Business News Magazine #20

Ο Γεώργιος Τανισκίδης μίλησε στο Business News Magazine για όσα έχει κατορθώσει η Optima bank μέσα στα δύο χρόνια της πορείας της αλλά και για όσα οραματίζεται γι’ αυτή. Εξηγεί γιατί είναι μια διαφορετική τράπεζα και αναλύει τον τρόπο με τον οποίο θέλει να στηρίξει την υγιή επιχειρηματικότητα. Επίσης, αναφέρεται στη μεγάλη ευκαιρία της χώρας να κάνει το άλμα προς το μέλλον, αλλά και στα κριτήρια ESG, που αποκτούν συνεχώς όλο και μεγαλύτερη σημασία. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά H Optima bank μετράει λίγο παραπάνω από 2 χρόνια πορείας στην ελληνική αγορά. Τι έχει κατορθώσει μέχρι στιγμής και ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετώπισε μέσα σε αυτό το διάστημα; H Optima bank μετρά δύο χρόνια ζωής, αλλά αριθμεί πολλές και σημαντικές επιτυχίες σε κάθε επίπεδο. Ξεκινώ από το επενδυτικό μας πλάνο. Μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας καταφέραμε να ολοκληρώσουμε με απόλυτη επιτυχία και χωρίς καθυστέρηση την πρώτη φάση των επενδύσεων, οι οποίες αφορούσαν κυρίως τις υποδομές μας. Δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο και φιλικό δίκτυο καταστημάτων, το οποίο αντανακλά την αισιοδοξία και τη διαφορετικήμας φιλοσοφία. Επιδιώκοντας να χτίσουμε σε δύο κόσμους, στον φυσικό και τον ψηφιακό, επενδύσαμε σε υποδομές υψηλής τεχνολογίας, όπως η σύγχρονη και φιλική e-banking/mobile banking πλατφόρμα που αναπτύξαμε. Σε επίπεδο οργανισμού, θα τολμούσα να χαρακτηρίσω τη μέχρι τώρα πορεία μας εξαιρετική. Στις αρχές του έτους, και χωρίς τυμπανοκρουσίες, ολοκληρώθηκε η Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου κατά 80 εκατ. ευρώ, με τη συμμετοχή της οικογένειας Βαρδινογιάννη και 27 ακόμη επενδυτών. Όμως, αυτό που αποτελεί ρεκόρ για μια τράπεζα είναι το γεγονός πως κερδίσαμε το στοίχημα της οργανικής κερδοφορίας μέσα σε λιγότερο από 20μήνες. Θα μπορούσα να προσθέσω τις πολλαπλές διακρίσεις και τα βραβεία που έχουμε λάβει από εγχώριες και διεθνείς διοργανώσεις, ωστόσο, για εμένα η ουσία βρίσκεται αλλού: στη νέα, διαφορετική φιλοσοφία που εισάγουμε στην αγορά. Μιαφιλοσοφία που τοποθετεί τον πελάτη στο κέντρο ως τον απόλυτο πρωταγωνιστή. Και αυτό είναι κάτι που ήδη γίνεται αντιληπτό. Το βλέπουμε στην καθημερινή μέτρηση του δείκτη ικανοποίησης πελατών, ο οποίος παραμένει σταθερά πάνωαπό 85, το βλέπουμε όμως -και αυτό αποτελεί τη μεγαλύτερη δικαίωση- στο χαμόγελο κάθε μας πελάτη. Θα ήταν ψέμα αν έλεγα πως ο δρόμος ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα. Συναντήσαμε εμπόδια και απρόοπτα. Ηπανδημία μάς πέτυχε στο ξεκίνημά μας, σε μια περίοδο που ετοιμάζαμε πυρετωδώς τα καταστήματά μας. Χρειάστηκαν σκληρή δουλειά, σχέδιο και ταχύτατα αντανακλαστικά. Τα καταφέραμε. Και τα καταφέραμε όλοι μαζί, δίνοντας τον καλύτερό μας εαυτό. Ποιο είναι το δίκτυο της τράπεζας τη δεδομένη στιγμή και ποια είναι τα βήματα που σχεδιάζονται για τη συνέχεια; Το δίκτυό μας μέχρι σήμερα αριθμεί 26 καταστήματα στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη, την Κόρινθο και τοΗράκλειο. Απορρίψαμε την αδιέξοδη λογική που ήθελε κατάστημα σε κάθε δρόμο και κάθε στενό. Το δίκτυό μας σχεδιάστηκε και αναπτύσσεται στρατηγικά, με βάση τη σημερινή πραγματικότητα, δίνοντας έμφαση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του. Και εξηγώ: ένα κατάστημα της Optima bank δεν θυμίζει σε τίποτα μια συνηθισμένη τράπεζα. Τα γκισέ αποτελούν παρελθόν. Ακόμη και οι εγχρήματες συναλλαγές γίνονται σε γραφεία συνεργασίας. Οι καρέκλες αναμονής είναι άγνωστες σε εμάς. Στη θέση τους δημιουργήσαμε άνετους χώρους αναμονής, όπου μπορείς να πιεις τον καφέ σου από το coffee corner που βρίσκεται σε κάθε κατάστημα. Ο στόχος μας ήταν να διαμορφώσουμε ένα ζεστό, οικείο περιβάλλον, να δημιουργήσουμε φιλικά καταστήματα με μοντέρνο σχεδιασμό, αλλά και με διαδικασίες απλές και γρήγορες, που κάνουν την επίσκεψη στην τράπεζα μια ευχάριστη εμπειρία. Στο άμεσο μέλλον στοχεύουμε να δώσουμε ακόμη μεγαλύτερο βάθος στην παρουσία μας στην αγορά, μέσα από τη στρατηγική επέκταση του δικτύου μας, αλλά και μέσω νέων επενδύσεων σε τεχνολογίες αιχμής. Ποια εκτιμάτε πως είναι η επόμενη ημέρα για την ελληνική οικονομία και επιχειρηματικότητα μετά την πανδημία και με την αρωγή του Ταμείου Ανάκαμψης; Έχουμε μπροστά μας μια μοναδική ευκαιρία, προκειμένου η χώρα μας να πραγματοποιήσει το πολυπόθητο άλμα στο μέλλον. Μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, η Ελλάδα θα έχει πρόσβαση σε έναν πακτωλό χρημάτων, ικανό να μετασχηματίσει την οικονομία και να την κάνει πιο ανταγωνιστική, πιο ελκυστική για επενδύσεις. Από την πρώτη στιγμή είχα πει πως η πανδημία δεν μπορεί από μόνη της να ανακόψει την αναπτυξιακή ορμή της Ελλάδας. Η χώρα μας κρύβει μέσα της τεράστια δυναμική, που σύντομα θα απελευθερωθεί. Ποιος είναι ο ρόλος του τραπεζικού συστήματος γενικά και της Optima bank Γεώργιος Τανισκίδης Πρόεδρος Optima Bank HOptima bank δεν είναι άλλη μια τράπεζα ειδικότερα σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα και όσον αφορά το εγχείρημα του «Ελλάδα 2.0»; Ορόλος των τραπεζών είναι κομβικός για την απορρόφηση των πόρων και τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων. Αυτό σημαίνει πως χρειάζεται να δουλέψουμε μεθοδικά, με ταχύτητα. Να λειτουργήσουμε σαν ένα καλοκουρδισμένο ρολόι, σε συνεργασία πάντοτε με την πολιτεία και τις επιχειρήσεις. Δεν υπάρχει ούτε λεπτό για χάσιμο. Χρειάζεται υπευθυνότητα από όλους. Πρόκειται εξάλλου για έναν εθνικό στόχο, που θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό το μέλλον της οικονομίας και την ευημερία της κοινωνίας. Όσον αφορά εμάς, είμαστε έτοιμοι και κυρίως αποφασισμένοι να αποτελέσουμε έναν ουσιαστικό, αξιόπιστο σύμμαχο στο ταξίδι κάθε υγιούς επιχείρησης προς το μέλλον. Σε ποιους τομείς της ελληνικής οικονομίας εντοπίζετε τις σημαντικότερες πιθανότητες για ανάπτυξη; Σε ποιους τομείς εστιάζει η Optima bank; Υπάρχουν τομείς που βρίσκονται πάνω στο κύμα της ανάπτυξης, όπως η Ενέργεια, η Αγορά Ακινήτων, ο Τουρισμός, η Ναυτιλία, οι οποίοι θα απογειωθούν. Η Τεχνολογία είναι επίσης ένας τομέας με μεγάλη προστιθέμενη αξία, στον οποίο η χώρα μας κάνει σημαντικά βήματα. Ωστόσο, ευκαιρίες και προοπτικές υπάρχουν παντού. Στην Optima bank δεν «φιλτράρουμε» τις επιχειρήσεις με βάση τον τομέα που δραστηριοποιούνται· σημασία για εμάς έχει ο βαθμός εξωστρέφειας, το όραμα και το σχέδιο κάθε επιχείρησης. Το πόσο μακριά θέλει να φτάσει. Τι κάνει την Optima Bank να ξεχωρίζει; Τι την διαφοροποιεί από άλλες τράπεζες; HOptima bank δεν είναι άλλη μια τράπεζα· είναι η διαφορετική τράπεζα. Είδαμε τα πάντα από την αρχή, μέσα από τα μάτια του πελάτη. Το πρώτο επομένως που τη Ηπανδημία μάς πέτυχε στο ξεκίνημά μας, σε μια περίοδο που ετοιμάζαμε πυρετωδώς τα καταστήματά μας. Χρειάστηκαν σκληρή δουλειά, σχέδιο και ταχύτατα αντανακλαστικά. Τα καταφέραμε 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2021 interview

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=