ΑΒΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Επενδύσεις μεταξύ 50 και 60 εκατ. ευρώπρογραμματίζει για το 2022 η ΑΒ Βασιλόπουλος. Oι επενδύσεις αυτές αφορούν τη δημιουργία δέκα περίπου νέων σημείων πώλησης, ενώ ιδιαίτερο βάρος αναμένεται να δοθεί στην ανάπτυξημέσω franchising «καταστημάτων γειτονιάς» (convenience stores). Σημειώνεται πως πριν από μερικές ημέρες, με το νέο κατάστημα AB Shop &Go στην Αργυρούπολη (Λεωφόρος Κύπρου 20, 16452), ηΑΒΒασιλόπουλος γιόρτασε τη συμπλήρωση των 100 καταστημάτων AB Shop&Go, που αποτελούν μικρά καταστήματα πόλης σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, με ταχύτητα, ευκολία αγορών και φιλική εξυπηρέτηση - και όλα αυτά στο πλαίσιο της γειτονιάς. Όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση η εταιρεία, τα AB Shop & Go αποτελούν μια ελκυστική πρόταση συνεργασίας για κάθε νέο επιχειρηματία που θέλει να κάνει το δικό του ξεκίνημα, έχοντας ως σύμμαχό του την εμπειρία, την αξιοπιστία και την ουσιαστική στήριξη μιας μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος. Η εταιρεία φιλοδοξεί να διευρύνει περαιτέρω το δίκτυο καταστημάτων AB Shop & Go, με 50 νέα καταστήματα μέσα στο 2022, και να φτάσει τα 250 καταστήματα συνολικά μέσα στην επόμενη τριετία. Ακόμη, θα πρέπει να αναφερθεί πως η AB Bασιλόπουλος σχεδιάζει να παρουσιάσει δύο ακόμα fulfillment centers, ένα στην Αττική και ένα στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για κέντρα τροφοδοσίας του ηλεκτρονικού καναλιού πωλήσεων όπως το Ηome Shop Center που διατηρεί στην περιοχή του Ρέντη και η δημιουργία τους προγραμματίζεται μέσα στην επόμενη διετία. Θα πρέπει να αναφερθεί πως η εταιρεία βρίσκεται σε αναζήτηση επικεφαλής, καθώς στις αρχές Φεβρουαρίου, μετά από 28 χρόνια καριέρας στην ΑΒ Βασιλόπουλος, ο Βασίλης Σταύρου ανακοίνωσε την απόφασή του να αποχωρήσει από την εταιρεία, όπου ασκούσε καθήκοντα Brand President από το 2018. ΑΘΗΝΑΪΚΗΖΥΘΟΠΟΙΙΑ Ρυθμό ανάπτυξης 24,64% κατέγραψε στο εννεάμηνο του 2021 (1/1-30/9) η Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 190,1 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 152,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 94,29% στα 42,8 εκατ. ευρώ (22 εκατ. ευρώ το 2020), ενώακόμημεγαλύτερη ήταν η άνοδος που σημειώθηκε όσον αφορά τα κέρδη μετά φόρων, τα οποία αυξήθηκαν κατά 99,78% στα 32,99 εκατ. ευρώ (16,5 εκατ. ευρώ το 2020). Όπως φαίνεται, η εταιρεία καλύπτει τις απώλειες της περσινής χρονιάς, καθώς για το σύνολο του 2020 είχε ανακοινώσει μειωμένο τζίρο κατά 18%, στα 274,4 εκατ. ευρώ από 334,51 εκατ. το 2019. Oι δυσκολίες άλλωστε που γνώρισε όληη αγορά το 2020 έχουν οδηγήσει την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και στην απόφαση να προχωρήσει σε προσαρμογές στο επενδυτικό της σχέδιο. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, κατά τη διάρκεια παρουσίασης της έκθεσης βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας, για την τριετία 2019-2021 οι επενδύσεις θα ανέλθουν στα 38 εκατ. ευρώ, έναντι ποσού 43 εκατ. ευρώ που είχε αρχικά προβλεφθεί. Διευκρίνισε ότι η προσαρμογή στο επενδυτικό πλάνο έγινε κυρίως το 2020, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας. «Έπρεπε να διαχειριστούμε μια κατάσταση πρωτοφανή και δύσκολη με κλειστό τον κλάδο HORECA, και έτσι για το 2020 αναπροσαρμόσαμε τις επενδύσεις μας», ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης. ΑΓΕΤΗΡΑΚΛΗΣ Ο όμιλος ΑΓΕΤ Ηρακλής, με πλούσια πάντα ΕΚΕ δράση, πιστός στη δέσμευσή του να επενδύει στην παιδεία και τη νέα γενιά, επιβραβεύει τους νέους που επιλέγουν τον απαιτητικό δρόμο της γνώσης. Προσφέροντας ετήσιες υποτροφίες αριστείας, ο όμιλος στέκεται αρωγός των μεταπτυχιακών φοιτητών του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ανάλυση και Διαχείριση Ενεργειακών Συστημάτων» (ΠΜΣ ΑΔΕΣ) του ΤμήματοςΜηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, προκειμένου οι νέοι να κατακτήσουν τις διακρίσεις που ονειρεύονται στην ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους πορεία. Μέσα στο 2021 ο όμιλος ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας με την εταιρεία Χάλυψ Δομικά Υλικά Α.Ε. για την εξαγορά της δραστηριότητας ασβεστόλιθου/αδρανών υλικών στη Μάνδρα Αττικής και δύο μονάδων παραγωγής έτοιμου σκυροδέματος στον Ασπρόπυργο και τον ΓέρακαΑττικής. Στο πλαίσιο υλοποίησης της αναπτυξιακής του στρατηγικής, ο όμιλος επενδύει στις δραστηριότητες των αδρανών υλικών και του έτοιμου σκυροδέματος, ενισχύοντας περαιτέρω την ηγετική του θέση στον κλάδο των δομικών υλικών στην Ελλάδα. AEGEANAIRLINES Η πανδημία μπορεί να έπληξε παγκοσμίως τις αερομεταφορές, που προσπαθούν να ορθοποδήσουν μέσα σε αντίξοες συνθήκες, όμως η Aegean Airlines κατέγραψε στο γ’ τρίμηνο του 2021, το πρώτο κερδοφόρο τρίμηνο, με διπλασιασμό μάλιστα του κύκλου εργασιών της σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Το 2018, η Aegean βραβεύτηκε για όγδοη συνεχή χρονιά και ένατη φορά τα τελευταία δέκα χρόνια ως «η καλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη», από τα Skytrax World Airline Awards. Σημαντική διάκριση αποτέλεσε και η ανάδειξη της Aegean στην 5η θέση στη λίστα με τις 20 καλύτερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο (πλην των ΗΠΑ) του Conde Nast Traveler. Το 2019, το πρόγραμμά της περιλάμβανε ένα δίκτυο 151 προορισμών, 31 εσωτερικού και 120 εξωτερικού σε 44 χώρες. Οι πτήσεις πραγματοποιούνται με έναν από τους νεότερους στόλους στη Ευρώπη, που αποτελείται από 61 αεροσκάφη. ΗAegean επιτάχυνε τις προκαταβολές προς την Airbus για την αμεσότερη παραλαβή 22 επιπλέον νέων αεροσκαφών της οικογένειας Α320/321neo και δηλώνει αισιόδοξη για το 2022, με την πανδημία να έχει υποχωρήσει και το τουριστικό ρεύμα να κάνει τη δυναμική επανεμφάνισή του ήδη από το δεύτερο τρίμηνο του έτους. ΑLUMINCO H Aluminco πραγματοποίησε στρατηγική επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ με την εξαγορά του εργοστασίου της Doral, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας στις 8 Δεκεμβρίου 2021. Συγκεκριμένα, πρόκειται για την εξαγορά του εργοστασίου της Doral στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, μόλις 4 χιλιόμετρα από το λιμάνι, που θα αποτελέσει την τέταρτη γραμμή διέλασης της εταιρείας. Η συμβολή του εργοστασίου αναμένεται να αυξήσει το συνολικό τονάζ στους 35.000 τόνους αλουμινίου ετησίως, ενώ παράλληλα θα αποτελέσει στρατηγικό γεωγραφικό σημείο για την Aluminco, που στοχεύει να το μετατρέψει σε πύλη εξαγωγών προς τις αγορές της Νοτιοανατολικής, της Ανατολικής και της Κεντρικής Ευρώπης. Το συνολικό κόστος της εξαγοράς ανέρχεται σε 9 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος της επένδυσης σε βάθος πενταετίας υπολογίζεται στα 20 εκατ. ευρώ, κάτι που συνεπάγεται αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της Aluminco κατά 25% ετησίως. Το νέο εργοστάσιο θα δημιουργήσει 120 νέες θέσεις εργασίας στηΒόρεια Ελλάδα, ενώθα ακολουθήσει τις προδιαγραφές της παραγωγικής μονάδας των Οινοφυτων, εστιάζοντας στην αειφόρο ανάπτυξη μέσω της παραγωγής «πράσινου» αλουμινίου. Επιπλέον, η εταιρεία τιμήθηκε πρόσφατα με τον τίτλο του «Corporate Superbrand 2021-2022». AVRAMAR Ηελληνική ιχθυοκαλλιέργεια πρωταγωνιστεί ξανά στις διεθνείς εξελίξεις με υγιεινά και ολόφρεσκα προϊόντα. Τέσσερις κορυφαίες εταιρείες -ο Νηρέας, η Σελόντα, ο όμιλος Ανδρομέδα και η εταιρεία τροφών Περσεύς- ενώθηκαν κάτω από ένα κοινό σχήμα, την εταιρεία Avramar, συμπυκνώνοντας σε έναν μεγάλο όμιλο την πείρα 40 ετών στο χώρο του ψαριού αλλά και την πολύτιμη γνώση της Ελλάδας και της Ισπανίας, με μακρά παράδοση στην ιχθυοκαλλιέργεια. Με 10 ιχθυογεννητικούς σταθμούς στην Ελλάδα και 2 στην Ισπανία, 3 ελληνικές μονάδες παραγωγής ιχθυοτροφών, 63 μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας στην Ελλάδα και 9 στην Ισπανία, 10 ελληνικά και 1 ισπανικό συσκευαστήριο, 23 σταθμούς μεταποίησης στην Ελλάδα και 1 στην Ισπανία και με μια παραγωγή που αγγίζει τα 245 εκατ. γόνους ανά έτος, με 170.000 τόνους ιχθυοτροφών και με 70.000 τόνους ανά έτος, ο γιγαντιαίος όμιλος με τα 400 εκατ. ευρώ κύκλου εργασιών και τους 2.300 εργαζομένους, η Avramar, αναμένεται να απασχολήσει θετικά το εγχώριο επιχειρείν και το 2022, καθώς μέσω του πενταετούς πλάνου ανάπτυξης, έχει προγραμματίσει υψηλές επενδύσεις με στόχο τη δημιουργία μιας πλήρους καθετοποιημένης και ολοκληρωμένης αλυσίδας αξίας, η οποία ακολουθεί τη λογική «από το γόνο στο πιάτο». Με τη θεσμοθέτηση των Περιοχών Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιέργειας (ΠΟΑΥ), που φαίνεται πως θα υλοποιηθεί μετά από σχεδόν δεκαετή καθυστέρηση αλλά και με τα 35 εκατ. ευρώ που θα αντληθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης για τον εκσυγχρονισμό του κλάδου, η ιχθυοκαλλιέργεια αναμένεται να αναδειχθεί σε δυνατό «χαρτί» της εγχώριας οικονομίας με premium προϊόντα αλιείας, που θα κάνουν την Ελλάδα ανταγωνιστική έναντι άλλων αγορών με φθηνότερα αλλά χωρίς ευρωπαϊκές προδιαγραφές προϊόντα, όπως η Τουρκία. 29 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=