Business News Magazine #23

Bασίλης Φουρλής Πρόεδρος Δ.Σ., Όμιλος FOURLIS Δίνουμε έμφαση στην ποιότητα DIRECTION BUSINESS NETWORK T Ο Π Ε Ρ Ι Ο Δ Ι Κ Ο Τ Ω Ν B U S I N E S S L E A D E R S • Ι Ο Υ Λ Ι Ο Σ 2 0 2 2 • # 2 3 Ηανερχόμενη νέα σχεδιάστρια ΜΑΡΙΝΑ ΡΑΦΑΗΛ ΚΑΠΝΙΚΑΠΡΟΙΟΝΤΑ Ένας κλάδος που εξελίσσεται και αλλάζει συνεχώς ALEXANDER ZHANG, XIAOMI «Θα ισχυροποιήσουμε την ηγετική παρουσία μας» ΣΕΒ Οι αλλαγές στο Δ.Σ. και οι προτεραιότητες

editorial ΙΟΥΛΙΟΣ 2022 H ΗΓΕΣΊΑ στην πρώτη σελίδα Αντιμέτωπο συνεχώς με νέες προκλήσεις και γεγονότα που στο παρελθόν φάνταζαν αδύνατα να συμβούν, το ελληνικό επιχειρείν συνεχίζει να δίνει μάχες και να τις κερδίζει. Δαμάζοντας τα κύματα της αβεβαιότητας Μοιάζει πραγματικά απίστευτο, αν κάτσει να το σκεφτεί κανείς. Αναφέρομαι στη διαρκή αβεβαιότητα και στις συνεχείς νέες προκλήσεις που εμφανίζονται στο δρόμο της ελληνικής οικονομίας και αγοράς. Εδώκαι -περίπου- 15 χρόνια κινούμαστε σε ένα περιβάλλον κρίσης και ύφεσης, όπου τα πάντα είναι διαρκώς ρευστά και έχει καταντήσει πλέον λογικό και αναμενόμενο να προκύπτει συχνά-πυκνά κάποιος καινούργιος «μαύρος κύκνος»: κάποιο απρόβλεπτο φαινόμενο με αρνητική χροιά, που δεν θα μπορούσαμε καν να φανταστούμε στο παρελθόν. Μοιάζει λες και πρόκειται για κάποιου είδους reality επιβίωσης και όλοι μας δίνουμε συνεχώς μάχη για να μπορούμε να λογιζόμαστε «Survivors». Eιδικά όσοι δραστηριοποιούμαστε στο χώρο του επιχειρείν. Από το 2008 μέχρι σήμερα, έχουμε ζήσει στη χώρα μας απανωτές οικονομικές κρίσεις, υποκινημένες άλλοτε από διεθνείς εξελίξεις και άλλοτε από τις χρόνιες παθογένειες της ελληνικής οικονομίας. Είδαμε το ΑΕΠ της χώρας να συρρικνώνεται, την Ελλάδα να πληγώνεται από πολιτικές αναταράξεις, το κατά κεφαλήν εισόδημα να υποκύπτει. Βιώσαμε τον κίνδυνο να βρεθούμε εκτός Ευρωζώνης, αναγκαστήκαμε να ζούμε σε καθεστώς ύφεσης και σκληρής λιτότητας, η λέξη «μνημόνια» μπήκε στην καθημερινότητά μας. Έχουν περάσει σχεδόν τέσσερα χρόνια από τη στιγμή που η Ελλάδα γιόρτασε το τέλος του περίπλοκου προγράμματος διάσωσης και ακόμη ανησυχούμε για το τι επιφυλάσσει το μέλλον. Είχαμε αρχίσει να αισιοδοξούμε στις αρχές του 2020, αλλά ήδη από το πρώτο τρίμηνο εκείνης της χρονιάς τα πάντα ανετράπησαν άρδην εξαιτίας της εμφάνισης της πανδημίας Covid-19, που οδήγησε τον πλανήτη -και όχι μόνο την Ελλάδα, φυσικά- σε μια νέα και απροσδόκητη πραγματικότητα. Μετά από δύο χρόνια πανδημίας και όλων των προβλημάτων και των δυσχερειών που έφερε στο προσκήνιο, φέτος πιστέψαμε πως μπορούμε να ευελπιστούμε σε μια σταδιακή επιστροφή στο δρόμο της ανάκαμψης, αξιοποιώντας και τους σημαντικούς πόρους που αναμένεται να απορροφήσει από το Ταμείο Ανάκαμψης. Προέκυψαν, όμως, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η ενεργειακή κρίση, η νέα διαταραχή στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, οι ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες που αποτυπώθηκαν και στις τιμές καταναλωτή, η εκτίναξη του πληθωρισμού. Όταν σχεδιάστηκε το Ταμείο Ανάκαμψης, η Ευρώπη ήταν πολύ διαφορετική… Παράλληλα, συνεχίζουμε να αναζητούμε την τελική μορφή της περιβόητης «νέας κανονικότητας», για την οποία συζητάμε τα τελευταία χρόνια και η οποία ακόμη φαντάζει κάτι αόριστο και ασχημάτιστο. Πλέον βρισκόμαστε σε μια περίοδο όπου νέες συνήθειες εδραιώνονται, ενώπρο-πανδημικές συμπεριφορές επιστρέφουν, για να διεκδικήσουν εκ νέου όσα τους αναλογούν. Τα μοτίβα έχουν σπάσει και προσπαθούμε να καταλάβουμε τι θα προκύψει από αυτήν τη διαδικασία, γνωρίζοντας καλά πως το απρόβλεπτο είναι πλέον η μόνη σταθερά. Ας μην ξεχνάμε πως ειδικά στην Ελλάδα θα πρέπει να ετοιμαζόμαστε τόσο για ένα άκρως (προ) εκλογικό όσο και θερμό -έστωσε επίπεδο αφηγήματος και εντυπώσεων- καλοκαίρι, όσον αφορά τα εθνικά ζητήματα. Φυσικά, όλα αυτά σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνουν πως το επιχειρείν κάθεται με σταυρωμένα χέρια, παρακολουθώντας τις εξελίξεις. Αντιθέτως, συμβάλλει στη διαμόρφωση της νέας πραγματικότητας και δημιουργεί νέα δεδομένα και καταστάσεις. Τα στελέχη του επιχειρείν αποτελούν τους πραγματικούς Survivors και κατορθώνουν σταθερά να ξεπερνούν τα εμπόδια. Τα όσα θα διαβάσετε στις σελίδες που ακολουθούν, νομίζω πως θα σας πείσουν ως προς αυτό. Καλή ανάγνωση! Βαγγέλης Παπαλιός ΕΚΔΟΤΗΣ-ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΛΙΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗ-ΞΕΝΟΥ ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΥΛΗΣ ΛΙΛΗ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΠΕΤΡΟΣ ΑΝΤΩΝΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΓΑΡΑΣ ΕΥΑ ΠΕΤΡΟΒΑ ΑΘ. Χ. ΠΑΠΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΟΣ ΤΖΑΝΗΣ ΣΟΝΙΑ ΧΑΪΜΑΝΤΑ ΒUSINESS DEVELOPMENT MANAGER KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΒUSINESS UNIT MANAGER ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΥΠΟΔΟΧΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΜΑΡΙΑ ΤΣΩΝΟΥ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΥΛΗΣ ΓΙΩΤΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΘΥΜΙΑΝΟΣ ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ - ΣΚΙΤΣΑ ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΙΟΥ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ELITE LANGUAGE SERVICES ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Ετήσια συνδρομή: 200 ευρώ (περιλαμβάνεται ΦΠΑ 6%) ISSN έντυπης έκδοσης 2585-3929 ISSN ηλεκτρονικής έκδοσης 2732-8074 PRESS POST ΚΩΔΙΚΟΣ: 210153 Μικράς Ασίας 43 152 33 | Χαλάνδρι T: 210.77.12.400 | F: 210 77.85.097 e-mail: info@direction.gr www.direction.gr PAPALIOS MEDIA GROUP IKE

C M Y CM MY CY CMY K 38 business focus: Οι εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον 42 business focus: Μία ακόμη βράβευση για την Αλίκη ΠερρωτήΚωνσταντοπούλου 44 business politics: Ο πόλεμος στην Ουκρανία και η παγκόσμια ύφεση 46 Business focus: Ο ΠΑΟ ΑμεΑ στην κορυφή, με τη συνδρομή του υπεύθυνου επιχειρείν 52 business tech: Το μέλλον είναι εδώ για τις έξυπνες πόλεις 54 business focus: Τι ειπώθηκε στο Νταβός εν μέσω πολέμου στην Ουκρανία 60 infographic: Οι επιχειρηματικοί κίνδυνοι για το 2022 62 business focus: Σταθερή ή στάσιμη ανταγωνιστικότητα για την Ελλάδα; 64 business insider: Όλα όσα συμβαίνουν στην ελληνική αλλά και τη διεθνή αγορά 66 άποψη: Ο Αθανάσιος Χ. Παπανδρόπουλος για την ιδιοφυΐα στις διαπραγματεύσεις business focus: Ο Στέλιος Δρυς για τη foodstandard και τις επενδύσεις στον αγροδιατροφικό τομέα 30 start up focus: Η ελληνική start-up που κάνει εφικτή την αγορά προϊόντων με ένα κλικ 10 business focus: Σημαντικές επενδύσεις και νέα προϊόντα για τις καπνοβιομηχανίες, έναν κλάδο που αλλάζει 22 Leadership: Ο Σωτήρης Κυριακού για τη σύνδεση μεταξύ επιτυχίας και ευτυχίας 08 business events: Οι αρχαιρεσίες του ΣΕΒ και οι χρόνιες παθογένειες που εμποδίζουν την ανάπτυξη 40 business unusual: Τρεις παγκοσμίου φήμης αθλητές με περιουσία άνω του 1 δισ. δολαρίων 58 interview: Ο Alexander Zhang για την ηγετική παρουσία της Xiaomi στην Ελλάδα 28 the list: Οι Κινέζοι δισεκατομμυριούχοι που ξεχώρισαν 11 interview: Ο Νικήτας Κωνσταντέλλος για τα φιλόδοξα πλάνα της ICAP μετά την εξαγορά της 32 interview: ΗΜαρία Ραφαήλ για την καταγωγή από την οικογένεια της Swarovski και τα νέα επιχειρηματικά της σχέδια 34 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022 cover story: Ο Βασίλης Φουρλής για τις νέες επενδύσεις του ομίλου και τις προκλήσεις της νέας εποχής 18 From Zero to Hero ΕΛΟΝ ΜΑΣΚ 50 H ΗΓΕΣΊΑ στην πρώτη σελίδα index

news InBrief H Lenovo με μονάδα και στην Ευρώπη Η Lenovo άνοιξε επίσημα τις πόρτες της πρώτης μονάδας παραγωγής της στην Ευρώπη. Με έδρα τοUllo της Ουγγαρίας, το εργοστάσιο εστιάζει κυρίως στην κατασκευή υποδομών server, συστημάτων αποθήκευσης και workstations υψηλής τεχνολογίας, για πελάτες σε όλη την περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής. Η μονάδα απασχολεί ήδη πάνω από 1.000 άτομα προσωπικό πλήρους απασχόλησης, σε διάφορους ρόλους μηχανικής, διαχείρισης και λειτουργίας, ενώ το νούμερο αυξάνεται διαρκώς όσο η μονάδα οδεύει προς την πλήρη λειτουργία της. Οι δυνατότητες σε υποδομές, το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό και η τοποθεσία στο κέντρο της Ευρώπης, κατέστησαν τηνΟυγγαρία ιδανική τοποθεσία για την κατασκευή της πρώτης ευρωπαϊκής μονάδας παραγωγής της Lenovo. Επιπλέον, μέρος της επένδυσης της Lenovo έχει υποστηριχθεί από την τοπική αυτοδιοίκηση, μέσω του Ουγγρικού Οργανισμού Προώθησης Επενδύσεων (HIPA). Καλύπτοντας σχεδόν 50.000 τετραγωνικά μέτρα σε δύο κτίρια και τρεις ορόφους, η νέα μονάδα παραγωγής είναι μία από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις παραγωγής της Lenovo. Η γραμμή παραγωγής μπορεί να παράγει περισσότερους από 1.000 servers και 4.000 workstations την ημέρα - ο καθένας κατασκευασμένος για τις συγκεκριμένες απαιτήσεις του κάθε πελάτη. Η μονάδα είναι εξοπλισμένη με καινοτόμους δυνατότητες αυτοματισμού, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος διαχείρισης του κτιρίου που λειτουργεί στο χώρο παραγωγής και στην περιοχή logistics για την παρακολούθηση της θερμοκρασίας, της υγρασίας και της ρομποτικής σήμανσης DIMM. Αντέχει ο ελληνικός τουρισμός «Το ελληνικό brand άντεξε, ενισχύθηκε. Συνέβαλε τα μέγιστα, ώστε ο ελληνικός τουρισμός να μείνει όρθιος, ισχυρός, ανταγωνιστικός και σήμερα, το 2022, να αγγίξει και -γιατί όχι;- να ξεπεράσει σε έσοδα του 2019», τόνισε από το βήμα της 30ής Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ο Γιάννης Ρέτσος, πρόεδρος του Συνδέσμου. «Η Ελλάδα και ολόκληρος ο κόσμος βρίσκονται και πάλι μπροστά σε εξελίξεις που αλλάζουν το ρου της ιστορίας, που μας υπενθυμίζουν ότι η περίφημη κανονικότητα είναι πλέον η εξαίρεση σε έναν κανόνα πολλαπλών κρίσεων: κρίσεων υγειονομικών, όπως ήταν και εξακολουθεί να είναι η πανδημία· γεωπολιτικών, όπως είναι ο πόλεμος στην Ουκρανία μετά την παράνομη εισβολή της Ρωσίας σε μια ανεξάρτητη χώρα· οικονομικών, όπως είναι η κρίση που βιώνουμε σήμερα, με τη ραγδαία αύξηση του πληθωρισμού και το κύμα ακρίβειας που πλήττει τα νοικοκυριά αλλά και τις επιχειρήσεις», τόνισε χαρακτηριστικά. «Ο ελληνικός τουρισμός καλείται να λειτουργήσει και φέτος κάτω από δύσκολες συνθήκες, να αντιμετωπίσει ακόμα μια περίοδο κρίσεων, για πολλοστή φορά όμως μέσα στην τελευταία δεκαετία. Καλείται και πάλι να στηρίξει τη μεγάλη εθνική προσπάθεια ανάκαμψης. Γιατί δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να ξεχνάμε ότι ο ελληνικός τουρισμός και στη μεγάλη οικονομική κρίση της δεκαετίας του ’10, αλλά και στα χρόνια της πανδημίας, στήριξε εισοδήματα, δημιούργησε πολλές θέσεις εργασίας, συνέβαλε καθοριστικά στην κοινωνική συνοχή της περιφέρειας. Αυτό ακριβώς έκανε και την προηγούμενη χρονιά», επεσήμανε, υπογραμμίζοντας επίσης ότι ο ελληνικός τουρισμός κατάφερε να κερδίσει το δύσκολο στοίχημα του 2021 πέρα από κάθε πρόβλεψη και μέσα σε ένα περιβάλλον πρωτόγνωρων δυσκολιών. «Η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση έφτασε τα 14,7 εκατ. αφίξεις, και οι ταξιδιωτικές εισπράξεις διαμορφώθηκαν σε 10,7 δισ. ευρώ, με αύξηση της μέσης κατά κεφαλήν δαπάνης κατά +27% σε σχέση με το 2019», σημείωσε ο Γιάννης Ρέτσος, ενώ κατέληξε τονίζοντας πως το δύσκολο στοίχημα του 2020 και του 2021 κερδήθηκε. Δάνειο 150 εκατ. για τη Sunlight Group Η Sunlight Group, μέλος του διεθνούς επενδυτικού Ομίλου Olympia, προχώρησε στην υπογραφή δανείου ύψους 150 εκατ. ευρώ με την Εθνική Τράπεζα, επταετούς διάρκειας. Στόχος είναι η άντληση κεφαλαίων για την υλοποίηση του πενταετούς επιχειρηματικού πλάνου της Sunlight για το διάστημα 2021-2026 (125 εκατ. ευρώ) και η κάλυψη αναγκών κεφαλαίου κίνησης μονιμότερου χαρακτήρα (25 εκατ. ευρώ). Η νέα χρηματοδότηση πρόκειται να υποστηρίξει περαιτέρω τους επιχειρηματικούς και επενδυτικούς στόχους της Sunlight να αυξήσει την παραγωγική της δυναμικότητα σε μπαταρίες μολύβδου-οξέος, μπαταρίες ιόντων λιθίου, και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας - στόχοι που θα πραγματοποιηθούν μέσω αναβάθμισης των εγκαταστάσεων της εταιρείας στην Ελλάδα (Ξάνθη, Κομοτηνή και Κιλκίς), στην Ιταλία (Βερόνα και Βινιόλα) και στις ΗΠΑ (Βόρεια Καρολίνα). Κεφάλαια πρόκειται επίσης να διατεθούν για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, με έμφαση στην τεχνολογία λιθίου. ΗSunlight Group επιδιώκει να καταστεί παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο αποθήκευσης ενέργειας, κατέχοντας ήδη σημαντικό ποσοστό της αγοράς. Με οργανική και μη ανάπτυξη, η Sunlight σχεδιάζει την επέκταση του δικτύου πωλήσεων, διανομής και παροχής υπηρεσιών της, καθώς και την ενίσχυση της εφοδιαστικής της αλυσίδας. ΗΔΕΗblue ενισχύεται Η ΔΕΗ πρωταγωνιστεί και στην ηλεκτροκίνηση με όχημα την υπηρεσία ΔΕΗ blue, η οποία αποτελεί το πιο εκτεταμένο δίκτυο σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα. Πρόσφατα, μάλιστα, η ΔΕΗ προχώρησε στην εξαγορά της εταιρείας παροχής υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης Garge. ΗεταιρείαCarge, μια από τις πλέον δυναμικά αναπτυσσόμενες start-up επιχειρήσεις του χώρου της, ειδικεύεται στην ανάπτυξη πρωτοποριακού λογισμικού για εφαρμογές οι οποίες, μεταξύ άλλων, δίνουν τη δυνατότητα στο χρήστη να πλοηγηθεί μέσα από ένα ψηφιακό χάρτη, φτάνοντας στο σταθμό φόρτισης από την καλύτερη και ταχύτερη διαδρομή. Η σχετική τεχνολογία μπορεί να δώσει επίσης μια σειρά από άλλες πληροφορίες όπως η υγεία της μπαταρίας του οχήματος κ.λπ.Με την εξαγορά της εταιρείας Garge και την ενσωμάτωση της ψηφιακής της πλατφόρμας στις υπηρεσίες του δικτύου της, η ΔΕΗ blue ενισχύει ακόμη περισσότερο τη θέση της μεταξύ των πρωτοπόρων των ολοκληρωμένων υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης, βελτιώνοντας συνεχώς την αποτελεσματικότητα του μεγαλύτερου και εκτενέστερου δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας. Το Δίκτυο ΔΕΗ blue είναι σήμερα το Νο1 Δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με περισσότερους από 550 φορτιστές σε όλη την Ελλάδα. Οι υπηρεσίες ΔΕΗblue, πέραν των υπηρεσιών επαναφόρτισης, θα εισαγάγουν νέες λειτουργίες έξυπνης πλοήγησης-φόρτισης και προγράμματα για τους εγγεγραμμένους χρήστες ΔΕΗ blue. 6 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

Up & down O Marcel Constantin Cobuz εντάσσεται στον Τιτάνα από 1η Ιουλίου 2022 ως μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του ομίλου και από 15 Οκτωβρίου 2022 ως πρόεδρος της Επιτροπής, διαδεχόμενος τον Δημήτρη Παπαλεξόπουλο. Ο κ. Παπαλεξόπουλος θα διαδεχθεί τον Τάκη Αράπογλου στη θέση του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου τουΟμίλου Τιτάν, με ισχύ από 1η Ιανουαρίου 2023. Διαθέτει μακροχρόνια και διεθνή πείρα πλέον των 20 ετών στη βιομηχανία των κατασκευαστικών και δομικών υλικών, σε ηγετικούς ρόλους στη Lafarge και στη Holcim. Αιφνιδιαστική η αποχώρηση της Sheryl Sandberg από τη θέση της διευθύνουσας σύμβουλου στη Meta, παλαιότερα γνωστή ως Facebook, μετά από 14 χρόνια… Ο Δημήτρης Mατεμτζής κερδίζει το στοίχημα του ομίλου Intafashion (Pink Woman), οδηγώντας την εταιρεία όλο και πιο ψηλά σε ένα εντυπωσιακό turn around story… Η εταιρεία τεχνολογίας Holidu, που ειδικεύεται στα ταξίδια, και η θυγατρική της, Bookiply, με έδρα στο Μόναχο, συνεχίζουν την ισχυρή επέκτασή τους. Η Bookiply (www.bookiply.gr), μια inhouse εταιρεία για λύσεις λογισμικού και υπηρεσιών για την εμπορία εξοχικών ακινήτων, ανοίγει νέο γραφείο στην Αθήνα υπό τη διεύθυνση του Μάρκου Καρακώστα. Επιπλέον, το site για κρατήσεις εξοχικών κατοικιών Holidu (www.holidu. gr), το οποίο περιλαμβάνει περισσότερες από 15 εκατομμύρια εξοχικές κατοικίες και διαμερίσματα σε όλο τον κόσμο, είναι πλέον διαθέσιμο και στα ελληνικά, με ξεχωριστή επιλογή για τη χώρα. Ακόμη και πριν από την πανδημία, η αγορά εξοχικών κατοικιών ήταν μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές στον ταξιδιωτικό κλάδο. Και μετά το πρώτο lockdown, η ζήτηση για εξοχικές κατοικίες και διαμερίσματα εξερράγη. Αυτήη τάση έχει φτάσει και στην Ελλάδα. «Το καλοκαίρι, το 68% των εξοχικών κατοικιών και διαμερισμάτων στην Ελλάδα είναι ήδη κρατημένο», εξηγεί ο επικεφαλής της Bookiply Area, Μάρκος Καρακώστας. Η Bookiply είναι ένα πρακτορείο παροχής υπηρεσιών για ιδιοκτήτες εξοχικών κατοικιών που, εκτός από το εύχρηστο λογισμικό, βασίζεται σε προσωπικές επαφές στον ιστότοπο, για να βοηθήσει τους ιδιοκτήτες εξοχικών κατοικιών να διαχειριστούν την περιουσία τους και να δημιουργήσουν περισσότερες κρατήσεις με λίγη προσπάθεια. Από το νέο της γραφείο στην Αθήνα, η Bookiply απευθύνεται κυρίως σε ενοικιαστές εξοχικών κατοικιών στα Ιόνια Νησιά. Aξίζει να σημειωθεί πως, με βάση τα στοιχεία της, η Ελλάδα περιμένει φέτος το καλοκαίρι ρεκόρ κρατήσεων. Μόνο το 32% των καταλυμάτων για διακοπές στην Ελλάδα είναι ακόμα διαθέσιμα την υψηλή περίοδο. Στα δημοφιλή νησιά, το 73% των εξοχικών κατοικιών και διαμερισμάτων έχει ήδη κρατηθεί, στα ΙόνιαΝησιά ακόμη και το 76%. Οι Παξοί έχουν κλείσει σχεδόν πλήρως, και μόνο στο 15% των εξοχικών κατοικιών εξακολουθούν να μπορούν να κάνουν κράτηση για το καλοκαίρι. NewEntry ΗHolidu επεκτείνεται στην Ελλάδα #Νumbers Tο χάρτη του ελληνικού οικοσυστήματος start-up παρουσίασε το Elevate Greece με τον πρώτο ετήσιο απολογισμό του, που περιλαμβάνει στατιστικά στοιχεία και δεδομένα για το οικοσύστημα καινοτομίας και τις εγγεγραμμένες νεοφυείς επιχειρήσεις μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2021. 84% είναι ΙΚΕ, 11% ΑΕ και 5% ΕΠΕ. 13,3% έχουν να κάνουν με τις βιοεπιστήμες, που αποτελούν τον κύριο τομέα δραστηριοποίησης και ακολουθούν ο τουρισμός -υπηρεσίες φιλοξενίας με 9,4%, το περιβάλλον -ενέργεια με 8,3%, ο αγροδιατροφικός κλάδος με 7,7%, η διαφήμιση-μάρκετινγκ με 6,6%, 618 εταιρείες, οι οποίες απασχολούν περισσότερους από 5.900 εργαζομένους έχουν εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο νεοφυών επιχειρήσεων - Elevate Greece67,2% βρίσκεται στην Αττική και δεύτερη είναι η Κεντρική Μακεδονία με 14,1%. To 80% των επιχειρήσεων ιδρύθηκε από άνδρες και μόλις το 20% από γυναίκες. 72,8% έχει χρηματοδοτηθεί με κεφάλαια Επιχειρηματικών Συμμετοχών, 10% με επιδοτήσεις, 8,2% από επενδυτικούς αγγέλους, 7% από άλλες πηγές και μόλις το 1,9% από δανεισμό. 7 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

Μερικές σκέψεις περί επιτυχίας και ευτυχίας και της μεταξύ τους σύνδεσης Success VS Γράφει ο Σωτήρης Κυριακού Η βιομηχανική κοινωνία από τον προηγούμενο αιώνα μάς υποσχόταν κάτι που δεν θα μπορούσε ποτέ να πραγματοποιήσει. Τι μας υποσχέθηκε; Ότι αν μπορέσουμε να αγοράσουμε ό,τι θέλουμε, τότε θα είμαστε επιτυχημένοι, και εμείς θεωρήσαμε ότι θα ήμασταν και ευτυχισμένοι. Οι άνθρωποι όμως ψάχνουν για νόημα στη ζωή τους σε συνεχή βάση και όχι για λεφτά, είτε το καταλαβαίνουν είτε όχι. Οι ηγετικές θέσεις σήμερα δεν έχουν σχέσημε την απόκτηση χρημάτων αλλά με τη δημιουργία νοήματος => την ανεπιφύλακτη ανάληψη της ευθύνης για τη χρησιμότητα που παράγουμε μέσα από τη ζωή μας και τον τρόπο που αυτή επηρεάζει τη ζωή των άλλων. Δεν μπορείς να ζήσεις «επιτυχημένα», αν δεν έχεις βρει ή αν δεν βρίσκεις συνέχεια κάτι για το οποίο αξίζει να προσπαθείς με όλες σου τις δυνάμεις, κάτι στο οποίο να δώσεις τον εαυτό σου. Κάτι που μεταφορικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι αξίζει να πεθάνεις γι’ αυτό. Και αν πιστεύετε ότι δεν είναι έτσι, σκεφτείτε αν οι πλούσιοι άνθρωποι που γνωρίζετε είναι όλοι ευτυχισμένοι, είτε είναι βιομήχανοι είτε σταρ του ποδοσφαίρου ή τουHollywood. Πιστεύουμε τόσο πολύ στους πλούσιους και διάσημους, πουφανταζόμαστε ότι η ζωή τους είναι τέλεια. Αναζητήστε λοιπόν το ανώτερο νόημα της ζωής σας. 8 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022 businessleadership

Happiness Η επιτυχία όμως δεν είναι η βάση της ευτυχίας αλλά σίγουρα η ευτυχία είναι βάση για την επιτυχία. Οι επιτυχημένοι δεν είναι πάντα ευτυχισμένοι, ενώ οι ευτυχισμένοι είναι πάντα επιτυχημένοι. Αν από την επιτυχία αφαιρέσεις την ευτυχία, οδηγείσαι στην αποτυχία. Τι να την κάνω την επιτυχία από υλιστικής άποψης, αν δεν με οδηγεί στην ευτυχία; Ο ηγέτης δεν αρκείται να είναι σωστός. Πρέπει και να αποδεικνύει με την παρουσία και τις ενέργειές του ότι ηηγεσία είναι προϋπόθεση για την επιβίωση και προαπαιτούμενο της επιτυχίας ή ευτυχίας (ανάλογα με τους ορισμούς που δίνει ο καθένας μας), κάνοντας εκείνο που χρειάζεται και όχι απαραίτητα εκείνο που οι πολλοί θέλουν. Πάντα να αναλαμβάνετε δουλειές που είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτό που νομίζετε ότι μπορείτε να πετύχετε. Επιτυχία = να πετυχαίνουμε τους αδύνατους στόχους που έχουμε θέσει και αυτό το σημείο να είναι η αφετηρία του επόμενου => έχει να κάνει με το «σε τι εξελισσόμεθα» + πόσο χρήσιμοι είμαστε απολαμβάνοντας την πορεία. Επιτυχία δεν είναι το να κατέχω τιμές, αλλά το να τις αξίζω. Ηεπιτυχία μάς κάνει μαλθακούς και μας περιορίζει στους εαυτούς μας. Τίποτα δεν αποτυγχάνει όσο η επιτυχία. Η επιτυχία μέσα από αυτά που θεωρούμε ότι έχουμε καταφέρει, κολακεύει και τρέφει τις αδυναμίες μας και μας οδηγεί σε εφησυχασμό. Αντίθετα, τι θα έπρεπε να κάνουμε; Να βρίσκουμε αυτά που θα έπρεπε να κάνουμε καλύτερα, για να επανορθώνουμε και να γινόμαστε καλύτεροι γιατί η ευτυχία είναι κάτι το οποίο όταν διαιρείται, πολλαπλασιάζεται. Ο ορισμός της ευτυχίας απεικονίζεται από την κάτωθι εξίσωση κατά την άποψή μου => Βαρόμετρο ευτυχίας = Αυτά που έχουμε + Αυτό που είμαστε + Αυτά που κάνουμε / Αυτά που θα θέλαμε να έχουμε + Αυτό που θα θέλαμε να είμαστε + Αυτά που θέλουμε να κάνουμε Τι λέει αυτή η εξίσωση; Λέει ότι αυτός που δεν είναι ευχαριστημένος με αυτά που έχει, δεν θα ήταν ποτέ ευχαριστημένος ούτε με αυτά που θα ήθελε να έχει. Άρα μη χαλάτε αυτό που έχετε, ποθώντας αυτό που δεν έχετε. Να θυμάστε ότι αυτό που τώρα έχετε, ήταν κάποτε το πρώτο μεταξύ των όσων ποθούσατε να έχετε. Όποιος δεν εκτιμά αυτό που έχει, κάποια μέρα θα το θρηνήσει, γιατί θα το έχει χάσει. Όταν εθιζόμαστε στη δημιουργία, την προσφορά αυτής και την εξέλιξη που αυτές σηματοδοτούν, τότε είμαστε ευτυχείς. Δεν είμαι σίγουρος δε αν έχουμε το δικαίωμα να καταναλώνουμε την ευτυχία, όταν δεν την παράγουμε. Μπορείτε να αποφασίσετε να είστε ευτυχισμένοι; Τι σας εμποδίζει; Τα προβλήματα όλου του κόσμου που εμποδίζουν την ευτυχία, έχουν να κάνουν με τη νοοτροπία έλλειψης (και πάνω σε αυτή βασίζονται όλοι οι πόλεμοι), δηλαδή πάντα κάτι μας λείπει, σε αντίθεση με τη νοοτροπία αφθονίας και αισιοδοξίας, που γεμίζουν το δρόμο της ευτυχίας. Υποφέρουμε πολύ για το ελάχιστο που μας λείπει και χαιρόμαστε ελάχιστα για το πολύ που έχουμε. Πλούσιος δεν είναι όποιος έχει περισσότερα αλλά όποιος χρειάζεται λιγότερα. Άρα το να νικήσετε τις επιθυμίες σας μπορεί να αποβεί πιο σημαντικό από το να νικήσετε τους εχθρούς σας. Γι’ αυτό και θα γίνουμε τόσο μεγάλοι όσο η ελεγχόμενη επιθυμία μας, σε συνδυασμό με την κυρίαρχη έμπνευσή μας. Από τη μια πλευρά λένε ότι η απληστία κινεί τον κόσμο και τις επιχειρήσεις. Μάλιστα, ο Engels υποστηρίζει ότι από την πρώτη μέρα της δημιουργίας έως σήμερα η απληστία ήταν πάντα το κίνητρο κάθε ανθρώπινης ενέργειας. Από την άλλη, η πιο κακή ασθένεια είναι το περισσότερο. Όσο περισσότερο εκτιμούμε τα πράγματα, τόσο λιγότερο εκτιμούμε τους εαυτούς μας. Όσο περισσότερο βασίζεστε σε δυνάμεις έξω από σας, τόσο περισσότερο εξουσιάζεστε από αυτές. Και τότε γινόμαστε σκλάβοι, και ο σκλάβος δεν ρωτά αν η αλυσίδα του θα είναι από σίδερο ή από χρυσό. Ποιος είναι σκλάβος; Σκλάβος είναι αυτός που περιμένει να έρθει κάποιος να τον ελευθερώσει. Κανείς δεν θα έρθει να σας σώσει. Αυτήη ζωή είναι 100%δικήμας ευθύνη. Ευτυχισμένοι ή όχι, εξαρτάται από εμάς τους ίδιους και όχι από εξωτερικά γεγονότα. Η αναζήτηση της ευτυχίας δεν είναι δικαίωμα αλλά φυσική υποχρέωση όλων μας. Το να είναι κανείς ευτυχισμένος είναι η μεγαλύτερη υποχρέωση προς τον εαυτό μας και τον περίγυρό μας. Έτσι εξελίσσεται ο κόσμος. Ηευτυχία μας εξαρτάται από τη γεωγραφία των σκέψεών μας, την ταχύτητα των σκέψεών μας και από τις κοινωνιομετρικες μελέτες που κάνουμε αυτόματα μέσα στο μυαλό μας. Δηλαδή, τι σκεφτόμαστε, πόσο γρήγορα αλλάζουμε τη σκέψημας αν δεν είναι στον σωστό δρόμο και πώς και με τι συγκρίνουμε τον εαυτό μας. Ταυτίζουμε την ευτυχία μας με ανέσεις, επιτυχία, δόξα, δύναμη, αναγνώριση, χρήματα και παρόλο που δεν τα καταφέρνουμε να φέρουμε την ευτυχία στη ζωήμας, δεν θέλουμε να παραιτηθούμε από τις αντιπαραγωγικές σκέψεις μας, ούτε με αντάλλαγμα την ίδια την ευτυχία. Δεν έχουμε το θάρρος να αλλάξουμε αντιλήψεις και συμπεριφορά, γιατί φοβόμαστε ότι χωρίς πράγματα στην κατοχήμας, μας περιμένουν ο θάνατος και η εξαφάνιση. Η ιδέα ότι πρέπει να αφήσουμε πίσωλανθασμένες σκέψεις για να διασχίσουμε το δρόμο πιο ανάλαφροι, μας πονάει. Αφού δεν αφήνουμε τίποτα πίσω μας, δεν υπάρχει πιθανότητα να απαλλαγούμε από τον πόνο και να βρούμε την ευτυχία. Πριν θεραπεύσετε κάποιον, ρωτήστε τον αν είναι πρόθυμος να αφήσει όλα αυτά που τον αρρωσταίνουν, είπε ο Ιπποκράτης. Όταν μένεις χωρίς επιθυμίες που έχουν μετατραπεί σε ανάγκες, όλα τα φορτία της ζωής φεύγουν από τους ώμους σου. Μετατρέπουμε όλα ταWants σεNeeds. Η ευτυχία εξαρτάται από το ανάστημα του ανθρώπου. Το ύψος του ανθρώπου ξεκινά από τα πόδια και φθάνει έως το κεφάλι και από εκεί και πάνω ξεκινάει το ανάστημα. Ηευτυχία δεν έγκειται στο να ζεις σε κατάσταση διαρκούς ευφορίας, αλλά στην αίσθηση γαλήνης που αποκτάς όταν ξέρεις πως βαδίζεις τον σωστό δρόμο που εσύ επέλεξες. Μια ευτυχισμένη ζωή δεν είναι αυτή που είναι γεμάτημόνο με φως αλλά αυτή που χρησιμοποιεί τόσο το φως όσο και τη σκιά για να δημιουργήσει ομορφιά, και δεν εξαρτάται από το τι έχετε καταφέρει αλλά αποκλειστικά από το τι σκέφτεστε. Το να είσαι ευτυχισμένος δεν σημαίνει ότι όλα είναι τέλεια. Σημαίνει ότι αποφάσισες να δεις πέρα από τις ατέλειες. Βασικό συστατικό της ευτυχίας => να θέλεις να είσαι αυτό που είσαι. Το να είσαι ευτυχισμένος είναι ένας τρόπος να είσαι σοφός. Δεν μπορείς να είσαι ευτυχισμένος χωρίς να βαδίζεις το δρόμο της σοφίας με τιμιότητα και δικαιοσύνη. Η ευτυχία είναι ποιότητα, δεν είναι ποσότητα. Δεν είναι ένας σταθμός στον οποίοφτάνεις, αλλά ένας τρόπος να ταξιδεύεις. Δεν είναι η Ιθάκη αλλά η Οδύσσεια. Είναι ο μόνος δρόμος για να μπορέσουμε να αντικρίσουμε τις αμέτρητες όψεις του ωραίου. Δεν είναι αυτό που προσπαθείς να δείξεις αλλά αυτό που δεν μπορείς να κρύψεις. Να σκέφτεστε: «οΠαράδεισος βρίσκεται όπου είμαι εγώ» και όχι «Ο παράδεισος βρίσκεται εκεί που είναι η Εύα». Να σκέφτεστε: «Η ευτυχία μου είμαι εγώ. Όχι εσύ». Ο δρόμος της ευτυχίας είναι ο δύσκολος δρόμος, ο ανήφορος, και όσο πιο ψηλό το βουνό, τόσο πιο ολισθηρό το μονοπάτι. Οδρόμος της γκρίνιας και της δυστυχίας είναι ο εύκολος δρόμος. Η δυστυχία δεν χρειάζεται κανένα ταλέντο. Ηευτυχία χρειάζεται σωστή στάση, εξυπνάδα και δημιουργικότητα. Κάποτε ένας με ρώτησε: «Γιατί επιμένεις να παίρνεις πάντα τον δύσκολο δρόμο; και εγώ του απάντησα: «Τι σε κάνει να νομίζεις ότι βλέπω δύο δρόμους;». Μπορούμε όλοι να εξασκηθούμε να γίνουμε πιο ευτυχισμένοι. Η ευτυχία είναι κάτι για το οποίο πρέπει να αγωνιστώ. Δεν είναι ένα συναίσθημα που προέρχεται από το γεγονός ότι μου συνέβη κάτι καλό. Επιλέξτε, λοιπόν, να είστε ευτυχισμένοι. Τόσο που όταν οι άλλοι σας κοιτάνε, να γίνονται ευτυχισμένοι και αυτοί. Δείτε τη φωτεινή πλευρά της ζωής και μέσω της θετικής ψυχολογίας ελέγξτε τα συναισθήματά σας και έτσι θα ελέγξετε τη ζωή σας. Ηευτυχία στη ζωήμας είναι ευθέως ανάλογη με τη δύναμη της θέλησής μας να βλέπουμε από την ορθή οπτική γωνία ό,τι μας συμβαίνει. Who is who Ο Σωτήρης Κυριακού είναι σύμβουλος και Coach για θέματα ηγεσίας, με πείρα που ξεπερνά τα 30 χρόνια στην υποστήριξη Ελλήνων business leaders από διάφορους επιχειρηματικούς τομείς. Είναι συγγραφέας 11 βιβλίων, ενώ έχει σημαντική πορεία σε υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις επιχειρήσεων, έχοντας διατελέσει Sales/Marketing Director στην Diageo, αντιπρόεδρος και CEO στη Shelman και General Manager στη Γρηγόρης. Το να είσαι ευτυχισμένος δεν σημαίνει ότι όλα είναι τέλεια. Σημαίνει ότι αποφάσισες να δεις πέρα από τις ατέλειες 9 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

Ποια είναι η ελληνική startup η οποία κάνει εφικτή την άμεση αγορά προϊόντων online με ένα μόνο κλικ; Συνέντευξη στον Σπύρο Τζάνη Η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών, το 70% στο web και το 85% στο κινητό, εγκαταλείπουν τα «καλάθια» τους στο τελευταίο βήμα, με έναν από τους κύριους λόγους να είναι η υπερβολικά περίπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς. Αυτό δείχνει ότι αν το κάνεις δύσκολο για τον καταναλωτή να ολοκληρώσει την αγορά του, απλώς θα εγκαταλείψει τη διαδικασία και θα πάει αλλού. Τη λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα δίνει μια ελληνική start-up, η οποία κάνει εφικτή την άμεση αγορά προϊόντων online με ένα μόνο κλικ. Ο λόγος για τη Simpler, μια εταιρεία με έδρα το Λονδίνο και γραφεία στην Αθήνα, που κάνει πιο απλή τη ζωή των καταναλωτών, καθώς τους δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν αγορές μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Μιλήσαμε με τους εμπνευστές και δημιουργούς της Simpler, την Co-Founder και CEO Ράνια Λάμπρου και με τον CoFounder Αλέξανδρο Κυριακόπουλο, που μας ανέλυσαν τον τρόπο που δουλεύει το προϊόν τους, ενώ αναφέρθηκαν στα μελλοντικά βήματα της εταιρείας. Πώς προέκυψε η ιδέα της Simpler και πώς φτάσατε στη δημιουργία της; Ράνια Λάμπρου: Κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, όλοι στραφήκαμε στις διαδικτυακές αγορές, γιατί ήταν η μόνη μας επιλογή. Εκείνη την εποχή ανακαίνιζα το διαμέρισμά μου, οπότε πραγματοποιούσα πολλές online αγορές από διαφορετικά καταστήματα και κάθε φορά ένιωθα την ίδια ενόχληση όταν έφτανα στο checkout. Κάθε φορά μου ζητούνταν τα ίδια στοιχεία ξανά και ξανά, σε μια διαδικασία που στην καλύτερη περίπτωση διαρκούσε 3-4 λεπτά κάθε φορά. Έχοντας εργαστεί στο adtech για χρόνια, έχω δει εκ των έσω σε τι μεταφράζεται αυτό και από την οπτική του εμπόρου, δηλαδή εκατομμύρια δολάρια σε χαμένα έσοδα. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να βελτιστοποιούν μόνο το λεγόμενο «top of the funnel», ενώ τείνουν να παραμελούν το τελευταίο στάδιο και πιθανώς αυτό με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο - αυτό του checkout. Σκεφτόμουν ότι πρέπει να υπάρχει καλύτερος τρόπος. Εάν μπορώ να χρησιμοποιήσω τα social logins για να συνδεθώ σε ένα website, γιατί να μην μπορώ να χρησιμοποιήσω μια τέτοια υπηρεσία για να κάνω checkout; Μια ανεξάρτητη υπηρεσία για τα δεδομένα μου, ώστε να τα καταχωρίσωμίαφορά και μετά να μπορώ να τα επαναχρησιμοποιήσω σε κάθε eshop που αγοράζω, χωρίς να χρειάζεται να μοιραστώ ευαίσθητα δεδομένα με κάθε μεμονωμένο site ή να δημιουργήσω λογαριασμούς. Και έπειτα, γιατί να μην έχω όλες μου τις αγορές μαζεμένες από όλα τα καταστήματα σε ένα μέρος και αντί γι’ αυτό να πρέπει να ψάχνω μια παραγγελία ανάμεσα στα χιλιάδες emails μου; Έτσι γεννήθηκε η Simpler. Ποια είναι η καινοτομία που προσφέρει η Simpler και τι είναι το «Simpler Checkout»; Ράνια Λάμπρου: Πάνωαπό 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι κάνουν online αγορές, ωστόσο η όλη διαδικασία έχει παραμείνει όλα αυτά τα χρόνια η ίδια: πολύπλοκη, χρονοβόρα και ενοχλητική. Αυτός είναι και ένας από τους κύριους λόγους που η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών εγκαταλείπουν τα καλάθια τους, κάτι που μεταφράζεται σε χαμένα έσοδα δισεκατομμυρίων για τους εμπόρους. Συγκεκριμένα, σε κάθε βήμα της διαδικασίας αγοράς, χάνεται και ένα ποσοστό υποψήφιων πελατών. ΗSimpler λύνει αυτό ακριβώς το πρόβλημα, καθιστώντας το όσο πιο απλό γίνεται για τους καταναλωτές να πραγματοποιούν online αγορές. Δίνει στον καταναλωτή το «Simpler Checkout», ένα ενιαίο «διαβατήριο αγορών», ώστε κάθε αγορά να γίνεται με ένα κλικ, σε δευτερόλεπτα, χωρίς να χρειάζεται να συμπληρώνει κάθε φορά μακροσκελείς και χρονοβόρες φόρμες. Η λογική πίσω από αυτό είναι να υπάρχει μία ανεξάρτητη υπηρεσία που να έχει ασφαλή τα δεδομένα του καταναλωτή, ώστε να τα καταχωρίζει μίαφορά και μετά να μπορεί να τα επαναχρησιμοποιήσει σε κάθε eshop που αγοράζει, χωρίς να χρειάζεται να μοιραστεί ευαίσθητα δεδομένα με κάθε μεμονωμένο site ή να δημιουργήσει λογαριασμούς. Αλέξανδρος Κυριακόπουλος: Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι οι συνεργαζόμενοι με εμάς έμποροι μέχρι στιγμής έχουν δει κατά μέσο όρο αύξηση 22%στο Conversion Rate τους, το ποσοστό των επισκεπτών που γίνονται αγοραστές, το οποίο επιβεβαιώνει ότι με το να δίνουμε τη δυνατότητα στους καταναλωτές να πραγματοποιούν online αγορές με όσο πιο απλό και γρήγορο τρόπο γίνεται, βελτιώνουμε σημαντικά τα αποτελέσματα για τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Επίσης, αυτό που θεωρούμε ότι είναι ημεγαλύτερη καινοτομία στο online shopping είναι ότι προσφέρουμε αυτό που λέμε Headless ή «εξ αποστάσεως» checkout. Αυτό αλλάζει εντελώς τους όρους του παιχνιδιού, αποσυνδέοντας το checkout από τα ηλεκτρονικό κατάστημα για πρώτη φορά. Δίνει στον καταναλωτή τη δυνατότητα να αγοράσει απευθείας ένα προϊόν με ένα απλό βήμα, απλώς κάνοντας κλικ σε ένα “link” σε μια διαφήμιση, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε newsletters, blogs ή σκανάροντας έναν κωδικόQRπ.χ. σε ένα προϊόν ή σε μια διαφήμιση σε ένα περιοδικό ή και στην τηλεόραση. Η σημαντική καινοτομία εδώ είναι ότι αυτά τα Checkout links ή κωδικοί QR δεν σε μεταφέρουν στοwebsite, ώστε να ακολουθήσεις όλα τα στάδια, αλλά σε μεταφέρουν απευθείας στη σελίδα ολοκλήρωσης αγοράς για το προϊόν που θέλεις να αγοράσεις, συντομεύοντας δραστικά τη διαδικασία. Τι σημαίνει για εσάς η χρηματοδότηση 1 εκατ. ευρώ και ποια τα μελλοντικά βήματα της εταιρείας; Ράνια Λάμπρου: Ολοκληρώσαμε τον πρώτο γύρο χρηματοδότησης της εταιρείας το καλοκαίρι του 2021, στον οποίο ηγήθηκε το VF3, με συμμετοχή του αγγλικού fund MMC Ventures, καθώς και άγγελους επενδυτές στο χώρο του fintech, Simpler Ενιαίο «διαβατήριο αγορών» με μόλις ένα κλικ ecommerce και technology. Τα κεφάλαια αυτά διοχετεύονται ήδη στο να μεγαλώσει η ομάδα της Simpler με τις σωστές βάσεις, ενσωματώνοντας άτομα που είναι κορυφαία σε αυτό που κάνουν, ώστε να δημιουργηθεί ένας δυνατός πυρήνας που θα μπορεί να φέρει την εταιρεία μας στο επόμενο στάδιο, αυτό της ταχείας επέκτασης στις ευρωπαϊκές αγορές. Αλέξανδρος Κυριακόπουλος: Πλέον η εταιρεία έχει ένα ολοκληρωμένο προϊόν που μπορεί να σταθεί σε αγορές με μεγάλες απαιτήσεις. Επόμενός μας στόχος το να επεκταθούμε στην Ευρώπη μέσα στο 2022, με όραμα να βελτιώσουμε ριζικά τον τρόπο που οι άνθρωποι πραγματοποιούν αγορές online. Για να στηρίξουμε την υλοποίηση αυτού του οράματος, σίγουρα σε κάποιαφάση θα αυξήσουμε την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας με καινούργια κεφάλαια από επενδυτές που συμμερίζονται το ίδιο όραμα με εμάς.Με αυτό τον τρόπο θα συνεχίσουμε να επενδύουμε τόσο στο προϊόν όσο και στην ομάδα, προσελκύοντας ταλαντούχους επαγγελματίες και χτίζοντας έτσι γερές βάσεις για την εξάπλωση. Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα βρεθήκατε από την Ελλάδα στο Λονδίνο. Τι σας έδωσε την ώθηση για να πραγματοποιήσετε τεράστια βήματα προόδου; Αλέξανδρος Κυριακόπουλος: Ηεταιρεία έχει έδρα το Λονδίνο και γραφεία και στην Αθήνα, όπου και βρίσκεται κατά βάση το σύνολο της product & engineering ομάδας, ενώ ταυτόχρονα ετοιμάζουμε θέσεις και σε άλλες χώρες. Εμπορικά, η Ελλάδα για εμάς ήταν η αγορά όπου ξεκινήσαμε, με σκοπό να επιβεβαιώσουμε ότι το προϊόν λειτουργεί και αποδίδει όπως θα θέλαμε και ότι τόσο οι έμποροι όσο και οι καταναλωτές επωφελούνται από αυτό, ο καθένας από τη δική του πλευρά. Καταφέραμε σε πολύ μικρό διάστημα να έχουμε πολύ αισιόδοξα αποτελέσματα για τους εμπόρους και πολύ θετικό feedback από τους χρήστες και αναπτυσσόμαστε με μεγάλη ταχύτητα μήνα με το μήνα. Μέσα στο επόμενο διάστημα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε συνεργασίες με κάποια από τα μεγαλύτερα e-commerce brands της Ελλάδας. Το να ξεκινήσουμε από την Ελλάδα σίγουρα βοήθησε στο να επιβεβαιώσουμε γρήγορα το ότι διαθέτουμε ένα ισχυρό προϊόν και πλέον με αυτοπεποίθηση στρεφόμαστε και προς την υπόλοιπη Ευρώπη, που είναι άλλωστε και ο στόχος της εταιρείας. Συνεχίζουμε να μεγαλώνουμε στην αγορά της Ελλάδας, αλλά παράλληλα ήδη έχουμε δρομολογήσει και πρόκειται να ανακοινώσουμε και άλλες συνεργασίες σε ευρωπαϊκές αγορές όπως τοΗνωμένο Βασίλειο και οι χώρες της Νότιας Ευρώπης. startupfocus 10 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=