interview Η Εύα Γεωργίου, Διευθύντρια Ανθρωπίνου Δυναμικού της L’Oréal Hellas, μίλησε στο Business News Magazine για την πρόσφατη διάκριση της εταιρείας ως Top Employer 2021 για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, αλλά και για τη γενικότερη φιλοσοφία και στρατηγική της στο χώρο του HR. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά H L’Oréal Hellas αναγνωρίστηκε για ακόμη μια χρονιά ως Top Employer στην Ελλάδα. Τι σημαίνει για την εταιρεία αυτή η διάκριση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά; Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι και χαρούμενοι για το ότι η L’Oréal Hellas αναγνωρίστηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ως Top Employer 2021 στην Ελλάδα. Ηπιστοποίηση Top Employer αποδεικνύει την αφοσίωση της L’Oréal Hellas σε έναν καλύτερο εργασιακό κόσμο, μέσα από μια σειρά άριστων πρακτικών ΑνθρώπινουΔυναμικού, που θέτουν τον άνθρωπο στο επίκεντρο. Στη L’Oréal Hellas πιστεύουμε ότι ο τρόπος που ένας οργανισμός αντιμετωπίζει τους εργαζομένους του ορίζει και τον τρόπο που δραστηριοποιείται επιχειρηματικά. Έτσι, η πιστοποίηση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική για εμάς, γιατί επιβραβεύει με τον καλύτερο τρόπο την αριστεία της εταιρείας μας στις πρακτικές διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και κατ’ επέκταση στον τρόπο λειτουργίας μας. Οι άνθρωποι βρίσκονται στο επίκεντρο της επιχειρησιακής μας δραστηριότητας και φροντίζουμε πάντα μέσω των διαφορετικών μας πλάνων HR να κάνουμε την τοποθέτηση αυτή πραγματικότητα. Το γεγονός δε ότι η πιστοποίηση ήρθε μετά τη δύσκολη χρονιά που ζήσαμε και η οποία σίγουρα έχει αντίκτυπο σε οργανισμούς σε όλο τον κόσμο, δίνει στην εν λόγω πιστοποίηση ιδιαίτερη αξία. Ποια στοιχεία θεωρείτε πως οδήγησαν για ακόμη μια χρονιά στη διάκριση; Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποιες συγκεκριμένες δράσεις που συνέβαλαν στην απόκτηση της πιστοποίησης; Το πρόγραμμα του ανεξάρτητου ινστιτούτου «Top Employer» πιστοποιεί οργανισμούς με βάση τα αποτελέσματα Έρευνας Άριστων Πρακτικών Ανθρώπινου Δυναμικού, καλύπτοντας τομείς όπως η Ανθρωποκεντρική Στρατηγική, το ΕργασιακόΠεριβάλλον, ηΑπόκτηση Ταλέντων, η Εκπαίδευση, η Ευημερία, ηΔιαφορετικότητα και η Συμπερίληψη και πολλά άλλα. Θεωρούμε ότι η τρίτη συνεχόμενη χρονιά της εν λόγωδιάκρισης ήρθε για να επιβραβεύσει τον τρόπο που με συνέπεια σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πρακτικές που καλύπτουν όλους τους προαναφερόμενους τομείς. Προσελκύουμε, προσλαμβάνουμε και αναπτύσσουμε τους ανθρώπους μας, διαχειριζόμαστε την καριέρα τους, τις αμοιβές και παροχές τους, τις συνθήκες εργασίας τους και δίνουμε έμφαση στη διαφορετικότητα και τη στήριξη του κάθε εργαζόμενου μας ξεχωριστά με βάση τις ικανότητες και δεξιότητές του. Επιπλέον, προσαρμόζουμε γρήγορα τις ήδη αποτελεσματικές πρακτικές μας έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις συνεχείς αλλαγές του περιβάλλοντος στο οποίο δραστηριοποιούμαστε, αλλά και τις απαιτήσεις των ανθρώπων μας. Για παράδειγμα, κάποιες πρακτικές οι οποίες κάνουν τους ανθρώπους μας να αισθάνονται πως εργάζονται σε ένα κορυφαίο εργασιακό περιβάλλον, έχουν να κάνουν με την έμφαση που δίνουμε στην εκπαίδευση και ανάπτυξή τους αλλά και στην υλοποίηση του παγκόσμιου προγράμματος L’Oréal «Share & Care». Το 2020 καταφέραμε αποτελεσματικά να προσαρμόσουμε τις εν λόγω πρακτικές μας διαδικτυακά και να τις εμπλουτίσουμε με προτάσεις που απάντησαν σε ανάγκες που προέκυψαν λόγω της πανδημίας. Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα προσαρμόστηκαν ψηφιακά, ενώ νέα προστέθηκαν, για να καλύψουν τη νέα πραγματικότητα και τις νέες απαιτούμενες δεξιότητες, όπως το να μπορεί κανείς να συνεργάζεται και να επικοινωνεί 100% διαδικτυακά, χωρίς φυσική επαφή, ή να μπορεί να παραμένει κινητοποιημένος για μάθηση, ακόμη και όταν δεν μπορεί να βγει από το σπίτι. Σχετικά με το πρόγραμμα L’Oréal «Share and Care», ενδεικτικά αναφέρω ότι στη L’Oréal Hellas έχουμε υιοθετήσει πρακτικές για την περαιτέρω υποστήριξη της μητρότητας και της πατρότητας, με 14 εβδομάδες με πλήρεις αποδοχές για τις μητέρες και άδεια πατρότητας 10 εργάσιμες ημέρες. Η εταιρεία επιβραβεύει τους εργαζομένους της για τη συμμετοχή τους στα εταιρικά αποτελέσματα με τη μορφή του profit sharing, ενώ και το 2020 για δεύτερη φορά προσέφερε Πρόγραμμα Διάθεσης Μετοχών για τους εργαζομένους της. Το 2020 επικεντρωθήκαμε επίσης περισσότερο στην υποστήριξη προγραμμάτων επικεντρωμένων στην υγεία, ασφάλεια αλλά και ευεξία των εργαζομένων μας, όπως για παράδειγμα τη στήριξη εργαζομένων μέσω προγραμμάτων EAP, που σχεδιάσαμε ειδικά για την κατάσταση, και τη γραμμή υποστήριξης εργαζομένων 24/7. Επιπλέον, σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε διαφορετικά διαδικτυακά προγράμματα όπως προγράμματα φυσικής άσκησης ή και διασκέδασης. Προσπαθήσαμε και αλλάξαμε τον τρόπο που υλοποιούμε σημαντικές δραστηριότητες ανθρώπινου δυναμικού προσαρμόζοντάς τες σε ψηφιακό περιβάλλον, για παράδειγμα καθιερώσαμε e-πρακτικές και e-επισκέψεις στα πανεπιστήμια, προχωρήσαμε σε remote προσλήψεις και on boarding, επικεντρωθήκαμε στη γρήγορη προσαρμογή και ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων όπως π.χ. στο ηλεκτρονικό εμπόριο, προσαρμόσαμε και συνεχίσαμε την επένδυση σε μεγάλα projects όπως το Brandstorm, μετατρέποντάς το σε ψηφιακή εμπειρία. Τέλος, επενδύουμε σημαντικά στην ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων που σχετίζονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό καθώς και σε σύγχρονα εργαλεία δουλειάς που βελτιώνουν σημαντικά την καθημερινότητα των ανθρώπων μας. Το 2020 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά λόγω της εμφάνισης της κρίσης της πανδημίας. Ποιες ήταν οι σημαντικότερες προκλήσεις που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η L’Oréal Hellas την προηγούμενη χρονιά όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό της και ειδικά σχετικά με την ασφάλειά του; Είναι γεγονός ότι η πανδημία επηρέασε πολλές επιχειρήσεις στον τρόπο λειτουργίας τους, ανάμεσά τους και τη δική μας. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, αναδείχθηκε μια εντελώς νέα εργασιακή πραγματικότητα για όλους. Στη νέα αυτή πραγματικότητα, πολλά άλλαξαν, αλλά για εμάς η προτεραιότητά μας παρέμεινε πάνωαπό όλα η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων μας. Από την πρώτηημέρα της κρίσης, λάβαμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύσουμε τους εργαζομένους μας, σε πλήρη ακολουθία με τις συστάσεις των αρμόδιων Αρχών της χώρας. Έχουμε ήδη περάσει με επιτυχία δύο φορές από εσωτερικό έλεγχο αναφορικά με τις πρακτικές που έχουμε υιοθετήσει για την προστασία των ανθρώπων μας. Παράλληλα, εκμεταλλευτήκαμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία και τις υπηρεσίες που είχαμε, προκειμένου να μπορέσουμε να εργαστούμε αποτελεσματικά, ο καθένας με βάση τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του ρόλου του. Χρησιμοποιήσαμε αποτελεσματικά την τεχνολογία για να προσαρμόσουμε τις πρακτικές μας, τον τρόπο που λειτουργούμε και ενεργοποιούμαστε επιχειρηματικά. Προσαρμόζουμε τις αρμοδιότητες θέσεων που ιστορικά ήταν βασισμένες στην επαφή με τους καταναλωτές μας, ώστε να μπορούν να προσφέρουν την ίδια ποιότητα υπηρεσιών ψηφιακά. Τέλος, μαζί με την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των εργαζομένων μας, φροντίσαμε και για την οικονομική τους σταθερότητα και ασφάλεια σε αυτή την τόσο ασταθή περίοδο. Αυτήν τη στιγμή, ποια είναι η στρατηγική που ακολουθεί η εταιρεία όσον αφορά την τηλεργασία; Πώς κατορθώνετε να κρατάτε ενωμένη την ομάδα της L’Oréal Hellas σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα; Ηαλήθεια είναι ότι η τηλεργασία λειτούργησε αποτελεσματικά για εμάς από την αρχή της κρίσης που βιώνουμε. Είχαμε αρχίσει να εφαρμόζουμε σύστημα απομακρυσμένης εργασίας σαν μέρος του προγράμματος Share&Care και άρα υπήρχε η υποδομή και τα κατάλληλα εργαλεία για να το κάνουμε αποτελεσματικά. Κανείς βέβαια δεν περίμενε την ανάγκη πλήρους Εύα Γεωργίου Διευθύντρια Ανθρωπίνου Δυναμικού L’Oréal Hellas Οι άνθρωποί μας βρίσκονται στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας 40 ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=