θεωρούνται η Αφρική και η Νοτιοανατολική Ασία. Σχεδιάζετε την υλοποίηση μιας σημαντικής καμπάνιας με στόχο τη θετική προβολή και τη διασφάλιση της εικόνας της Ελλάδας σε σημαντικά κέντρα αποφάσεων στην Ευρώπη. Τι ακριβώς θα περιλαμβάνει; Δίνουμε έμφαση στην εξωστρέφεια της οικονομικής διπλωματίας με συστηματικό τρόπο και συγκεκριμένη στρατηγική. Στόχος η θετική προβολή της Ελλάδας καθώς και η διασφάλιση της εικόνας της σε σημαντικά κέντρα αποφάσεων στην Ευρώπη. Χώρες στις οποίες κυρίως κατευθύνεται αυτή μας η πολιτική είναι το Βέλγιο (Βρυξέλλες), η Γαλλία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Στη συμφωνία στην οποία πρόκειται να προχωρήσουμε, βασική επιδίωξή μας είναι η ανάπτυξη στρατηγικής για τη διασύνδεση της Ελλάδας με σημαντικά διεθνή Μέσα Ενημέρωσης αλλά και δημοσιογράφους. Θα επιδιώξουμε επίσης σύνδεση με ομάδα εξειδικευμένων συμβούλων, προκειμένου να εξασφαλίσουμε διαρκή πρόσβαση σε real time στρατηγική υποστήριξη για θέματα επικοινωνίας, χαρτογράφηση opinion leaders και key media contacts. Παράλληλα, θα υπάρχει και καθορισμός πλαισίου δράσεων για ανάπτυξη επαφών με διεθνήμέσα και key stakeholders/key opinion leaders. Πώς εξελίσσεται η συνεργασία της Enterprise Greece με το eΒay; Με τη συμφωνία στην οποία προχώρησε η Enterprise Greece με το eΒay, εγκαινιάζουμε μια σειρά στρατηγικών συνεργασιών με διεθνείς κολοσσούς σε νέα πεδία, με στόχο την ενίσχυση των εξαγωγών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου. Η συμφωνία είναι μια σαφής απόδειξη ότι στηρίζουμε την εξωστρέφεια, την καινοτομία, τις νέες τεχνολογίες και την παραγωγική ανασυγκρότηση. Πρόκειται δε για μια πρωτοβουλία η οποία είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με την προσπάθεια της κυβέρνησης να προωθήσει την ψηφιακή μετάβαση σε όλα τα επίπεδα. Με τη συγκεκριμένη συνεργασία, διευκολύνεται η πρόσβαση των ελληνικών επιχειρήσεων σε 182 εκατομμύρια πιθανούς αγοραστές, σε 190αγορές παγκοσμίως και θα συμβάλει στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων και επιχειρήσεων, σε μεγάλες αγορές, αλλά κι αγορές στις οποίες δεν ήταν εύκολη μέχρι σήμερα η πρόσβαση. Βρισκόμαστε πλέον στο σημείο όπου έχουμε ολοκληρώσει την πιλοτική φάση της συνεργασίας με το eΒay και στη συνέχεια θα υλοποιήσουμε τη δεύτερη φάση που οδηγεί σε μια πιο στοχευμένη υποστήριξη και εκπαίδευση για τις εξαγωγές, μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου. Παράλληλα, προσβλέπουμε σε στενές συμμαχίες με παγκόσμιους εταίρους, οι οποίες θα δώσουν ώθηση στην ελληνική εξαγωγική δραστηριότητα. Φιλοδοξία της Enterprise Greece είναι να σταθεί αρωγός για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις ώστε να διευρύνουν το αποτύπωμά τους στις διεθνείς αγορές. Αναλάβατε επικεφαλής της Enterprise Greece τον Σεπτέμβριο του 2019. Ποιες ήταν οι προτεραιότητες που θέσατε ευθύς εξ αρχής και ποιος είναι ο μέχρι στιγμής απολογισμός, δεδομένης και της εμφάνισης της κρίσης της πανδημίας; Η ανάληψη των καθηκόντων μου ως διευθύνοντος συμβούλου της Enterprise Greece συνδυάστηκε με πολλές και σημαντικές αλλαγές, οι οποίες κρίθηκαν απαραίτητες ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής και στα νέα δεδομένα. Σημαντική κίνηση στρατηγικής σημασίας, ήταν η μεταφορά των αρμοδιοτήτων της Enterprise Greece από το Υπουργείο Ανάπτυξης στο Υπουργείο Εξωτερικών. Στόχος ήταν ο καλύτερος συντονισμός και η αποτελεσματικότητα όλων των φορέων εξωστρέφειας που βρίσκονται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Και όντως η κίνηση αυτή οδήγησε σε σημαντικές επιχειρησιακές αλλαγές, οι οποίες συνέβαλαν στο μετασχηματισμό της Enterprise Greece σε μια εξωστρεφή, σύγχρονη και δυναμική δομή, η οποία συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της χώρας. Έχουμε δε πετύχει εξαιρετικό συντονισμό, τόσο με τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εξωτερικών, όσο και με τις κατά τόπους πρεσβείες, προξενεία και γραφεία ΟΕΥ. Παράλληλα, προχωρήσαμε και σε εσωτερική αναδιοργάνωση και ψηφιακήμεταρρύθμιση του Enterprise Greece, ώστε να αποκτήσει νέα εργαλεία και να ανταποκριθεί στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής. Η έξαρση της πανδημίας επίσπευσε αυτήν τη διαδικασία, καθώς έπρεπε να προσαρμοστούμε και στις νέες, δύσκολες συνθήκες που διαμορφώθηκαν. Έτσι η Enterprise Greece, αξιοποιώντας την πολύχρονη εμπειρία και τεχνογνωσία που διαθέτει, αναδιοργανώνεται και εφαρμόζει σύγχρονες μεθόδους διοίκησης και αξιοποιεί όλα τα σύγχρονα εργαλεία. Βασικός στόχος και επιδίωξή μου, ως διευθύνοντος συμβούλου της Enterprise Greece, είναι να καταφέρουμε να καταστήσουμε την Ελλάδα ελκυστικό επενδυτικό προορισμό. Η προσέλκυση σημαντικών επενδύσεων για τη χώρα αποτελεί για μένα ένα προσωπικό στοίχημα, η επιτυχία του οποίου θα μου προσφέρει, φυσικά, τεράστια ικανοποίηση. Ενισχύουμε την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων νέας τεχνολογίας, στηρίζουμε τιςψηφιακές εκθέσεις και συμβάλλουμε στην προβολή και προώθηση των ελληνικών προϊόντων στις αγορές του εξωτερικού Όσον αφορά την προώθηση των ελληνικών εξαγωγών, υπάρχουν συγκεκριμένες αγορές- στόχος που αποτελούν προτεραιότητα για εσάς; Σε αρκετούς κλάδους, η χώρα μας διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και έχει αναγνωριστεί παγκοσμίως ως διαθέτουσα αξία. Και η Εnterprise Greece στηρίζει και αναδεικνύει νέους παραγωγικούς τομείς, προωθεί νέα σύγχρονα κανάλια ενίσχυσης της εξωστρέφειας, υιοθετεί νέαψηφιακά εργαλεία προώθησης της εξωστρέφειας και εκπαιδεύει τους Έλληνες εξαγωγείς στους νέους ψηφιακούς τρόπους επικοινωνίας κατά την άσκηση του επιχειρείν. Οι αγορές προτεραιότητας για τα ελληνικά τρόφιμα είναι η Ευρώπη (εκτός Ρωσίας), όπου κατευθύνεται άνω του 50% των ελληνικών εξαγωγών, η Βόρεια Αμερική, η Μέση Ανατολή, ενώ ανερχόμενες για εμάς αγορές είναι η Ιαπωνία και η Κορέα. Οι αγορές προτεραιότητας για δομικά, καταναλωτικά και βιομηχανικά προϊόντα είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση, ηΜέση Ανατολή και η Ρωσία, ενώαναδυόμενες αγορές 57 ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=