Business News Magazine #21

κοινοπραξία με την Brittania Industries στην Ινδία, όπου έμεινε εκτός συμφωνίας. Η συμφωνία, που αρχικά έγινε γνωστή τονΜάιο του 2021, θα ενισχύσει την πρόσβαση τηςMondelēz International στην Ευρώπη και τηΜέσηΑνατολή, όπου ηChipita διατηρεί ισχυρή παρουσία. Χαιρετίζοντας τη συμφωνία, η Mondelēz International επεσήμανε τις «ισχυρές προοπτικές που διαμορφώνονται για τη δημιουργία καινοτομίας, συνδέοντας εμβληματικά brands της Mondelēz International, όπως η Cadbury και η Milka, με αγαπημένα κρουασάν και σνακ της Chipita Global SA όπως τα 7Days». MOTOROIL Το 2021, η Motor Oil ανταποκρίθηκε στο περιβάλλον ομαλοποίησης των συνθηκών της παγκόσμιας οικονομίας, διατηρώντας την ηγετική της θέση στην περιοχή της ΑνατολικήςΜεσογείου στον κλάδο διύλισης αργού και εδραιώνοντας την παρουσία της στην αγορά των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Βασική στρατηγική του ομίλου ήταν να οδηγήσει τη μετάβαση σε νέες μορφές ενέργειας με βιώσιμο και υπεύθυνο τρόπο. Αρχικά, προχωρά η επένδυση ύψους ευρώ 310 εκατ. με την κατασκευή του συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας, που ολοκληρώνεται μέσα στο 2022. Ακόμη, υλοποιεί το σχεδιασμό πρατηρίου καυσίμων του μέλλοντος με συμπιεσμένο φυσικό αέριο και αργότερα διανομή υδρογόνου. Ο όμιλος προχωρά στη δημιουργία 1.000 σημείων φόρτισης έως το τέλος του 2022 και 2.000 σημείων σε βάθος πενταετίας. Όσον αφορά τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, η κατασκευή και λειτουργία σε συνεργασία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του νέου υπερσύγχρονου Αεριοστροβιλικού Σταθμού Συνδυασμένου Κύκλου με καύσιμο το φυσικό αέριο. Επίσης, πραγματοποίησε δυναμική είσοδο στην αγορά του υδρογόνου με δύο έργα της ελληνικής συμμετοχής στο ευρωπαϊκό IPCEI «Υδρογόνο». Το πρώτο είναι το Blue Med για την παραγωγή μπλε υδρογόνου πολύ χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος καθώς και πράσινου υδρογόνου. Το δεύτερο αφορά το σχέδιο για την παραγωγή υδρογόνου συνολικής ισχύος 1,5 GW στη Δυτική Μακεδονία, στο πλαίσιο του προγράμματος White Dragon. Τέλος, στις αρχές του 2022 ανακοινώθηκε η υπογραφή Μνημονίου Συναντίληψης (Memorandum of Understanding - MOU) με τη ΔΕΗ για τη διαμόρφωση του πλαισίου και την υλοποίηση μέσω κοινοπρακτικού σχήματος (Joint Venture), έργων στον τομέα του πράσινου υδρογόνου. Ησυμμετοχή της Μότορ Όιλ στο κοινό μετοχικό σχήμα θα ανέλθει σε 51% και της ΔΕΗ σε 49%. MYTILINEOS Η Mytilineos έλαβε τα απαραίτητα μέτρα, σε μια δύσκολη περίοδο, τα οποία διασφάλισαν την επίτευξη νέας ιστορικά υψηλής κερδοφορίας το 2021 και έθεσαν τη βάση για αλλαγή επιπέδου των οικονομικών επιδόσεων. Παράλληλα, η εταιρεία υλοποιεί ένα δυναμικό επενδυτικό πλάνο 600 εκατ. ευρώ και συνεχίζει να προσφέρει ουσιαστικά στην ελληνική οικονομία. Το επενδυτικό πλάνο, που αποτελεί σημαντική ένεση στην ελληνική οικονομία, περιλαμβάνει επενδύσεις που επικεντρώνονται στην ενέργεια και τη μεταλλουργία. Μία ακόμη σημαντική κίνηση αποτελεί η κατασκευή της νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με φυσικό αέριο στο ενεργειακό κέντρο του Αγίου Νικολάου, που αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στα μέσα του 2022. Η ολοκλήρωση σημαντικών επενδύσεων και στη μεταλλουργία με την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας αλουμινίου αναβαθμίζει σημαντικά την εταιρεία. Είναι ενδεικτικό πως ο στόχος της αύξησης της παραγωγής στους 300.000 τόνους θα κατατάξει τον Τομέα Μεταλλουργίας στους τρεις μεγαλύτερους παραγωγούς αλουμινίου στην Ευρώπη. Τέλος, οι επενδύσεις της Μytilineos δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην πράσινη ανάπτυξη. Έτσι, η εταιρεία επενδύει στις ΑΠΕ και στην αξιοποίηση ψηφιακών βιομηχανικών μεθόδων στα στάδια παραγωγής με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας, τη μείωση της εξάρτησης από ορυκτά καύσιμα και τη μείωση εκπομπών αέριων ρύπων. NOVA Χρονιά εξελίξεων για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών θα είναι το 2022, καθώς η επικείμενη συγχώνευση Wind Hellas και Nova περιορίζει αφενός τους «παίκτες» της ελληνικής αγοράς από τέσσερις σε τρεις, αφετέρου όμως δημιουργεί τρεις υγιείς εταιρείες που διεκδικούν τα μερίδια της αγοράς. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού έδωσε το «πράσινο φως» για την εξαγορά της Wind από τη United Group (μητρική τηςNova και εταιρεία του επενδυτικού κεφαλαίου BC Partners LLP). Η νέα εταιρεία που αναμένεται να διαμορφωθεί σταδιακά εντός του 2022, θα έχει περίπου 1,3 εκατ. μοναδικούς πελάτες στη σταθερή τηλεφωνία (650 χιλ. εκτιμάται ότι έχει ηWind και 654 χιλ. έχει ανακοινώσει στο τέλος του 2020ηNova), αριθμός που την καθιστά δεύτερη σε συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας μετά τον ΟΤΕ. Οι πελάτες κινητής τηλεφωνίας της Wind με συμβόλαιο εκτιμώνται σε περίπου 950.000. Με βάση τα έσοδα, η νέα εταιρεία θα είναι τρίτη (ο κύκλος εργασιών τηςWind το 2020 ήταν 522 εκατ. και της Nova 276 εκατ. ευρώ), ωστόσο η μελλοντική θέση της θα εξαρτηθεί από τις επενδύσεις που θα γίνουν σε δίκτυα νέας γενιάς. ΗNova στο τέλος του 2020 είχε 318.629 συνδρομητές λιανικής και 144.865 χονδρικής στη συνδρομητική τηλεόραση (περιλαμβάνονται και αυτοί στην Κύπρο, όπως και οι συνδρομητές τηςWind, με την οποία διατηρούσε εμπορική συνεργασία στο περιεχόμενο), δηλαδή σύνολο 463.494. Η αξία της συμφωνίας εκτιμάται στα 950 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβάνεται το τίμημα της εξαγοράς και το χρέος τηςWind προς τους σημερινούς μετόχους της, ύψους περίπου 400 εκατ. ευρώ) και είναι το αποτέλεσμα μια μακρόχρονης -σχεδόν δεκαετούς- συζήτησης για τον κλάδο τηλεπικοινωνιών στη χώρα που σκοπό έχει να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τη δημιουργία τριών εταιρειών που θα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν το σύνολο των υπηρεσιών, δηλαδή σταθερή και κινητή τηλεφωνία, σύνδεση στο Internet και τηλεοπτικό περιεχόμενο. NOVARTIS H Novartis το 2021 έριξε το μεγαλύτερο βάρος στον κορονοϊό και στους τρόπους αντιμετώπισής του, πάντα μαζί με τους ισχυρούς συνεργάτες της. Αρχικά υπέγραψε συμφωνία για την αξιοποίηση των παραγωγικών εγκαταστάσεων και δυναμικού της υποστηρίζοντας την παραγωγή του εμβολίου της Pfizer-BioNTech για την Covid-19. Η ομάδα παραγωγής της Novartis βρέθηκε σε προχωρημένες συζητήσεις με μια σειρά από εταιρείες, ώστε να αναλάβουν παραγωγικές δραστηριότητες όπως η παραγωγήmRNA, θεραπευτικών πρωτεϊνών και πρώτων υλών για εμβόλια. Ακόμηοφαρμακευτικός κολοσσός υπέγραψε συμφωνία με την CureVac για την παραγωγή 50 εκατ. εμβολίων μέχρι το τέλος του 2021 και 200 εκατ. μέχρι το τέλος του 2022, παρότι το σκεύασμα δεν έχει εγκριθεί. Από τις σημαντικότερες κινήσεις ήταν η συμφωνία με τη Hewlett Packard Enterprise, που εστίασε σε τρεις καταλυτικούς παράγοντες για την παγκόσμια υγεία: εντοπισμός και ενσωμάτωση σύνθετων πηγών δεδομένων που αφορούν την υγεία, προώθηση της εφαρμογής της τεχνητής νοημοσύνης, της μηχανικής μάθησης και της γεωχωρικής ανάλυσης σε αυτά τα δεδομένα, και διεύρυνση της πρόσβασης στην τεχνολογία σε απομακρυσμένες και ανεπαρκώς εξυπηρετούμενες περιοχές. Τέλος, το Ανεξάρτητο Ινστιτούτο Top Employers ανέδειξε τη Novartis Hellas Top Employer Greece 2021, για την πολιτική ανθρώπινου δυναμικού που εφαρμόζει, ενώ αναγνωρίστηκε και ως Top Employer Europe και ως Top Employer Global. ΟΦΕΤ Και το 2021 ο Όμιλος Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Τσέτη (ΟΦΕΤ) παρέμεινε σταθερό σημείο αναφοράς για τη φαρμακευτική αγορά - και όχι μόνο. Τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει περισσότερα από 80 εκατ. ευρώ, ενώ την τριετία 2019-2021 οι επενδύσεις ξεπέρασαν τα 40 εκατ. ευρώ με την ολοκλήρωση της ριζικής ανακαίνισης του πρώτου και ιστορικού εργοστασίου της Uni-Pharma και της νεοσύστατης UniHerbo. Το 2021, χρηματοδότησε με ίδια κεφάλαια 23 ερευνητικές προτάσεις, ενώ συμμετέχει ως συνεργαζόμενος φορέας σε 8 συγχρηματοδοτούμενα από τη ΓΓΕΚ ερευνητικά έργα, καθώς και σε ένα διεθνές έργο. Το πλάνο έως το 2025 προβλέπει αύξηση του τζίρου πάνω από τα 150 εκατ. ευρώ και επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ. Οι πολύπλευρες δράσεις τουΟΦΕΤ συνεχίστηκαν και το 2021, με την Green Team των Uni-pharma και InterMed, να βρίσκονται στηΔήλο, ενώεπίσης το Ίδρυμα ΑΜΚΕ Κλέων Τσέτης προχώρησε στη δωρεά ενός τεχνολογικά άρτιου αμφιθεάτρου 100 θέσεων, προϋπολογισμού 120.000 ευρώ, για τη Φαρμακευτική Σχολή Αθηνών του ΕΚΠΑ. ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΖΥΘΟΠΟΙΙΑ Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία κινήθηκε με αύξηση πωλήσεων κατά 30% στη διάρκεια του 2021 και σε σύγκριση με το 2020. Σε ό,τι αφορά τον τομέα των εξαγωγών, αποτελούν το 9,5% της συνολικής παραγωγής, ενώ σε όγκο και σε αξία η εταιρεία κινείται ανοδικά σε πωλήσεις με +30% σε σύγκριση με πέρυσι. Εκτός ελληνικών συνόρων κινείται με τις μπίρες Mythos και Fix, οι οποίες ταξιδεύουν και στις 5 ηπείρους και σε περισσότερες από 35 χώρες. Σε επίπεδο αγοράς, τα σούπερ μάρκετ και τα περίπτερα ή τα καταστήματαψιλικών συνέχισαν τη businessfocus 36 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=