startupfocus Ποιες είναι οι εταιρείες που αποτελούν το Signal Group, ποιο είναι το αντικείμενο αλλά και τα μεγέθη τους σήμερα; Η Signal Group διαθέτει σήμερα τρεις κύριους επιχειρησιακούς βραχίονες. Η Signal Maritime Services διαχειρίζεται ένα Pool από βαπόρια τύπου Aframax. Έχοντας πετύχει κορυφαίες επιδόσεις (π.χ. σε επίπεδο ημερήσιου τζίρου - TCE) παγκοσμίως για τρία συναπτά έτη, διαχειριζόμαστε σήμερα περίπου 22 Aframaxes από 13 διαφορετικές πλοιοκτήτριες εταιρείες. Το pool της Signal, πλέον ένα από τα μεγαλύτερα pool πλοίων τύπου Aframax στον κόσμο, προσφέρει, εκτός από κορυφαία απόδοση, καινοτόμα προσέγγιση στον τρόπο διανομής των κερδών και στην ευκολία με την οποία μπορούν να εισέρχονται ή να εξέρχονται οι συμμετέχοντες. Πολύ πρόσφατα έχουμε ξεκινήσει και την επέκταση των υπηρεσιών μας και σε πλοία κατηγορίας MR, με τη δημιουργία ενός καινούργιουMRpool. Η Signal Ocean είναι ο βραχίονας τεχνολογίας που έχει δημιουργήσει την Businessto-Business Software-as-a-Service (B2B SaaS) πλατφόρμα Signal Ocean. Το λογισμικό της Signal Ocean επιτρέπει στους ναυλωτές, τους μεσίτες πλοίων και τους πλοιοκτήτες να συγκεντρώνουν, να επεξεργάζονται και να αναλύουν με ασφάλεια μεγάλους όγκους δεδομένων σχετικών με το chartering. Με την υποστήριξη εξελιγμένων τεχνολογιών μηχανικής μάθησης (Machine Learning) και τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence), η πλατφόρμα βοηθά τους χρήστες της να παίρνουν αποφάσεις σχετικές με τη συμμετοχή τους στις παγκόσμιες ναυλαγορές γρήγορα, αποδοτικά και με μεγαλύτερη σιγουριά. ΗSignal Ventures πραγματοποιεί στρατηγικές επενδύσεις σε προηγμένες τεχνολογίες λογισμικού που σχετίζονται με τη ναυτιλία και το διεθνές εμπόριο commodities (commodity trading). Η Signal Ventures χτίζει ένα διευρυνόμενο οικοσύστημα επιχειρηματιών και νεοσύστατων επιχειρήσεων που, οπλισμένοι με ταλέντο, πάθος και σχετικές δεξιότητες, καθώς και τεχνολογία και δεδομένα, συμπληρωματικά με τη Signal, οραματίζονται την παραγωγή και την προώθηση νέων προϊόντων ή και την ενίσχυση υπαρχόντων. Η κρίση της πανδημίας πώς έχει επηρεάσει τη Signal Group; Στο περιβάλλον της τεράστιας οικονομικής αβεβαιότητας που προκλήθηκε από το ξέσπασμα της πανδημίας του Covid-19, η Signal διένυσε μία από τις πιο παραγωγικές περιόδους της σύντομης ιστορίας της, προσαρμοζόμενη γρήγορα σε συνθήκες εργασίας εξ αποστάσεως. Στην πραγματικότητα, η ίδια η πλατφόρμα Signal Ocean έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε αυτό, για εμάς και για πολλούς από τους πελάτες μας, μέσω των δυνατοτήτων συνεργασίας και επικοινωνίας που παρέχει. Αυτό μας επέτρεψε να συνεχίσουμε να μεγαλώνουμε και τελικά πραγματοποιήσαμε περίπου 50 νέες προσλήψεις από τις αρχές του έτους. Σήμερα, η συνολική ομάδα ανέρχεται πλέον στους 145. Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι ένα μεγάλο μέρος των νέων προσλήψεων με έδρα την Αθήνα ολοκληρώθηκαν μετά τονΜάρτιο του 2020, κάτι που προφανώς είχε και τις προκλήσεις του. Το νέο προσωπικό απασχολείται σε διάφορους ρόλους σχετιζόμενους είτε με τη διαχείριση εμπορικών πλοίων είτε με το software engineering και το data science. Σε όσα αφορούν τη ναυτιλιακή αγορά, μετά από μια απότομη αλλά σύντομη άνοδο στην αρχή της χρονιάς, η πανδημία, ειδικά στον τομέα των tankers, έχει επηρεαστεί αρνητικά, με σημαντική μείωση στη ζήτηση και ταυτόχρονη άνοδο στην προσφορά διαθέσιμων πλοίων προς ναύλωση. Έχετε δηλώσει πως η Signal Ocean δεν έχει σκοπό να ανατρέψει τη δομή της ναυτιλιακής αγοράς. Γιατί έχει λάβει αυτήν τη στρατηγική απόφαση; H πλατφόρμα δεν έχει σκοπό να ανατρέψει τη δομή της ναυτιλιακής αγοράς, όπως έκανε η Uber στα ταξί. Ο σκοπός μας δεν είναι ο εκδημοκρατισμός της πληροφορίας. Οι ναυλαγορές έχουν αυτο-οργανωθεί και εξακολουθούν να το κάνουν με τρόπο που να τους επιτρέπει να αντεπεξέρχονται στις ανάγκες μιας απίθανα περίπλοκης και συνεχώς μεταβαλλόμενης παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, που μεταφέρει περίπου το 90% των αγαθών που έχουμε στη διάθεσή μας. Και αυτό χωρίς προφανώς έναν κεντρικό προγραμματισμό, που δεν θα ήταν καθόλου εύκολος ούτε αποδοτικός. Σε ένα βαθμό, η ταχεία προσαρμοστικότητα της παγκόσμιας ναυτιλίας οφείλεται στα κατά τόπους ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα πληροφόρησης και εξειδίκευσης που κατέχουν συγκεκριμένοι παίκτες, με περιθώριο να είναι ανταγωνιστικοί εκεί που ενδεχομένως άλλοι δεν θα ήταν. Και με την προσφορά χωρητικότητας να είναι στατιστικά υψηλότερη από τη ζήτηση την τελευταία δεκαετία, ο πλανήτης απολαμβάνει υπηρεσίες που δεν είναι μόνο ευέλικτες αλλά και πάρα πολύ ανταγωνιστικές. Το να σεβαστούμε τη δομή της αγοράς συνεπώς, συμπεριλαμβανομένου και του ρόλου των brokers, που διευκολύνουν τις πάντα δύσκολες και περίπλοκες συναλλαγές κάτω από ελλιπή πληροφόρηση, είναι πολύ σημαντικό. «Η κάθε εταιρεία χρησιμοποιεί το εργαλείο με τα δικά της δεδομένα, που δεν διαχέονται ευρύτερα, παρά μόνο χρησιμοποιούνται αποκλειστικά έτσι ώστε να αποκτήσει η εσωτερική ομάδα την καλύτερη δυνατή ενημέρωση και ανάλυση. Πιστεύουμε πως αυτό έχει συνεισφέρει σημαντικά στο να γίνει δημοφιλές το προϊόν τόσο γρήγορα στην αγορά». Πώς έχει υποδεχθεί τις λύσεις σας η ναυτιλιακή αγορά; Τι είδους (και μεγέθους) ναυτιλιακές αποδείχθηκαν πιο πρόθυμες να τις υιοθετήσουν άμεσα; Είμαστε εξαιρετικά περήφανοι που η πλατφόρμα της Signal κέρδισε τόσο γρήγορα απήχηση στην αγορά των μεγάλων δεξαμενόπλοιων. Τουλάχιστον 80από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου διεθνώς, συμπεριλαμβανομένων πετρελαϊκών, ναυλομεσιτικών και πλοιοκτητριών, χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μας καθημερινά, προκειμένου να ενημερώνονται αξιόπιστα για τις διεθνείς ναυλαγορές. Ο στόχος μας είναι να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη λύση για όλη τη ναυτιλιακή βιομηχανία, οπότε εργαστήκαμε σκληρά και αντιμετωπίσαμε σημαντικές προκλήσεις, για να αυξήσουμε το ποσοστό των αγορών που καλύπτουμε. Οι δυνατότητες επέκτασης και γενίκευσης της τεχνολογίας που έχουμε εξελίξει, μας βοηθά τώρα σε αυτό, αλλά οι πελάτες και συνεργάτες της Signal είναι εξίσου απαραίτητοι, προκειμένου να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ποια είναι τα σχέδιά σας για το άμεσο μέλλον; Ποια είναι τα προγραμματισμένα βήματα για το Signal Group; Αυτήν τη στιγμή ασχολούμαστε με την επέκταση των δραστηριοτήτων και των τριών κομματιών του ομίλου. Στο ναυτιλιακό κομμάτι έχουμε τα πρώτα βήματα στοMR Pool μας και τη συνεχή βελτίωση και επέκταση των δραστηριοτήτων μας στα Aframax. Η Signal Ocean βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου και τελικών βελτιώσεων των λύσεων που αναπτύσσουμε εδώ και καιρό για τις αγορές ξηρού φορτίου (Dry Bulk) αλλά και των Gas Tankers (LNG και LPG) και των Containers. Εξαιρετική έμφαση δίνουμε επίσης στο να επιτρέψουμε στους πελάτες μας να έχουν στη διάθεσή τους περισσότερες επιλογές στην εξαγωγή δεδομένων ή και reports, αλλά και στη συνδεσιμότητα των δικών τους συστημάτων με την πλατφόρμα μας μέσω των επονομαζόμενων APIs. Η ίδια δυνατότητα, η χρήση δηλαδή της τεχνολογίας μας κατευθείαν από τρίτο λογισμικό, ξεκλειδώνει δυνατότητες και σημαντική πρόοδο και στο τρίτο μας κομμάτι, τη Signal Ventures. Εκεί έχουμε ένα πλούσιο portfolio συνεργασιών και επενδύσεων, καθώς και δύο ομάδες που επιχειρούμε να κάνουμε accelerate μέσα στo πλαίσιo αυτού που ονομάζεται start-up-in-a-startup. Τέλος, στα πλάνα μας είναι επίσης να ψάξουμε συνεργασίες και να συνεισφέρουμε στο πλαίσιο του Environmental, Social, and Governance (ESG) πεδίου, αρχίζοντας από πρακτικές εφαρμογές γύρω από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ο Δημήτρης Τσαπούλης, CΟO της Signal, μας αναλύει την πορεία του ομίλου αλλά και τα σχέδιά του για τη συνέχεια. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Δημήτρης Τσαπούλης, CΟO, Signal Group Δεν είμαστε ηUber της ναυτιλιακής αγοράς 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020 - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2021
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=