Business News Magazine #21

EΛΠΕ Τη νέα εποχή των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ) σηματοδοτεί η πρόσφατη απόφαση της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων για τη διάσπαση δι’ απόσχισης του κλάδου διύλισης, εφοδιασμού και πωλήσεων πετρελαιοειδών και πετροχημικών με σύσταση νέας εταιρείας. Πρόκειται για την «Ελληνικά ΠετρέλαιαΜονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Διύλισης Εφοδιασμού και Πωλήσεων Πετρελαιοειδών και Πετροχημικών» και τον διακριτικό τίτλο «ΕλληνικάΠετρέλαια ΔΕΠΠΠΑ.Ε.», ενώ η «Ελληνικά Πετρέλαια» μετατρέπεται σε εταιρεία συμμετοχών η οποία και θα είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Κάτω από την ΕΛΠΕ Συμμετοχών θα κρεμαστούν όλες οι συμμετοχές της εισηγμένης, όπως έκανε γνωστό ο διευθύνων σύμβουλος Ανδρέας Σιάμισης στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης. Η ολοκλήρωση του μετασχηματισμού αναμένεται τον Ιανουάριο του 2022. Τότε θα αλλάξει και η εταιρική ταυτότητα και ονομασία των Ελληνικών Πετρελαίων με τίτλο ο οποίος θα διατηρεί τα χαρακτηριστικά των σημερινών δραστηριοτήτων του ομίλου, αλλά θα φανερώνει και τη στροφή του στη «νέα ενέργεια». Επίσης, η εταιρεία θα διαθέσει 3,5 με 4 δισ. ευρώ μέχρι το 2030, με σκοπό τη μείωση κατά 50% του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Πάνω από το 50% των κεφαλαίων θα επενδυθεί στη νέα ενέργεια σε κλάδους με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. FOURLISGROUP Με επενδύσεις ύψους 250 εκατ. ευρώ τα τελευταία 20 χρόνια, ο όμιλος Fourlis κατέχει μία από τις πρωταγωνιστικές θέσεις στο λιανεμπόριο της χώρας. Τελευταία επένδυση, ύψους 3 εκατ. ευρώ, αποτελεί η δημιουργία του καταστήματος ΙΚΕΑ «νέας γενιάς» στο TheMall Athens. Με επτά μεγάλα καταστήματα σε τρεις χώρες, ένα μεσαίο κατάστημα στη Βουλγαρία, περίπου δέκα σημεία παραλαβής και παράδοσης σε τρεις χώρες -Βουλγαρία, Ελλάδα και Κύπρο- η ΙΚΕΑ με τους 2.000 υπαλλήλους αποτελεί ένα δυνατό «χαρτί» για τον όμιλο Fourlis. Στα σχέδια του ομίλου περιλαμβάνονται δύο ακόμα καταστήματα IKEA σε Κρήτη (Ηράκλειο) και στην Πάτρα καθώς και το Retail Park εντός του Ελληνικού, σε συνεργασία με τη Lamda Development. Το Εμπορικό Πάρκο Λιανικής θα αποτελεί μια σύνθεση από καταστήματα μεγάλης επιφάνειας (BigBoxes) και ησυνολικήεπένδυσηγια τη δημιουργία του υπολογίζεται σε 55 εκατ. ευρώ. Σημαντική είναι τέλος και η δραστηριότητα της θυγατρικής τουΟμίλου Fourlis, της Trade Estates ΑΕΕΑΠ, που ασχολείται με το real estate και που σχεδιάζει μπαράζ επενδύσεων ύψους 250 εκατ. ευρώ στην επόμενη τριετία. Η εταιρεία στοχεύει την είσοδό της στο ελληνικό χρηματιστήριο εντός του 2022 και πρόσφατα ανακοίνωσε τη συμφωνία εξαγοράς του της Bersenco, ιδιοκτήτριας του νέου Εμπορικού Πάρκου στην οδό Πειραιώς έναντι 18,3 εκατ. ευρώπου αναμένεται να λειτουργήσει εντός του 2022 και να στεγάσει 14 επώνυμα brands στα καταστήματά του, ενώ παράλληλα εξαγόρασε και την εταιρεία Κτηματοδομή Α.Ε., ιδιοκτήτρια του μεγαλύτερου εμπορικού πάρκου στην Ελλάδα, του Florida 1 στηΘεσσαλονίκη έναντι περίπου 40 εκατ. ευρώ. Tέλος, ο όμιλος ανακοίνωσε συμφωνία με την εταιρεία Holland & Barrett, που είναι η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής με δίκτυο φυσικών καταστημάτων και eshop στη Μεγάλη Βρετανία και μια από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, στον κλάδο Health &Wellness. Στόχος του Ομίλου Fourlis είναι να παίξει ηγετικό ρόλο στον κλάδο και σκοπεύει να αναπτύξει σε βάθος χρόνου ένα δίκτυο 120 φυσικών καταστημάτων, με ταφυσικά καταστήματα να αναπτύσσονται ταυτόχρονα με το ηλεκτρονικό κατάστημαHolland & Barrett εντός του 2022. ΟΜΙΛΟΣ ΙΑΤΡΙΚΟΥΑΘΗΝΩΝ Γεμάτη έντονη επιχειρηματική δραστηριότητα ήταν η χρονιά για το Ιατρικό Αθηνών. Κατ’ αρχάς προχώρησε στημεταβίβαση του συνόλου της επιχειρηματικής δραστηριότητας του μαιευτικού - γυναικολογικού τμήματος με τον διακριτικό τίτλο «Γαία» στο «Ιασώ Α.Ε.». Το συνολικό τίμημα της μεταβίβασης, ανερχόμενο κατά ανώτατο όριο σε 13 εκατ. ευρώ, συνδέεται με τημελλοντική οικονομική πορεία της μεταβιβαζόμενης μαιευτικής δραστηριότητας. Επίσης, στρατηγικής σημασίας ήταν η συνεργασία που υπέγραψε ο όμιλος με τηΒιοϊατρική, με τις δυο πλευρές να δημιουργούν κοινή ομάδα εργασίας, στο πλαίσιο της υφιστάμενης δραστηριοποίησής τους αλλά και της ανάπτυξης νέων κοινών υπηρεσιών. Σε ό,τι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών στο α’ εννεάμηνο του 2021, ο κύκλος εργασιών του ομίλου, μετά από rebate & clawback, ανήλθε σε 169,448 εκατ. ευρώ έναντι 139,714 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020 (αύξηση 21,3%). Αυξημένα σημαντικά κατά 96%ήταν και τα λειτουργικά κέρδη στο 9μηνο ανερχόμενα σε 27,403 εκατ. ευρώέναντι 13.981 χιλ. ευρώ του 2020. INTERAMERICAN Από τις πρώτες στιγμές του 2021, η Interamerican έδειξε το κοινωνικό της πρόσωπο, καθώς συμμετείχε σε δράσεις για τους συνανθρώπους μας και το περιβάλλον. Αρχικά συνέδραμε το Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης (ΚΥΑΔΑ) και για τη δημιουργία του ΚοινωνικούΟδοντιατρείου. Εκτός των άλλων, βρέθηκε στο πλευρό του Πυροσβεστικού Σώματος Ελλάδος, ενώ πραγματοποίησε κινητοποίηση για την προστασία των δασών. Ακόμη, προσέφερε γεύματα αγάπης σε άπορους την περίοδο των εορτών, ενώ στήριξε το «πράσινο» εγχείρημα στην Αστυπάλαια. Στο πλαίσιο του σχεδιασμού δυναμικής ανάπτυξης, η εταιρεία και στους εκτός κλάδου αυτοκινήτου τομείς ασφαλιστικών δραστηριοτήτων διέθεσε τα νέα προγράμματα ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Επιχειρήσεων. Η Interamerican προχώρησε σε διαδικασία πλήρωσης όλων των θέσεων εργασίας στον οργανισμό από την αρχή, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στις προσωπικές δεξιότητες των υποψηφίων. Κατά την υλοποίηση του έργου του μετασχηματισμού, όλες οι θέσεις εργασίας καταργήθηκαν και όλοι οι εργαζόμενοι κλήθηκαν να επαναιτηθούν την υποψηφιότητά τους για τη θέση που κατείχαν πριν ή για οποιαδήποτε άλλη. Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους κατέβαλε 112,9 εκατ. ευρώαποζημιώσεις και πληρωμές σε δικαιούχους, ενώ μειωμένες ήταν οι περιπτώσεις καταβολής ποσού, που έφθασαν τις 172.968, με μέσο όρο ανά πληρωμή τα 653 ευρώ. JTI Όλο και πιο έντονη γίνεται η εξαγωγική δράση και στήριξη της ελληνικής καπνοκαλλιέργειας από την Japan Tobacco International (JTI). Αυξάνοντας την παραγωγική της δραστηριότητα στο εργοστάσιο στην Ξάνθη (ΣΕΚΑΠ) κατά 6 φορές με την επένδυση των περισσότερων από 30 εκατ. δολαρίων από την εξαγορά το 2018 και συνακόλουθα την εξαγωγική της δραστηριότητα σε 10 ευρωπαϊκές αγορές, η JTI ανταποκρίνεται στο εθνικό ζητούμενο της ενίσχυσης των ελληνικών εξαγωγών και στην αύξηση του δείκτη απασχόλησης, ιδιαίτερα στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Σήμερα, τρία χρόνια μετά την εξαγορά, η παραγωγική μονάδα της JTI στην Ελλάδα αποτελεί μια σταθερή επένδυση στη χώρα. Φέτος οι εξαγωγές άγγιξαν τα 3 δισ. σε τσιγάρα, μια μεταβολή που μεταφράζεται σε αύξηση κατά 100%σε σχέσημε το 2020. Στα προϊόντα που εξάγονται συγκαταλέγονται οι μεγάλες μάρκες της εταιρείας, το Winston και το Camel. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι σε σχέσημε τους αρχικούς υπολογισμούς της για προμήθειες καπνού τη φετινή χρονιά, η JTI αύξησε κατά 30% τον όγκο των ελληνικών καπνών που αγόρασε για τα προϊόντα της ανά τον κόσμο. Παράλληλα, αποφάσισε να αυξήσει κατά περαιτέρω 30% τις προμήθειές της για το 2022, στηρίζοντας έμπρακτα τους Έλληνες καπνοκαλλιεργητές. Επίσης, η JTI είναι μια από τις πρώτες εταιρείες παγκοσμίως που λαμβάνει πιστοποίηση για το νέο διεθνές πρότυπο για την Ισότητα Global Equality Standard (GES) του παγκόσμιου οργανισμού EY, συγκεντρώνοντας υψηλές βαθμολογίες κατά την αξιολόγησή της στον τομέα των ίσων ευκαιριών και της ισότητας των αμοιβών των εργαζομένων της. ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ Ο Κωτσόβολος κατά το 2021 έλαβε μέρος σε κοινωνικές δράσεις όπως η στήριξη στην «Κιβωτό του Κόσμου», ενώ έδειξε έμπρακτα ότι βρίσκεται στο πλευρό των Ελλήνων ολυμπιονικών και παραολυμπιονικών λίγο πριν από τους καλοκαιρινούς αγώνες. Η εταιρεία υλοποίησε επενδυτικό πλάνο ύψους 13 και εντατικοποίησε σημαντικά τις επενδύσεις της στον ψηφιακό μετασχηματισμό, στην αναβάθμιση των λειτουργικών συστημάτων της, αλλά και στην εισαγωγή αυτοματισμών επόμενης γενιάς στην εφοδιαστική της αλυσίδα, με στόχο τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας μέχρι και το «τελευταίο μίλι». Ακόμη, επένδυσε σε έργα όπως ο επαναπροσδιορισμός του συστήματος διανομής, εισάγοντας στο στόλο της τα Kvans για άμεσες παραδόσεις εντός 24ώρου. Συνδυάστηκαν δε με μια σειρά από 21 συνολικά μικρές εταιρείες Κ-couriers, σε μια κίνηση που αύξησε τον συνολικό στόλο στα 420οχήματα. Παράλληλα, δημιούργησε 75 σημεία παραλαβής προϊόντων, τα Quick Points, που βρίσκονται έξω από τα καταστήματα Κωτσόβολος. Ακόμη, η Κωτσόβολος προχώρησε και στην επέκτασή της στην κυπριακή αγορά, ανοίγοντας δύο φυσικά καταστήματα. Την παρουσία της συμπληbusinessfocus 34 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=