο πλαίσιο, ποιο είναι το όραμα -το δικό σας και της οικογένειας Ρεβάχ- για το μέλλον της Άμβυξ; Είναι πλέον βέβαιο πως η διαχείριση αυτής της πανδημίας θα μας συντροφεύσει για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Και μέσα σε αυτό, είναι επίσης βέβαιο πως θα διαμορφωθούν και νέες τάσεις κατανάλωσης. Από τη λιγότερο συχνή έξοδο, την προτίμηση προς τα μικρά, πιο μαζεμένα καταστήματα έναντι των μεγάλων αιθουσών, την αναπαραγωγή της εμπειρίας cocktail στο σπίτι, την προτίμηση για πιο premium, «ψαγμένα» συστατικά, να είναι κάποιες από αυτές. Αφουγκραζόμαστε στενά όλες αυτές τις αναδυόμενες τάσεις μέσα από συνεχείς καταναλωτικές έρευνες, με στόχο να είμαστε πάντα μπροστά από τις εξελίξεις. Η Άβμυξ είναι μια εταιρεία με ζωή 103 ετών. Κατά τη διάρκεια της ιστορίας της έχει έρθει αντιμέτωπη με ποικίλες αντιξοότητες και πάντα κατάφερνε να βγαίνει δυνατότερη. Με αυτήν τη φιλοσοφία αντιμετωπίζουμε και αυτή την κρίση. Συνεχίζουμε προσηλωμένοι στο όραμά μας και στους 4 διαχρονικούς άξονες της φιλοσοφίας μας: Επένδυση στους Ανθρώπους μας, στα Brands μας, στις σχέσεις με τους Οίκους που συνεργαζόμαστε και στους Πελάτες μας. Αναμφίβολα, αντιμετωπίζουμε μια πρωτόγνωρη, μεγάλη πρόκληση. Συνάμα όμως μας έχει δοθεί και μια τεράστια ευκαιρία: να εξελίξουμε τον τρόπο λειτουργίας μας, να δημιουργήσουμε νέες δεξιότητες, να βγούμε ακόμα πιο ευέλικτοι, δυνατότεροι και σε νέες κορυφές. 41 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ - ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=