Ποιες προϊοντικές κατηγορίες που συμπεριλαμβάνονται στο portfolio της Xiaomi στην Ελλάδα είναι εκείνες που καταγράφουν τις υψηλότερες πωλήσεις αλλά και ποιες καταγράφουν την ταχύτερη ανάπτυξη στην εγχώρια αγορά; Η Xiaomi ξεκίνησε το 2010 ως μια νεοσύστατη start-up και έχει καταφέρει σήμερα να αποτελεί έναν παγκόσμιο τεχνολογικό κολοσσό, κατέχοντας μία από τις ηγετικές θέσεις στην αγορά κινητής τηλεφωνίας και την πρωταγωνιστική στον κλάδο AIoT (AI & IoT). Εκτός από τα υψηλής ποιότητας και τεχνολογίας smartphones που διαθέτει σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές, η εταιρεία προσφέρει ένα εντυπωσιακά πλούσιο οικοσύστημα και μια διευρυμένη γκάμα έξυπνων προϊόντων, με μεγάλη διείσδυση στην ευρωπαϊκή αγορά. Τα προϊόντα μας που κυριαρχούν στην προτίμηση των Xiaomi fans διεθνώς, είναι φυσικά τα smartphones, οι σκούπες-ρομπότ, τα ασύρματα ακουστικά, οι τηλεοράσεις και τα ηλεκτρικά πατίνια. Στην Ελλάδα, η οποία αποτελεί για την εταιρεία μία από τις πιο στρατηγικές χώρες στην ευρύτερη περιοχή, πρωτοστατούν, πέρα από τα κινητά τηλέφωνα, οι ρομποτικές σκούπες και τα ηλεκτρικά πατίνια, έχοντας προσδώσει μάλιστα στην Xiaomi την κορυφαία θέση στον τομέα της μικροκινητικότητας. Αξίζει, σε αυτό το σημείο, να επισημάνωπως στην Ελλάδα η Xiaomi βρίσκεται σήμερα μεταξύ των δύο μεγαλύτερων κατασκευαστών κινητών, γεγονός που μας γεμίζει ιδιαίτερη ικανοποίηση και αίσθημα υψηλής ευθύνης απέναντι στους Έλληνες καταναλωτές. Δημιουργείτε ένα δυναμικό δίκτυο λιανικής στην Ελλάδα με τα Xiaomi Stores, που αναπτύσσετε σε συνεργασία με την Ιnfoquest Technologies. Ποια θα λέγατε πως είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των καταστημάτων, πόσα έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία και ποια είναι η υποδοχή της οποίας έχουν τύχει; Οι συνεργασίες μας με την Info Quest Technologies, καθώς και με την ελληνική ομάδα της εταιρείας που συστήσαμε τα τελευταία χρόνια και η οποία αποτελεί, μεταξύ άλλων, τον κεντρικό κόμβο για την κυπριακή και μαλτέζικη αγορά, είναι δυνατές και άκρως εποικοδομητικές. Μαζί έχουμε δημιουργήσει τρία Xiaomi stores στην Αθήνα -στα εμπορικά κέντρα River West και GoldenHall και στην περιοχή του Κολωνακίου-, ένα στη Θεσσαλονίκη και ένα στην Κύπρο. Πρόσφατα ανακαινίσαμε το κατάστημά μας στοGoldenHall, προκειμένου να μπορεί να προσφέρει στο ελληνικό κοινό την πλούσια βιωματική και διαδραστική εμπειρία του νέου IoT concept μας. Τη νέα μας αυτή φιλοσοφία μάλιστα επιλέξαμε να παρουσιάσουμε, για πρώτη φορά στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, στο κατάστημά μας στο River West. Το ελληνικό κοινό έχει αγκαλιάσει την πρωτοβουλία μας και η δικήμας αποστολή είναι να συνεχίσουμε να ακούμε, πάντα με σεβασμό και συνέπεια, τις ανάγκες του και να του προσφέρουμε τις καλύτερες και πιο καινοτόμους λύσεις σε προσιτές τιμές. Τι προβλέπει το πλάνο σας για τα επόμενα χρόνια όσον αφορά αυτό το δίκτυο λιανικής; Πόσα Xiaomi Stores θέλετε να ανοίξετε στην ελληνική αγορά και σε ποιες περιοχές και πόλεις ακριβώς; Η Ελλάδα αποτελεί μία από τις πλέον πετυχημένες και καταξιωμένες αγορές στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής και Βορειοανατολικής Ευρώπης και σίγουρα έναν αξιόπιστο και στρατηγικό επενδυτικό προορισμό για την εταιρεία. Έχουμε αποφασίσει να αυξήσουμε την ηγετική μας θέση όσον αφορά το μερίδιο της αγοράς και να ισχυροποιήσουμε την παρουσία μας στη χώρα με ένα ευρύτερο δίκτυο καταστημάτων, με τημεγαλύτερη γεωγραφική κάλυψη, καθώς και με την παρουσίαση νέων προϊόντων από το πλούσιο οικοσύστημά μας στην ελληνική αγορά. Για αυτό και μέσα στο επόμενο διάστημα σχεδιάζουμε να υπάρξουν και επιπλέον νέα καταστήματα σε κεντρικές πόλεις της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας, εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Πώς επηρέασε η πανδημία τις πωλήσεις της Xiaomi στην Ελλάδα; Παρατηρήσατε αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά; Η πανδημία της Covid-19 έχει επηρεάσει σημαντικά τόσο τις αγοραστικές συνήθειες, όσο και την καταναλωτική συμπεριφορά. Βασικό χαρακτηριστικό, κατά τη διάρκεια των τελευταίων δυόμισι ετών, είναι σαφώς η περαιτέρω ενίσχυση των ήδη ανοδικών τάσεων στις ηλεκτρονικές αγορές. Παράλληλα, αυτό που παρατηρούμε είναι πως οι Έλληνες καταναλωτές έχουν στραφεί σε πιο φιλικές στο περιβάλλον επιλογές, ενώ δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους. Να σας αναφέρωενδεικτικά ότι η κατηγορία προϊόντων της Xiaomi στην οποία έχει παρατηρηθεί αυξημένη ζήτηση, είναι οι καθαριστές αέρα, που εξασφαλίζουν υγιεινή ατμόσφαιρα και εξαλείφουν τον μολυσμένο αέρα. Από την άλλη πλευρά, η προτίμηση στα activity trackers και η επιθυμία για καταγραφή δεδομένων Alexander Zhang Country Manager της Xiaomi σε Ελλάδα , Κύπρο και Μάλτα Θα ισχυροποιήσουμε ακόμη περισσότερο την ηγετική παρουσία μας στην Ελλάδα Μια από τις πιο στρατηγικές χώρες για την Xiaomi στην ευρύτερη περιοχή χαρακτηρίζει την Ελλάδα ο Alexander Zhang, Country Manager σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα του πολυεθνικού κολοσσού, στην αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο Business News Magazine. Ακόμη, προαναγγέλλει κινήσεις αύξησης του ήδη ηγετικού μεριδίου αγοράς στη χώρα μας αλλά και περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου λιανικής, που δημιουργείται σε συνεργασία με την Info Quest Technologies. Επίσης, «αποκαλύπτει» όλα όσα κάνουν την Xiaomi να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, ενώ υπογραμμίζει πως η αγάπη του για τη χώρα μας μπορεί να παρατηρηθεί ακόμη και στο... όνομά του. Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά 28 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022 interview
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=