Business News Magazine #24

Μια πολυετής οικονομική κρίση που συνοδεύθηκε από μια πανδημία αρκούσαν για να δείξουν πως μόνο οι επιχειρήσεις με όραμα και τόλμη μπορούν να επιβιώσουν. Γράφει η Λιλή Καρακώστα Τα τελευταία 20 χρόνια στην Ελλάδα, το επιχειρείν απευθύνεται μόνο σε όσους έχουν γερό στομάχι. Μια οικονομική κρίση που διήρκεσε κοντά 10 χρόνια έριξε τίτλους τέλους σε πολλές επιχειρήσεις που δεν κατάφεραν να επιβιώσουν και αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο υπό το βάρος του οικονομικού αδιεξόδου. Η καταναλωτική δύναμη συρρικνώθηκε και το διαθέσιμο εισόδημα περιορίστηκε δραματικά, με αποκορύφωμα την περίοδο εκείνη που χιλιάδες απελπισμένοι πολίτες στέκονταν υπομονετικά και για ώρες μπροστά σε ένα ΑΤΜ για να «τραβήξουν» 60 ευρώ από τις καταθέσεις τους… Σε αυτά τα «μαύρα» χρόνια, τα λουκέτα ήταν χιλιάδες και το επιχειρείν ισοδυναμούσε με ισορροπία σε τεντωμένο σκοινί πάνω από απόκρημνα βράχια. Ωστόσο, εκεί που κάτι φαινόταν πως άλλαζε, το μαύρο σύννεφο της πανδημίας του κορονοϊού σκέπασε τον πλανήτη, με τις επιχειρήσεις να αναγκάζονται για μία ακόμη φορά να επιδείξουν ευελιξία και προσαρμοστικότητα σε πρωτόγνωρες συνθήκες. Στο 73% οι καινοτόμοι επιχειρήσεις στην Ελλάδα «Κλειδί» για την επιβίωση εκατοντάδων επιχειρήσεων αποδείχθηκε πως δεν ήταν άλλο από την καινοτομία. Οι επιχειρήσεις εκείνες που είχαν προνοητικά επενδύσει σε καινοτόμους πρακτικές, όπως π.χ. σε ηλεκτρονικά καταστήματα, ήταν και εκείνες που κατάφεραν να επιβιώσουν τόσο από την οικονομική κρίση όσο και από την πανδημία. Του λόγου το ασφαλές επιβεβαιώνουν και δύο έρευνες που αποδεικνύουν πως Ηκαινοτομία στο πλευρό η καινοτομία είναι εκείνη η δεξιότητα στην οποία στρέφονται ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις που αναζητούν όχι μόνο να επιβιώσουν παρά τις αντίξοες συνθήκες αλλά και να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό. Στην καινοτομία επενδύει το 72,6% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, όπως αποκαλύπτει έρευνα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης & Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ). Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 14.500 και πλέον επιχειρήσεις με 10 απασχολούμενους και άνω, σε διάφορους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας της Βιομηχανίας και των Υπηρεσιών, εστάλη στη Eurostat στο πλαίσιο των επίσημων ευρωπαϊκών στατιστικών για την καινοτομία και τις καινοτομικές δραστηριότητες των επιχειρήσεων στην Ε.Ε. (CIS - Community Innovation Survey). Για την περίοδο 2018-2020, το επιχειρείν στην Ελλάδα πάτησε «γκάζι» προς την καινοτομία με το ποσοστό των καινοτόμων επιχειρήσεων να ανέρχεται στο 72,6%. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό παρουσίασε άνοδο κατά 12,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την περίοδο 2016-2018. Η αύξηση αυτή είναι αξιοσημείωτη και σχετίζεται με τις απαιτήσεις που επέφερε η πανδημία το 2020 (έτος που ανήκει στην τριετία αναφοράς 2018-2020). Με τον τομέα των Υπηρεσιών συνδέεται η καινοτομία, όπως αποκαλύπτει η έρευνα. Την περίοδο 2018-2020 το Οι επιχειρήσεις εκείνες που είχαν προνοητικά επενδύσει σε καινοτόμους πρακτικές, όπως π.χ. σε ηλεκτρονικά καταστήματα, ήταν και εκείνες που κατάφεραν να επιβιώσουν τόσο από την οικονομική κρίση όσο και από την πανδημία 30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2022 businessinnovation

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=