Πάνω από 1.000 σκάφη στις θάλασσες του κόσμου, εξαγωγές κοντά στο 70% και μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 30% στην τελευταία 5ετία, τη στιγμή που η ελληνική οικονομία παλεύει να ξαναβρεί το βηματισμό της. Η εταιρεία Technohull δηλώνει περήφανη για την ελληνική της καταγωγή και τονίζει πως η χώρα μας κατόρθωσε να είναι πλέον ένας σημαντικός διεθνής κόμβος κατασκευής σκαφών αναψυχής. Γράφει η Λιλή Καρακώστα Με μόλις 16 χρόνια παρουσίας στην αγορά, η εταιρεία κατασκευής πολυτελών σκαφών αναψυχής υψηλών επιδόσεων, Technohull, φαίνεται πως κατόρθωσε το ακατόρθωτο. Έχοντας κατασκευάσει πάνω από 1.000 σκάφη, τα οποία πλέουν σε όλο τον κόσμο, η Technohull συναγωνίζεται με επιτυχία με τα μεγαλύτερα ονόματα της αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο. Με εξαγωγές που αγγίζουν το 70% και με ένα ναυπηγείο-πρότυπο για τα ελληνικά και διεθνή δεδομένα, που ολοκληρώθηκε μάλιστα εν μέσω πανδημίας, η Technohull, με σημαντική αύξηση κάθε χρόνο τόσο σε επίπεδο κύκλου εργασιών όσο και σε επίπεδο παραγωγής και με σταθερή μέση ανάπτυξη 30% την τελευταία 5ετία, ατενίζει αισιόδοξα το μέλλον, σχεδιάζοντας νέα σκάφη και αναβαθμίζοντας το στόλο της. Για το επιχειρηματικό τους success story, μιλούν στο Business News Magazine, οι βασικοί μέτοχοι της Technohull, Βλάσσης Γεωργάτος και Γεράσιμος Πετράτος, ο οποίος είναι και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας. Αποκαλύπτουν τα μυστικά της επιτυχημένης πορείας τους, ενώ συζητούν μαζί μας και για τα «αγκάθια» του θαλάσσιου τουρισμού που θα πρέπει να εξετάσει η Πολιτεία. Η Technohull αποτελεί ένα ελληνικό success story. Mια εταιρεία με σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα που στέκεται με επιτυχία απέναντι στα μεγαλύτερα ονόματα του διεθνούς ανταγωνισμού. Ποιοι λόγοι συντέλεσαν στην επιτυχημένη αυτή πορεία; Γεράσιμος Πετράτος: Είναι αλήθεια ότι η Technohull έχει καταφέρει μέσα στα 16 χρόνια της πορείας της, όχι μόνο να ηγείται στην ελληνική αγορά, αλλά να έχει κτίσει ένα δυνατό διεθνές όνομα. Σήμερα, εξάγουμε το 70% της παραγωγής μας και είμαστε επιτυχώς τοποθετημένοι σε σημεία που παρουσιάζουν τουριστική ανάπτυξη, με έμφαση στη θαλάσσια αναψυχή και στις πέντε ηπείρους, συναγωνιζόμενοι επάξια τα μεγαλύτερα ονόματα του χώρου διεθνώς. Οι πρώτες βάσεις για αυτή την επιτυχημένη πορεία τέθηκαν αρκετά νωρίς, καθώς σχεδόν από τη γέννησή μας υπήρξαμε μια καινοτόμος και εξωστρεφής εταιρεία. Ήδη από το 2010, για να αντιμετωπίσουμε τις τότε αντίξοες οικονομικές συνθήκες, επενδύσαμε σε προϊοντικές αναβαθμίσεις και στραφήκαμε στις αγορές του εξωτερικού με προϊόντα ικανά να σταθούν απέναντι στον διεθνή ανταγωνισμό. Στη συνέχεια, από το 2014, που στην ουσία η εταιρεία μπαίνει σε τροχιά ανάπτυξης και δημιουργούνται οι συνθήκες ώστε να εξελιχθεί σε ένα σύγχρονο διεθνούς επιπέδου ναυπηγείο, ξεκινάμε να επενδύουμε συστηματικά σε R&D, εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό αλλά και υποδομές. Στο πλαίσιο αυτό, η δημιουργία ομάδας ναυπηγών με υψηλή τεχνογνωσία, η συνεργασία με διεθνή ναυπηγικά κέντρα αλλά και η ανάπτυξη της δικής μας τεχνολογίας σχεδιασμού, φέρνει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, που συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη και περαιτέρω εδραίωση της εταιρείας. Ποιους τύπους σκαφών παράγετε και σε ποια αριθμητικά επίπεδα κινείται η παραγωγή σας; Γεράσιμος Πετράτος: H Technohull δραστηριοποιείται στην αγορά των πολυτελών σκαφών αναψυχής υψηλών επιδόσεων, και για το 2022 η παραγωγή μας αναμένεται να φτάσει τα 120 σκάφη. Η γκάμα μας, υπηρετώντας πάντα την κατηγορία των υψηλών επιδόσεων, στην οποία σταθερά θέτει τα δεδομένα όχι μόνο εντός αλλά και εκτός ελληνικών συνόρων, έχει αναπτυχθεί ώστε να ανταποκρίνεται σε διαφορετικές ανάγκες χρήσης και διαφορετικά ζητούμενα. Σήμερα, αποτελείται αφενός από σκάφη που εστιάζουν στο να προσφέρουν μια απολαυστική οδηγική εμπειρία, σημειώνοντας υψηλές επιδόσεις, αφετέρου από σκάφη, τα λεγόμενα day boats, που στόχο έχουν να προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία μίας ημέρας εν πλω, ενώφυσικά υπάρχει και η πολυτελής σειρά μας, όπου συναντάμε σκάφη που συνδυάζουν τις ανέσεις ενός yacht με τον σπορ χαρακτήρα ενός σκάφους υψηλών επιδόσεων. Τέλος, σε ό,τι αφορά τα μεγέθη των σκαφών μας, φτάνουμε στα 47 πόδια με τη ναυαρχίδα μας και το πιο πολυτελές σκάφος μας, το Omega 47, ενώ ξεκινάμε από το GT7, ένα σκάφος 7,8 μ. που συνδυάζει όλες τις αρετές ενός Technohull σε ένα entry level μέγεθος. Στην Ελλάδα, παρά τη μακρά μας παράδοση στη θάλασσα, τα ναυπηγεία είχαν απαξιωθεί και εγκαταλειφθεί, δίνοντας προβάδισμα στις ανταγωνίστριες χώρες. Μια τάση που ευτυχώς αλλάζει τα τελευταία χρόνια, τόσο με μεγαλύτερα όσο και με μικρότερης κλίμακας ναυπηγεία. Πιστεύετε πως μπορούμε να καλύψουμε το εδώ και χρόνια χαμένο έδαφος του ανταγωνισμού; Γεράσιμος Πετράτος: H λέξη ναυπηγείο είναι πολύ γενική, καθώς αφορά στην κατασκευή σκαφών σαν τα δικά μας μέχρι και ποντοπόρων καραβιών. Μιλώντας για την κατηγορία που εμείς δραστηριοποιούμαστε -και είναι αυτή των σκαφών μικρού μεσαίου μεγέθους- όντως σημειώνεται ανάκαμψη, όπως περιγράφετε. Αν και στην Ελλάδα έχει υπάρξει πληθώρα αντίστοιχων επιχειρήσεων, η ιστορία έχει δείξει ότι σε κάθε κρίση μεγάλος αριθμός πρακτικά «εξαφανίζεται» και στη θέση τους εμφανίζονται άλλες, νέες. Ωστόσο, πρέπει να τονίσουμε ότι αυτό Γεράσιμος Πετράτος - Βλάσσης Γεωργάτος Technohull Συναγωνιζόμαστε επάξια τα μεγαλύτερα ονόματα του χώρου διεθνώς από το οποίο έπασχε η Ελλάδα, συνεχίζει να υφίσταται, και δεν είναι άλλο από τη δραστηριοποίηση εταιρειών με σαθρές βάσεις, χωρίς υποδομές, know-how και εξειδίκευση, οι οποίες εισέρχονται σε μια ανθούσα αγοράώστε να εκμεταλλευτούν τις συνθήκες, χωρίς δυνατότητα όμως να επιβιώσουν σε βάθος χρόνου. Για να καλυφθεί το χαμένο έδαφος, χρειάζεται να γίνουν άλλες ενέργειες οι οποίες έχουν να κάνουν και με κεντρικές αποφάσεις αλλά και με το πώς αντιμετωπίζεται το θέμα των επιχειρηματικότητας από τις εμπλεκόμενες στην αγορά επιχειρήσεις. Οι νέες εγκαταστάσεις της Technohull στο Λαύριο, που ολοκληρώθηκαν μάλιστα και εν μέσω πανδημίας από τη Whitestone Engineers & Contractors Α.Ε., αποτελούν ένα ναυπηγείο-υπόδειγμα για τα ελληνικά δεδομένα. Μιλήστε μας λίγο για αυτήν τη μεγάλη επένδυση. Γεράσιμος Πετράτος: Το νέο ναυπηγείο μας στο Λαύριο, που όντως ολοκληρώθηκε κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου, αποτελεί μια υπερσύγχρονη μονάδα πλήρως καθετοποιημένης παραγωγής, που σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας νέας εποχής για την Technohull και ισχυροποιεί τη θέση της στο παγκόσμιο στερέωμα κατασκευής πολυτελών σκαφών. Πρόκειται όντως για τημεγαλύτερη επένδυση που έγινε ποτέ στον κλάδο στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως στην κατηγορία σκαφών που δραστηριοποιούμαστε, κι ένα ναυπηγείο-υπόδειγμα, επιτρέψτε μου να πω, όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα αλλά σε 48 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2022 interview
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=