Business News Magazine #18

Benjamin Breton Bel Group Το μέλλον μας είναι στην Ελλάδα VICTOR CRESPO Ησημαντική επένδυση της JTI στη ΣΕΚΑΠ Ηκυκλική οικονομία είναι πρόκληση και ευκαιρία ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ Ουφυπουργός Εθνικής Άμυνας για τα χαρακτηριστικά της Ηγεσίας Ηγεσία με άρωμα γυναίκας ΓΙΏΡΓΟΣ ΚΡΕΜΛΉΣ DIRECTION BUSINESS NETWORK T Ο Π Ε Ρ Ι Ο Δ Ι Κ Ο Τ Ω Ν B U S I N E S S L E A D E R S • Μ Α Ρ Τ Ι Ο Σ - Α Π Ρ Ι Λ Ι Ο Σ 2 0 2 1 • # 1 8

We believe that value will shape care delivery. However, today’s healthcare is not built for this: care cycles are fragmented, and payment models incentivize volume instead of outcomes. To increase value, care delivery needs to be organized around a patient’s medical condition. Transforming care delivery begins with including the right patients, and making sure they have convenient access. Once in the care system, it’s about doing the right thing and doing things right. Highly-productive teams perform along an optimized, integrated pathway. New provision models ensure value at the heart of care delivery – designed to reduce costs with no sacrifices in outcomes. siemens-healthineers.com/care-delivery Transforming care delivery

ΕΚΔΟΤΗΣ-ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΛΙΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ-ΞΕΝΟΥ ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΥΛΗΣ ΛΙΛΗ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΠΕΤΡΟΣ ΑΝΤΩΝΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΓΑΡΑΣ ΑΘ. Χ. ΠΑΠΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGER KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΒUSINESS UNIT MANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΜΑΡΙΑ ΤΣΩΝΟΥ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ CREATIVE DIRECTOR ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ IMAGE PRO / ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΕΥΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ELITE LANGUAGE SERVICES ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Ετήσια συνδρομή: 200 ευρώ (περιλαμβάνεται ΦΠΑ 6%) ISSN 2585-3929 PRESS POST ΚΩΔΙΚΟΣ: 210153 Μικράς Ασίας 43 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210 77.85.097 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr editorial ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021 HΗΓΕΣΊΑ στην πρώτη σελίδα Ο Δημήτρης Φωτόπουλος δεν ήταν μόνο ένας πολύ καλός και ταλαντούχος συνεργάτης. Ήταν ένας σπάνιος άνθρωπος… Δύσκολοι αποχαιρετισμοί Λένε πως όταν οι άνθρωποι κάνουν σχέδια, οΘεός γελά. Κάτι τέτοιο συνέβη και πριν από λίγες ημέρες, το βράδυ της Kαθαράς Δευτέρας 15 Μαρτίου, όταν έφυγε εντελώς απροσδόκητα από τη ζωή ο Δημήτρης Φωτόπουλος. Το νέο βύθισε όχι μόνο την Direction αλλά όλο τον δημοσιογραφικό κόσμο στη θλίψη, καθώς οΔημήτρης, πέρα από ένας πολύ ταλαντούχος και ικανός άνθρωπος, ξεχώριζε για την καλοσύνη που είχε στην ψυχή του. Ήταν ένα σπάνιο πλάσμα και θα λείψει πολύ σε όλους μας. Ήταν ένας άνθρωπος με «χρυσή» καρδιά. Δυστυχώς, η μοίρα το ήθελε να είναι και αυτή που τελικά τον πρόδωσε, καθώς έφυγε σε ηλικία μόλις 56 ετών, έπειτα από οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου. Ανήσυχο πνεύμα, «ερωτευμένος» με το design και την τεχνολογία και πάντα πλήρως ενημερωμένος για όλες τις τάσεις και τις εξελίξεις στη γραφιστική και την απεικόνιση της ειδησεογραφίας, υπήρξε ένας από τους καλύτερους Art Directors στην ελληνική αγορά του έντυπου Τύπου. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1965 και σπούδασε γραφιστικές τέχνες στοDeutsches Kolleg Fur Graphik und Design. Παράλληλα, παρακολούθησε αρκετά σεμινάρια επιμόρφωσης στην Ιστορία της Τέχνης, τη διαφήμιση και τις νέες τεχνολογίες. Τη δημοσιογραφική του πορεία ξεκίνησε το 1985 στην εφημερίδα Βραδυνή, απασχολούμενος στον τομέα των εκτυπώσεων των εφημερίδων και των εντύπων της εταιρείας. Στη συνέχεια, από το 1988 έως σήμερα, εργάστηκε σε πολλές εφημερίδες και περιοδικά, όπως στον Ελεύθερο Τύπο, το Χρηματιστήριο, τον Αδέσμευτο Τύπο του Δ. Ρίζου, τη Νέα Σελίδα και τον Επενδυτή, ως art director, προσφέροντας πολλά στο σχεδιασμό και την αισθητική τους. Από το περασμένο καλοκαίρι είχε αναλάβει τον ανασχεδιασμό της Εφημερίδας των Συντακτών και την επιμέλεια των βιβλίων που συνόδευαν τη σαββατιάτικη έκδοσή της. Με την Direction συνεργαζόταν από το 2015, έχοντας επιμεληθεί μια σειρά από έντυπα και ψηφιακά projects της εταιρείας. Μέσα σε αυτήν τη σίγουρα ιδιαίτερη και γεμάτη προκλήσεις τελευταία πενταετία, με ενθουσιασμό, επαγγελματισμό, δημιουργικότητα και μεράκι, συνέβαλε σημαντικά στην αισθητική αλλά και λειτουργική ενδυνάμωση των μέσων μας. Μεταξύ άλλων, επιμελήθηκε το σχεδιασμό του Business News Magazine καθώς και τον ανασχεδιασμό τόσο του adbusiness όσο και των Business Today και Retail Today. Το τελευταίο διάστημα δούλευε πάνω σε κάποια projects που αναμένονται, αλλά δυστυχώς η μοίρα ήθελε να μας αφήσει νωρίς. Με τον Δημήτρη σχεδιάσαμε την έκδοση που κρατάτε στα χέρια σας και πλέον έχει φτάσει -σε αυτό το πολύ δύσκολο περιβάλλον για τον έντυπο Τύπο- τα 18 τεύχη. Από την πρώτη στιγμή ξεχώρισε για το lay out του, με τον Δημήτρη να δίνει τον καλύτερό του εαυτό και να το σχεδιάζει με απίστευτο μεράκι και άψογο επαγγελματισμό. Πιστεύω πως θα ήταν περήφανος και για το νέο μας τεύχος, που περιλαμβάνει σημαντικές και πολύ ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις και ένα πλούσιο αφιέρωμα στις γυναίκες σε θέσεις ηγεσίας. Αντίο, Δημήτρη. Σε ευχαριστούμε για όλα… Βαγγέλης Παπαλιός Δημήτρης Φωτόπουλος 1965-2021 Inmemoriam Αντίο Δημήτρη

06 news: Εξελίξεις από την Ελλάδα και το εξωτερικό 13business focus: ΗWind οδηγεί το επιχειρείν στο ψηφιακό μέλλον 34business research: Φέρνει τελικά ισότητα η πανδημία; 36business leadership: To φαινόμενο Glass Cliff και οι επιπτώσεις του 38business research: Οι γυναίκες σκαρφαλώνουν στην κορυφή του επιχειρείν παρά τη δυσπιστία 54business leaders: Oι ηγέτες του μέλλοντος και τα χαρακτηριστικά που θα τους διακρίνουν 58infographic: Οι σημαντικές αλλαγές και οι προκλήσεις που δημιούργησε στον τομέα του Ανθρωπίνου Δυναμικού η κρίση της πανδημίας 60business tech: Τι συμβαίνει με την ηγεσία καθώς κάθε επιχείρηση μετατρέπεται σε επιχείρηση τεχνολογίας; 64business insider: Όλα όσα συμβαίνουν στην ελληνική αλλά και τη διεθνή αγορά 66άποψη: Ο Αθανάσιος Χ. Παπανδρόπουλος αναρωτιέται ποιο θα είναι το αύριο μετά την πανδημία Ηγεσία με άρωμα γυναίκας WOMEN & LEADERSHIP 19 interview: Ο Βαγγέλης Κοτσώνης, ιδρυτής και CEO της e-satisfaction.com, για το μέλλον της εταιρείας 44 interview: Η Εύα Γεωργίου, διευθύντρια Ανθρωπίνου Δυναμικού της L’Oréal Hellas, για τη στρατηγική HR της εταιρείας 40 business focus: Oι κορυφαίοι εργοδότες στην ελληνική αγορά 42 start up focus: Ο Γιάννης Σταμούλης, CEO της Mobiplus, μας εξηγεί το shopping recommendation 12 interview: O Γιώργος Κρεμλής, σύμβουλος του πρωθυπουργού για θέματα Ενέργειας, Κλίματος, Περιβάλλοντος και Κυκλικής Οικονομίας 52 interview: O CEO της Enterprise Greece, Γεώργιος Φιλιόπουλος, για τη διαδρομή μέχρι σήμερα και τα επόμενα βήματα 56 in memoriam: Αποχαιρετισμός στον πρωτοπόρο τραπεζίτη Γιάννη Κωστόπουλο 43 business unusual: O υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, Αλκιβιάδης Στεφανής, για τα χαρακτηριστικά της ηγεσίας 14 interview: Ο Πάνος Γιαλελής, διευθύνων σύμβουλος της Intelli Solutions, για την πορεία και τις διακρίσεις της εταιρείας 46 interview: O Victor Crespo, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, JT International Hellas AEBE, για το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας 48 08 cover story: O Βenjamin Breton για τους στόχους και τη στρατηγική της Bel Hellas ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021 C M Y CM MY CY CMY K H ΗΓΕΣΊΑ στην πρώτη σελίδα index

news InBrief Αντίστροφημέτρηση για το Ελληνικό Ένα από τα βασικότερα και πιο κρίσιμα θέματα που αφορούν τις συμβατικές υποχρεώσεις και οδηγούν στην υπογραφή για τη μεταβίβαση των μετοχών της Ελληνικόν Α.Ε. στη Lamda Development, ολοκληρώθηκε, καθώς κυρώθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων με ευρύτατη πλειοψηφία η Σύμβαση Διανομής Ακινήτου - Σύστασης Δικαιώματος Επιφανείας ΑκινήτουΜητροπολιτικούΠόλου Ελληνικού - Αγίου Κοσμά. Όπως αναφέρεται σε ενημερωτικό υλικό που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του έργου του Ελληνικού, Ελληνικόν Α.Ε., πρόκειται για το νόμο που αποδίδει στη Lamda Development, μέσω της απόκτησης της Ελληνικόν Α.Ε., όταν αυτή συμβεί, την πλήρη κυριότητα του 30% της έκτασης (περίπου 1.800στρέμματα) του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και της παράκτιας ζώνης, εξαιρουμένων του αιγιαλού και της παραλίας, καθώς και το δικαίωμα εκμετάλλευσης της υπόλοιπης έκτασης για 99 χρόνια, εξαιρουμένων των κοινόχρηστων και των κοινωφελών χώρων. Η επένδυση θα αγγίξει τα 8 δισ. ευρώ, αναμένεται να δημιουργηθούν 75.000 θέσεις εργασίας, ενώθα συμβάλει στην ενίσχυση του ΑΕΠ κατά 2,4%, μέχρι την ημερομηνία ολοκλήρωσής του. Εκτιμάται ότι τα φορολογικά έσοδα για το Ελληνικό Δημόσιο κατά την 25ετή επενδυτική δραστηριότητα του έργου (κατασκευή και λειτουργία), θα ξεπεράσουν τα 14 δισ. ευρώ, σε φόρους εισοδήματος, εταιρικούς φόρους, ασφαλιστικές εισφορές, φόρους ακινήτων και ΦΠΑ. H Lenovo ξανά Χορηγός Τίτλου στα Retail Business Awards Η Lenovo θα είναι ο χορηγός τίτλου και της φετινής 19ης διοργάνωσης των Retail Business Awards, στηρίζοντας για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον πλέον καταξιωμένο θεσμό για το Λιανικό Εμπόριο και τη Βιομηχανία στην Ελλάδα. H Lenovo είναι μια εταιρεία αξίας 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που ανήκει στη λίστα Fortune 500, με 63.000 εργαζομένους και δραστηριοποιείται σε 180αγορές σε όλον τον κόσμο. Στην Ελλάδα διατηρεί ηγετικές θέσεις στην αγορά των PCs και των tablets. Ο Παναγιώτης Μακρυνιώτης, o γενικός διευθυντής της Lenovo για Ελλάδα και Κύπρο, δήλωσε: «Είναι μεγάλη μας χαρά που θα είμαστε και φέτος συνοδοιπόροι στον καταξιωμένο θεσμό των Retail Business Awards, στη μεγάλη αυτή γιορτή που δίνει κάθε χρόνο ένα μήνυμα αισιοδοξίας και επιβραβεύει την καινοτομία και δημιουργικότητα». Επίσης, η Deloitte Ελλάδος αποτελεί τον ελεγκτικό φορέα της φετινής διοργάνωσης των Retail Business Awards. Η μεγαλύτερη εταιρεία παροχής συμβουλευτικών, χρηματοοικονομικών, φορολογικών, νομικών, ελεγκτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών διαχείρισης κινδύνου, με πορεία 45 ετών στην Ελλάδα, η οποία συνεργάζεται με τον πιο σημαντικό και καταξιωμένο θεσμό για το Λιανικό Εμπόριο, θα αναλάβει να διασφαλίσει ότι η διαδικασία ανάδειξης των νικητών των φετινών βραβείων θα πραγματοποιηθεί με απόλυτη διαφάνεια, αντικειμενικότητα και αξιοπιστία, για ακόμα μία χρονιά. Στόχος της συνεργασίας των δύο πλευρών είναι να διατηρηθεί και να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο το ήδη υψηλό κύρος του θεσμού, που έχει αφήσει το δικό του στίγμα στην ελληνική αγορά και φέτος συμπληρώνει 19 συνεχόμενες διοργανώσεις. Η Deloitte, έχοντας σημαντική πείρα και παρουσία στον κλάδο τουRetail, με την εξειδικευμένη διατμηματική ομάδα της «Retail, Wholesale &Distribution», υποστηρίζει με την τεχνογνωσία της ταRetail Business Awards. ΤαRetail Business Awards διοργανώνονται από την Direction και το περιοδικό RetailBusiness και αποτελούν τημεγάλη γιορτή του ελληνικού Λιανικού Εμπορίου και της Βιομηχανίας. Πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά το 2002 και έχουν εξελιχθεί στον πιο ιστορικό, αξιόπιστο και σημαντικό θεσμό της αγοράς, επιβραβεύοντας τις υγιείς δυνάμεις του ελληνικού επιχειρείν, που κατορθώνουν να οδηγούν την αγορά συνεχώς μπροστά. Κάθε χρόνο τελούν υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και πραγματοποιούνται με τη συνεργασία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) και της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ). Σκλαβενίτης: Προχωρά σε επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ Την υλοποίηση επενδύσεων ύψους 50 εκατ. ευρώ δρομολογεί η αλυσίδα Σκλαβενίτης για τη φετινή χρονιά. Οι επενδύσεις αφορούν τη δημιουργία νέων και ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων, καθώς και την ενδυνάμωση των υποδομών και της λειτουργίας του ηλεκτρονικού της καταστήματος. Σημειώνεται ότι οι επενδύσεις αυτές έρχονται σε συνέχεια του επενδυτικού πλάνου ύψους 185 εκατ. ευρώπου υλοποίησε η Σκλαβενίτης την τριετία (2017-2019) και αφορούσαν κυρίως την ανακαίνιση 308 καταστημάτων του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, εντός του 2021 η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ) προγραμματίζει την ίδρυση επτά νέων καταστημάτων (δύο εκ των οποίων αφορούν μετεγκατάσταση σε άλλο ακίνητο και ειδικότερα στις περιοχές Τρικάλων και Καρδίτσας). Νέα καταστήματα θα λειτουργήσουν σε Γιαννιτσά, Σκιάθο, Νάουσα, Πάτρα και Σπάρτη, ενώ παράλληλα δρομολογείται η ανακαίνιση έως 40 υφιστάμενων καταστημάτων της αλυσίδας σε όλη την Ελλάδα, ανάλογα και με την εξέλιξη της πανδημίας μέσα στο έτος. Επίσης, μέσα στο 2021 θα ξεκινήσουν οι ανακαινίσεις των καταστημάτων του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος στην Κύπρο, οι οποίες είχαν προγραμματισθεί για το 2020 αλλά δεν υλοποιήθηκαν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Την ίδια στιγμή, η πλήρης μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι το μεγάλο στοίχημα του ομίλου για το 2021. Το online κανάλι της αλυσίδας συνεχίζει να αναπτύσσεται και, στο πλαίσιο αυτό, συνεργάζεται ήδη με την πλατφόρμα efood. Τον περασμένοΝοέμβριο ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του eMarket (www.sklavenitis.gr), και για την ομαλή και ποιοτική εξυπηρέτηση των online παραγγελιών, η Σκλαβενίτης διαθέτει υπερσύγχρονο e-hub (στην Πέτρου Ράλλη) και ετοιμάζει δύο ακόμα στην Αττική (σε Βόρεια και Νότια προάστια) και ένα στη Θεσσαλονίκη, που θα λειτουργήσουν εντός του έτους. Με βάση τον προγραμματισμό, οι υπηρεσίες του e-shop της Σκλαβενίτης θα επεκταθούν περαιτέρω, καθώς στόχος είναι σε βάθος χρόνου να δημιουργηθεί ένα δίκτυο με e-hub σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας. Famar: Ανέλαβε τη διανομή των εμβολίων Η Famar δηλώνει δυναμικά το «παρών» στην παγκόσμια συστράτευση για την αντιμετώπιση και αναχαίτιση της πανδημίας Covid-19, αναλαμβάνοντας το ζωτικής σημασίας έργο της διανομής εμβολίων σε όλη την Ελλάδα, παρέχοντας τις υπηρεσίες της δωρεάν στην ελληνική κυβέρνηση. Με 70 χρόνια πείρας στην ανάπτυξη και παραγωγήφαρμακευτικών σκευασμάτων για μερικές από τις μεγαλύτερες φαρμακοβιομηχανίες στον κόσμο και κατέχοντας το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς αλλά και μοναδική τεχνογνωσία στη διακίνηση αποκλειστικά και μόνο φαρμακευτικών και καλλυντικών προϊόντων για την Ελλάδα, η Famar ανέλαβε το ρόλο του συνεργάτη της ελληνικής κυβέρνησης ως προς τη μεταφορά εμβολίων. Η διανομή των εμβολίων στις πιο απομακρυσμένες περιοχές είναι πράγματι μια πρωτοφανής πρόκληση λόγω των πολύ απαιτητικών συνθηκών αποθήκευσης και μεταφοράς, αλλά και λόγω της κρίσιμης σημασίας του φορτίου στην αναχαίτιση και καταπολέμηση της πανδημίας Covid-19. Ο στόλος της Famar εξυπηρετεί κέντρα εμβολιασμού της Βόρειας Ελλάδας και της Θράκης, με αναχώρηση από το Κέντρο Θεσσαλονίκης, καλύπτοντας τους νομούς Χαλκιδικής, Σερρών, Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου και φτάνοντας στα πιο απομακρυσμένα κέντρα εμβολιασμού της ηπειρωτικής Ελλάδας. Η Famar ήδη επενδύει και αναπτύσσει το κέντρο διανομών της στη Θήβα, δημιουργώντας ένα από τα πλέον σύγχρονα και εξειδικευμένα κέντρα αποθήκευσης φαρμακευτικών προϊόντων στηΘήβα, έκτασης ~30.000 τ.μ., δυνατότητας αποθήκευσης ~45.000παλετών και με 65 ειδικά οχήματα για τημεταφορά ευαίσθητων σκευασμάτων, με όλο τον απαιτούμενο και πιστοποιημένο ποιοτικά εξοπλισμό, αλλά και 1.800 άτομα εξειδικευμένο προσωπικό, η Famar δηλώνει έτοιμη να ανταποκριθεί στο κάλεσμα των ελληνικών υγειονομικών αρχών. 2021 6 ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

Up H Μαριάννα Λάτση προχώρησε σε μια σημαντική κίνηση, καθώς η επενδυτική εταιρεία συμφερόντων της, η Latsco Hellenic Holdings Sàrl, απέκτησε συνολικά 7.858.571 μετοχές της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο Αθηνών εταιρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., που αντιστοιχούν στο 7,6% του μετοχικού της κεφαλαίου. Ο Παναγιώτης Γεωργιόπουλος είναι ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Forthnet. Πρόκειται για στέλεχος με μακρά πείρα στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, και όχι μόνο. Μέχρι τώρα ήταν διευθυντής εταιρικών πελατών της Wind, ενώπροηγουμένως ήταν επικεφαλής εμπορικών και ψηφιακών λειτουργιών στη Vodafone Ελλάδος. Στο παρελθόν είχε εργαστεί στη McKinsey, στην Teleperformance και στην Dell. Η Euronet Worldwide, Inc., ηγέτης στην παροχή υπηρεσιών πληρωμών σε παγκόσμια κλίμακα, ανακοίνωσε την οριστικοποίηση συμφωνίας με την Τράπεζα Πειραιώς, για την εξαγορά του τομέα αποδοχής καρτών και εκκαθάρισης συναλλαγών (Piraeus Bank Merchant Acquiring) της τράπεζας. Η εξαγορά περιλαμβάνει και τη συμφωνία για τη μακροπρόθεσμη στρατηγική συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς, στην από κοινού προώθηση και υποστήριξη των νέων υπηρεσιών στην ελληνική αγορά. Η συμφωνία έρχεται σε συνέχεια της επιτυχούς συνεργασίας με την τράπεζα, η οποία χρονολογείται ήδη από το 2000. Το τίμημα της εξαγοράς ανέρχεται στα 300 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει ένα σύνολο από περίπου 205.000 POS τερματικά σε 170.000 εμπόρους σε όλη την Ελλάδα, που αντιπροσωπεύει μερίδιο αγοράς περίπου 20% καθώς επίσης και το κανάλι online/mobile ψηφιακών πληρωμών με μερίδιο αγοράς περίπου 40%. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Euronet θα παρέχει στους πελάτες της Τράπεζας Πειραιώς πλήθος νέων τεχνολογικά εξελιγμένων προϊόντων και υπηρεσιών στον τομέα των πληρωμών, ενώ η τράπεζα θα συνεχίσει την προώθηση και υποστήριξη των προϊόντων τόσο μέσω του εκτεταμένου δικτύου καταστημάτων της όσο και μέσω των ψηφιακών της καναλιών. Ησυνεργασία μεταξύ της Euronet και της Τράπεζας Πειραιώς ενισχύει τη θέση στον ραγδαία αναπτυσσόμενο τομέα πληρωμών. Ησχέση της Euronet με την ΤράπεζαΠειραιώς είναι μακρά και χρονολογείται ήδη από το 2000. Η Euronet εξαγόρασε τον τομέα έκδοσης και επεξεργασίας καρτών (card issuing and processing) της τράπεζας το 2005, με την παροχή των αντίστοιχων υπηρεσιών να συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Σημειώνεται πως για την Ελλάδα, οι εκτιμήσεις αναφέρουν δυνατότητα διπλασιασμού του όγκου ψηφιακών πληρωμών από τα σημερινά επίπεδα στο ύψος των 60 δισ. ευρώ το 2031. NewEntry Euronet: 300 εκατ. για το POS της Πειραιώς #Νumbers Αν και το 2020 ήταν μια δύσκολη χρονιά σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω της επίδρασης της πανδημίας, η ελληνική οικονομία αποδείχθηκε ανθεκτική, σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της PwC «Εξαγορές και Συγχωνεύσεις στην Ελλάδα» 19 εκατ. ευρώ αυξήθηκε η μέση αξία συναλλαγής αντανακλώντας μια μεταστροφή προς μεγαλύτερες συναλλαγές. 14 συναλλαγές πραγματοποιήθηκαν στον κλάδο των ΤΜΤ (Τηλεπικοινωνίες, ΜΜΕ, Τεχνολογία), ο οποίος κυριάρχησε, γεγονός που οφείλεται και στις ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία. 31% μειώθηκε ο αριθμός των Ε&Σ το 2020 6 δισ. προσέλκυσαν συνολικά οι ελληνικές επιχειρήσεις κατά το 2020, εκ των οποίων τα 4,1 δισ. ευρώ αφορούν Εξαγορές και Συγχωνεύσεις (Ε&Σ). 8 από τις 10 μεγαλύτερες σε αξία συναλλαγές πραγματοποιήθηκαν με τη συμμετοχή ξένων επενδυτών, αναδεικνύοντας την τάση προσέλκυσης ξένων επενδυτών στο ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον. 10 συναλλαγές μεγάλης κεφαλαιοποίησης (> 100 εκατ. ευρώ) πραγματοποιήθηκαν το 2020 έναντι 8 το 2019. & down Ο Μάριο Κοντομέρκος αποχώρησε ξαφνικά από το ρόλο του πρόεδρου και διευθύνοντος σύμβουλου της Mohegan Gaming and Entertainment, με κάποιους να αποδίδουν αυτή την εξέλιξη στην αρνητική τροπή που είχαν συγκεκριμένα projects της εταιρείας το τελευταίο διάστημα. 7 ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

Βenjamin Breton Country Manager, Bel Hellas coverstory 8 ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

Ο Βenjamin Breton είναι ο νέος Country Manager της Bel Hellas, της θυγατρικής του Bel Group στην ελληνική αγορά. Στο Business News Magazine μίλησε για τη νέα παγκόσμια στρατηγική και φιλοσοφία του ομίλου και τον τρόπο που υλοποιείται στη χώρα μας, τα νέα σχέδια που υπάρχουν για την Ελλάδα αλλά και το διπλό ορόσημο του 2021 για την τοπική θυγατρική του Group. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Προχωράμε στην επόμενη ημέρα του Βel Group και στην Ελλάδα Ηστρατηγική και η δυναμική του ομίλου αποτυπώνονται ακριβώς στον τρόπο με τον οποίο διευρύνουμε το portfolio μας και κάνουμε την είσοδό μας στις νέες αγορές Μπορείτε να μας «συστήσετε» το Bel Group; Ποια είναι η παρουσία του σε παγκόσμιο επίπεδο, η φιλοσοφία και η πρότασή του; Το Bel Group αποτελεί μια οικογενειακή επιχείρηση. O όμιλος ιδρύθηκε το 1865, πριν από περισσότερα από 150 χρόνια, και έχει να επιδείξει μια μακρά διαδρομή επιτυχίας και ανάπτυξης. Διαθέτει παρουσία σε 120 χώρες και στο portfolio του ανήκουν 20 μεγάλα και εμβληματικά brands όπως τα La Vache qui rit και BabyBel και αρκετά τοπικά brands σε συγκεκριμένες αγορές. Η αρχή έγινε στη Γαλλία, αλλά πλέον βρισκόμαστε σε όλο τον κόσμο. Το Bel Group στηρίζεται, φυσικά, στα προϊόντα του και στις συνταγές γι’ αυτά, που συνεχώς εξελίσσονται, καθώς και στις καινοτόμους τεχνολογίες που εφαρμόζει για την παραγωγή τους. Παράλληλα όμως, θεμέλιο αυτής της πορείας αποτελούν και οι αξίες του ομίλου. Το τρίπτυχό μας, το οποίο ακολουθούν οι θυγατρικές σε όλο τον κόσμο, είναι η φράση «Care - Dare - Commit». Είναι κάτι πολύ σημαντικό, κάτι που νιώθουμε όλοι μας στον όμιλο. Δεν είναι απλά λόγια, ένα σύνθημα κενό περιεχομένου. Το Bel Group αποτελεί πηγή έμπνευσης για όλους μας, και αυτό το νιώθωπολύ καλά κι εγώ, που εντάχθηκα στον όμιλο πριν από τρία χρόνια, μετά από δέκα χρόνια πορείας στην P&G στις Πωλήσεις και το Marketing. Ο όμιλος, αυτήν τη στιγμή, βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού. Περνάμε από την εποχή της Fromageries Bel σε εκείνη της «Βel. For all. For good». Ξεκινήσαμε από την κατηγορία των τυριών, αλλά πλέον εστιάζουμε στο healthy snacking. Τα γαλακτοκομικά αποτελούν ακόμη το core business μας, αλλά ανοίγουμε και νέες αγορές, όπως ταφρούτα και τα plant-based προϊόντα. Δεν ακολουθούμε απλά την τάση της εποχής, επιχειρούμε να ανταποκριθούμε ουσιαστικά στις νέες ανάγκες των καταναλωτών. Και γνωρίζουμε ότι για να μπορέσουμε να παρέχουμε σε κάθε άνθρωπο υγιεινές και ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ λύσεις έως το 2050, πρέπει να διαφοροποιήσουμε τα τρόφιμα και να προσφέρουμε στους καταναλωτές την ευκαιρία να βρουν μια ισορροπία μεταξύ ζωικών και φυτικών πρωτεϊνών. Η στρατηγική και η δυναμική του ομίλου αποτυπώνονται ακριβώς στον τρόπο με τον οποίο διευρύνουμε το portfolio μας και κάνουμε την είσοδό μας στις νέες αγορές. Θα πρέπει να τονίσω δε πως σημαντικό κομμάτι της προσπάθειάς μας στο χώρο του healthy snacking αποτελεί και η προσφορά των προϊόντων μας στις κατάλληλες ατομικές μερίδες. Θέλουμε να διαθέτουμε προϊόντα Healthy Snacking για όλους και για κάθε στιγμή της ημέρας σε μερίδες, που είναι ακριβώς αυτές που χρειάζεται να λαμβάνει κάποιος σε καθημερινή βάση. Ποιο είναι το αποτύπωμα αλλά και η πορεία του Βel Group στην ελληνική αγορά; Τα προϊόντα μας διανέμονται στη χώρα εδώ και πολλά χρόνια. Το La Vache qui rit φέτος γιορτάζει 60 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, κάτι που θεωρώ καταπληκτικό. Από το 2018, ο όμιλος έχει αλλάξει τη στρατηγική του για την Ελλάδα και πορεύεται με τη θυγατρική του εταιρεία, στην οποία είμαι πλέον επικεφαλής. Η Bel Hellas αποτελεί 100% μέλος του ομίλου και ετοιμάζει την επόμενη ημέρα και στην Ελλάδα. Τα brands μας -ειδικά τα La Vache qui rit και BabyBel που διατηρούν ηγετικές θέσεις- διαθέτουν πολύ ισχυρή και μακρά παρουσία, ενώ υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες και δυνατότητες στην αγορά. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα η παρουσία μας είναι κατά κύριο λόγο στο οργανωμένο λιανεμπόριο, αλλά στη Γαλλία αλλά και σε άλλες χώρες αξιοποιούμε και τα κανάλια του Οut of Home 9 ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

coverstory Βenjamin Breton και του Food Service, κάτι που μπορεί να γίνει και εδώ. Αυτήν τη στιγμή αποτελούμε τον leader στην κατηγορία cheese snacking, αλλά με βάση τη στρατηγική του ομίλου, στόχος μας για τη συνέχεια στην Ελλάδα είναι να ενισχύσουμε συνολικά του κομμάτι του snacking. Θέλουμε να αξιοποιήσουμε το portfolio του ομίλου με τον καλύτερο τρόπο και να συνεργαστούμε με τους πελάτες μας, για να αναπτυχθούμε περαιτέρω. Αυτή είναι η βασική μας επιδίωξη και, φυσικά, έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας. Πρόκειται, όμως, για μια πολύ ευχάριστη πρόκληση για όλους μας στην ελληνική θυγατρική. Έχουμε ρόλο να διαδραματίσουμε στην αγορά και θα συνεχίσουμε να καινοτομούμε και να προσθέτουμε δυναμική στην κατηγορία του snacking στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας υγιεινές εναλλακτικές και λύσεις. Υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες στην αγορά, τις οποίες μπορούμε να αξιοποιήσουμε, ενώ παράλληλα θέλουμε να ενισχύσουμε την ίδια τη συνήθεια του snacking με θετικό τρόπο. Ποιες θα λέγατε πως είναι λοιπόν οι προτεραιότητές σας για την ελληνική αγορά; Πρώτη μου προτεραιότητα είναι οπωσδήποτε να διασφαλίσω πως οι αξίες του ομίλου εφαρμόζονται και στην ελληνική αγορά. Με αυτό ως αφετηρία, στόχος είναι να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που υπάρχουν στην ελληνική αγορά και να αναπτυχθούμε μαζί με τους πελάτες μας αναζητώντας νέες συνεργασίες. Το portfolio του Bel Group είναι αρκετά ευρύ, διαθέτουμε δύο εικονικά brands στη χώρα και ηγετική παρουσία στο cheese snacking και η αξιολόγηση του τοπίου που διαμορφώνεται μας δείχνει πως υπάρχουν δυνατότητες. Εξετάζουμε τι μπορεί να προχωρήσει όσον αφορά νέα κανάλια ή brands, αλλά σίγουρα ο όμιλος έχει την ευκαιρία και -κυρίως- την επιθυμία να επενδύσει. Συνοψίζοντας λοιπόν, στόχος μου είναι να προχωρήσω στην ολοκληρωμένη αξιολόγηση της αγοράς και στη συνέχεια να επιταχύνω την ανάπτυξή μας, προχωρώντας βήμα-βήμα. Η προσπάθεια αυτή θα στηριχθεί, φυσικά, στα δύο εμβληματικά μας brands, ωστόσο στο πλαίσιο της στρατηγικής μας εξετάζουμε και ποιες άλλες προτάσεις του Bel Group θα μπορούσαν να αποτελέσουν κομμάτι της μελλοντικής πορείας της Bel Hellas και της ελληνικής αγοράς. Εστιάζουμε, βέβαια, στο snacking και στον τρόπο που μπορεί να εξελιχθεί σαν κατηγορία, συνήθεια και φιλοσοφία. Φυσικά, η κρίση της πανδημίας έχει επηρεάσει την ανάπτυξή του, καθώς με τους περιορισμούς όσον αφορά τις μετακινήσεις αλλά και την παρουσία ατόμων στα καταστήματα λιανεμπορίου καθώς και την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, έχει μειωθεί σημαντικά το impulse buying. Αυτή είναι και η μεγάλη πρόκληση για την κατηγορία αυτήν τη στιγμή: πώς θα κατορθώσει να μετατρέψει το snacking σε συνήθεια, ούτωςώστε τα προϊόντα να μην εξαρτώνται σε τόσο μεγάλο βαθμό από το impulse buying. Θεωρώ, όμως, πως το snacking, αν ακολουθηθούν τα σωστά βήματα, είναι το μέλλον. Γενικότερα, πώς έχει επηρεάσει η κρίση της πανδημίας το Bel Group τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στην ελληνική αγορά; Σε παγκόσμιο επίπεδο, η κρίση της πανδημίας έδειξε πως ειδικά οι εταιρείες τροφίμων έχουν να παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο στην εποχή μας. Η αύξηση της ζήτησης που καταγράφηκε ήταν σημαντική πρόκληση, ενώ παράλληλα χρειάστηκε να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα και να επιταχύνουμε σε τομείς όπως οψηφιακός μετασχηματισμός, το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι παραδόσεις κατ’ οίκον. Χρειάστηκε, επίσης, σαν Bel Group να προχωρήσουμε σε προσαρμογές όσον αφορά την παραγωγήμας, ενώ νικότερα θα πρέπει ο κλάδος μαζί και με τους retailers να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα που δημιουργεί η κρίση της πανδημίας όσον αφορά τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών και τον τρόπο με τον οποίο επισκέπτονται πλέον τα καταστήματα. Υπάρχουν οι λύσεις που προσφέρουν διάφορες εφαρμογές ή ακόμη και η πρακτική Drive-In που έχει υιοθετηθεί σε άλλες αγορές, που μπορούν να δώσουν λύσεις στις νέες προκλήσεις που έχουν δημιουργηθεί. Η βιωσιμότητα βρίσκεται στον πυρήνα της φιλοσοφίας του Bel Group. Επηρεάστηκε η στρατηγική του ομίλου σε αυτόν τον τομέα από την κρίση της πανδημίας; Η βιωσιμότητα αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό του Bel Group. Είναι κεντρικό κομμάτι της φιλοσοφίας ««Βel. For προχωρήσαμε σε εφαρμογή τηλεργασίας και μειώσαμε τις μετακινήσεις των εργαζομένων μας. Δεν χάσαμε όμως τον έλεγχο της κατάστασης. Παραμείναμε συγκεντρωμένοι και κάναμε τροποποιήσεις στον τρόπο λειτουργίας και εργασίας μας, κατορθώνοντας να ανταποκριθούμε στις νέες απαιτήσεις. Δεν βρισκόμουν στην Ελλάδα στο πρώτο κύμα της πανδημίας, τονΜάρτιο, αλλά η εικόνα γενικά στην Ευρώπηήταν σχετικά παρόμοια. Και εδώκαταγράφηκε σημαντική αύξηση ζήτησης πωλήσεων, ειδικά για το La Vache qui rit. Φυσικά, όπως ανέφερα, το impulse buying επηρεάστηκε και εδώκαι πρέπει να εξετάσουμε πώς θα αντιμετωπίσουμε το ζήτημα. Για τη συνέχεια υπάρχει η μεγάλη ευκαιρία του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπου καταγράφεται σημαντική άνοδος και στην Ελλάδα εξαιτίας των συνθηκών, ενώ γεΣτην ελληνική αγορά υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης για τονΌμιλο. HBel Hellas είναι εδώ, και το μέλλον της -για το οποίο είμαι πολύ αισιόδοξος- είναι στην Ελλάδα 10 ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

all. For good» και αφορά το σύνολο και κάθε πτυχή της δραστηριότητας του ομίλου. Δείχνουμε ενεργό ενδιαφέρον για το περιβάλλον και τον πλανήτη, συνεργαζόμαστε με διάφορες MKO, μεριμνούμε για τους παραγωγούς και τους εργαζομένους μας, φροντίζουμε να προσφέρουμε λύσεις οικονομικά προσβάσιμες σε όλους, καταβάλλουμε συνεχείς προσπάθειες για πιο βιώσιμα προϊόντα, συσκευασίες και τρόπους παραγωγής. Η εστίασή μας, λοιπόν, στη βιωσιμότητα δεν είναι κάτι νέο. Η κρίση της πανδημίας απλώς μας έκανε να κινηθούμε ταχύτερα σε κάποιους τομείς, όπως τα μέτρα τηλεργασίας που λάβαμε για την προστασία και την ασφάλεια των εργαζομένων μας. Επίσης, δεν μπορώ να μην αναφέρω πως ο όμιλος αφιέρωσε ολόκληρες γραμμές παραγωγής στη δημιουργία προϊόντων La Vache qui rit που προορίζονταν αποκλειστικά για δωρεές σε αυτή την ιδιαίτερη περίοδο. Εκατομμύρια μερίδες διανεμήθηκαν σε συνανθρώπους μας σε ανάγκη. Ακόμη, θα πρέπει να σημειώσω πως και στην Ελλάδα προχωράμε σε σημαντικές ενέργειες ΕΚΕ. Βρισκόμαστε ήδη σε συνεργασία με τη ΜΚΟ « Άγγελοι της Χαράς», ενώ εξετάζουμε και προγραμματίζουμε και άλλες δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας και προσφοράς, καθώς αυτός είναι ένας τομέας που θέλουμε να αναπτύξουμε όσον αφορά την παρουσία μας στη χώρα. Θέλουμε, άλλωστε, να βρεθούμε πιο κοντά και στους τοπικούς retailers που δραστηριοποιούνται σημαντικά στο χώρο της ΕΚΕ και να συνδράμουμε το έργο τους. To La Vache qui rit γιορτάζει φέτος 60 χρόνια πορείας στην ελληνική αγορά αλλά και 100 χρόνια συνολικής διαδρομής. Τι σημαίνει για την εταιρεία αυτό το ορόσημο; Πραγματικά, το 2021 αποτελεί μια χρονιά-ορόσημο για το La Vache qui rit, που συμπληρώνει έναν αιώνα επιτυχημένης πορείας, ενώ παράλληλα γιορτάζει και 60 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά. Σχεδιάζουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα γι’ αυτές τις σημαντικές επετείους, αλλά δεν θέλω να χαλάσω τις εκπλήξεις που ετοιμάζουμε και θα έχουν άκρως θετικό χαρακτήρα. Μπορώ πάντως να σας πω πως θέλουμε να φέρουμε αγάπη και χαρά ξανά στον κόσμο σε αυτή την περίπλοκη περίοδο για όλους. Το La Vache qui rit έχει οικοδομήσει μια καταπληκτική σχέση με το ελληνικό καταναλωτικό κοινό και την εγχώρια αγορά και είμαι ενθουσιασμένος για τη φετινή επέτειο και όσα ετοιμάζουμε. Το Bel Group αποτελεί από τη μια μεριά οικογενειακή επιχείρηση και από την άλλη πολυεθνική οντότητα με παγκόσμια κάλυψη. Ποιες είναι οι προκλήσεις στην προσπάθεια συνδυασμού αυτών των δύο κόσμων; Το Bel Group ξεκίνησε σαν τοπική επιχείρηση στη Γαλλία, αλλά σήμερα, αν και έχει παρουσία σε σχεδόν όλο τον κόσμο, παραμένει family business με Πώς βρίσκετε τη ζωή στην Ελλάδα μέχρι στιγμής; Είμαι πέντε μήνες στη χώρα, από τον Σεπτέμβριο του 2020. Εγκατασταθήκαμε με τη γυναίκα μου, που εργάζεται και αυτή πλέον στη χώρα, και τους δύο μικρούς γιους μας (2 και 5 χρονών) στην Ελλάδα στο διάστημα μεταξύ των δύο lockdowns. Φυσικά, έχουμε αντιμετωπίσει τα θέματα που έχουν προκύψει για όλους, όπως το κλείσιμο των σχολείων, οι περιορισμοί στημετακίνηση, η αναστολή λειτουργίας του λιανεμπορίου και της εστίασης, αλλά πραγματικά μας αρέσει πολύ η Ελλάδα. Ακόμη και αν δεν έχουμε ζήσει την πλήρη εμπειρία της ζωής στη χώρα. Ξέρετε, πριν από την πρώτη επίσκεψή μου -για να προετοιμάσω την εγκατάστασή μας- το καλοκαίρι του 2020, δεν είχα ταξιδέψει ποτέ στην Ελλάδα. Δεν είχα πλήρη εικόνα για το τι θα συναντούσα. Λατρεύω, όμως, την πεζοπορία, την ορειβασία και τις δραστηριότητες στη θάλασσα όπως το surfing και ήμουν σίγουρος πως θα λατρέψω τη χώρα. Γνωρίζοντας τη χώρα μέσα από τα μέρη που έχωκατορθώσει να επισκεφτώ αλλά και τους ίδιους τους Έλληνες, την κουλτούρα και τον τρόπο ζωής τους, η αρχικήμου αίσθηση επιβεβαιώνεται. Έχωήδη ξεκινήσει να κάνωμαθήματα ελληνικών και πραγματικά απολαμβάνω τη ζωή εδώ ακόμη και με τους περιορισμούς στο lockdown. Κυρίως, όμως, θεωρώπως στην Ελλάδα υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης και ο Όμιλος Bel Group μπορεί να αποτελέσει μέρος σε αυτή την προσπάθεια ανάκαμψης της χώρας από τη δύσκολη οικονομική συγκυρία των τελευταίων ετών. H Bel Hellas είναι εδώ, και το μέλλον της -για το οποίο είμαι πολύ αισιόδοξος- είναι στην Ελλάδα. Ολοκληρώνοντας, διαθέτετε κάποιο motto; Κάποιαφράση που να συνοψίζει τη φιλοσοφία σας για τοmanagement; «Αν δεν δοκιμάσεις, δεν θα μάθεις». Πρέπει να έχεις το πάθος να προσπαθήσεις, και ας κάνεις λάθη. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να μάθεις. στρατηγικές και τα brands του. Εργάζομαι όμως στην Bel Hellas, μια τοπική εταιρεία που αναπτύσσεται στην ελληνική αγορά. Ηφιλοσοφία του ομίλου είναι να ενσωματώνει με επιτυχημένο τρόπο το παγκόσμιο όραμα και τη διαχρονική φιλοσοφία της σε κάθε τοπική αγορά. Και ως οικογενειακή επιχείρηση, η μακροπρόθεσμη στρατηγική προϋποθέτει ένα μοντέλο που συνδυάζει την υπευθυνότητα με την κερδοφορία. Θεωρείτε πως η κρίση της πανδημίας έχει αλλάξει τις απαιτήσεις από τους CEOs; Ποιες δεξιότητες πρέπει να διαθέτει ένας business leader σήμερα; Πρώτα από όλα, θεωρώ πως πρέπει να εστιάσουμε περισσότερο από ποτέ στους ανθρώπους. Το ανθρώπινο δυναμικό είναι πιο σημαντικό από ποτέ για τις επιχειρήσεις, αποτελεί την κινητήριο δύναμη. Η πανδημία το κατέστησε απόλυτα σαφές και δεν νοείται ένας CEO σήμερα να μη θέτει τους ανθρώπους ως πρώτη προτεραιότητα. Επίσης, θεωρώ πως σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο πολύ σημαντικό για έναν business leader είναι να προσαρμόζεται και να αποδεικνύεται agile, αλλά και να διατηρεί έναν αισιόδοξο και θετικό τρόπο σκέψης. Επίσης, θα πρέπει να μπορεί να διατηρεί την ψυχραιμία του και να δίνει την κατεύθυνση για τη συνέχεια. ΟCEOθα πρέπει να μπορεί να δίνει κίνητρο στους ανθρώπους σε αυτή την ιδιαίτερη εποχή και δεν μπορεί να πράξει κάτι τέτοιο χωρίς τα στοιχεία που προανέφερα. ισχυρές αξίες και σημαντική παράδοση. Ο CEO μας εκπροσωπεί την έκτη γενιά της οικογένειας και καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό είναι αυτό. Οόμιλος επεκτείνεται σταθερά σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά βασίζεται πάντα στις αξίες και τη φιλοσοφία που διατηρεί διαχρονικά. Όπως σας είπα, το τρίπτυχό μας είναι «Care-Dare-Commit». Αυτές για μένα είναι και οι αρχές που απαιτούνται για την επιτυχημένη υλοποίηση σε τοπικό επίπεδο του παγκόσμιου οράματός μας. Τις συγκεκριμένες αρχές εφαρμόζουμε και στην Ελλάδα και πραγματικά νιώθω πως είμαστε μια οικογένεια όλοι στην Βel Hellas. Δεν είναι απλό ή εύκολο, αλλά καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια. Αποτελεί πρόκληση, αλλά για εμένα προσωπικά είναι εξαιρετικά ευχάριστη. Μου αρέσει να χτίζεται κάτι πάνωστους ανθρώπους, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους και όχι μόνο με βάση τα ψυχρά data. Αυτή θεωρώ ότι είναι και η διαφορά μιας οικογενειακής επιχείρησης και μιας εταιρείας, που κοιτάζει μόνο τους αριθμούς. Δεν είναι τυχαίο πως δεν νιώθω πως εργάζομαι σε μια πολυεθνική εταιρεία. Φυσικά, εκπροσωπώ το Bel Group, εμπνέομαι από τις αξίες του και αξιοποιώ το portfolio, τις Tο 2021 αποτελεί μια χρονιά-ορόσημο για το La Vache qui rit, που συμπληρώνει έναν αιώνα επιτυχημένης πορείας, ενώπαράλληλα γιορτάζει και 60 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά Πρέπει να έχεις το πάθος να προσπαθήσεις, και ας κάνεις λάθη. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να μάθεις 11 ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=