Business News Magazine #19

«Δεν είμαστε οι σκαφάτοι του Σαββατοκύριακου, είμαστε επαγγελματίες στον τουριστικό κλάδο!» τονίζει ο Αντώνης Στελλιάτος στο Business News Magazine και καταθέτει τις προτάσεις του για το ελληνικό yachting. Όσον αφορά τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη, είτε μιλάμε για μεγάλα cruiser είτε για ιστιοπλοϊκά, η πραγματικότητα είναι ότι οι ιδιοκτήτες τους βρίσκονται σήμερα σε πάρα πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση. Δυστυχώς, λόγω της οικονομικής κατάστασης στην οποία περιήλθαμε εξαιτίας της Covid-19, πολλά σκάφη διατίθενται το τελευταίο διάστημα προς πώληση. Κάτι που συμβαίνει και στο χώρο της Κρουαζιέρας. Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω ότι αν ο κλάδος επανεκκινήσει σωστά, θα καταφέρουμε να έχουμε δραστηριότητα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Ως τελευταία λύση βλέπω την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Είναι ένας παράγοντας στον οποίο έχουν ποντάρει και οι Έλληνες ξενοδόχοι. Για να μπορέσουμε όμως να έχουμε αποτέλεσμα, είναι απολύτως αναγκαίο να υπάρξει ένας συντονισμός γύρω από το ποιες πτήσεις ανοίγουν και κάτω από ποιους όρους. Αναφέρομαι στις πρόσφατες ανακοινώσεις για το άνοιγμα από Ισραήλ, Αγγλία, Σερβία, ΗΑΕ, ΗΠΑ και αλλού, με την προϋπόθεση του εμβολίου και των τεστ PCR. Θέλω να είμαι αισιόδοξος. Εάν καταγραφεί μια αύξηση της τάξεως του 30% με 40% σε σύγκριση με το 2020, πιστεύω πως θα έχουμε κάνει ένα μικρό θετικό βήμα. Με άλλα λόγια, θα αποφύγουμε να δούμε το επαγγελματικό yachting για δεύτερη συνεχή χρονιά στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, κάτι που δυστυχώς το βιώσαμε πέρυσι όταν πάνω από το 90% των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών με ελληνική σημαία έμειναν αγκυροβολημένα. Μια κάποια κινητικότητα παρουσιάστηκε στην κατηγορία των ιστιοπλοϊκών σκαφών. Το yachting παίζει σημαντικό ρόλο στα έσοδα του ελληνικού τουρισμού και στην ελληνική οικονομία γενικότερα. Συνεισφέρει με 1,43 από το 20,8% (2019) που συμβάλλει ο τουρισμός στοΑΕΠ, σε αντίθεση με την κρουαζιέρα, που συνεισφέρει με 0,84%. Στο yachting δραστηριοποιούνται 6.500σκάφημε ελληνική σημαία και στην κρουαζιέρα κανένα. Επιπλέον, αν δει κανείς αναλυτικά τις ετήσιες δαπάνες, θα διαπιστώσει πως οι επαγγελματίες του yachting πληρώνουν 45 εκατομμύρια ευρώΝΑΤ και 70 εκατομμύριαΦΠΑ ναυλώσεων. Τα νούμερα αυτά είναι τεράστια.Μην ξεχνάμε ότι πηγαίνουμε και σε απομακρυσμένα νησιά. Όταν λοιπόν μπαίνει στο Καστελόριζο ελληνικό σκάφος, δεν είναι μόνο η ελληνική σημαία που κυματίζει αλλά και η τόνωση στις τοπικές οικονομίες, καθώς όλοι οι ναυλωτές θα περιηγηθούν στα νησιά. Το yachting είναι η πιο αδικημένη εναλλακτική μορφή τουρισμού. Έχουμε ένα έτοιμο προϊόν και δεν το βοηθάμε. Όχι μόνο να αναβαθμιστεί, ούτε καν να αναπνεύσει, για να μπορέσει να συνεισφέρει και πάλι. Διότι μπορεί! Και περισσότερο από το 1,43% στο ΑΕΠ της χώρας! Δεν είμαστε οι σκαφάτοι του Σαββατοκύριακου, είμαστε επαγγελματίες στον τουριστικό κλάδο! Πρέπει, επιτέλους αυτό να γίνει κατανοητό. Ζητήσαμε να μειωθούν 40% τα τέλη ελλιμενισμού, όπως έγιναν μειώσεις στις μισθώσεις και σε άλλες κατηγορίες επαγγελματιών. Αυτό όχι μόνο δεν συνέβη, αλλά τουναντίον· όταν παραχωρήθηκε η Μαρίνα Αλίμου στους νέους αναδόχους, έκανε και αύξηση, και μάλιστα έως 400% από την 1η Ιανουαρίου του 2021. Επίσης ζητάμε έναν σταθερό ΦΠΑ που δεν θα τροποποιείται κάθε χρόνο ανάλογα με τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ζητάμε να μειωθούν οι φόροι που αυξήθηκαν στις αρχές του 2020 κατά 500 και 1.000%, να ανασταλεί το ΤΕΠΑΗ (Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημεροπλοίων) και να επιδοτηθεί το ΝΑΤ Μην ξεχνάμε ότι τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη με πλήρωμα προσλαμβάνουν τις καλές εποχές περίπου πέντε χιλιάδες Έλληνες ναυτικούς (αξιωματικοί, υπαξιωματικοί, ναύτες, μάγειρες, καμαρότους, καπετάνιους, μηχανικούς κ.λπ). Θα ήθελα εδώ να τονίσω και κάτι εξίσου σοβαρό και αναγκαίο για τον κλάδο. Ζητάμε να γίνονται όλα πλέον ηλεκτρονικά. Έχωενημερωθεί πως ήδη το ΥΝΑΝΠ προχωρά στα ηλεκτρονικά ναυλοσύμφωνα. Είναι σημαντικό να σταματήσει η γραφειοκρατία και να μπορούν να γίνονται ηλεκτρονικά οι αιτήσεις για τις άδειες των επαγγελματικών σκαφών, όπως και η ΝΕΠΑ (Ναυτιλιακή Εταιρεία Πλοίων Αναψυχής), που είναι στην ουσία η πλοιοκτήτρια εταιρεία κάθε επαγγελματικού σκάφους. Ας έρθουμε και στο θέμα του καμποτάζ. Να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν υπάρχει καμποτάζ. Οποιοδήποτε σκάφος με σημαία -είτε είναι offshore είτε είναι ευρωπαϊκή- αφού κάνει εγκατάσταση του brand στην Ελλάδα. μπορεί να πάρει άδεια επαγγελματικού σκάφους και να δουλεύει στη χώρα μας με τα προνόμια που έχει η ελληνική σημαία, χωρίς καμία διαφορά. Άρα επαναλαμβάνω: δεν υπάρχει καμποτάζ. Θέλετε να σας πωγιατί; Γιατί προσπαθούμε να κάνουμε τους γείτονες εξ Ανατολών και μια άλλη χώρα που είναι στο Ιόνιο/ Αδριατική κέντρα yachting… Είναι ξένα συμφέροντα. Ξένα συμφέροντα που εποφθαλμιούν το ελληνικό yachting. Τελεία και παύλα. Αντώνης Στελλιάτος Πρόεδρος, Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) Το yachting είναι η πιο αδικημένη εναλλακτική μορφή τουρισμού Λόγω της οικονομικής κατάστασης στην οποία περιήλθαμε εξαιτίας της Covid-19, πολλά σκάφη διατίθενται το τελευταίο διάστημα προς πώληση 46 ΙΟΥΝΙΟΣ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2021 businessopinion

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=