Business News Magazine #23

τις ανατιμήσεις. Δυστυχώς, οι πρωτόγνωρες όσο και δυσάρεστες εξελίξεις στην Ουκρανία δημιούργησαν ένα νέο, μάλλον απρόβλεπτο, σκηνικό. Oσυνδυασμός του πολέμου με τη συνεχιζόμενη πανδημία επιβεβαίωσαν ότι οι κρίσεις προκαλούν ευρείες οικονομικές ζημιές, που μπορούν να διαρκέσουν χρόνια. Σήμερα νιώθουμε κλυδωνισμούς που ελπίζουμε να μην εξελιχθούν στην τέλεια οικονομική θύελλα. Ηενεργειακή κρίση, σε συνδυασμόμε τηδιαφαινόμενη επισιτιστική κρίση, επηρεάζει τους πάντες και τα πάντα. Πολύ περισσότερο, βέβαια, τις αναπτυσσόμενες και τις αναδυόμενες οικονομίες στην Ευρώπη και τον κόσμο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η επίπτωση της ενέργειας στην επιχειρηματικότητα είναι γραμμική. Από την παραγωγή μέχρι την πώληση. Βιώνουμε ρυθμούς αύξησης του πληθωρισμού που είχαμε να δούμε εδώ και 30 χρόνια. Το πώς κινούμαστε εμείς σε αυτήν τη συνθήκη ως προς τις όποιες ανατιμήσεις, είναι προφανώς συνάρτηση παραμέτρων που σχετίζονται με το σύνολο της αγοράς και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Κατά τη γνώμη σας άλλαξε τον Έλληνα καταναλωτή η πανδημία και σε ποιο βαθμό; Παρατηρείτε τάσεις που έχουν εδραιωθεί και θα αποτελούν τη νόρμα στο μέλλον; Ανταποκρινόμαστε με όλους τους δυνατούς τρόπους στις προκλήσεις που αναδύονται. Και φυσικά «μελετάμε» το προφίλ του σύγχρονου καταναλωτή, όπως αυτό αλλάζει μέσα από τις οικονομικές συγκυρίες και τις κοινωνικές εξελίξεις. Τα δεδομένα έχουν σίγουρα αλλάξει. Στεκόμαστε απέναντι στις προσδοκίες ενός καλά πληροφορημένου καταναλωτή, που είναι ταυτόχρονα και «σκληρός» διαπραγματευτής. Αναζητά περισσότερη εμπειρία και οφέλη στην καλύτερη δυνατή τιμή. Άνδρες και γυναίκες κάθε ηλικίας κάνουν καθημερινά τη δική τους έρευνα αγοράς. Είτε αγοράζουν ηλεκτρονικά είτε συγκεντρώνουν πληροφορία, αξιοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επιβεβαιώνουν ή διαφοροποιούν τις επιλογές τους. Η διαδικασία αυτή είναι και μια συνεχής εκπαίδευση στον θαυμαστό καινούργιο κόσμο των «ηλεκτρονικών καταναλωτών». Καλούμαστε επομένως να διαχειριστούμε ψυχολογίες διαφορετικών επιπέδων, που συνήθως συνδυάζονται με περιόδους μικρότερης ή μεγαλύτερης ασφάλειας στις επιλογές. Πάντα, βέβαια, σε άμεση συνάρτηση με τον διαθέσιμο οικογενειακό προϋπολογισμό. Αυτή την εξίσωση πολλαπλών μεταβλητών προσπαθούμε να την κάνουμε συγκριτικό πλεονέκτημα. Σε κάθε περίπτωση όμως, θα στεκόμουν σε δύο κρίσιμες παρατηρήσεις. Η πρώτη είναι ότι η διαχρονικότητα του «value for money» παραμένει γερά εδραιωμένη. Ηδεύτερη, που αφορά κυρίως τους millennials και τη γενιά των Ζ, αφορά στην εξασθένηση της πιστότητας. Οι μάρκες δοκιμάζονται γιατί οι ατομικές αξίες, έστω και πρόσκαιρα, αλλάζουν. Αυτήν τη ρευστότητα πρέπει οριζόντιας και ισόρροπης βιώσιμης ανάπτυξης αποτελεί προϋπόθεση της επιχειρηματικότητας με ήθος και διαφάνεια. Επιδιώκουμε με συνέπεια -τόσο εμείς όσο και οι συνεργάτες μας- να δημιουργούμε αξία παντού, για το σύνολο των stakeholders μας. Εφαρμόζουμε πρακτικές που αναφέρονται ευθέως στις αρχές του ESG, έτσι ώστε το περιβάλλον, η κοινωνία και η εταιρική διακυβέρνηση να αναβαθμίζουν τις αξίες, το όραμα και την αποστολή του ομίλου. Και πάντα με μετρήσιμα αποτελέσματα, ώστε να αξιολογούμε αντικειμενικά τις πρωτοβουλίες μας, αλλά και να βελτιώνουμε αποτελεσματικά τις επιδόσεις μας. Αρχή του ομίλου είναι να φροντίζει για το σήμερα, διασφαλίζοντας επάρκεια και για τις επόμενες γενιές. Διαθέτετε κάποιο προσωπικό motto, κάποια φράση που να συνοψίζει τη φιλοσοφία σας για το επιχειρείν και το management; Θα μπορούσα να συνοψίσω την επιχειρηματική φιλοσοφία μου στη φράση «Αλλάζουμε συνεχώς με γνώμονα σταθερές αξίες». Τι σας αρέσει να κάνετε στον ελεύθερο χρόνο σας; Πώς αποφορτίζεστε; Διαβάζω πολύ. Νιώθω ότι ξεκλειδώνω κόσμους και ορίζοντες. Θα προσθέσω και την αγάπη μου για τη θάλασσα. Και εκεί πάλι, το μυστικό είναι η έμπνευση και η αναζήτηση μέσα από τον ανοιχτό ορίζοντα. Είναι η σύνθεση του γαλάζιου, η δύναμη του φυσικού στοιχείου, που με ισορροπούν και με αναζωογονούν. Ποιο είναι το προσωπικό σας όραμα για τη συνέχεια του Ομίλου FOURLIS; Παραμένουμε ένας από τους μεγαλύτερους εμπορικούς ομίλους, με ευρύ πλέον χαρτοφυλάκιο επιχειρηματικών δραστηριοτήτων - από τα διαρκή καταναλωτικά αγαθά μέχρι τα logistic center και τις επενδύσεις σε εμπορικά πάρκα μεγάλων καταστημάτων (big boxes). Η εξωστρέφεια είναι στο DNA μας. Έχουμε ισχυρό εμπορικό αποτύπωμα, πιστοί στη φιλοσοφία του Οmnichannel, στην Ελλάδα, στην Κύπρο, στη Ρουμανία, στη Βουλγαρία και στην Τουρκία. Παραμένουμε σε σταθερή άνοδο, δίνοντας έμφαση στην καινοτομία, στις σύγχρονες υποδομές, στις στρατηγικές συνεργασίες και στη διαφάνεια των σχέσεων. Αυτό όμως που μας ξεχωρίζει είναι η έμφαση στην έννοια της ποιότητας και η εφαρμογή της σε κάθε έκφανση της επιχειρηματικής μας δράσης. Ποιότητα στο επιχειρείν, ποιότητα στη ζωή των περισσότερων. Μέσα από την ποιότητα, λοιπόν, μπορούμε να πετύχουμε ακόμα καλύτερους ποσοτικούς στόχους. Περισσότερη οικονομική ενδυνάμωση των brand μας, μεγαλύτερα οφέλη για τους επενδυτές και, φυσικά, για τους πελάτες μας. Αισθάνομαι ότι κάνουμε πράξη το όραμά μας όταν η ποιότητα γίνεται πλεόνασμα προστιθέμενης αξίας για τους ανθρώπους μας, τους συνεργάτες μας, την κοινωνία, την οικονομία, το περιβάλλον. των προϊόντων. Ευτυχώς, έχουμε στη διάθεσή μας διάφορα εργαλεία, όπως είναι το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αλλά και ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος, μαζί με το νέο ΕΣΠΑ. Θα προσθέσω και το «μαξιλάρι» του τουρισμού. Το βλέμμα μας πρέπει να είναι σταθερά στραμμένο στην εξωστρέφεια και στη μεγέθυνση της επιχειρηματικότητας. Να προωθούμε, πάνω απ’ όλα, επενδυτικές επιλογές βιώσιμης ανάπτυξης. Η έμφασή μας πρέπει να είναι στην πράσινη μετάβαση και στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Εθνικός στόχος, αλλά αν θέλετε και στόχος του ομίλου μας, είναι να παραμείνει η Ελλάδα στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος. Ναφέρουμε νέους επενδυτές στη χώρα, φυσικά και στην αγορά λιανικής. Ένα πράγμα πρέπει να προσέξουμε: να αποφύγουμε σ’ αυτήν την κρίσιμη στιγμή τους «ευκαιριακούς τακτικισμούς». Υπάρχουν ζητήματα αυτήν τη στιγμή στην αγορά που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης; Τι θα πρέπει να κάνει η πολιτεία για να βοηθήσει τις υγιείς επιχειρήσεις να αναπτυχθούν; Η πολιτεία σε γενικές γραμμές προσέφερε και συνεχίζει να προσφέρει ικανοποιητική στήριξη, ιδιαίτερα στο λιανεμπόριο. Το έκανε για την πανδημία, αλλά πρόσφατα και για την ενέργεια. Πρέπει βέβαια να θυμόμαστε ότι κάθε επιχείρηση έχει και διαφορετικές απαιτήσεις και διαφορετικές ανοχές. Το μεγάλο πρόβλημα αυτήν τη στιγμή, αλλά όπως φαίνεται και για τα επόμενα δύο χρόνια, θα είναι το κόστος της ενέργειας. Και ο συνεπακόλουθος αντίκτυπος στην εφοδιαστική αλυσίδα. Θεωρώ ότι αργά ή γρήγορα θα χρειαστούν νέες παρεμβάσεις. Ο Όμιλος FOURLIS επενδύει σημαντικά στη Βιώσιμη Ανάπτυξη και Αειφορία. Ποια είναι η στρατηγική σας σε αυτό το πεδίο; Για τον όμιλό μας η στρατηγική της να τη δούμε ως μια νέα μεγάλη πρόκληση, με όχημα αυτό που λέμε «consumer empathy». Πόσο σημαντικό είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο για τον Όμιλο FOURLIS; Η καινοτομία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός παραμένουν και για τον όμιλό μας ένα δυνατό όπλο - όχι μόνον επιβίωσης στα νέα δεδομένα αλλά και θετικής εξέλιξης. Αντιλαμβανόμαστε τις νέες τεχνολογίες όχι απλώς ως σύμμαχο επιβίωσης στις προκλήσεις της εποχής αλλά κυρίως ως όχημα επιχειρηματικής εξέλιξης. Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι των πολυκαναλικών πωλήσεων, μαζί με την αναβάθμιση της ψηφιακής αγοραστικής εμπειρίας μέσω των sites αλλά και των πολλαπλών επιλογών παραλαβής ή παράδοσης των αγορών. Εκτιμάτε πως η χώρα και η οικονομία βρίσκονται στην αφετηρία της επιστροφής στην ανάπτυξη, χάρη και στους πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης; Πού θα πρέπει να δοθεί ειδικό βάρος, προκειμένου να μη χαθεί η ευκαιρία; Σίγουρα, η προσπάθεια για την ανάκαμψη έχει μπει στη σωστή πορεία. Αυτό που δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε με ακρίβεια, είναι οι επιπτώσεις της ουκρανικής κρίσης. Τόσο ηΠαγκόσμια Τράπεζα όσο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθεωρούν προς τα κάτω τις εκτιμήσεις για την παγκόσμια και την ευρωπαϊκή ανάπτυξη μέσα στο 2022. Πρόσφατα, μάλιστα, στο Νταβός, η διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου πρόβλεψε επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας στο 3,6% για τα επόμενα δύο χρόνια. Προειδοποίησε, επίσης, ότι η παγκόσμια ύφεση καραδοκεί, αν δεν ληφθούν μέτρα. Σε αυτή λοιπόν τη φάση η ελληνική αγορά προσπαθεί να διαχειριστεί ταυτόχρονα την ανάκαμψη και την αύξηση στο κόστος παραγωγής Oσυνδυασμός του πολέμου με τη συνεχιζόμενη πανδημία επιβεβαίωσαν ότι οι κρίσεις προκαλούν ευρείες οικονομικές ζημιές, που μπορούν να διαρκέσουν χρόνια. Σήμερα νιώθουμε κλυδωνισμούς που ελπίζουμε να μην εξελιχθούν στην τέλεια οικονομική θύελλα 21 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=