Business News Magazine #22

βαση του κράτους είναι αναγκαία. Αυτό μπορεί να αλλάξει μόνο αν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς συζητήσουμε με ειλικρίνεια και υπευθυνότητα, με στόχο να υιοθετήσουμε άλλα πρότυπα, πιο αποτελεσματικά, λιγότερο εξαρτώμενα από το κράτος, χωρίς, βέβαια, να κάνουμε εκπτώσεις στην προστασία της νομιμότητας του υγιούς ανταγωνισμού, αλλά και στην προστασία των καταναλωτών. Για να ενισχύσουμε λοιπόν το ενιαίο εθνικό brand, απαιτείται η καθιέρωση ενός κοινά αποδεκτού συστήματος για την πιστοποίηση προϊόντων μας υψηλής ποιότητας. Ηποιότητα αποτελεί το κυριότερο συγκριτικό πλεονέκτημα που διαθέτουν οι ελληνικές επιχειρήσεις στον διεθνή ανταγωνισμό. Τα ελληνικά τρόφιμα και ποτά δεν είναι μόνο γεύσεις. Αντανακλούν μια ευρύτερη φιλοσοφία ζωής, συνδέονται με τον τρόπο ζωής των Ελλήνων, περικλείουν τον πολιτισμό και την ιστορία μας. Η παραγωγή και μεταποίηση στα ελληνικά τρόφιμα και ποτά είναι πραγματικά ένα καλό παράδειγμα για το πώς οι διατροφικές μας συνήθειες συμπλέκονται με την πολιτιστική κληρονομιά μας, τη στάση ζωής μας, αλλά και τα αγροτικά προϊόντα, τις μεθόδους παραγωγής, τις διαδικασίες προετοιμασίας, τη μεταποίηση, τη σύγχρονη εμπορία, την επιχειρηματικότητα και το σύγχρονοmarketing. Αυτός είναι και ένας από τους πρωταρχικούς οραματικούς στόχους μας στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Με τις δράσεις μας στοχεύουμε στην ανάδειξη της τοπικότητας, της μοναδικότητας των προϊόντων της χώρας μας, ώστε να αποκτήσει τη θέση που της αξίζει στον αγροδιατροφικό χάρτη. Σε αυτήν την προσπάθεια θέλουμε μαζί μας όλους εσάς, τους καταξιωμένους επαγγελματίες και επιχειρηματίες του χώρου. Πιστεύουμε πολύ στις γνώσεις και τις δεξιότητές σας, την ευρηματικότητα και την αφοσίωσή σας, την προώθηση και την ανάπτυξη που προσφέρετε. Απαιτείται πάντοτε να είμαστε ανταγωνιστικοί και διαπιστώνωκαθημερινά τη βελτίωση και τις συνεχείς προσπάθειες που καταβάλλετε. Γνωρίζω ότι για να βελτιωθεί η ελληνική παραγωγή. πρέπει να αντιμετωπισθούν εγγενή προβλήματα όπως: u το μικρό μέγεθος των αγροτικών εκμεταλλεύσεων σε σύγκρισημε τους ανταγωνιστές μας, u η απαξίωση και συρρίκνωση του ρόλου των συνεταιρισμών, u η χαμηλή αναγνωρισιμότητα και η περιορισμένη εποχικότητα των προϊόντων μας, u η επιμονή σε ποικιλίες που έχουν φθίνουσα ζήτηση στις διεθνείς αγορές, το υψηλό μεταφορικό κόστος, u η διαπραγματευτική αδυναμία παραγωγών και εμπόρων απέναντι στα μεγάλα διεθνή δίκτυα u η περιορισμένης έκτασης αγροτική εκπαίδευση σε σχέση με τις χώρες της Ε.Ε. και u η χαμηλή ενσωμάτωση τεχνολογικών καινοτομιών στην αγροτική παραγωγή. Για να συνεχισθεί η ανοδική πορεία των εξαγωγών μας, οφείλουμε να προχωρήσουμε σε συντονισμένες κινήσεις ενίσχυσης των πιστοποιημένων προϊόντων και κυρίως των Προϊόντων Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και των Προϊόντων Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ). Σε αυτά ρίχνουμε το βάρος μας, καθώς αποτελούν τα προϊόντα που διαφημίζουν τη χώρα μας στο εξωτερικό για την ποιότητά τους και την υψηλή γευστική και διατροφική αξία τους. Τα ΠΟΠ/ΠΓΕ προϊόντα, ακριβώς επειδή παράγονται, αναγνωρίζονται και πιστοποιούνται σύμφωνα με ένα απαιτητικό όσο και σύνθετο πλέγμα κανόνων ενωσιακών και εθνικών, ικανοποιούν σε μέγιστο βαθμό τις απαιτήσεις των καταναλωτών. ΤαΠΟΠκαι ΠΓΕ προϊόντα μας αποτελούν σίγουρα την αιχμή του δόρατός μας στις εξαγωγές. Δεν αρκεί όμως αυτό. Για να επιτυγχάνουμε αυξημένες εξαγωγές απαιτείται σοβαρότητα, συνέπεια, ειλικρίνεια, επαγγελματισμός και προσήλωση, στην αυστηρή τήρηση των προβλεπόμενων κανόνων υγιεινής και ασφάλειας. Μόνο έτσι η παρουσία μας θα έχει αξιοπιστία και χρονική διάρκεια. Οφείλουμε ως χώρα (κράτος και εμπλεκόμενοι ιδιωτικοί φορείς) να συνεχίσουμε την εκπόνηση προγραμμάτων προώθησης, των κυριότερων ελληνικών προϊόντων όπως τα τυροκομικά προϊόντα, οι ελιές και οι οίνοι. Σημαντική είναι επίσης η διοργάνωση εκδηλώσεων στο εξωτερικό για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων. Οι εκδηλώσεις και η διεθνής συμμετοχή έχουν ευρύτερο αντίκτυπο και λειτουργούν πολλαπλασιαστικά σε ευρύτερα τμήματα του καταναλωτικού κοινού. Πρέπει επίσης να αναπτυχθεί συνεργασία με διεθνή δίκτυα διανομής. Το ΥπΑΑΤ είναι έτοιμο να αναλάβει πρωτοβουλίες, αλλά και να συντονίσει ενέργειες μεταξύ υπουργείων και φορέων και να στηρίξει κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια, από την οποία ωφελημένοι θα βγουν πρωτίστως οι Έλληνες παραγωγοί, αλλά και το σύνολο της οικονομίας μας. Τα ελληνικά τρόφιμα και ποτά αποτελούν τη σύγχρονη ταυτότητα της Ελλάδας στο εξωτερικό και την ανάμνηση, που λειτουργεί ως γευστικός πρεσβευτής της χώρας μας διεθνώς, αλλά και ως κίνητρο για να επισκεφθεί κανείς ξανά και ξανά αυτόν τον μοναδικό τόπο που έχουμε την ευλογία να ζούμε. Το ΥπΑΑΤ είναι έτοιμο να αναλάβει πρωτοβουλίες, αλλά και να συντονίσει ενέργειες μεταξύ υπουργείων και φορέων και να στηρίξει κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια, από την οποίαωφελημένοι θα βγουν πρωτίστως οι Έλληνες παραγωγοί, αλλά και το σύνολο της οικονομίας μας 27 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=