interview Οι γυναίκες σε θέσεις εξουσίας εμπνέουν περισσότερο τις ομάδες τους, αναφέρει η Ειρήνη Νικολοπούλου, co-CEO και Αντιπρόεδρος ∆ιοικητικού Συµβουλίου της Wunderman Thompson στην Ελλάδα, η οποία τονίζει επίσης τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις που έχει να αντιμετωπίσει μια γυναίκα στην προσπάθεια επαγγελματικής ανέλιξής της. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Υπάρχουν χαρακτηριστικά που κατά τη γνώμη σας κάνουν τις γυναίκες να ξεχωρίζουνσε ρόλουςηγεσίας; Υπάρχουν στοιχείακαι δεξιότητες πουμπορούν να αποτελέσουν πλεονέκτημα για μια γυναίκαπουαναλαμβάνει μια τέτοιαθέση; Η ικανότητα ναηγηθείς δεν είναι θέμαφύλου και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ενός καλού ηγέτη είναι κοινά για άνδρες και για γυναίκες. Αυτό που ξεχωρίζει όμως έναν ηγέτη είναι η γνωστή φράση του Steve Jobs “Management is about persuading people to do things they do notwant to do, while leadership is about inspiring people todo things they never thought they could.” Η ικανότητα να εμπνέεις τον κόσμο σου είναι αυτόπουσεκάνει πραγματικό leader. Αν ξεχώριζαέναχαρακτηριστικόπουέχουν οι γυναίκεςσεθέσεις εξουσίας, είναι ότι λειτουργούνπερισσότεροωςRoleModels για τους υφισταμένους τους, εμπνέοντας τις ομάδες τους περισσότερο. Θεωρείτε πωςμιαγυναίκααντιμετωπίζει πρόσθετες προκλήσειςσεσχέσημε έναν άνδρασυνάδελφό τηςστηνπροσπάθειά της ναχτίσει την επαγγελματική τηςσταδιοδρομία; Ποια είναι η δική σας εμπειρία; Αντιμετωπίζουν τις ίδιες δυσκολίες, με μία επιπλέον: τηνπροκατάληψηκαι ταστερεότυπα. Οι γυναίκες ακόμα και σήμερα αντιμετωπίζουνμιασειράαπόπροκλήσειςπου οι άνδρες συνάδελφοί τους δεν αντιμετωπίζουνκαι τις εμποδίζουν ναδιεκδικήσουν θέσεις ευθύνης. Σύμφωνα με ευρήματα του iCIMS, πάνω από 60% γυναίκες executive έχασαν μια θέση για την οποία προτιμήθηκαν άνδρες, ενώ είχαν τα ίδια προσόντα. Σήμερα, μόνο το 26%των γυναικών βρίσκονται σε θέσεις CEOανάμεσαστις 500εταιρείες της λίστας Fortune, το οποίο αντιστοιχεί μόλις στο 5,2% του γυναικείου πληθυσμού. Στην Ευρώπη τα πράγματα δεν είναι πολύ καλύτερα, με την Ελλάδα στην τελευταία θέση ανάμεσα σε 28 ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωναμε τααποτελέσματα τουΔείκτη Ισότητας τωνΦύλων. Στον τομέατης εξουσίας, η Ελλάδα κατέχει τη δεύτερη χειρότερη θέση στην εκπροσώπηση γυναικών στακέντραλήψηςαποφάσεων. ΣταΔΣ των εισηγμένων εταιριών, μόνο το 10% είναι γυναίκες, το ίδιο και στα συμβούλια των ΚεντρικώνΤραπεζών μόλις το 11.1%. Σήμερα συζητάμε τοθέματουwomen leadership, παρ’ όλα αυτά δεν έχουμε λύσει καίρια και βασικά θέματα στην ισότητα των φύλων και των ίσων ευκαιριών. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να αλλάξει η κουλτούρα και η φιλοσοφία των ίσων ευκαιριών στον χώρο εργασίας. Η δική μου εμπειρία δεν είναι πολύ διαφορετική από εκείνη των υπόλοιπων γυναικών της δικής μου γενιάς. Όταν ξεκίνησα την καριέρα μου, έπρεπε ναπαλέψωμε ταστερεότυπακαι τις αναχρονιστικές προκαταλήψεις, που ήταν πολύ πιο έντονες από σήμερα. Σταδιακά, άλλαξε αυτή η αντιμετώπιση και σίγουρα ο κλάδος της επικοινωνίας ήταν πάντα πιο υποστηρικτικός στην εξέλιξη των γυναικών. Το γεγονός επίσης ότι εργάστηκα για ένα πολυεθνικό δίκτυο, το οποίο είχε και έχει στηνκουλτούρατουτην ενδυνάμωση των γυναικών και των ίσων ευκαιριών, με ένα Senior Management που αναγνώρισε την αξία μου, μέτρησε στα θετικά. Κυρίως, όμως, σε προσωπικό επίπεδο, διεκδίκησααπόνωρίςμιαθέση«στοτραπέζι» και έφεραέμπρακτακαι μετρήσιμααποτελέσματα. Σε όλη μου την πορεία, σκεπτόμουν και συμπεριφερόμουν περισσότερο ως μέτοχος παράως υπάλληλος. Συντάσσεστε με την άποψη πως η ιδιαίτερη για όλους μας σημερινή περίοδος της κρίσης της πανδημίας ίσως να επηρέασε περισσότερο τις εργαζόμενες γυναίκες; Τι ισχύει, ειδικά, για τις γυναίκες σε ρόλους ηγεσίας; Ειρήνη Νικολοπούλου co-CEO και Αντιπρόεδρος ∆ιοικητικού Συµβουλίου της Wunderman Thompson στην Ελλάδα Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να αλλάξει η κουλτούρα των ίσων ευκαιριών στον χώρο εργασίας Ήδη κλείσαμε ένα χρόνο μέσα σε μια πρωτοφανή κρίση που μπήκαμε όλοι χωρίς εγχειρίδιο και χωρίς καμία προηγούμενη εμπειρία. Όλοι δοκιμαστήκαμε -άνδρες, γυναίκες, παιδιά- και θα συνεχίσουμε για αρκετό καιρό ακόμα. Οι γυναίκες όμως κλήθηκαν επιπλέον να κρατήσουν τα νοικοκυριά τους και την οικογένειά τους όρθια. Ανέλαβαν πολλαπλούς ρόλους -μητέρα, δασκάλα, ψυχολόγος, διασκεδαστής, μαγείρισσα, καθαρίστρια- και σε πολλές περιπτώσεις μέσα σε όλο αυτό το χάος και τηλεργασία. Για τις γυναίκες σε απαιτητικούς ρόλους ηγεσίας μέσα στις επιχειρήσεις ισχύουν τα περισσότερα από ταπαραπάνω. Συν τοάγχος και την αγωνία νακρατήσουν τις επιχειρήσεις τουςόρθιες, να μην απολυθούν εργαζόμενοι, να διατηρήσουνυψηλότοφρόνιματωνανθρώπων, να σταθούν δίπλα στους πελάτες τους και ναφέρουνθετικόοικονομικόαποτέλεσμα. Και μπορεί μεν οι γυναίκες να επέδειξαν εξαιρετική ανθεκτικότητα, η οποία τους επέτρεψε να αντεπεξέλθουν σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, η πραγματικότητα όμως είναι πως η επιβάρυνσή τους υπήρξεμεγάλη, χωρίς νααναφερθούμεκαι στην τρομακτική αύξηση της ενδοοικογενειακής βίας μέσα στην πανδημία (πάνω από 40%). Στο διάστημα της πρώτης καραντίνας οι κλήσεις προς την τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης SOS 15900 αυξήθηκαν κατά 230%. Ποια είναι η εκτίμησή σας για τη συνέχεια; Θεωρείτε πως θα αυξηθούν οι γυναίκες επικεφαλής επιχειρήσεων τόσο σε διεθνές όσο και σε εγχώριο επίπεδο; Οι γυναίκες έχουν κερδίσει και κερδίζουν έδαφος, έχουν καταφέρει να διακριθούν και κάποιεςσήμεραναβρίσκονται στοτιμόνι μεγάλων οργανισμών αλλά και κρατών. Σήμερα, πάνω από 23 γυναίκες βρίσκονται στη θέση προέδρων και πρωθυπουργών παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Η Αμερική έχει την πρώτη αντιπρόεδρο 100 χρόνια μετά την πρώτη ψήφο των γυναικών. Δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά, θα υπάρξει αλλαγή, και όλοαυτόπουσυμβαίνει θα πυροδοτήσει αλλαγές. Ποιαείναι ηστρατηγική τηςWunderman Thompsonγια τηστήριξη των γυναικών στο χώρο εργασίας; Πώς συνδράμει την προσπάθεια ανέλιξής τους; Υλοποιείτε συγκεκριμένες δράσεις στην εταιρεία στην Ελλάδα; Το δίκτυό μας έχει μεγάλη κληρονομιά και ιστορία στην υποστήριξη γυναικών. Το 1908, η JWT προσέλαβε την πρώτη γυναίκα copywriter, την Helen Resor, η οποία στησυνέχειαπροήχθησε creativedirector. Kαταχωρίσθηκε ως η πρώτη γυναίκα στην ιστορία της διαφήμισης στηνΑμερικήπου δημιούργησε σημαντικές διαφημιστικές καμπάνιες σε εθνικό επίπεδο, κερδίζοντας τιμητικήδιάκρισηαπότο AdvertisingHall of Fame. Σήμερα, στο τιμόνι τoυ δικτύου διεθνώς έχουμε Global CEO, μια δυναμική γυναίκα, τη Mel Edwards, και σε άλλες πολύ σημαντικές θέσεις εξίσου αξιόλογες γυναίκες. Το D&Ι και ηενδυνάμωσητων γυναικώναποτελούναπότουςβασικούςάξονες έκφρασηςκαι υλοποίησης τουστρατηγικούμαςπλάνου. Γι’ αυτόδημιουργήθηκε το PASS IT ON, το Women’s leadership Program, αποκλειστικότητα της WΤ, το οποίοαφοράστην ενδυνάμωσηκαι ανάδειξητουγυναικείουκεφαλαίουτης εταιρείας. Έχει στόχο να τις εμπνεύσει ώστε να δημιουργήσουν το προσωπικό τους όραμα και purpose. Τονπερασμένο Ιούλιοοργανώσαμε εδώ στην Αθήνα τέσσερα εβδομαδιαία webinars διάρκειας 75 λεπτών, όπου όλες οι γυναίκες τουελληνικούομίλου (87) είχαν την ευκαιρία να το παρακολουθήσουν, με εξαιρετικά αποτελέσματα. 25 ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=