Business News Magazine #20

θα έπρεπε κι αφορά στο ελληνικό οικοσύστημα. Η Ελλάδα έζησε δέκα χρόνια κρίσης. Έζησε τη μεγαλύτερη κρίση που βίωσε αναπτυγμένη χώρα ιστορικά. Οι ελληνικές επιχειρήσεις, οι Έλληνες επιχειρηματίες και τα στελέχη που επιβίωσαν απέκτησαν γαλόνια - απόδειξη επιβίωσης. Έχουν αποδείξει ότι μπορούν να αντεπεξέλθουν σε πρωτόγνωρες συνθήκες με απαράμιλλη ψυχραιμία. Η λέξη «ψυχραιμία» είναι η λέξη-κλειδί. Από την άλλη πλευρά, θα ήταν άδικο να μη σημειώσουμε την εγκαρδιότητα που χρειαζόταν η διαχείριση στο εσωτερικό της εταιρείας. Οι άνθρωποι που αποτελούν την οικογένεια της Valsamidis ATEA βασίστηκαν σε μας, στη διοίκηση της εταιρείας, προκειμένου με το λιγότερο δυνατόν κοινωνικό και οικονομικό πλήγμα να αντιμετωπίσουν την πανδημία. Είμαι ειλικρινά υπερήφανος που καταφέραμε και καταφέρνουμε -διότι είναι λάθος να θεωρούμε ότι η πανδημία έχει ολοκληρωθεί- να ξεπερνούμε τις δυσκολίες και να ανταποκρινόμαστε στα κελεύσματα της εποχής. Ποιες ακριβώς υπηρεσίες και προϊόντα προσφέρει η εταιρεία; Στη Valsamidis ATEA προσφέρουμε πάντοτε πρωτοπόρα προϊόντα, υπηρεσίες και λύσεις, όποιο και αν είναι το ζητούμενο των πελατών μας, συνδυάζοντας την τεχνολογία ως αναπτυξιακό εργαλείο για μέγιστη αποδοτικότητα. Από την αρχική μελέτη και το σχεδιασμό νέων εγκαταστάσεων, έως τον εκσυγχρονισμό, την ανακαίνιση, τη συντήρηση και την πιστοποίηση εγκαταστάσεων, είμαστε σε κάθε βήμα δίπλα στους πελάτες μας. Οι υπηρεσίες που προσφέρουμε καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα, όπως: ανελκυστήρες φορτίων, πλοίων, αυτοκινήτων, κυλιόμενες κλίμακες, αναβατόρια μικρών φορτίων, ανελκυστήρες για ΑμεΑ, ανελκυστήρες νοσοκομείων αλλά και ειδικά ανυψωτικά φορτία. Τελευταίο μας επίτευγμα είναι ο ανελκυστήρας «V20». Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο προϊόν, αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας, που λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς ενέργειας, για καλύτερο και πιο ανθρώπινο περιβάλλον. Υπηρετεί πιστά τις αξίες της φιλοσοφίας μας για ασφάλεια, τεχνολογική υπεροχή και άριστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Τι θα λέγατε πως κάνει την εταιρεία να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό της; Εμείς είμαστε μέλος μιας βιομηχανίας η αξία της οποίας δεν είναι εύκολα κατανοητή. Στο παρελθόν πολλοί υποτιμούσαν την αξία της διαδρομής μέσω ενός ανελκυστήρα ήμιας κυλιόμενης σκάλας. Ωστόσο σήμερα όλοι αναγνωρίζουμε το τρίπτυχο «ασφάλεια - τεχνογνωσία - περιβαλλοντολογικά φιλική βιομηχανία». Εμείς και στα τρία ξεχωρίζουμε. Και ξεχωρίζουμε με γνώμονα την ποιότητα των υπηρεσιών μας αλλά και την ικανότητά μας όσον αφορά στην ανάγνωση των τάσεων της εποχής. Δηλαδή; Δηλαδή, δεν σταματάμε ποτέ ναεξελισσόμαστε. Απόδειξη απτή είναι η έλευση της Hyundai Elevator στην Ελλάδα, σε αγαστή συνεργασία με τη Valsamidis ATEA. Η NaDi Motion είναι ο αποκλειστικός εμπορικός αντιπρόσωπος της Hyundai Elevator, της ηγέτιδας εταιρείας στην Ασία στο χώρο των ανελκυστήρων, και η Valsamidis ATEA έχει αναλάβει ειδικός συνεργάτης της. Είναι μια κίνηση-απόδειξη της θέσης που έχουμε στην ελληνική αγορά και της εμπιστοσύνης την οποία εμπνέουμε στις αγορές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ποιες είναι οι βασικές τάσεις που καταγράφονται διεθνώς όσον αφορά τους ανελκυστήρες/συστήματα μεταφοράς; Αναμφισβήτητα, η ψηφιακή επανάσταση. Στην εποχή μας οι πληροφορίες και τα δεδομένα είναι απαραίτητα. Διεθνώς, εκεί είναι το παιχνίδι, και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που κι εκεί εμείς είμαστε ήδη ένα βήμα πιο μπροστά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το λογισμικό που έχουμε εγκαταστήσει στους ανελκυστήρες στο νοσοκομείο Μητέρα. Η Valsamidis ATEA έχει υπογράψει αποκλειστική συνεργασία με start-up εταιρεία, τηvUptime, η οποία συλλέγει άμεσα πληροφορίες και δεδομένα για τη χρήση των ανελκυστήρων. Πρόκειται για μια επανάσταση που θα ακολουθήσει τον τομέα διεθνώς και δεν διστάζω να πωότι εμείς είμαστε πρωτοπόροι. Στην πράξη, αλλάζει τον τρόπο που μέχρι σήμερα αντιμετωπίζουμε ένα κάθετο μέσο μεταφοράς, έναν ανελκυστήρα, αφού λαμβάνουμε εμπεριστατωμένα και με ακρίβεια όλα τα στοιχεία του σε πραγματικό χρόνο. Σκεφτείτε την επανάσταση που φέρνουμε όσον αφορά σε θέματα που σχετίζονται από τη χρήση ενός ανελκυστήρα έως τη συντήρησή του, από τα κοινόχρηστα μέχρι τη διαχρονικότητά του. Πώς εκτιμάτε ότι θα κινηθεί η αγορά στη συνέχεια; Υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης; Ζούμε σε μια υβριδική εποχή, όπου πανδημία και καθημερινότητα προσπαθούν να συμβαδίσουν. Ηπανδημία μάς οδήγησε σε μια τάχιστη εφαρμογή των ψηφιακών μέσων, ενώ τα ψηφιακά μέσα σε μια επικαιροποίηση των σύγχρονων τάσεων. Στην Ελλάδα υπάρχουν τρεις βασικοί παράγοντες που θα διαδραματίσουν τον κυριότερο ρόλο: (1) ηΠολιτεία, περισσότερο ίσως από κάθε άλλη χώρα στην Ευρώπη, αφενός διότι ήδη πέντε στους δέκα Έλληνες αντιμετωπίζουν τεράστια θέματα επιβίωσης, αφετέρου διότι είμαστε η μόνη χώρα που προερχόμαστε από απανωτές συνεχιζόμενες κρίσεις ετών. (2) οι ηγεσίες των εταιρειών αφού πρέπει να συγκεράσουν την κοινωνική ευαισθησία -και σε ορισμένα θέματα κοινωνικόφόβο- με την ανάπτυξη της εταιρείας (3) το θέμα του πακτωλού χρημάτων που υπολογίζουμε να έρθει ως απόρροια των πολιτικών διεθνώς. Εμείς πιστεύουμε ότι υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης. Το ΤαμείοΑνάκαμψης σαφέστατα δίνει ευκαιρίες. Αν δεν το πιστεύαμε, δεν θα ερχόμαστε σε συμφωνία με τηHyundai Elevator. Επιβιώσαμε δέκα χρόνια κρίσης μνημονίων και δύο χρόνιας κρίσης πανδημίας. Αλίμονο αν δεν υπήρχαν ευκαιρίες ανάπτυξης. Απλώς πρέπει η ηγεσία μιας εταιρείας να επικαιροποιηθεί. Τι εννοείτε να επικαιροποιηθεί η ηγεσία μιας εταιρείας; Σχετίζεται με την επόμενη μέρα της ελληνικής οικονομίας; Κι αλήθεια, ποια είναι η πρόβλεψή σας για την επόμενη ημέρα της ελληνικής οικονομίας, με δεδομένη και τη μεγάλη ευκαιρία της αξιοποίησης των πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης που έχει η χώρα; Εκτιμάτε πως βρισκόμαστε σε πορεία ανάκαμψης που θα βοηθήσει και στην άνοδο του επιχειρείν; Νομίζω ότι η σύγχρονη ηγεσία των ελληνικών επιχειρήσεων έχει άμεση σχέση με την επόμενη μέρα της ελληνικής οικονομίας. Με ελάχιστηφυσική κοινή συνισταμένη ότι η αγορά αφήνεται να δουλέψει και δεν επηρεάζεται από συνεχείς αλλαγές νόμων και στόχων. Τι ακριβώς εννοώ; Πόσο εντός εποχής σάς φαίνεται η εικόνα ενός CEO o οποίος μιλά στα στελέχη μέσω δεικτών, αναλύοντας διαγράμματα και ζητώντας αύξηση της παραγωγικότητας, μείωση κόστους, αναδιάρθρωση τμημάτων, με στόχο την αύξηση της κερδοφορίας; Πόσο νόημα έχουν σήμερα στην εποχή της τεχνολογίας όλες αυτές οι πρακτικές με στόχο την πρόβλεψη των αποτελεσμάτων; Το πλάνο για το επόμενο εξάμηνο ή έτος, τα ταξίδια για τις παρουσιάσεις έχουν σήμερα το ίδιο νόημα; Οι νέοι επιστήμονες, τα παιδιά στα πανεπιστήμια και στα σχολεία που βίωσαν έντονα το φαινόμενο της πανδημίας, τι πιστεύουμε ότι θέλουν να δουν στους ηγέτες; Να μιλάνε για κέρδη, μετοχές και επενδύσεις; Κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι η εποχή που το μοντέλο ηγεσίας αλλάζει. Το κοινό καλό, το κοινωνικό σύνολο, το περιβάλλον είναι παράμετροι που καθορίζουν πλέον τις αποφάσεις. Οι ενδιαφερόμενοι είναι πολλοί και θέλουν ρόλο στο νέο μοντέλο ηγεσίας. Stakeholder capitalism, λοιπόν. Οηγέτης θα πρέπει να φτιάξει το νέο αφήγημα, τη νέα διακυβέρνηση. Οκάθε οργανισμός έχει το ρόλο του στην κοινωνία και πρέπει να τον αναδείξει. Ο εργαζόμενος πρέπει να αισθανθεί ότι ανήκει, είναι χρήσιμος και προσφέρει όχι μόνο στα στενά όρια της εταιρείας αλλά ευρύτερα. Σε αυτό το πλαίσιο, το δικό μας επιχειρείν πρέπει να ανθίσει. Οι ευκαιρίες θα έρθουν αφού έρχονται στη χώρα μας τα απαραίτητα χρήματα. Αν όμως εμείς όλοι δεν συμβάλουμε σε αυτό, η χώρα μας θα χάσει άλλη μια ευκαιρία. Αν, αντίθετα, επενδύσουμε σε αυτό, στημετάλλαξη του ελληνικού επιχειρείν κατανοώντας τις αλλαγές πουφέρνει η εποχή στον παγκόσμιο χάρτη, τις εξελίξεις που δημιουργούνται με βάση τη σύγχρονη παγκόσμια πραγματικότητα και την ανάγκη μιας διαφορετικής προσέγγισης της σύγχρονης επιχειρηματικότητας, τότε είμαι παραπάνω από αισιόδοξος. Έχουμε στην Ελλάδα το δυναμικό που μπορεί να συμβάλει στη διαμόρφωση μιας καλύτερης, δικαιότερης καθημερινότητας. Κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι η εποχή που το μοντέλο ηγεσίας αλλάζει. Το κοινό καλό, το κοινωνικό σύνολο, το περιβάλλον είναι παράμετροι που καθορίζουν πλέον τις αποφάσεις. Οι ενδιαφερόμενοι είναι πολλοί και θέλουν ρόλο στο νέο μοντέλο ηγεσίας 33 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=