Business News Magazine #22

άλλες ρυθμίσεις που προωθούμε στον ΟΑΕΔ -ο οποίος θα μετονομαστεί σε Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΗΠΑ)- με το νομοσχέδιο «Δουλειές Ξανά». Ρυθμίσεις, μεταξύ των άλλων, για νέα ψηφιακά εργαλεία, όπως η ψηφιακή κάρτα ανεργίας. Ρυθμίσεις για το επίδομα εργασίας, καθώς προβλέπουμε ότι όσοι βρίσκουν δουλειά κατά την περίοδο καταβολής του επιδόματος ανεργίας, θα συνεχίσουν να εισπράττουν το 50% του επιδόματος μέχρι την προβλεπόμενηημερομηνία λήξης της περιόδου καταβολής του. Ρυθμίσεις όπως το ότι μετά από τρεις αρνήσεις του εργαζομένου για κατάλληλη θέση εργασίας (θέση δηλαδή που αντιστοιχεί στην επαγγελματική ειδικότητα, τις γνώσεις, δεξιότητες, τους στόχους και τον τόπο μόνιμης κατοικίας του), θα ενεργοποιείται η διαγραφή του από το μητρώο ανέργων για δύο χρόνια. Ρυθμίσεις οι οποίες, τελικά, διασφαλίζουν ότι η νέαΔΗΠΑ θα καταστεί ακόμη πιο αποτελεσματική, θα αναπτύξει συνέργειες με τις επιχειρήσεις και θα βοηθήσει τους ανέργους -ιδιαίτερα τους μακροχρόνια ανέργους- να βρίσκουν πιο εύκολα δουλειά. Τρίτον, τα νέα προγράμματα κατάρτισης και επανακατάρτισης εργαζομένων και ανέργων. Θα επενδύσουμε 1 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για την κατάρτιση 500.000 συμπολιτών μας σε βασικές ψηφιακές και «πράσινες» δεξιότητες, με στόχο να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. Τα προγράμματα αυτά θα πραγματοποιηθούν στο νέο πλαίσιο που δημιουργούμε για την κατάρτιση στην Ελλάδα με το νομοσχέδιο «Δουλειές Ξανά». Πλαίσιο το οποίο θα αντιμετωπίσει μια βασική αδυναμία της ελληνικής οικονομίας, που είναι η απόσταση που χωρίζει τις δεξιότητες που διαθέτει το εργατικό δυναμικό από τις δεξιότητες που ζητά η αγορά εργασίας. Το γεγονός δηλαδή- όπως καταγράφουν πλήθος ερευνών- ότι η πλειονότητα των Ελλήνων εργοδοτών αναφέρουν μεγάλη δυσκολία κάλυψης θέσεων εργασίας λόγω έλλειψης εξειδικευμένων ταλέντων (το 72%, σύμφωνα με έρευνα του οίκου Manpower). Βασικές αρχές αυτής της μεταρρύθμισης θα είναι η ποιότητα, η αξιολόγηση και η πιστοποίηση τόσο των παρόχων της κατάρτισης όσο και των καταρτιζομένων. Μια ρύθμιση που αξίζει να αναφερθεί σε αυτό το πλαίσιο είναι η πληρωμή των παρόχων και τωνωφελουμένων της κατάρτισης βάσει αποτελέσματος (Payment by Results). Δηλαδή, με στόχο να εξασφαλιστεί ότι οι πόροι της κατάρτισης θα «πιάσουν τόπο», το 30% του ποσού θα καταβάλλεται τόσο στους καταρτιζόμενους όσο και στους παρόχους, μόνο μετά την πιστοποίηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των ωφελουμένων. Στόχος μας είναι η κατάρτιση να πάψει να είναι ένα χαρτί χωρίς αντίκρισμα και να γίνει ένα πραγματικό εφόδιο για το μέλλον των εργαζομένων και των ανέργων. Τέταρτον, οι ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Είναι ένα πρόγραμμα που απευθύνεται σε νέους, ειδικές ομάδεςπληθυσμού (άνεργεςμητέρες, θύματα κακοποίησης, άτομα με ειδικές ανάγκες), μακροχρόνια ανέργους, επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του περιβάλλοντος κ.ά. Μεταξύ άλλων, θα δημιουργηθούν: θέσεις κατάρτισης σε τομείς υψηλής ζήτησης (κυρίως digital), θέσεις στο πλαίσιο του Green Jobs Initiative, που απευθύνεται σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται (ή θέλουν να μεταβούν) σε τομείς σχετικούς με το περιβάλλον, θέσεις σε τοπικές οικονομίες συνοδευόμενες από εκπαίδευση προσαρμοσμένη στις προσωπικές ανάγκες και ικανότητες των ανέργων. Ως βάση θα χρησιμοποιηθεί η εμπειρία του καινοτόμου πιλοτικού προγράμματος που υλοποιήθηκε από τον ΟΑΕΔ σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Παγκόσμια Τράπεζα. Τα προγράμματα για τις ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης έχουν ορίζοντα υλοποίησης μέχρι το 2025 και με προϋπολογισμό που φτάνει τα 541 εκατομμύρια ευρώ, θα δημιουργήσουν περισσότερες από 74 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Πέμπτον, οι δράσεις για τις ίσες ευκαιρίες. Διότι, μια σύγχρονη πολιτική για την εργασία δεν μπορεί φυσικά να ξεχνά τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών για όλους. Άλλωστε, όπως μας διδάσκει και η διεθνής βιβλιογραφία, οι ίσες ευκαιρίες, η προστασία και η ανάδειξη της διαφορετικότητας στην εργασία είναι παράγοντες που ενισχύουν την οικονομική ανάπτυξημε αποτέλεσμα όλοι -τόσο οι εργαζόμενοι όσο και οι επιχειρήσεις- να κερδίζουν. Γι’ αυτόν το λόγο προβλέψαμε ότι από το Ταμείο Ανάκαμψης θα χρηματοδοτηθούν δύο τέτοια προγράμματα. Το πρώτο αφορά στη δημιουργία 120 μονάδων παιδικής μέριμνας εντός μεγάλων επιχειρήσεων για 2.500 περίπου βρέφη και νήπια. Δηλαδή, ένας εργαζόμενος πατέρας, μια εργαζόμενη μητέρα θα έχουν ό,τι χρειάζονται, για να μπορούν να παίρνουν μαζί τους το παιδί τους όταν πάνε το πρωί στη δουλειά! Το δεύτερο πρόγραμμα είναι το λεγόμενο «Diversity awareness», που αφορά ουσιαστικά στην ενσωμάτωση εταιρικών πολιτικών φιλικών προς τη διαφορετικότητα και με την αντίστοιχη κατάρτιση 1.600.000 εργαζομένων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα. Αυτές είναι οι 5 βασικές δράσεις του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την αγορά εργασίας στο πλαίσιο του ΤαμείουΑνάκαμψης. Κριτήριο διαμόρφωσής τους ήταν ο συνδυασμός εργαλείων που θα βοηθήσουν τόσο τους ανέργους να βρουν δουλειά και τους εργαζομένους να μεταπηδήσουν σε ακόμη καλύτερες δουλειές, όσο και τις επιχειρήσεις να αποκτήσουν πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας εργατικό δυναμικό. Εργατικό δυναμικό με το οποίο θα μπορέσουν να διεκδικήσουν το αναπτυξιακό μερίδιο που τους αναλογεί στην εποχή που ξεκινά μετά την Covid-19. Σε αυτή την κατεύθυνση συνεχίζουμε - όχι με συνθήματα ούτε με επικοινωνιακά τρικ, αλλά με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν πραγματικά προβλήματα και προκλήσεις της ελληνικής αγοράς εργασίας. Προχωράμε όχι με συνθήματα ούτε με επικοινωνιακά τρικ, αλλά με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν πραγματικά προβλήματα και προκλήσεις της ελληνικής αγοράς εργασίας 23 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=