κτηριστικά της alfa είναι η ποιότητα, οι διαρκείς καινοτομίες στα προϊόντα της, οι συστηματικές επενδύσεις στη χώρα μας, η έμφαση σε υλικά ΠΟΠ και η στήριξη τοπικών παραγωγών, η στήριξη της ελληνικής οικονομίας και η δημιουργία θέσεων εργασίας. Φυσικά, κυριαρχούν η δέσμευση για την ανάδειξη του γευστικού πλούτου της ελληνικής παραδοσιακής κουζίνας αλλά και η δημιουργία καινοτόμων θρεπτικών προτάσεων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες διατροφικές ανάγκες του wellbeing. Ποια είναι τα νέα στοιχεία που θεωρείτε πως έχετε κομίσει εσείς στην εταιρεία; Κατερίνα Κουκουτάρη: Μιλώντας προηγουμένως για το χαρακτήρα που φέρει μια οικογενειακή επιχείρηση, ειδικά στην Ελλάδα, δράττομαι της ευκαιρίας να αναφερθώ σε ένα χαρακτηριστικό που συναντάται συχνά στην κατηγορία των εταιρειών αυτών και δεν είναι άλλο από την υπερβολική «σεμνότητα» και εσωστρέφεια. Φτάνουμε πολύ συχνά -και δεν θα εξαιρέσω και εμάς- στο σημείο να θεωρούμε αυτονόητα κάποια πολύ σημαντικά επιτεύγματα. Αυτό το στοιχείο θελήσαμε -διατηρώντας πάντα το μέτρο- να το αλλάξουμε, και το συνδέω άμεσα με τις αλλαγές που εισαγάγαμε με τον αδερφό μου στην αντίληψη της εταιρείας. Έτσι δώσαμε μια νέα διάσταση στην επικοινωνία, την εμπορική στρατηγική και στο μάρκετινγκ της εταιρείας, συμβάλλοντας στην προαγωγή αξίας, στην ενίσχυση του Equity της alfa και το brand building σε στρατηγικές κατηγορίες. Μια ακόμη σημαντική εξέλιξη για την οποία εργαζόμαστε στρατηγικά και επίμονα με τον Ζήση, είναι ότι έχουμε διευρύνει την απεύθυνσή μας σε πολύ περισσότερες ομάδες καταναλωτών. Αυτό συμβαίνει τόσο μέσα από την κατηγορία πιτών και φύλλων της alfa, όπου δημιουργούμε καινοτόμα concepts με χαρακτήρα convenience και snacking, οπότε δεν μιλάμε μόνο στη μητέρα ή στους παραδοσιακούς meal givers του σπιτιού, αλλά σε όλους, ανεξαρτήτως μαγειρικής εμπειρίας, όσο και μέσα από τη δημιουργία νέων brands. Ζήσης Κουκουτάρης: Και φυσικά πλέον αποκτούμε έναν πολύ στενό και οργανικό δεσμό με το κοινό, που εστιάζει στην ευεξία και το wellness, αγκαλιάζουμε τις ανάγκες και τον μοντέρνο τρόπο ζωής μέσα από το «good food brand», τη σειρά υγεινών και απολαυστικών τροφών Healthy Habits. Αντίστοιχα, δίνουμε μεγάλη έμφαση στην παρακολούθηση των παγκόσμιων τάσεων διατροφής και συνηθειών τρόπου ζωής, που αν παλιότερα έρχονταν στην Ελλάδα με χρονική υστέρηση, πλέον με την ψηφιοποίηση και τα social media φτάνουν και εδραιώνονται πολύ άμεσα στο ελληνικό γίγνεσθαι. Οπότε και η ανάπτυξή μας στο ξηρό φορτίο ως προσανατολισμός βιωσιμότητας και ανάπτυξης περίπου 26%. Απασχολώντας σήμερα 521 συνολικά εργαζομένους. Τι ύψους επενδύσεις και σε ποιους τομείς έχουν πραγματοποιηθεί την τελευταία 5ετία και τι προβλέπει το πλάνο σας για τη συνέχεια; Ζήσης Κουκουτάρης: Η alfa έχει ολοκληρώσει επενδυτικό σχέδιο ύψους 10 εκατ. ευρώ τα τελευταία 4 χρόνια, το οποίο αφορά σε: uεπέκταση κτιριακών εγκαταστάσεων u εκσυγχρονισμό μηχανολογικού εξοπλισμού u αναβάθμιση μηχανογραφικού συστήματος. Οι προτεραιότητες της alfa pastry για το 2023 εστίασαν στη δυναμική υποστήριξη, επένδυση και στρατηγική αντιμετώπιση του καναλιού HORECA, στη συνέχιση υποστήριξης των υφιστάμενων κατηγοριών, στην επέκταση και ενίσχυση της δυναμικής των εξαγωγών, στην επέκταση και ενίσχυση δυναμικής των εξαγωγών, αλλά και στην εφαρμογή νέων επενδυτικών πλάνων σε μηχανολογικό εξοπλισμό, με στόχο την επέκταση σε νέες κατηγορίες. ευκαιριών στο μέλλον αποτέλεσε προτεραιότητα. Ποια είναι τα μεγέθη αυτήν τη στιγμή της alfa; Πώς «έκλεισε» το 2023; Ζήσης Κουκουτάρης: Η εταιρεία το 2023 κατάφερε να αυξήσει σημαντικά τον κύκλο εργασιών της στα 66,5 εκατ. ευρώ, έναντι 55,38 εκατ. το 2022, ενώ ο όμιλος αναμένεται να σημειώσει τζίρο λίγο πάνω από τα 90 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά στην κατηγορία Horeca, η εταιρεία πέτυχε αύξηση πωλήσεων σε σύγκριση με το 2022 και προβλέπει σταθερά ανοδική πορεία και κατά το 2024. Σημαντική αύξηση εντός του 2023 σημείωσαν και οι εξαγωγές της alfa pastry, καθώς τα προϊόντα της τοποθετήθηκαν σε νέες αγορές, ενώ πέτυχε να αυξήσει τις πωλήσεις της στο εξωτερικό σε ποσοστό 38%, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές της σε αγορές όπως το Ισραήλ, η Λιθουανία, η Σλοβακία και το Μπαχρέιν. Παρά τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν παγκοσμίως, την εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία, την ενεργειακή κρίση, η alfa κατάφερε να αντιμετωπίσει την κρίση κλείνοντας το 2023 με ρυθμό Aποκτούμε έναν πολύ στενό και οργανικό δεσμό με το κοινό που εστιάζει στην ευεξία και το wellness, αγκαλιάζουμε τις ανάγκες και τον μοντέρνο τρόπο ζωής μέσα από το «good food brand» Healthy Habits Ζήσης Κουκουτάρης Σε φάση υλοποίησης εντός της επόμενης τριετίας βρίσκεται ένα νέο επενδυτικό πλάνο ύψους 10 εκατ. ευρώ που αφορά σε: u Κτιριακές εγκαταστάσεις u Νέες γραμμές παραγωγής u Μηχανολογικό εξοπλισμό. Ποιοι θα λέγατε πως είναι οι σταθμοί στη διαδρομή της εταιρείας και ποια ορόσημα θυμάστε εσείς πιο χαρακτηριστικά; Κατερίνα Κουκουτάρη: Το ξεκίνημα του παππού αποτελεί διαχρονικά το θεμέλιο βήμα στο οποίο όλοι μας στεκόμαστε με σεβασμό και μη σας πω ότι το αναλύουμε συχνά, βρίσκοντας πρακτικές που έχουν ισχύ μέχρι και σήμερα. Θυμίζω γρήγορα ότι ο Θανάσης Κουκουτάρης, με ορμητήριο την κουζίνα του πατρικού σπιτιού του, ξεκίνησε να παρασκευάζει πίτες Κιχί πριν από πολλά χρόνια, βασισμένος σε μια παραδοσιακή συνταγή της Κοζάνης και να τις πουλάει στην κεντρική πλατεία της πόλης. Ο ίδιος μάλιστα είχε κατασκευάσει και ένα φαναράκι με κάρβουνο, για να διατηρούνται ζεστές, καθώς ενστικτωδώς ανακάλυψε ότι η ζεστή κατανάλωσή τους αποτελούσαν ένα είδος «USP» για την εποχή του! Το 1955 η alfa δημιούργησε την αυθεντική Κιχί, που δίνει νέα δυναμική στην επιχείρηση και αλλάζει τα δεδομένα στην επώνυμη πίτα στην Ελλάδα. Eίναι η πρώτη εταιρεία που εισήγαγε στην αγορά αυθεντικές πίτες κατασκευασμένες 13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2024 #31
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=