Business News Magazine #31

σε τη δυνατότητα να έχουμε πρακτικά και ρεαλιστικά μια ολιστική εικόνα για τη λειτουργία της επιχείρησης. Σήμερα έχω την ευθύνη του HR και του Marketing στην εταιρεία, δίνοντας προτεραιότητα στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και κατηγοριών, στην ενδυνάμωση όλων των καναλιών επικοινωνίας, με έμφαση στο ψηφιακό περιβάλλον και στην ανάπτυξη του customer experience, ώστε να ακολουθούμε αποτελεσματικά και στοχευμένα τους καταναλωτές μας με βάση τις προσωποποιημένες ανάγκες τους. Η alfa Αθανάσιος Κουκουτάρης αποτελεί leader στην αγορά της και αναπτύσσεται σταθερά εντός και εκτός συνόρων. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που της έχει προσφέρει το γεγονός πως είναι μια ελληνική οικογενειακή επιχείρηση αλλά και ποιες προκλήσεις δημιουργεί αυτή η πραγματικότητα; Κατερίνα Κουκουτάρη: Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα που αναγνωρίζω στην alfa είναι η δέσμευση όλων στον κοινό στόχο. Έχουμε ένα μοναδικό και πολύτιμο προνόμιο: να καλούμαστε να μεγαλώσουμε και να ισχυροποιήσουμε στο σήμερα αυτό που ξεκίνησε πριν από 70 χρόνια ο παππούς μας, Αθανάσιος Κουκουτάρης. Ένας πολύ άξιος, οξυδερκής και, πάνω από όλα, εμπνευστικός άνθρωπος. Η αφοσίωση στις βασικές αρχές και στη στρατηγική που οραματίστηκε ο ιδρυτής, τόσο της δεύτερης όσο και της τρίτης γενιάς που προς το παρόν εκπροσωπούμε εγώ και ο Ζήσης, προσδίδει στην επιχείρηση ένα σταθερό και διαχρονικό καθοδηγητικό πλαίσιο. Αυτό αυξάνει το βαθμό δέσμευσης και δίδει τα εχέγγυα για συνέχιση. Και τώρα που είπα συνέχιση, αυτή θεωρώ μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις σε μια οικογενειακή επιχείρηση: τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και της συνέχειας στο μέλλον, με την οικογένεια ατμομηχανή και όχι τροχοπέδη. Το γεγονός ότι ήδη μετράμε μια σημαντικά δοκιμασμένη θητεία ως τρίτη γενιά με χειροπιαστά επιτεύγματα και κυρίως με βήματα μετασχηματισμού της εταιρείας σύμφωνα με της σύγχρονες τάσεις, θεωρώ ότι βάζουμε σταθερά θεμέλια για έναν μακρόχρονο ορίζοντα άνθισης και ευημερίας της Αθανάσιος Κουκουτάρης, με την οικογένεια εμπνευστή όλων των συνεργατών της. Φυσικά, το όνομα και η φήμη της οικογένειας είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την επιχείρησή της, κι αυτό αποτελεί την υπέρτατη πρόκληση. Γι’ αυτό και καταβάλλουμε καθημερινά αμέριστη προσπάθεια για συνεχή βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών της. Πώς είναι η συνύπαρξη διαφορετικών γενεών της οικογένειας στη διοίκηση της εταιρείας; Τι έχει προσφέρει και στη δική της επαγγελματική ανάπτυξη αυτή η συνθήκη; Ζήσης Κουκουτάρης: Η εμπιστοσύνη και η αμεσότητα στη συνεργασία που ευνοούν η οικειότητα των οικογενειακών δεσμών και η ανταλλαγή εμπειρίας μεταξύ των μελών της, έχουν ως αποτέλεσμα να μεταφέρονται η γνώση, οι δεξιότητες αλλά και οι εμπειρίες στις επόμενες γενιές από πολύ νωρίς. Θεωρώ μεγάλο πλεονέκτημα για την εξέλιξή της κάτι που ξεκίνησε ο παππούς μου και το ακολούθησε πιστά και η δεύτερη γενιά που έχει τη διοίκηση σήμερα, το γεγονός της ενθάρρυνσης στο να δοκιμαστείς, να προτείνεις, να αναλάβεις πρωτοβουλία. Η ελευθερία αυτή καλλιεργήθηκε συνειδητά, αλλά είναι απολύτως συνυφασμένη με την ανάληψη ευθύνης και την ωριμότητα να λογοδοτούμε όλοι πάντα στο αποτέλεσμα και την εξέλιξη της επιχείρησης. Οπότε δεν νιώσαμε ποτέ εγκλωβισμένοι, αντίθετα ασκηθήκαμε από πολύ νωρίς στην τεκμηριωμένη σκέψη και στρατηγική που υποστηρίζει το όποιο προτεινόμενο εγχείρημα. Κατερίνα Κουκουτάρη: Πρώτα και πάνω από όλα η προσήλωση στην ποιότητα. Η alfa Αθανάσιος Κουκουτάρης Α.Ε. παραμένει μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, που ξεκίνησε το 1952 από το πάθος και το όραμα του ιδρυτή της, για να εξελιχθεί σήμερα σε μια υπερσύγχρονη βιομηχανία τροφίμων, με ηγετική θέση στην ελληνική αγορά προϊόντων ζύμης και με εξαγωγές σε πάνω από 35 χώρες του κόσμου. Από τότε μέχρι σήμερα στόχος μας παραμένει να παράγουμε αξία και να οδηγούμε τις εξελίξεις στην κατηγορία της κατεψυγμένης ζύμης. Το να συνομιλεί με την αυθεντικότητα και την παράδοση και ταυτόχρονα να θέτει την εξέλιξη και την καινοτομία ως προτεραιότητα, αποτελεί βασικό δίπολο ανάπτυξης για την alfa όλα αυτά τα χρόνια. Πλέον η εταιρεία μας διαθέτει ισχυρό αποτύπωμα πέρα από την κατάψυξη και στο ξηρό φορτίο, με προϊόντα βασικής διατροφής και snacking. ΧαραΑυτό επιβεβαιώθηκε, παραδείγματος χάριν, όταν έκανα την πρώτη εισήγηση να προσανατολιστούμε στο ξηρό φορτίο, με το να λανσάρουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα σνακ με υγιεινό προφίλ, τα «Πιτατάκια». Από την πρώτη στιγμή είχα την εμπιστοσύνη και την ενθάρρυνση να προχωρήσουμε το εγχείρημα, το οποίο αποδείχτηκε στρατηγικής σημασίας για το μέλλον της εταιρείας. Η ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων, η πρωτοβουλία, η καλή ακοή μεταξύ όλων, σε συνδυασμό με την ευελιξία και τη συνεργατικότητα που κυριαρχεί στο διοικητικό μοντέλο, έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που σκέφτομαι, επιχειρώ και αναγνωρίζω τις ευκαιρίες για την ανάπτυξη της εταιρείας. Ποια θα λέγατε πως είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της φιλοσοφίας της alfa Αθανάσιος Κουκουτάρης Α.Ε. που παραμένουν αναλλοίωτα και μεταβιβάζονται από γενιά σε γενιά; coverstory Kατερίνα και Ζήσης Κουκουτάρης Ο καταναλωτής έχει πάνω από όλα ανάγκη από μάρκες συνοδοιπόρους, με ενσυναίσθηση, που στηρίζουν την καθημερινότητά του 12 #31 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=