Ο Γιάννης Αληγιζάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΙΝΟΙΛ, εξήγησε στο Business News Magazine τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία κατόρθωσε να αντιμετωπίσει τις σημαντικές προκλήσεις των τελευταίων 12 ετών στην αγορά και την οικονομία και παρουσίασε το δυναμικό πλάνο ανάπτυξης που έχει δρομολογηθεί για τη συνέχεια. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά Η ΕΛΙΝΟΙΛ συμπεριλαμβάνεται στις πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις της δεκαετίας που ολοκληρώθηκε στην ελληνική αγορά. Ποιοι θα λέγατε πως ήταν οι σημαντικότεροι σταθμοί σε αυτήν τη δεκαετή διαδρομή; Ποιες υπήρξαν οι μεγαλύτερες επιτυχίες της εταιρείας; Η ΕΛΙΝΟΙΛ, με μια αδιάλειπτη παρουσία στην ελληνική αγορά από το 1954, η μακροβιότερη εταιρεία του Κλάδου Εμπορίας Πετρελαιοειδών, έχει εξελιχθεί σε έναν ολοκληρωμένο ενεργειακό όμιλο, με ανάπτυξη πολλαπλών δραστηριοτήτων σε σημαντικούς ενεργειακούς τομείς. Τα τελευταία 12 χρόνια, βιώσαμε δύο κρίσεις: τημακροχρόνια δεκαετή οικονομική κρίση και την κρίση της Covid-19. Δύο κρίσεις που επέφεραν σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομική πορεία της χώρας. Η ΕΛΙΝΟΙΛ βγήκε από τις δύο αυτές κρίσεις πολύ ισχυρότερη. Υπήρξαν συγκεκριμένοι παράγοντες που επηρέασαν θετικά την πορεία μας. Σε μια αγορά που χαρακτηρίζεται σε έναν σημαντικό βαθμό από παραβατικότητα, η στρατηγική συνεργασία με τους Lloyd’s Register και την Bureau Veritas για τον έλεγχο όλων των διαδικασιών, ώστε να διασφαλίζονται απόλυτα οι υπηρεσίες και τα προϊόντα που αγοράζει ο καταναλωτής, συνετέλεσαν στη μεγάλη αύξηση των μεριδίων στην ελληνική αγορά, σε όλα τα προϊόντα. Η ανάπτυξη δικτύου στα μικρά νησιά και τις μαρίνες, δραστηριότητες που συνδέονται με το όραμα του θαλάσσιου τουρισμού, εξελίχθηκε σε μια εξαιρετικά εμπορική επιλογή, η οποία επιβεβαιώθηκε με την τεράστια ανάπτυξη που παρουσίασε ο ελληνικός τουρισμός την τελευταία δεκαετία. Η εξέλιξη της ελίν Τεχνικής, μιας μικρής εταιρείας κατασκευής πρατηρίων, σε μια σύγχρονη ευέλικτη κατασκευαστική εταιρεία, η οποία υλοποίησε έργα εξαιρετικής σημασίας για την οικονομία της Ελλάδας. Έργα, όπως η ανάπλαση του παλαιού εργοστασίου «Παπαστράτος» σε σύγχρονους εργασιακούς χώρους για λογαριασμό της Dimand, η συνεργασία με μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους στην Πάτρα και την Κρήτη, η συνεργασία με τις μεγαλύτερες αλυσίδες S/M, αποτέλεσαν μια πολιτική διαφοροποίησης σε έναν διαφορετικό κλάδο, από εκείνον της Ενέργειας, η οποία προσέφερε αναγνωρισιμότητα, αλλά και ενίσχυσε την κερδοφορία του ομίλου. Εκτιμώ, όμως, ότι την πλέον δύσκολη και σημαντική επιτυχία, αναμφισβήτητα, αποτελεί η εξέλιξη της ΕΛΙΝΟΙΛ σε έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς σε πωλήσεις μιας τεράστιας γκάμας ενεργειακών προϊόντων σε 4 ηπείρους και σε πάνω από 40 χώρες. Ποιες ήταν όμως και οι μεγαλύτερες προκλήσεις που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε; Πώς κατορθώσατε να τις υπερκεράσετε; Ειδικά η κρίση της πανδημίας πώς επηρέασε την εταιρεία; Ποια νέα δεδομένα και ανάγκες δημιούργησε; Η ελληνική αγορά υποχώρησε περίπου -50%στην τελευταία δεκαετία, με συνέπεια την τεράστια απώλεια εσόδων για την ΕΛΙΝΟΙΛ. Ο στρατηγικός σχεδιασμός της ΕΛΙΝΟΙΛ προέβλεπε την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων σε διαφορετικές αγορές: σε δίκτυο πρατηρίων, σε βιομηχανικές πωλήσεις, σε πωλήσεις λιπαντικών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και σε στερεά καύσιμα. Ηδυνατότητα της ΕΛΙΝΟΙΛ να «απορροφήσει» τις σημαντικές απώλειες που υπήρξαν σε συγκεκριμένες αγορές, με την καλή πορεία που είχαν την ίδια χρονική περίοδο άλλες αγορές, επέτρεψε στην ΕΛΙΝΟΙΛ να ξεπεράσει χωρίς προβλήματα την κρίση, όταν πολλές επιχειρήσεις δεν άντεξαν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όταν οι πωλήσεις στην Ελλάδα μειώθηκαν 50%, αναπτύχθηκε ένα δίκτυο πωλήσεων στο εξωτερικό, και σήμερα οι πωλήσεις στο εξωτερικό αποτελούν πάνω από το 70% των συνολικών πωλήσεων. Στη διάρκεια της πανδημίας, μεριμνήσαμε πρώτα για τους εργαζόμενους, προφυλάσσοντας με πολύ αυστηρό υγειονομικό πρωτόκολλο την υγεία και την ασφάλειά τους. Συγχρόνως, διασφαλίσαμε την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πελατών μας, πετυχαίνοντας τη βελτίωση των οργανικών μας αποτελεσμάτων και την παράλληλη πρόοδο των στρατηγικών στόχων του Ενεργειακού Μετασχηματισμού. Η ανθεκτικότητα που επέδειξε το επιχειρηματικό μοντέλο και η ικανότητα της ΕΛΙΝΟΙΛ να ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς αποτελούν τα θεμέλια της μελλοντικής ανάπτυξης. Ποια είναι η επόμενη ημέρα μετά την πανδημία για την ΕΛΙΝΟΙΛ; Τι προβλέπει το πλάνο σας για τη συνέχεια και σε ποιους τομείς εστιάζετε; Η επόμενη δεκαετία είναι κρίσιμη για τον ενεργειακό κλάδο. Το «ενεργειακό τοπίο» μεταβάλλεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Σε δύο στόχους θα επικεντρωθούμε, στο προσεχές διάστημα. Στην περαιτέρω ισχυροποίησή μας στην υπάρχουσα αγορά ενέργειας, η οποία θα εξακολουθήσει να διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη πωλήσεων. Το «όχημα» που θα διευκολύνει την επίτευξη του στόχου, είναι η δημιουργία νέων σύγχρονων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις νέες ανάγκες του καταναλωτή. Και αυτό εκτιμώότι το υλοποιούμε με το λανσάρισμα των νέων προϊόντων “Crystal”, τα “Crystal Next”. Στο χώρο της ενεργειακής εξέλιξης υλοποιούμε την είσοδό μας στην αγορά LNG και του CNG, προκειμένου να τροφοδοτήσουμε βιομηχανικούς και μεγάλους μεταφορικούς στόλους, με 3 μεγάλους σταθμούς ανεφοδιασμού στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη και τα Ιωάννινα. Μετά την είσοδό μας στις νέες αγορές της ηλεκτρικής ενέργειας και τουφυσικού αερίου, με το “Electricon” και το “Aerion” αντίστοιχα, το επόμενο βήμα είναι η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο. Προχωρήσαμε σε μια στρατηγική συνεργασία με τον μεγαλύτερο πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, τη ΔΕΗ, με στόχο να υλοποιήσουμε από τον Ιούνιο ένα τριετές επενδυτικό πλάνο, που προβλέπει την τοποθέτησηφορτιστών σε 100πρατήρια σε όλη την Ελλάδα, με προτεραιότητα στα νησιά, στα οποία είχαμε ισχυρή παρουσία. Τι θεωρείτε πως επιφυλάσσει η επόμενη δεκαετία για την ελληνική οικονομία; Ποιο θα είναι το επιχειρηματικό και επενδυτικό περιβάλλον; Η Ελλάδα, μετά από μια μεγάλη κρίση, με βαθύτατες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, έχει μια τεράστια ευκαιρία, την οποία οφείλει να αξιοποιήσει. Με ένα σταθερό και υγιές πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον και με το Σχέδιο Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0», έχει όλες τις προϋποθέσεις να εισέλθει σε μια δυναμική αναπτυξιακή πορεία, καλύπτοντας τις απώλειες και τα «χαμένα» χρόνια. Ποιο είναι το όραμα για την ΕΛΙΝΟΙΛ; Που έχετε θέσει τον πήχυ όσον αφορά την ανάπτυξή της την επόμενη δεκαετία; Σε αυτό το υγιές επιχειρηματικό περιβάλλον, το όραμα της ΕΛΙΝΟΙΛ είναι η εξέλιξη σε έναν πλήρη, ολοκληρωμένο ενεργειακό όμιλο με ένα σύγχρονο δίκτυο πωλήσεων, που θα καλύπτει το σύνολο των ενεργειακών αναγκών, προσηλωμένο παράλληλα στις ίδιες αδιαπραγμάτευτες αρχές και αξίες που την έχουν καταξιώσει ως μία από τις καλύτερες εταιρείες. Γιάννης Αληγιζάκης Διευθύνων Σύμβουλος, ΕΛΙΝΟΙΛ ΗΕΛΙΝΟΙΛ βγήκε από την κρίση πολύ ισχυρότερη interview 27 ΙΟΥΝΙΟΣ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2021
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=