ΟΙ ΤΥΠΟΛΟΓΙΕΣ ΤΩΝ ΗΓΕΤΩΝ Προ COVID-19 Μετά COVID-19 Ηγέτες των Ανθρώπων 46,9% 47,7% Ηγέτες των Αποτελεσμάτων 11,7% 18,7% Ηγέτες του Ψηφιακού Μετασχηματισμού 26,2% 16,4% Ηθικοί Ηγέτες 15,2% 17,1% 40,6% 25,8% 19,1% Σήμερα Αύριο 14,6% Mε μια ματιά uΣημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ διαφορετικών γενεών εργαζομένων, όσον αφορά τη συναισθηματική δέσμευσή τους με την εργασία και την ενέργεια που επενδύουν σε αυτή. u7 στους 10 εργαζόμενους δηλώνουν ότι αγαπούν τη δουλειά τους, ωστόσο το ποσοστό αυτό είναι αισθητά μειωμένο στους εργαζομένους 18-34 ετών. uΤο ποσοστό όσων δηλώνουν ότι εμπνέονται πολύ από την ηγεσία της επιχείρησής τους, αυξήθηκε στη διάρκεια της πανδημίας, από 26% προCovid, σε 39%. uΜόλις 21% των ερωτηθέντων εντοπίζουν έντονη ταύτιση της σημερινής ηγεσίας με το προφίλ του ιδανικού ηγέτη τού σήμερα και του αύριο. Ως συνέπεια των συνθηκών αβεβαιότητας που εισήγαγε η Covid-19, παρατηρήθηκε και μια αισθητή αύξηση στο ποσοστό όσων δηλώνουν ότι πιέζονται σημαντικά από την εργασία τους θα ήταν πλέον κρίσιμα κατά την επόμενη δεκαετία, και η τυπολογία αυτή βρέθηκε στην τελευταία θέση. uΟι «Ηγέτες του Ψηφιακού Μετασχηματισμού» (Digital Transformation Leaders), εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες και υψηλά στις προτιμήσεις για τους ηγέτες της επόμενης δεκαετίας πριν από την εκδήλωση της πανδημίας, φαίνεται να υποχωρούν μετά την έναρξη της κρίσης, ενδεχομένως επειδή οι εργαζόμενοι συνειδητοποιούν πια ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί μεν απαραίτητο εργαλείο για το μέλλον, αλλά όχι και αυτοτελή στόχο. uΤο πρότυπο, τέλος, των «Ηθικών Ηγετών» (Transparent Moral Leaders), που λειτουργούν με διαφάνεια, εξακολουθεί να συγκεντρώνει τις προτιμήσεις ενός σχετικά μικρού αλλά υπολογίσιμου και σταθερού ποσοστού των ερωτώμενων, τόσο πριν όσο και μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Το νέο μοντέλο ηγεσίας Είναι πλέον δεδομένο ότι η εμπειρία της Covid-19 δημιούργησε ένα περιβάλλον όπου οι ηγέτες των επιχειρήσεων καλούνται -και θα κληθούν- να αντιμετωπίσουν πολλαπλές προκλήσεις και να εξισορροπήσουν συχνά αντικρουόμενες προτεραιότητες. Σε αυτό το περιβάλλον, η EY Ελλάδος, βάσει των ευρημάτων της έρευνάς της, αλλά και μέσω της καθημερινής επαφής και συνεργασίας της με τις ελληνικές επιχειρήσεις, εκτιμά ότι η μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο ηγεσίας στη χώρα είναι επιβεβλημένη. Σύμφωνα με την ανάλυση της EY, για να μπορέσουν να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις της νέας κανονικότητας και να οδηγήσουν τους οργανισμούς τους στην επόμενη δεκαετία, οι ηγέτες των επιχειρήσεων θα πρέπει να αναζητήσουν την ισορροπία μεταξύ μιας σειράς αντιφάσεων που προκύπτουν, τόσο από το εξωτερικό όσο και από το εσωτερικό περιβάλλον. Θα πρέπει, επίσης, να κατανοήσουν και να ενσωματώσουν μια σειρά από γνωστικές, συμπεριφορικές και συναισθηματικές πτυχές που αφορούν στον εαυτό τους, την επιχείρηση (ή ομάδα) της οποίας ηγούνται, καθώς και την προσφορά που πρέπει να έχουν στην κοινωνία γενικότερα. Ηκ. Κασελάκη συμπληρώνει: «Για να ανταποκριθούν στις πολλαπλές προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν τα επόμενα χρόνια, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα χρειαστούν ένα νέο πρότυπο ηγεσίας, με νέα χαρακτηριστικά και δεξιότητες, που θα συμπληρώνουν αυτά που θεωρούνται παραδοσιακά ηγετικά προσόντα. Αυτό θα τους επιτρέψει να εμπνεύσουν και να κινητοποιήσουν το ανθρώπινο δυναμικό, να προσελκύσουν νέο ταλέντο, αλλά και να επενδύσουν στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων, ειδικότερα όσον αφορά τις γενιές, αλλά και τις ομάδες εργαζόμενων που υφίστανται σε μεγαλύτερο βαθμό τις συνέπειες της ύφεσης. Η ενεργοποίηση των ικανοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάκαμψη της οικονομίας και, σε βάθος χρόνου, θα εξασφαλίσει την αποτελεσματική διαδοχή της σημερινής ηγεσίας των επιχειρήσεων. Θα δώσει, επίσης, την ικανότητα στις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν μακροπρόθεσμη αξία για όλους - όχι μόνο σήμερα, αλλά και αύριο και μετέπειτα». 55 ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=