coverstory Bασίλης Φουρλής Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την εισαγωγή της Trade Estates στο Χρηματιστήριο; Η υποχρέωση είναι έως τον Ιούλιο του 2023, αλλά δουλεύουμε έτσι ώστε να προχωρήσουμε με τη Δημόσια Πρόταση (IPO) ακόμη και εντός του 2022, αν οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν. Τι περιλαμβάνει ο προγραμματισμός σας για την ΙΚΕΑ και την Intersport, όσον αφορά τόσο την επέκταση του δικτύου όσο και την ενίσχυση των υποδομών; Από την αρχή του έτους είναι σε λειτουργία το Logistic Center της Intersport στα Οινόφυτα, μια επένδυση που ξεπέρασε τα 12 εκατ. ευρώ, ενώ θα επενδύσουμε επιπλέον 6 εκατ. στο Logistic Center της ΙΚΕΑ στο Σχηματάρι. Με αυτόν τον τρόποδημιουργήσαμε τις υποδομές για την εξυπηρέτηση ενός πολυκαναλικού δικτύου πωλήσεων, που περιλαμβάνει φυσικά καταστήματα, ηλεκτρονικές πωλήσεις και ανατροφοδότηση καταστημάτων και αποθηκών. Αναφορικά με την ΙΚΕΑ, προχωράμε στηδημιουργία τριών μεσαίουμεγέθους καταστημάτων σε Πάτρα, Ηράκλειο και Ελληνικό, ενώ στην Intersport εξελίσσεται το πλάνο αναβάθμισης τουυφιστάμενουδικτύου καταστημάτων με το καινούργιο concept Intersport. Το τελευταίο ξεκίνησε πιλοτικάαπό την Ελλάδα γιαολόκληρη την Ευρώπη εντός του 2021 με 20καταστήματα και θασυνεχιστεί εντονότερα το 2022, με στόχο ολοκλήρωσης το 2023. Πώς έχει υποδεχθεί το ελληνικό κοινό τα νέα μικρότερα και νέας γενιάς ΙΚΕΑ; Πώς «τρέχουν» μέχρι στιγμής τα πρώτα και σε ποιες περιοχές αναμένονται τα επόμενα; Θα τολμήσω να πωότι η νέα γενιά καταστημάτων ΙΚΕΑ είναι το κατώφλι εισόδου και σε μια νέα εποχή λιανικής στην Ελλάδα. Κινούμαστε πάντα προσεκτικά. Μελετάμε το περιβάλλον, τα οικονομικά δεδομένα, τις κοινωνικές συγκυρίες, κυρίως όμως τις αναδυόμενες τάσεις στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Η σύγχρονη καθημερινότητα χτίζεται όλο και περισσότερο στηφιλοσοφία των γρήγορων, στοχευμένων, omni-channel αγορών. Ηπαράμετρος των φυσικών καταστημάτων παραμένει σημαντική, με τη διαφορά ότι πρέπει πλέον να ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις. Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι ένα κατάστημα πρέπει να είναι στην καρδιά του αστικού ιστού, εύκολα προσβάσιμο και ταυτόχρονα να προσφέρει αναβαθμισμένη αγοραστική εμπειρία. Εμείς αφουγκραστήκαμε και κινηθήκαμε ανάλογα. Ήρθαμε πιο κοντά στον καταναλωτή από κάθε άποψη. Τα μικρού (2.000 τ.μ). και μεσαίου μεγέθους (8.000 - 10.000 τ.μ.) καταστήματα ΙΚΕΑ υπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο τις προσδοκίες των καταναλωτών. Και στις δύο περιπτώσεις βέβαια, οι διαθέσιμοι κωδικοί στον φυσικό χώρο είναι λιγότεροι. Υπάρχει όμως πάντα η δυνατότητα επιτόπιας παραγγελίας των υπόλοιπων. Και οι καταναλωτές μπορούν να παραλάβουν τις αγορές τους είτε από τα ΙΚΕΑΚηφισού και Αεροδρομίου είτε από το σπίτι τους. Πρέπει να τονίσωότι τα νέα καταστήματα έχουν πολλάψηφιακά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, μέσω του ΙΚΕΑ app οι καταναλωτές μπορούν να σκανάρουν όλα τα προϊόντα, τα χαρακτηριστικά τους, τις εναλλακτικές επιλογές και, φυσικά, τη διαθεσιμότητά τους. Πώς επηρέασε η υγειονομική κρίση των δύο τελευταίων ετών τον Όμιλο FOURLIS; Ποιες ήταν, κατά τη γνώμη σας, οι μεγαλύτερες προκλήσεις που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε; Ηπραγματικότητα είναι αδήριτη. Ηπανδημία επιτάχυνε με γεωμετρική πρόοδο τις εξελίξεις στο λιανικό εμπόριο, γενικότερα στο εμπόριο θα έλεγα. Η πρώτη μας εντύπωση ήταν πως βρισκόμαστε μπροστά σε ενίσχυση μερικών τάσεων. Σε κάποιες περιπτώσεις πιστέψαμε ότι πρόκειται για προσωρινό φαινόμενο, με ημερομηνία λήξης την επιστροφή στην χωρήσαμε σε στοχευμένες επενδύσεις. Ενισχύσαμε την αυτοματοποίηση και τις υποδομές logistics. Βελτιώσαμε την εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και τους μηχανισμούς πολυκαναλικής πώλησης. Κινούμαστε με γρήγορους ρυθμούς προς την πλήρη διασύνδεση φυσικών καταστημάτων, logistics και e-commerce. Οι εξελίξεις αυτήν τη στιγμή στην Ουκρανία πώς σας επηρεάζουν; Έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα και καινούργια προβλήματα; Θα σας οδηγήσουν σε ανατιμήσεις; To 2022 ξεκίνησε με αρκετές δυσκολίες. Ήδη από τον Ιανουάριο βλέπαμε ελλείψεις προϊόντων λόγωδιαφόρων προβλημάτων στην αλυσίδα τροφοδοσίας. Στα καταστήματα ΙΚΕΑ η έλλειψη κωδικών έφτασε το 13%. Μεγάλοι προμηθευτές αθλητικών ειδών έχουν από τώρα ανακοινώσει μείωση παραδοτέων παραγγελιών για το πρώτο εξάμηνο. Είχαμε την ελπίδα ότι η κατάσταση θα εξομαλυνθεί και ότι η αγορά γενικότερα θα αποφύγει όποια κανονικότητα. Τελικά, οι περισσότερες αλλαγές και καινοτόμες ήταν και άφησαν μόνιμο αποτύπωμα στον τρόπο ζωής των περισσότερων. Τόσο σε ό,τι αφορά τον καταναλωτή όσο και τις επιχειρήσεις. Από τη διαδικασία και την εμπειρία των αγορών μέχρι το εργασιακό περιβάλλον και τις δεξιότητες που απαιτούνται πλέον. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν από την πανδημία, οι πωλήσεις του eshop της ΙΚΕΑαντιστοιχούσαν στο 10% του συνολικού τζίρου. Πλέον έχουν διπλασιαστεί. Εκτιμάμε ότι μέσα στο 2022 οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του ομίλου (ΙΚΕΑ και Intersport) θαφτάσουν στα 80 εκατ. ευρώ, από τα συνολικά 400 εκατ. του τζίρου. Εμείς αξιοποιήσαμε κάθε πρόσφορο εργαλείο, με έμφαση στην τεχνολογία αιχμής. Παράλληλα με τη δυναμική άνοδο στο ηλεκτρονικό εμπόριο κινηθήκαμε γρήγορα και ως προς τα άλλα επιχειρηματικά ζητούμενα. Από ένα σημείο και μετά θεωρήσαμε ότι η πανδημία τελικά ήταν μεταβατική περίοδος προς μια νέα πραγματικότητα. ΠροΜέσα από την ποιότητα μπορούμε να πετύχουμε ακόμα καλύτερους ποσοτικούς στόχους. Περισσότερη οικονομική ενδυνάμωση των brand μας, μεγαλύτερα οφέλη για τους επενδυτές και, φυσικά, για τους πελάτες μας 20 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=