coverstory Βασίλης Γ. Αποστολόπουλος νης αξίας για τη χώρα, θα δημιουργούν θέσεις εργασίας και πλούτο. Πρέπει να συμβάλλουμε στον δημόσιο διάλογο, πρέπει να καταλάβουμε πως η ευημερία της κάθε επιχείρησης εξαρτάται από την ευημερία της χώρας. Η περίοδος της οικονομικής κρίσης, την όποια διαδέχθηκε, όπως αναφέραμε, η υγειονομική κρίση, σας άλλαξε σαν μάνατζερ; Θεωρείτε πως σας έμαθε κάτι; Με άλλαξε πολύ και με έμαθε πολλά. Η αλήθεια είναι πως ως δεύτερης γενιάς επιχειρηματίας οι προσλαμβάνουσες παραστάσεις που είχα ήταν αυτές των καλών ημερών. Συνήθως, οι επιχειρηματίες της πρώτης γενιάς είναι εκείνοι που καλούνται να διαχειριστούν τις δύσκολες μέρες και μετά ακολουθούν οι καλές περίοδοι. Τα τελευταία χρόνια τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά, αλλά θεωρώ ότι αυτή η κρίση μού έδωσε πλέον την πληρότητα της εικόνας. Μπόρεσα να ζήσω και τις καλές και τις δύσκολες ημέρες, οπότε αυτήν τη στιγμή έχω βιώσει το σύνολο των εμπειριών. Μπορώ να αντλήσωαπό όλο τοφάσμα, και αυτό θεωρώπως προφανώς θα μου είναι πολύ χρήσιμο για το μέλλον. Αναφέρατε πως είστε δεύτερης γενιάς επιχειρηματίας; Θεωρείτε τον όμιλο, παρά το μέγεθός του, οικογενειακή επιχείρηση; Υπάρχουν δύο μοντέλα ήμάλλον έτσι τα αντιλαμβάνεται ο κόσμος: εκείνο της οικογενειακής επιχείρησης και εκείνο της πολυεθνικής. Είναι δύο διαφορετικοί κόσμοι φυσικά και δεν μπορώ να εκθειάσω τον έναν και να καταδικάσω τον άλλο. Μετά από 20 χρόνια εμπειρίας δε, αποτελεί πεποίθησή μου ότι αυτό που ταιριάζει σε μια ελληνική επιχείρηση είναι ένα υβριδικό μοντέλο το οποίο να συνδυάζει τα δυνατά στοιχεία κάθε περιβάλλοντος. Μια πολυεθνική χαρακτηρίζεται από ένα δομημένο και οργανωμένο περιβάλλον, αλλά από την άλλη έχει τρομερές αγκυλώσεις και δυσκαμψία όσον αφορά την προσαρμοστικότητα και τη λήψη αποφάσεων. Από τη μεριά της η οικογενειακή επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να λαμβάνει γρήγορες αποφάσεις. Μια οικογενειακή επιχείρηση μπορεί να ακολουθεί το ένστικτο του επιχειρηματία και να κάνει υπερβάσεις και άλματα καθώς πορεύεται. Δεν πρέπει να παραβλέπουμε, όμως, πως αρκετές οικογενειακές επιχειρήσεις ταυτίζονται και βιολογικά με τον ιδρυτή, με αποτέλεσμα ο κύκλος ζωής τους να είναι πεπερασμένος. Συνεπώς, αν μπορεί κανείς να συνθέσει τα επιμέρους στοιχεία, φτιάχώρα και το Εθνικό Σύστημα Υγείας τον Μάρτιο του 2020, στην πρώτη περίοδο της πανδημίας όταν επικρατούσε πλήρης αβεβαιότητα. Προσφέραμε μια ολόκληρη κλινική, με στόχο την αποφόρτιση των δημόσιων νοσοκομείων που χειρίζονταν τα κρούσματα Covid-19, ενώ στη συνέχεια προσφέραμε κλίνες -τόσο απλές όσο και σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας- και στα υπόλοιπα νοσοκομεία μας. Στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, το οποίο χτύπησε ιδιαίτερα τη Βόρεια Ελλάδα, καταγράψαμε μια ιστορική πρωτιά για την Ελλάδα, καθώς το Ιατρικό Διαβαλκανικό Θεσσαλονίκης συν-εφημέρευσε με δύο κρατικά νοσοκομεία, το Παπανικολάου και το Ιπποκράτειο. Αυτό είναι κάτι που συνέβη για πρώτη φορά, και είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα συνεργασίας του ιδιωτικού με τον δημόσιο τομέα, προκειμένου να παραχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα για τον Έλληνα ασθενή. Επίσης, δημιουργήσαμε μία διεπιστημονική ομάδα από διάφορες ειδικότητες, η οποία πήγε και βοήθησε τους γιατρούς του ΕΣΥ στη Βόρεια Ελλάδα, η οποίοι είχαν υπερβάλει εαυτόν προκειμένου να κρατηθεί το σύστημα όρθιο, ενώ προσθέσαμε ακόμα περισσότερες κλίνες στο Διαβαλκανικό. Στο τρίτο κύμα αυξήσαμε τη δραστηριότητά μας στην Αττική, με αποκορύφωμα φυσικά την παραχώρηση για τρεις μήνες ολόκληρης της κλινικής τουΠεριστερίου για την αντιμετώπιση κρουσμάτων Covid-19. H συνεργασία αυτή ολοκληρώθηκε την 1η Ιουνίου, στήριξε έμπρακτα το Εθνικό Σύστημα Υγείας και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι και περήφανοι γι’ αυτό. χνει μια αρκετά επιτυχημένη συνταγή για μια επιχείρηση που κατορθώνει να προχωράει, να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται. Ολοκληρώνοντας, θα θέλατε να μας αναφέρετε επιγραμματικά τις σημαντικές κινήσεις προσφοράς στις οποίες προχώρησε ο όμιλος κατά τη διάρκεια της κρίσης της πανδημίας στη χώρα μας; Βασική, διαχρονική και πάγια αρχή μας είναι ότι θέλουμε να ανταποδίδουμε στην ελληνική κοινωνία. «Τρέχουμε» εδώ και πολλά χρόνια ένα σημαντικό πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης σε ακριτικές περιοχές και νησιά της πατρίδας μας, ενώ προχωρήσαμε σε δυναμικές κινήσεις και μέσα στην πανδημία. Ήμασταν οι πρώτοι από τον τομέα της υγείας και η πρώτη επιχείρηση γενικά από όλους τους κλάδους που λειτουργήσαμε προληπτικά και οικειοθελώς και δώσαμε χέρι βοηθείας στη Στο τρίτο κύμα αυξήσαμε τη δραστηριότητά μας στην Αττική, με αποκορύφωμαφυσικά την παραχώρηση για τρεις μήνες ολόκληρης της κλινικής τουΠεριστερίου για την αντιμετώπιση κρουσμάτων Covid-19 20 ΙΟΥΝΙΟΣ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2021
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=