Οι απαιτητικοί καταναλωτές Οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί από τα προϊόντα που αγοράζουν και τα brands θα πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτή την αλλαγή. Αναμένουν πλέον να κάνουν ερωτήσεις και να παίρνουν απαντήσεις με το πάτημα ενός κουμπιού ή μέσω μιας σύντομης επικοινωνίας με έναν φωνητικό βοηθό. Για τα brands, το εύρος των ερωτήσεων των πελατών και ο αριθμός των καναλιών για την υποβολή τους αυξάνεται συνεχώς. Η «προσωπική» σχέση που αναπτύσσουν τα brands με τους πελάτες τους μέσων των social media καναλιών τους, εξελίσσεται διαρκώς. Ο τρόπος επικοινωνίας και οι απαντήσεις στις ερωτήσεις των καταναλωτών θα αποτελέσουν το νέο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των επιχειρήσεων του αύριο, αναφέρει η μελέτη Fjord Trends 2022. Ητεχνητήνοημοσύνη είναι πλέονκαι ηθική Η τεχνητή νοημοσύνη είναι παντού και θα αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία τα επόμενα χρόνια. Τον Απρίλιο του 2021, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula Von Der Leyen, παρουσίασε το νέο σχέδιο της Ε.Ε. για τη ρύθμιση των προγραμμάτων τεχνητής νοημοσύνης. Παρ’ όλα αυτά, παραμένουν τα ηθικά ζητήματα που απορρέουν από την ανάπτυξή της, όπως είναι ο κίνδυνος ενσωμάτωσης φυλετικών και σεξιστικών προκαταλήψεων (biases) στους αλγόριθμους αλλά και η αναγνώριση προσώπου. Τι αλλάζει όμως το 2022; Νέοι κανονισμοί όπως αυτοί που προωθεί η Ε.Ε. μετουσιώνουν την έννοια της ηθικής τεχνητής νοημοσύνης από ένα πλαίσιο κανονισμών σε δημιουργία αξιόπιστων και «διαφανών» (transparent) επιχειρηματικών μοντέλων. Κατά τη διάρκεια του 2022, η υιοθέτηση πιο υπεύθυνων πρακτικών τεχνητής νοημοσύνης θα αποτελέσει κύριο μέρος της στρατηγικής και των προγραμμάτων καινοτομίας πολλών εταιρειών και το σημαντικότερο θέμα συζήτησης με τους πελάτες. Οι εταιρείες που έχουν ήδη υιοθετήσει πιο υπεύθυνες διαδικασίες θα αποκτήσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ηκλιματικήαλλαγή αλλάζει τις επιχειρήσεις Η κλιματική αλλαγή μπορεί να προκαλέσει πιθανή κατάρρευση του χρηματοπιστωτικού συστήματος, δημιουργώντας «ντόμινο» εάν ένας σημαντικός τραπεζικός παράγοντας χρεοκοπήσει, ήταν το σοκαριστικό αποτέλεσμα του πρώτου climate stress test, το οποίο διενεργήθηκε γιαπρώτηφοράαπό την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) και αφορά το σύνολο της ευρωπαϊκής οικονομίας. Μετά από άλλη μια χρονιά φυσικών καταστροφών, όπως οι πλημμύρες στη Γερμανία και το Βέλγιο, οι πυρκαγιές στην Ελλάδα και οι χιονοθύελλες στην Ισπανία, είναι πλέον επιτακτικήανάγκη να γίνουν άμεσααλλαγές τόσο σε κοινωνικό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο. Το 2022 θα είναι η χρονιά της δράσης για τις περισσότερες επιχειρήσεις και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στην Ευρώπη, καθώς θα τεθούν σε εφαρμογή οι νέες απαιτήσεις δημοσιοποίησης στοιχείων για το κλίμα και τηβιωσιμότητα. Παράλληλα, θα οριστούν ειδικοί κανονισμοί για τους τραπεζικούς φορείς και τον κλιματικό κίνδυνο, συμπεριλαμβανομένων ακόμηκαι των climate stress tests σε επίπεδο Ε.Ε. Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα θαπρέπει να ενισχύσουν σημαντικά τις διαδικασίες analytics, για νααντιμετωπίσουν όλα ταπαραπάνωζητήματα. Σε επίπεδο επιχειρήσεων και πράσινης μετάβασής τους, τοπρώτοβήμα για τους εργοδότες θα πρέπει να είναι η κατάρτιση μιας στρατηγικής για τα ταλέντα, αναφέρει ο Όμιλος Adecco. Αυτό ξεκινά με την αξιολόγηση των δεξιοτήτων που θα χρειαστεί ο οργανισμός τα επόμενα δύο έως πέντε χρόνια, όπως π.χ. με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που θαπρέπει να εκπαιδεύσουν τους μηχανικούς αυτοκινήτων για τη μετάβαση από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στα ηλεκτρικά, κάτι αντίστοιχοπουθασυμβεί σε πολλούς κλάδους του επιχειρείν. Ηαξίατηςφροντίδας Η πανδημία έκανε σαφή την αξία της φροντίδας, όπως αναφέρει η μελέτη Fjord Trends 2022 της Accenture Interactive, που διερευνά τις ανθρώπινες συμπεριφορές που θα επηρεάσουν την κοινωνία, τον πολιτισμό και τις επιχειρήσεις την τρέχουσα χρονιά. Αυτοφροντίδα, φροντίδα για τους άλλους, υπηρεσίες φροντίδας και κανάλια παροχής φροντίδας, τόσο στον ψηφιακό όσο και στον φυσικό κόσμο, πρωταγωνίστησαν στον καιρό της πανδημίας, δημιουργώντας ευκαιρίες και προκλήσεις για τους εργοδότες και τα brands. Οι ευθύνες γύρω από τη φροντίδα του εαυτού μας και των άλλων θα συνεχίσουν να έχουν προτεραιότητα στη ζωή μας. Επομένως, οι designers και οι επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργήσουν τον κατάλληλο «χώρο» και πλαίσιο για την παροχήφροντίδας. Ηεφοδιαστική αλυσίδακαθορίζει τις εξελίξεις Το πλοίο Ever Given που κόλλησε στη Διώρυγα του Σουέζ και δημιούργησε παγκόσμια αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα, ήταν μόνο η αρχή. Ακολούθησε η έως τώρα τριετής πανδημία του κορονοϊού, που ανέτρεψε τις ισορροπίες και έφερε τα πάνωκάτωστο παγκόσμιο λιανεμπόριο, με τις ελλείψεις σε όλους τους τομείς να γίνονται όλο και πιο ανησυχητικές. Οι έρευνες των τάσεων αναφέρουν πως στο λιανεμπόριο αναμένουμε ακόμη μεγαλύτερημείωση των αποθεμάτων, υψηλή ζήτηση και «out-of-stocks» για όλο το 2022. Οι έμποροι που θα αξιοποιήσουν σωστά τα analytics για να λάβουν και να ερμηνεύσουν τις πληροφορίες που προέρχονται από την εφοδιαστική αλυσίδα και τη ζήτηση των καταναλωτών, είναι αυτοί που θα πετύχουν σε αυτήν τη νέα κανονικότητα του 2022, αφού θα καταφέρουν να ανταποκριθούν γρήγορα στις δυσλειτουργίες της εφοδιαστικής αλυσίδας και στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των πελατών. Ηαύξησητης ηλεκτρονικήςαπάτης Όσο το λιανεμπόριο αλλάζει και οι καταναλωτές στρέφονται στα ηλεκτρονικά καταστήματα, ηηλεκτρονική απάτη θα γιγαντωθεί, αναζητώντας ολοένα και πιο εφευρετικούς τρόπους για να αποκτήσουν οι κάθε λογής απατεώνες πρόσβαση στο ηλεκτρονικό μας πορτοφόλι. Οι εποχές που κλέφτες καραδοκούσαν έξω από καταστήματα για να αρπάξουν τις τσάντες των πελατών, αποτελούν παρελθόν και πλέον τα pin και οι κωδικοί των καρτών μας αποτελούν το λάφυρο που αποζητούν. Οι επιχειρήσεις, αναγνωρίζοντας αυτή την παράμετρο, θωρακίζουν περαιτέρω τα ηλεκτρονικά τους συστήματα, με κερδισμένες εκείνες που θα καταφέρουν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, αποκρούοντας κάθε απόπειρα ηλεκτρονικής απάτης. Πώς σχολιάζουν τις τάσεις τα στελέχη της αγοράς; «Μην υποτιμάτε τις αλλαγές που βλέπουμε ή το ρόλο των επιχειρήσεων να ανταποκριθούν σε αυτές», δήλωσε ο Mark Curtis, Head of Global Innovation and Thought Leadership της Accenture Interactive. «Οι επιλογές που θα κάνουν οι επιχειρήσεις ενδέχεται να επηρεάσουν τον κόσμο μας με περισσότερους τρόπους από ό,τι μπορούμε να φανταστούμε, και όλα δείχνουν αλλαγές στις σχέσεις των ανθρώπων - με συναδέλφους, brands, αγαπημένα πρόσωπα και την κοινωνία. Έχουμε μπροστά μας δύσβατο δρόμο αλλά και μεγάλες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν θετικό πρόσημο για τους ανθρώπους, την κοινωνία και τον πλανήτη». «Καθώς οι καταναλωτές αναθεωρούν το σύνολο των σχέσεών τους, τα brands θα έχουν δύο κύριες υποχρεώσεις: να φροντίζουν τον κόσμο σήμερα και ταυτόχρονα να οικοδομούν το μέλλον με τρόπο θετικό για τον πλανήτη, τις επιχειρήσεις και την κοινωνία», δήλωσε ο David Droga, CEO και Creative Chairman της Accenture Interactive, επισημαίνοντας ότι «το κλειδί βρίσκεται στη βαθιά κατανόηση των επιπτώσεων αυτών των σχέσεων και φιλοδοξιών και στη μετατροπή τους σε ισχυρές επιχειρηματικές στρατηγικές που οδηγούν στη συνάφεια και την ανάπτυξη». Σχολιάζοντας τις τάσεις που θα κυριαρχήσουν στον κόσμο της εργασίας, ο διευθύνων σύμβουλος της Adecco, Alain Dehaze, δήλωσε ότι το 2022 θα είναι μια χρονιά δυναμικής ανάπτυξης για τον κόσμο της εργασίας. Οι εταιρείες θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην εξέλιξη της σταδιοδρομίας των εργαζομένων μέσω της αναβάθμισης των δεξιοτήτων και της επανεκπαίδευσης, επιτρέποντας ευέλικτα χρονοδιαγράμματα και υβριδικά μοντέλα εργασίας. Πρόκειται για ένα ζήτημα εταιρικής ενσυναίσθησης, καθώς ως εργοδότες και ηγέτες πρέπει να ακούμε και να κατανοούμε τις ανάγκες των εργαζομένων αν θέλουμε να τους παρέχουμε ευκαιρίες και να τους μεταδώσουμε την αίσθηση του σκοπού, ανέφερε χαρακτηριστικά. Οι εταιρείες θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην εξέλιξη της σταδιοδρομίας των εργαζομένων μέσω της αναβάθμισης των δεξιοτήτων και της επανεκπαίδευσης, επιτρέποντας ευέλικτα χρονοδιαγράμματα και υβριδικά μοντέλα εργασίας 63 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=