Business News Magazine #21

την αντιπροσώπευση και διανομή των προϊόντων βρεφικής φροντίδας Fissan στην Ελλάδα. Η αντιπροσώπευση τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2022 και περιλαμβάνει τη διανομή σε όλα τα κανάλια διανομής του brand στην ελληνική αγορά. Οι εκτιμώμενες πωλήσεις από τη διανομή του Fissan ανέρχονται σε περίπου 1 εκατ. ευρώ. SEPTONA Συνεχίζει την εντυπωσιακή της πορεία η Septona. H 100% ελληνική επιχείρηση που πέτυχε μέσα σε μία δεκαετία να υπερδιπλασιάσει τον τζίρο της, να καθιερώσει την παρουσία της σε 70 χώρες και να καταγράφει κύκλο εργασιών άνω των 60 εκατ. ευρώ, υλοποίησε τη χρονιά που πέρασε επένδυση ύψους 18 εκατ. ευρώ, συνεχίζοντας τη στρατηγική της να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της και να εκσυγχρονίζει τον εξοπλισμό της. Οι εξαγωγές της αντιπροσωπεύουν πάνω από το 70% του τζίρου και του όγκου παραγωγής των εργοστασίων της. H εταιρεία που απασχολεί 510 εργαζομένους και διαθέτει 4 υπερσύγχρονες μονάδες στηΒιομηχανικήΠεριοχή τωνΟινοφύτων Βοιωτίας, συνεχώς διευρύνει το μερίδιό της στη συγκεκριμένη αγορά, με τα αντισηπτικά προϊόντα, όπως καθαριστικές λοσιόν χεριών και αντισηπτικά μαντιλάκια να σημειώνουν φυσικά μεγάλες πωλήσεις κατά τη διάρκεια εκδήλωσης της νόσου Covid-19. Επίσης, έχει προχωρήσει στην ανάπτυξη νέων οικολογικών προϊόντων στην κατηγορία βιοδιασπώμενων αγαθών υπό την ονομασία Eco Life. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, που αποτελεί τον leader της εγχώριας αγοράς οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, προγραμματίζει γιαφέτος επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία, εντός του 2022 αναμένεται να ανακαινιστούν περισσότερα από 40 καταστήματα Σκλαβενίτης σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, ενώ επίσης η εταιρεία θα συνεχίσει να αναπτύσσει το Σκλαβενίτης eMarket μέσωενεργοποίησής του σε νέες πόλεις και εμπλουτισμού των διαθέσιμων κατηγοριών. Η αλυσίδα σχεδιάζει να παρουσιάσει τουλάχιστον ένα νέο hyper market στην περιοχή της Γλυφάδας, ενώ το πλάνο της περιλαμβάνει και δύο νέα dark stores, που πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία μέσα στο 2022 στην Αττική, προκειμένου να βελτιωθούν οι χρόνοι παράδοσης των ηλεκτρονικών πωλήσεων του ομίλου. Φυσικά, κεντρικό ρόλο στον σχεδιασμό του Ομίλου Σκλαβενίτη έχει το hyper market που ετοιμάζει στον «κόμβο Renault» στη Νέα Φιλαδέλφεια. Πριν από μερικές ημέρες, μάλιστα, το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ) προχώρησε σε εγκριση αρχιτεκτονικής μελέτης για «αλλαγή χρήσης υφιστάμενου κτιρίου έκθεσης αυτοκινήτων με αποθήκες και χώρους στάθμευσης, σε κτίριο υπεραγοράς με παιδότοπο και εστιατόριο» στο ακίνητο επί των οδών Λεωφ. Θεσσαλονίκης, Σκρα και Λαχανά στη Νέα Φιλαδέλφεια. Ηαπόφαση αφορά την αλλαγή χρήσης με νέες διαρρυθμίσεις στο υφιστάμενο εμβληματικό κτίριο γνωστό ως ΜΑVA-Renault επί των οδών Σκρα, Θεσσαλονίκης, Λαχανά, στη Νέα Φιλαδέλφεια. Πρόκειται για το ακίνητο που έδωσε το όνομά του στον ομώνυμο κόμβο της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, ως «κόμβο Renault». Η επιφάνεια του οικοπέδου είναι 7.358,74 τ.μ. και, σύμφωνα με πληροφορίες, πέρασε στον Όμιλο Σκλαβενίτη μετά από πλειστηριασμό και με αντίτιμο λίγο πάνω από τα 11 εκατ. ευρώ. Προβλέπονται η αλλαγή σε χρήση υπεραγοράς στο ισόγειο και στον α΄ όροφο, γραφεία στον ημιώροφο, μηχανολογικοί χώροι και αποθήκη στο υφιστάμενο υπόγειο. Προστίθενται υπόγειος χώρος στάθμευσης και βοηθητικοί χώροι επάνω από τμήμα του υφιστάμενου υπογείου. Οι χώροι στάθμευσης προβλέπονται στο δώμα, στα υπόγεια και στον περιβάλλοντα χώρο. Για την πρόσβαση στο δώμα και στο υπόγειο, προβλέπονται νέες ράμπες κυκλοφορίας οχημάτων πελατών. Επίσης, στο δώμα του κτιρίου κατασκευάζεται σκίαστρο, σε τμήμα των θέσεων στάθμευσης. Στην οροφή της κατασκευής τοποθετούνται φωτοβολταϊκές συστοιχίες και σε καθορισμένα σημεία του δώματος προβλέπεται φύτευση με χαμηλούς θάμνους και αρωματικά φυτά. Ο πλειστηριασμός για το ακίνητο της Νέας Φιλαδέλφειας έγινε τον Σεπτέμβριο του 2021, με επισπεύδουσα τη Cepal Hellas και τιμή πρώτης προσφοράς τα 4.050.000 ευρώ. SKROUTZ Το όραμα για τo μέλλον του Skroutz παρουσίασε ο Γιώργος Χατζηγεωργίου, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, σε άρθρο στο LinkedIn, στο τέλος του 2021. Μεταξύ άλλων, κάνει λόγο για παραδόσεις μίας ώρας, μικροδάνεια σε καταναλωτές για ηλεκτρονικές αγορές αλλά και στήριξη των εμπόρων με την παροχή πρόσβασης σε κεφάλαια, προκειμένου να χρηματοδοτήσουν τον ανεφοδιασμό (restocking) ή άλλες καθημερινές τους ανάγκες. «Όσον αφορά τα logistics, σχεδιάζουμε να παρέχουμε λύσεις αποθήκευσης και συσκευασίας, καθώς και εργαλεία για τους εμπόρους, ώστε να ενσωματωθούν σωστά με το Skroutz όσον αφορά τη διαθεσιμότητα αποθεμάτων και προϊόντων», αναφέρει επίσης ο κ. Χατζηγεωργίου, ενώ προσθέτει πως «σχετικά με τις επιλογές πληρωμής, έχουμε ήδη εισαγάγει δόσεις μέσω πιστωτικών καρτών, αλλά πρόκειται να επεκτείνουμε αυτή την προσφορά, δίνοντας στους καταναλωτές τη δυνατότητα να λαμβάνουν μικροδάνεια (κάτι σαν το Buy now-pay later, BNPL) για μικρές αγορές μέσω των φορητών συσκευών. Όσο για άλλες δημοφιλείς επιλογές πληρωμής -PayPal, Google ή Apple Pay- θα είναι διαθέσιμες εντός του 2022», επισημαίνει ο κ. Χατζηγεωργίου. Ακόμη, αναφέρεται στο πρόγραμμα επιβράβευσης Skroutz Plus, το δίκτυο θυρίδων Skroutz Points και το Skroutz Last Mile, που παρουσιάστηκαν την τρέχουσα χρονιά, και τονίζει πως θα ενισχυθούν σημαντικά: «Εργαζόμαστε για να μπορούμε να διασφαλίσουμε παραδόσεις την επόμενη ημέρα (next-day deliveries) για την πλειονότητα των αποστολών μας και για να επεκτείνουμε το δίκτυο των Skroutz Points σε τουλάχιστον 250 τοποθεσίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για παραδόσεις και επιστροφές. Επίσης, το 2022, οι καταναλωτές με έδρα την Αθήνα θα έχουν πρόσβαση σε παραδόσεις 1 ώρας για επιλεγμένους SKUs». Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρει πως χρειάστηκε το μέγεθος της ομάδας να αυξηθεί από τα 250 σε σχεδόν 700 άτομα. Όσον αφορά το Skroutz Plus, αναφέρει πως θα βελτιωθεί περαιτέρω, με πρόσβαση σε ειδικές προσφορές και άλλα προνόμια. Τέλος, σημειώνει πως βασικός στόχος είναι το Skroutz να μεταλλαχθεί από marketplace σε αυτό που ονομάζει «shopping neighbourhood». SKYEXPRESS Εν μέσω πανδημίας και με την τουριστική κίνηση να εξαρτάται απόλυτα από τις διαθέσεις του κορονοϊού, η Sky Express, μέλος του ομίλου IOGR, απέκτησε το καλοκαίρι του 2021 έξι νέα αεροσκάφη ΑΤR 72-600, μια επένδυση ύψους 200 εκατ. ευρώ, που ήρθαν να προστεθούν στα έξι Airbus 320 neo που απέκτησε η εταιρεία το περασμένο φθινόπωρο. Συνολικά, η Sky Express επένδυσε περίπου 700 εκατ. ευρώ για την αγορά 12 αεροσκαφών, με τη διοίκηση της εταιρείας να κάνει λόγο για τολμηρά βήματα μπροστά εν μέσω πανδημίας, με σκοπό να στηριχθεί τόσο ο τουρισμός όσο και η εγχώρια οικονομία. Πλέον, η Sky Express διαθέτει εκτεταμένο δίκτυο στο εσωτερικό της χώρας και εισέρχεται στις διεθνείς πτήσεις καλύπτοντας συνολικά 48 προορισμούς σε εννέα χώρες. Έχει συνάψει σημαντικές συμφωνίες interline με παγκόσμιας εμβέλειας αεροπορικές εταιρείες, όπως οι KLM, Air France, Qatar Airways, American Airlines, Middle East Airlines, και Cyprus Airways. Με τα νέα αεροσκάφη της, η SKY express θα διαθέτει όχι μόνο τον πλέον «πράσινο» (green fleet) και νεότερο στόλο στη χώρα, αλλά και έναν από τους πιο περιβαλλοντικάφιλικούς σε όλη την Ευρώπη. Τα αεροσκάφη ATR 72-600 είναι ιδανικά για την πραγματοποίηση περιφερειακών πτήσεων σε χώρες όπως η Ελλάδα και ειδικότερα για τα ελληνικά νησιά, με την εταιρεία να δηλώνει πως, σύμφωνα με μελέτες, μια αύξηση 10%στις περιφερειακές πτήσεις μπορεί να οδηγήσει σε αντίστοιχη ενίσχυση του τοπικού ΑΕΠ κατά 5%. Όσο για τα μελλοντικά σχέδια της Sky Express; Επόμενο βήμα της είναι ναφθάσει και εκτός Ευρώπης, ένα τολμηρό βήμα για το οποίο η εταιρεία εργάζεται αδιάκοπα και μεθοδικά. SUNLIGHTGROUP Ηυπογραφή της απόφασης χρηματοδότησης της Sunlight με το ποσό των 49,9 εκατ. ευρώ, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, για την πραγματοποίηση ερευνητικού προγράμματος αλλά και για την ανάπτυξη βιομηχανικής παραγωγής μπαταριών λιθίου, αποτέλεσε το γεγονός που ξεχώρισε για την εταιρεία το 2021. Αποτελεί μέρος του Σημαντικού Έργου Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (IPCEI) συνολικού κόστους 105,26 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 49,9 εκατ. θα αποτελέσουν κρατική ενίσχυση. Το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2026. Η ανάπτυξη για την εταιρεία συνεχίστηκε με εντυπωσιακούς ρυθμούς, αφού το πρώτο εξάμηνο του 2021 σημείωσε αύξηση 180% στα EBITDA και 68%στον κύκλο εργασιών, συγκριτικά με το 2020. Το νέο έτος βρήκε την εταιρεία να εξαγοράζει το 70% της Technoform, επιχείρηση με έδρα το Κιλκίς, ενώ έως το τρίτο τρίμηνο του 2022 θα έχει προχωρήσει σε πρόσθετες επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικής σε 7GWh καθώς και για τη δημιουργία νέων γραμμών παραγωγής προϊόντων. Να σημειωθεί πως η εταιρεία ανακοίνωσε πως επιβραβεύει το προσωπικό της, διανέμοντας για τη χρονιά που πέρασε 3 εκατ. ευρώ πλέον της τακτικής μισθοδοσίας, σε μπόνους απόδοσης, πριμ παραγωγικότητας και επιπλέον παροχές. Το μπόνους απόδοσης διατίθεται ετησίως σε όλους 39 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=