Business News Magazine #22

Η Ελλάδα των σύγχρονων μεταφορών δεν θα μπορούσε να λείπει από το φιλόδοξο σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που αναμένεται να αλλάξει τη μορφή της χώρας τα αμέσως επόμενα χρόνια. Ποια έργα υποδομών επιδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και ποιες εμβληματικές επενδύσεις θα μεταμορφώσουν τη χώρα σε κόμβο ανάμεσα στην Ευρώπη και την Ανατολή; Γρήγοροι -και ασφαλείς- αυτοκινητόδρομοι που θα συνδέουν όλη τη χώρα, σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο που θα φτάνει σχεδόν παντού αλλά και «έξυπνες» γέφυρες, ηλεκτρονικάδιόδια και προηγμένες υποδομές, είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά ενός προηγμένου κράτους που δεν θα περίμενε κανείς να συναντήσει στην Ελλάδα, αλλά όμως γίνονται πραγματικότητα χάρη στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», που φιλοδοξεί ναοδηγήσει τη χώρασε μια νέα εποχή. Με συνολικούς επενδυτικούς πόρους στα 31,16 δισ. ευρώγια τη χώρα μας και με σκοπό την επίτευξη μιας σειράς μεταρρυθμίσεων σε τεχνολογίες και υποδομές, το «Ελλάδα 2.0» θα αποτελέσει μια ιστορικού μεγέθους ευκαιρία για την Ελλάδα του μέλλοντος και θαμεταμορφώσει κυριολεκτικά μια σειρά από ξεπερασμένα μεταφορικά δίκτυα. Έμφαση στις υποδομές Με ένα απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο, χωρίς φωτισμό στο μεγαλύτερο μέρος του και μπάρες ασφαλείας, με ένα απαξιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο και με ξεπερασμένες τεχνολογίες, το συγκοινωνιακό δίκτυο της Ελλάδας απέχει έτη φωτός από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο, αυτό φαίνεται να αλλάζει, καθώς ενισχύσεις ύψους 2 δισ. ευρώαπό το ΤαμείοΑνάκαμψης θα χρηματοδοτήσουν μεγάλα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, που θα αλλάξουν το πρόσωπο των μεταφορών στην Ελλάδα. Τα έργα υποδομών του «Ελλάδα 2.0» θα ενταχθούν στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της κοινωνίας», που περικλείει ουσιαστικά ένα όραμα για την Ελλάδα του μέλλοντος. Ο πυλώνας αυτός περιλαμβάνει μια σειρά από μεταρρυθμίσεις όχι μόνο για την απλοποίηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος αλλά και για τον οδικό και σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας που αναμένεται να αλλάξει ριζικά πρόσωπο. Ανάμεσα στις βασικότερες μεταρρυθμίσεις για τις μεταφορές που περιλαμβάνονται στον πυλώνα αυτό, είναι οι ακόλουθες: 1Πρόγραμμα βελτίωσης οδικής ασφάλειας Αποκατάσταση του οδικού δικτύου και επισκευή επικίνδυνων οδοστρωμάτων σε διάφορες περιοχές της χώρας, προκειμένου να βελτιωθεί το επίπεδο λειτουργίας και ασφάλειας των οδικών μεταφορών. Το πρόγραμμα μειώνει τους κινδύνους οδικών ατυχημάτων και τις συνέπειές τους (απώλειες ζωής, τραυματισμοί, αναπηρίες) και έχει θετικές αναπτυξιακές επιπτώσεις, ιδίως στις περιοχές με υψηλή φόρτιση του οδικού δικτύου -λόγω τουρισμού- στη διάρκεια των θερινών μηνών. Προϋπολογισμός: 450 εκατ. ευρώ. 2Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας ε-65 Βόρειο Τμήμα Αυτοκινητόδρομος Τρίκαλα - Γρεβενά - ΕγνατίαΟδός (κεντρικός δρόμος, δρόμοι εξυπηρέτησης/δρόμοι σύνδεσης και συμπληρωματικές εργασίες), συνολικού μήκους 70,47 χλμ. Ολοκληρώνεται, με την κατασκευή του βόρειου τμήματός του, ο Ε65, ένας από τους βασικούς αυτοκινητοδρόμους της χώρας που συνδέει την Κεντρική Ελλάδα με τηΘεσσαλία και τηΔυτική Μακεδονία και φέρνει ταυτόχρονα πιο κοντά ολόκληρη τη νότια Ελλάδα με τα βόρεια σύνορά μας και την Ευρώπη. Προϋπολογισμός: 452 εκατ. ευρώ. 3 Βόρειος οδικός άξονας Κρήτης Επένδυση στην κατασκευή του ΒΟΑΚ, που θα συνδέσει τις 4 μεγάλες πόλεις της Κρήτης, αναβαθμίζοντας τη μεγαλύτερη τουριστική περιοχή της χώρας και εκσυγχρονίζοντας το νησί. Η επένδυση θα βελτιώσει καταλυτικά την οδική ασφάλεια και θα κινητοποιήσει πολλές επιπλέον περιφερειακές επενδύσεις. Προϋπολογισμός: 427 εκατ. ευρώ. 4Αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου με έργο ΣΔΙΤ Εκσυγχρονισμός μέσω Σύμπραξης Δημοσίου - Ιδιωτικού Τομέα του δικτύου σιδηροδρόμων με εμβληματική παρέμβαση στην ηλεκτροδότηση, σηματοδότηση, τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, της γραμμής από Πειραιά/Αθήνα έως Θεσσαλονίκη. Στόχος η ολοκλήρωση του μετασχηματισμού των σιδηροδρομικών μεταφορών, για να γίνει η χώρα πύλη εμπορίου προς την Σημαντικά έργα στο «Ελλάδα 2.0» Αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης της χώρας Ευρώπη. Προϋπολογισμός: 130 εκατ. ευρώ. 5Προαστιακός σιδηρόδρομος στη Δυτική Αττική Δημιουργείται μια νέα γραμμή μήκους 36 χλμ. προαστιακού σιδηροδρόμου από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα. Ενώνεται έτσι πολύ αποτελεσματικότερα από πλευράς μέσων μαζικής μεταφοράς η Δυτική Αττική με την Αθήνα και την υπόλοιπη Αττική, βελτιώνοντας την ποιότητα των μετακινήσεων των κατοίκων και των εργαζομένων στη Δυτική Αττική και δίνοντας πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στις επιχειρήσεις της περιοχής και νέες ευκαιρίες στις δραστηριότητες αλυσίδων εφοδιασμού στην περιοχή. Προϋπολογισμός: 85 εκατ. ευρώ. 6Παρεμβάσεις αναβάθμισης σε περιφερειακά αεροδρόμια Επένδυση στον περαιτέρωεκσυγχρονισμό, τη βελτίωση και την αναβάθμιση περιφερειακών αεροδρομίων με έργα υποδομής (κανονισμοί της ΕΕ 1139/2018), που αποτελούν συμβατική υποχρέωση του κράτους. Η επένδυση αφορά τα 13 περιφερειακά αεροδρόμια και περιλαμβάνει: (α) σχεδιασμό, μελέτη και σχετικές άδειες για τους αεροδιαδρόμους, (β) κατασκευή (ανασχηματισμός) λωρίδων αεροδιαδρόμου, (γ) κατασκευή περιοχής ασφαλείας αεροδιαδρόμου, (δ) σηματοδότηση αεροδιαδρόμου, (ε) περιμετρική περίφραξη τύπουΝΑΤΟ, (στ) φωτισμό αεροδιαδρόμου. Στόχος να ανταποκριθεί το κράτος στις υποχρεώσεις που το αφορούν για την προσαρμογή των αεροδρομίων στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και να τονωθεί η περιφερειακή ανάπτυξη στις αντίστοιχες περιοχές, πολλές από τις οποίες είναι εμβληματικές πύλες εισόδου τουριστών και επισκεπτών. Προϋπολογισμός: 107 εκατ. ευρώ. Τα έργα υποδομών του «Ελλάδα 2.0» θα ενταχθούν στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της κοινωνίας», που περικλείει ουσιαστικά ένα όραμα για την Ελλάδα του μέλλοντος 70 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022 θέμα ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕ∆ΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=