Η Μαρίνα Ραφαήλ αποτελεί ένα ιδιαίτερο κράμα ανθρώπου. Γεννημένη από Ελβετο-αυστριακή μητέρα και Έλληνα πατέρα, διαθέτει μια φυσική ροπή προς την εξερεύνηση, ενώ την ίδιαώρα το επιχειρηματικό δαιμόνιο και η φιλοδοξία για καινοτομία αποτελούν βασικά συστατικά του οικογενειακού DNA που έχει κληρονομήσει. Σύμφωνα με όσα μας λέει, είχε πάθος από πολύ μικρή ηλικία για τη μόδα και το σχέδιο, αλλά επίσης ήδη από την ηλικία των 15 ετών αποφάσισε να μπει στον κόσμο των επιχειρήσεων, αναλαμβάνοντας τη διοργάνωση εκδηλώσεων. Με διάθεση για ανεμπόδιστη δημιουργία αλλά και με απόλυτη προσήλωση στη λεπτομέρεια, χαράσσει ήδη τον δικό της δρόμο. Αξιοποιώντας τηφιλοσοφία που της έχει εμφυσήσει η Swarovski αλλά και τα ερεθίσματα και τα βιώματα που έχει αποκτήσει ταξιδεύοντας ανά τον κόσμο, έχει κατορθώσει να δημιουργήσει ένα brand το οποίο όχι μόνο απευθύνεται σε ένα διεθνές κοινό, αλλά κατακτά σταθερά την προτίμηση και την αναγνώρισή του όλο και περισσότερο. Ξεκινήσατε τη δραστηριότητά σας στον επιχειρηματικό στίβο πολύ νέα. Πότε ακριβώς «στήσατε» την εταιρεία και τι σας έκανε να προχωρήσετε στο εγχείρημα; Κλείνοντας τα είκοσι τρία μου χρόνια, δεν μπορώ παρά να νιώθω ευλογημένη και ιδιαίτερα τυχερή για την απόφασή μου, πριν από τρία χρόνια, να λανσάρω το brandMarina Raphael, καθώς υπήρξε όνειρο ζωής. Επέλεξα να ξεκινήσω το επαγγελματικό μου ταξίδι σε νεαρή ηλικία, γιατί αισθανόμουν ότι επιτέλους θα μπορούσα να βάλω το πάθος, το μεράκι και την όρεξή μου για γνώση σε ισχύ. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μου στο Business Management στο Kings College London, θέλησα να συνδυάσω την αγάπη μου για τον επιχειρηματικό τομέα με την καλλιτεχνική μου έφεση. Έτσι, δημιούργησα την ομώνυμη εταιρεία, με την επιθυμία να δημιουργήσω ένα προϊόν που να απευθύνεται σε όλους, ανεξαρτήτως στερεοτύπων και διακρίσεων, δίνοντας έμφαση στη βιωσιμότητα και στην παρόμοια άψογη ποιότητα που μπορεί κανείς να βρει στα πιο high-end brands της αγοράς, αλλά σε πιο προσιτή τιμή. Ποια είναι τα μεγέθη σήμερα της επιχείρησης και ποιοι είναι οι στόχοι και οι εκτιμήσεις για τη συνέχεια; Υπάρχουν κάποια προγραμματισμένα βήματα για το άμεσο μέλλον; Παρόλο που έχουμε τη βάση μας στην Ελλάδα, η Marina Raphael ομάδα αποτελείται από 14 υπαλλήλους πλήρους απασχόλησης και άλλους 236 συνέταιρους παγκοσμίως. Διαθέτουμε PR ομάδες σε Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Αυστρία ενώοι προμηθευτές μας βρίσκονται στη Φλωρεντία, όπου λαμβάνει χώρα και όλο το κόμματι του δειγματισμού και της παραγωγής. Όσο μεγαλώνει η ομάδα και αυξάνεται το βεληνεκές της εταιρείας, έχουμε στόχο να «κατακτήσουμε» την αγορά τηςΜέσης Ανατολής και της Ανατολικής Ασίας, διευρύνοντας τα καταστήματα λιανικής πώλησης καθώς και να ανοίξουμε το δικό μας flagship store. Το 2020 μπορέσαμε και αυξήσαμε τα κέρδη της εταιρείας κατά 400%, χάρη στη μεγάλη ώθηση που δώσαμε στα social media της εταιρείας. Έκτοτε, η πορεία μας συνεχίζει να είναι ανοδική. Αυτό τον καιρό, θέλοντας να επεκταθώ στο χώρο των αγαθών, σχεδιάζω μια σειρά από cosmetic pouches σε διάφορους εκρηκτικούς συνδυασμούς, σχεδιασμένα να χωρούν όλα τα απαραίτητα προϊόντα ομορφιάς και φροντίδας, καθώς και δερμάτινων card holders και μπρελόκ. Πού διατίθενται οι τσάντες σας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό; Με ποιους retailers και σημεία πώλησης διατηρείτε συνεργασίες; Έχουμε την ευκαιρία να συνεργαζόμαστε με πολυτελή καταστήματα και concept stores, τόσο εγχώρια όσο και στο εξωτερικό. Οι τσάντες μας είναι διαθέσιμες στα ModaOperandi (Αμερική), Luisaviaroma (Ιταλία), Harrods (Λονδίνο), Høyer (Όσλο), και σε πολυτελή ξενοδοχεία όπως το One&Only Reethi Rah (Μαλδίβες). Στην Ελλάδα, τα προϊόντα μας βρίσκονται προς πώληση στο Enny Monaco, στο Le Marché, στο iDconcept stores και στο 5-άστερο ξενοδοχείο Amanzoe. Είστε η CEO αλλά και η σχεδιάστρια. Πόσο δύσκολο είναι να συνδυάζονται αυτοί οι δύο ρόλοι; Ποιες διαφορές υπάρχουν μεταξύ τους αλλά και ποιες ομοιότητες; Όταν ίδρυσα το brand Marina Raphael, ήταν αναμενόμενο από την αρχή ότι θα χρειαστεί να επωμιστώπολλές ευθύνες. Ωστόσο, αυτό δεν με φόβισε. Έχοντας εμπειρία στο χώρο του event planning, είχα ανέκαθεν έμφυτο το ρόλο του management και μετέπειτα, όταν έθεσα τη δική μου επαγγελματική πορεία, ανακάλυψα ότι είχα την ανάγκη ναφέρω σε αρμονία την επιχειρηματική και τη δημιουργική μου πλευρά. Αν και συχνά αντίθετες, αποδείχτηκαν συνιστάμενες, καθώς με βοήθησαν ιδιαίτερα να προσαρμόζομαι σε κάθε περίσταση και με γνώμονα την κριτική σκέψη και αποφασιστικότητα, να λαμβάνω τις σωστές αποφάσεις σε κάθε πρόβλημα, για την ομαλή λειτουργία της εταιρείας. Ποια είναι η φιλοσοφία σας ως σχεδιάστρια και γιατί επιλέξατε να εστιάσετε στις τσάντες; Η φιλοσοφία μου έγκειται στο να δημιουργώ διαχρονικά και ύψιστης ποιότητας προϊόντα που δεν ακολουθούν εφήμερα trends, αλλά ενσαρκώνουν την πολυτέλεια και την καλαισθησία. Γι’ αυτόν το λόγο, κάθε συλλογή είναι μοναδική για το brandMarinaRaphael, όπως και ο ίδιος ο καταναλωτής στον οποίο απευθύνεται. Άλλωστε, πηγή έμπνευσής μου είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι, που με στηρίζουν και φορούν τις δημιουργίες μου με αυτοπεποίθηση και κομψότητα, κάνοντας την τσάντα «δική» τους! Εφαρμόζοντας μια πολιτική με γνώμονα τη βιωσιμότητα, την άψογη εκτέλεση και προσοχή στη λεπτομέρεια, δίνω συνεχώς το βάρος στην εύρεση καινοτόμων ιδεών και μέσων για ένα αποτέλεσμα που θα παραμείνει αναλλοίωτο στο πέρασμα του χρόνου. Η επιλογή να εστιάσω στα αξεσουάρ και συγκεκριμένα στην τσάντα, αποτέλεσε προσωπική υπόθεση. Υπήρξε ανέκαθεν αντικείμενο θαυμασμού, καθώς το θεωρούσα αναπόσπαστο κομμάτι της ντουλάπας μου, που μπορούσε να απογειώσει ακόμη και τα πιο απλά καθημερινά looks! Πάνω από όλα όμως, ξεχώριζα τη προσοχή στη λεπτομέρεια και την προτεραιότητα στη λειτουργικότητα, τα οποία αποτέλεσαν και τους πυλώνες πάνω στους οποίους «γεννήθηκε» η εταιρείαMarinaRaphael. Ποιες θα λέγατε πως είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που έχετε κληθεί να αντιμετωπίσετε μέχρι στιγμής όσον αφορά τη λειτουργία της επιχείρησης; Πώς τις ξεπεράσατε; Το χτίσιμο μιας επιχείρησης συνεπάγεται αρκετές δυσκολίες αλλά και προϋΠηγή έμπνευσής μου είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι, που με στηρίζουν και φορούν τις δημιουργίες μου με αυτοπεποίθηση και κομψότητα, κάνοντας την τσάντα «δική» τους! 35 ΙΟΥΛΙΟΣ 2022
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=