Ποια είναι η ελληνική startup η οποία κάνει εφικτή την άμεση αγορά προϊόντων online με ένα μόνο κλικ; Συνέντευξη στον Σπύρο Τζάνη Η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών, το 70% στο web και το 85% στο κινητό, εγκαταλείπουν τα «καλάθια» τους στο τελευταίο βήμα, με έναν από τους κύριους λόγους να είναι η υπερβολικά περίπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς. Αυτό δείχνει ότι αν το κάνεις δύσκολο για τον καταναλωτή να ολοκληρώσει την αγορά του, απλώς θα εγκαταλείψει τη διαδικασία και θα πάει αλλού. Τη λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα δίνει μια ελληνική start-up, η οποία κάνει εφικτή την άμεση αγορά προϊόντων online με ένα μόνο κλικ. Ο λόγος για τη Simpler, μια εταιρεία με έδρα το Λονδίνο και γραφεία στην Αθήνα, που κάνει πιο απλή τη ζωή των καταναλωτών, καθώς τους δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν αγορές μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα. Μιλήσαμε με τους εμπνευστές και δημιουργούς της Simpler, την Co-Founder και CEO Ράνια Λάμπρου και με τον CoFounder Αλέξανδρο Κυριακόπουλο, που μας ανέλυσαν τον τρόπο που δουλεύει το προϊόν τους, ενώ αναφέρθηκαν στα μελλοντικά βήματα της εταιρείας. Πώς προέκυψε η ιδέα της Simpler και πώς φτάσατε στη δημιουργία της; Ράνια Λάμπρου: Κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, όλοι στραφήκαμε στις διαδικτυακές αγορές, γιατί ήταν η μόνη μας επιλογή. Εκείνη την εποχή ανακαίνιζα το διαμέρισμά μου, οπότε πραγματοποιούσα πολλές online αγορές από διαφορετικά καταστήματα και κάθε φορά ένιωθα την ίδια ενόχληση όταν έφτανα στο checkout. Κάθε φορά μου ζητούνταν τα ίδια στοιχεία ξανά και ξανά, σε μια διαδικασία που στην καλύτερη περίπτωση διαρκούσε 3-4 λεπτά κάθε φορά. Έχοντας εργαστεί στο adtech για χρόνια, έχω δει εκ των έσω σε τι μεταφράζεται αυτό και από την οπτική του εμπόρου, δηλαδή εκατομμύρια δολάρια σε χαμένα έσοδα. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να βελτιστοποιούν μόνο το λεγόμενο «top of the funnel», ενώ τείνουν να παραμελούν το τελευταίο στάδιο και πιθανώς αυτό με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο - αυτό του checkout. Σκεφτόμουν ότι πρέπει να υπάρχει καλύτερος τρόπος. Εάν μπορώ να χρησιμοποιήσω τα social logins για να συνδεθώ σε ένα website, γιατί να μην μπορώ να χρησιμοποιήσω μια τέτοια υπηρεσία για να κάνω checkout; Μια ανεξάρτητη υπηρεσία για τα δεδομένα μου, ώστε να τα καταχωρίσωμίαφορά και μετά να μπορώ να τα επαναχρησιμοποιήσω σε κάθε eshop που αγοράζω, χωρίς να χρειάζεται να μοιραστώ ευαίσθητα δεδομένα με κάθε μεμονωμένο site ή να δημιουργήσω λογαριασμούς. Και έπειτα, γιατί να μην έχω όλες μου τις αγορές μαζεμένες από όλα τα καταστήματα σε ένα μέρος και αντί γι’ αυτό να πρέπει να ψάχνω μια παραγγελία ανάμεσα στα χιλιάδες emails μου; Έτσι γεννήθηκε η Simpler. Ποια είναι η καινοτομία που προσφέρει η Simpler και τι είναι το «Simpler Checkout»; Ράνια Λάμπρου: Πάνωαπό 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι κάνουν online αγορές, ωστόσο η όλη διαδικασία έχει παραμείνει όλα αυτά τα χρόνια η ίδια: πολύπλοκη, χρονοβόρα και ενοχλητική. Αυτός είναι και ένας από τους κύριους λόγους που η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών εγκαταλείπουν τα καλάθια τους, κάτι που μεταφράζεται σε χαμένα έσοδα δισεκατομμυρίων για τους εμπόρους. Συγκεκριμένα, σε κάθε βήμα της διαδικασίας αγοράς, χάνεται και ένα ποσοστό υποψήφιων πελατών. ΗSimpler λύνει αυτό ακριβώς το πρόβλημα, καθιστώντας το όσο πιο απλό γίνεται για τους καταναλωτές να πραγματοποιούν online αγορές. Δίνει στον καταναλωτή το «Simpler Checkout», ένα ενιαίο «διαβατήριο αγορών», ώστε κάθε αγορά να γίνεται με ένα κλικ, σε δευτερόλεπτα, χωρίς να χρειάζεται να συμπληρώνει κάθε φορά μακροσκελείς και χρονοβόρες φόρμες. Η λογική πίσω από αυτό είναι να υπάρχει μία ανεξάρτητη υπηρεσία που να έχει ασφαλή τα δεδομένα του καταναλωτή, ώστε να τα καταχωρίζει μίαφορά και μετά να μπορεί να τα επαναχρησιμοποιήσει σε κάθε eshop που αγοράζει, χωρίς να χρειάζεται να μοιραστεί ευαίσθητα δεδομένα με κάθε μεμονωμένο site ή να δημιουργήσει λογαριασμούς. Αλέξανδρος Κυριακόπουλος: Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι οι συνεργαζόμενοι με εμάς έμποροι μέχρι στιγμής έχουν δει κατά μέσο όρο αύξηση 22%στο Conversion Rate τους, το ποσοστό των επισκεπτών που γίνονται αγοραστές, το οποίο επιβεβαιώνει ότι με το να δίνουμε τη δυνατότητα στους καταναλωτές να πραγματοποιούν online αγορές με όσο πιο απλό και γρήγορο τρόπο γίνεται, βελτιώνουμε σημαντικά τα αποτελέσματα για τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Επίσης, αυτό που θεωρούμε ότι είναι ημεγαλύτερη καινοτομία στο online shopping είναι ότι προσφέρουμε αυτό που λέμε Headless ή «εξ αποστάσεως» checkout. Αυτό αλλάζει εντελώς τους όρους του παιχνιδιού, αποσυνδέοντας το checkout από τα ηλεκτρονικό κατάστημα για πρώτη φορά. Δίνει στον καταναλωτή τη δυνατότητα να αγοράσει απευθείας ένα προϊόν με ένα απλό βήμα, απλώς κάνοντας κλικ σε ένα “link” σε μια διαφήμιση, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε newsletters, blogs ή σκανάροντας έναν κωδικόQRπ.χ. σε ένα προϊόν ή σε μια διαφήμιση σε ένα περιοδικό ή και στην τηλεόραση. Η σημαντική καινοτομία εδώ είναι ότι αυτά τα Checkout links ή κωδικοί QR δεν σε μεταφέρουν στοwebsite, ώστε να ακολουθήσεις όλα τα στάδια, αλλά σε μεταφέρουν απευθείας στη σελίδα ολοκλήρωσης αγοράς για το προϊόν που θέλεις να αγοράσεις, συντομεύοντας δραστικά τη διαδικασία. Τι σημαίνει για εσάς η χρηματοδότηση 1 εκατ. ευρώ και ποια τα μελλοντικά βήματα της εταιρείας; Ράνια Λάμπρου: Ολοκληρώσαμε τον πρώτο γύρο χρηματοδότησης της εταιρείας το καλοκαίρι του 2021, στον οποίο ηγήθηκε το VF3, με συμμετοχή του αγγλικού fund MMC Ventures, καθώς και άγγελους επενδυτές στο χώρο του fintech, Simpler Ενιαίο «διαβατήριο αγορών» με μόλις ένα κλικ ecommerce και technology. Τα κεφάλαια αυτά διοχετεύονται ήδη στο να μεγαλώσει η ομάδα της Simpler με τις σωστές βάσεις, ενσωματώνοντας άτομα που είναι κορυφαία σε αυτό που κάνουν, ώστε να δημιουργηθεί ένας δυνατός πυρήνας που θα μπορεί να φέρει την εταιρεία μας στο επόμενο στάδιο, αυτό της ταχείας επέκτασης στις ευρωπαϊκές αγορές. Αλέξανδρος Κυριακόπουλος: Πλέον η εταιρεία έχει ένα ολοκληρωμένο προϊόν που μπορεί να σταθεί σε αγορές με μεγάλες απαιτήσεις. Επόμενός μας στόχος το να επεκταθούμε στην Ευρώπη μέσα στο 2022, με όραμα να βελτιώσουμε ριζικά τον τρόπο που οι άνθρωποι πραγματοποιούν αγορές online. Για να στηρίξουμε την υλοποίηση αυτού του οράματος, σίγουρα σε κάποιαφάση θα αυξήσουμε την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας με καινούργια κεφάλαια από επενδυτές που συμμερίζονται το ίδιο όραμα με εμάς.Με αυτό τον τρόπο θα συνεχίσουμε να επενδύουμε τόσο στο προϊόν όσο και στην ομάδα, προσελκύοντας ταλαντούχους επαγγελματίες και χτίζοντας έτσι γερές βάσεις για την εξάπλωση. Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα βρεθήκατε από την Ελλάδα στο Λονδίνο. Τι σας έδωσε την ώθηση για να πραγματοποιήσετε τεράστια βήματα προόδου; Αλέξανδρος Κυριακόπουλος: Ηεταιρεία έχει έδρα το Λονδίνο και γραφεία και στην Αθήνα, όπου και βρίσκεται κατά βάση το σύνολο της product & engineering ομάδας, ενώ ταυτόχρονα ετοιμάζουμε θέσεις και σε άλλες χώρες. Εμπορικά, η Ελλάδα για εμάς ήταν η αγορά όπου ξεκινήσαμε, με σκοπό να επιβεβαιώσουμε ότι το προϊόν λειτουργεί και αποδίδει όπως θα θέλαμε και ότι τόσο οι έμποροι όσο και οι καταναλωτές επωφελούνται από αυτό, ο καθένας από τη δική του πλευρά. Καταφέραμε σε πολύ μικρό διάστημα να έχουμε πολύ αισιόδοξα αποτελέσματα για τους εμπόρους και πολύ θετικό feedback από τους χρήστες και αναπτυσσόμαστε με μεγάλη ταχύτητα μήνα με το μήνα. Μέσα στο επόμενο διάστημα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε συνεργασίες με κάποια από τα μεγαλύτερα e-commerce brands της Ελλάδας. Το να ξεκινήσουμε από την Ελλάδα σίγουρα βοήθησε στο να επιβεβαιώσουμε γρήγορα το ότι διαθέτουμε ένα ισχυρό προϊόν και πλέον με αυτοπεποίθηση στρεφόμαστε και προς την υπόλοιπη Ευρώπη, που είναι άλλωστε και ο στόχος της εταιρείας. Συνεχίζουμε να μεγαλώνουμε στην αγορά της Ελλάδας, αλλά παράλληλα ήδη έχουμε δρομολογήσει και πρόκειται να ανακοινώσουμε και άλλες συνεργασίες σε ευρωπαϊκές αγορές όπως τοΗνωμένο Βασίλειο και οι χώρες της Νότιας Ευρώπης. startupfocus 10 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=